It is currently Wed Jun 18, 2025 11:12 pm

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Gambia
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 9:29 am 
Rang: Storbruker

Bv i nes vil sende en jente på 11 år til hennes stemor i gambia, selv om hennes mor er norsk og har samværsrett her i norge. Man kan jo undre seg over hvorfor mor i sammarbeid med besteforeldre ikke kan få omsorgen. Til denne historien hører også det at hennes far er død, Så bv i nes syns det er bedre at ungen bor hos fremmede enn sin biologiske mor og besteforeldre, helt sykt, spør du meg.
http://www.nettavisen.no/innenriks/article770164.ece

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 14, 2006 3:35 pm 
Site Admin

Kilde

Quote:
[face=Arial]Tvangshentet av barnevernet[/face]
...
– Jenta klamret seg fast i rekkeverket, og ropte om hjelp. Jeg prøvde å roe ned barnet, og ville holde rundt henne. Politimannen svarte;"Hvis du rører meg, pågriper jeg deg også". Da ble jenta helt hysterisk. Det var hjerteskjærende. Hun skrek hele veien til bilen, forteller kvinnen.

Idiotene har slått til med grov barnemishandling igjen.

Utrolig at de kan være så galne!

Ingenting tyder på at politiet forstår at de er nyttige idioter.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Sat Oct 14, 2006 3:56 pm 

Galskap! Det er vel å si det på en pen måte. Man kan jo lure på hvor langt denne galskapen skal gå? Det blir bare mer og mer klart for meg at noe drastisk må til for å få en slutt på denne galskapen. Det minner mer og mer om øst tysklands stasi sine herjinger med befolkningen. Det er skremmende at historien har en tendens til å gjenta seg, om man kaller det bv eller stasi eller kgb, samma ulla spør du meg.

Profile  

PostPosted: Sun Oct 15, 2006 9:48 am 

Jeg leste i nyhetene at bv i nes er annmeldt til politiet for denne saken, det er jo interesant å følge med på hva politiet kommer til å gjøre.Men det er vel å løpe bv sitt erend igjen, desverre for dette barnet som jo risikerer kjønnslemlestelse om hun blir sendt ut. Og en annen ganske pussig side er jo at mulla krekar ikke blir sendt ut av landet på grunn av at norke myndigheter ikke er sikre på hans sikkerhet, men bv i nes kan ikke garantere for denne jentas sikkerhet men hun vil de tvangsende ut alikevell. Litt dobbeltmoral ute å går?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 17, 2006 6:47 am 
Superposter

Det er nok mest om å gjøre for barnevernet å ødelegge forholdet mellom barnet og moren (og hennes slekt). Det oppnår de ved å plassere barnet hos stemoren, i Gambia.

Alt er bedre enn biologisk slektskap, vet vi, ifølge barnevernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 18, 2006 8:12 pm 
Rang: Ivrig bruker

MH Skånland wrote:

Det er nok mest om å gjøre for barnevernet å ødelegge forholdet mellom barnet og moren (og hennes slekt). Det oppnår de ved å plassere barnet hos stemoren, i Gambia.

Alt er bedre enn biologisk slektskap, vet vi, ifølge barnevernet.

http://www.rb.no/lokale_nyheter/article2357201.ece

jenta får bli i Norge
barnevernet led nok ett nederlag og bra er det. Nå er det på tide att barnevernet inser att dem ikke kan hente persjoner fra andre land for å hente barn

Profile  

Post subject: Sånn skal det være!
PostPosted: Thu Oct 19, 2006 1:51 pm 
Superposter

Det var godt å høre at barnevernet tapte denne saken.

Jeg får håpe at vi får høre om flere saker som barnevernet taper.

Denne saken med flere, beviser at barnevernet behandler levende mennesker verre en døde dyr. -Og det kan vi bare ikke stilletiende akseptere.

Profile  

Post subject: Re: Sånn skal det være!
PostPosted: Thu Oct 19, 2006 4:35 pm 

Mona Lygre wrote:
Det var godt å høre at barnevernet tapte denne saken.

Jeg får håpe at vi får høre om flere saker som barnevernet taper.

Denne saken med flere, beviser at barnevernet behandler levende mennesker verre en døde dyr. -Og det kan vi bare ikke stilletiende akseptere.

Men barnevernet gir seg ikke dem nå har dem plassert 11 åringen på en nøytral barneverns instuttisjon ???? Når har en instuttisjon blitt nøytral helse og sosialsjefen i Nes kommune viser her med den utalesen att hun ikke har noe kompetanse på det hun preker om. Jeg leter etter en link til artikkelen
men finner ingen

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 12:45 pm 

Denne saken om 11 åringen er så hårreisende og stygg, at det er flere på Nes BV som skulle hatt sparken. De har kun hørt på et familiemedlem når det gjelder kompetansen til bestforeldrene, dette (tidligere) familiemedlemmet har sine personlige grunner for å rakke ned på besteforeldre, han bryr seg ikke om den stakkars 11 åringen, kun seg selv og sitt ego. Hadde barnevernet sjekket og ikke stolt på han som er nabo til en av de som arbeider i BV, så hadde saken vært avsluttet og lykkelig for jenta.
Håper det ender rettferdig til slutt, jenta sitter på instutusjon og er dypt ulykkelig, Bv ga henne ultimatum om å bli der til hun er 18 år, eller flytte til gambia, BV skulle skamme seg. o0o0

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 1:51 pm 

Barnevernet utfører sine grusomme handlinger uansett hvilken familie eller hviklket barn som er involvert under deres vinger.Får denne 11 år gamle jenta komme hjem på besøk til sine besteforeldre eller blir de hindret fra å ha 0 kontakt med hverandre,på nyhetene fikk vi høre at hun sendte hjærteskjærende sms meldinger til sine besteforeldre.Er dette en sak som skal opp i retten eller er den blitt avgjort?Har desverre ikke fått med meg alt,hodet mitt er fullt av bv da vi selv er midt oppe i en sak.Får håpe rettferdigheten seirer,det kan da ikke være meningen at en 11åring skal være på institusjon til hun er 18 når hun kan vokse opp hos oppegående og velfungerende besteforeldre som står klare til å ta seg av henne.det norske barnevernet og dets grusomme metoder bør granskes,nå bør de i Norge som er involvert i bv komme på banen å gjøre opprør.her bør flere melde seg på og ta kontakt med hverandre,vi vil bli en stor gruppe ,da det er over 7000 barn plassert i fosterhjem forskjellige steder i Norge

Profile  

Post subject: Dessverre
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 2:31 pm 

Den stakkars lille jenta har 0 kontakt med besteforeldrene, får ringe sin biologiske mor 1 gang daglig, møte henne 1 gang i uken, men kan ringe til Gambia så mye hun vil, det har bv bestemt. Ønsker deg lykke til med din sak, jeg håper og tror rettferdigheten seirer til slutt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 3:38 pm 

Hun trenger en mobiltlf med abonement betalt av andre. Så kan hun ringe som hun vil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 4:41 pm 

Hun har mobiltelefon, som Tanta betaler abo på, men den har bv tatt fra henne, for at hun ikke skal ha kontakt med de hun er aller mest glad i og vennene sine. Stakkars jente hun sitter på brev og besøksforbud. uten at hun har gjort noe som helst galt. :(

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 4:50 pm 
Site Admin

Dere som kan mer om menneskeretter og lover og meg.

Kan de offentlige barnemishandlerne gjøre dette uten at vi kan ta dem for menneskerettighetsbrudd eller lovbrudd?

Dette er stadig diskutert. Er det noen aldersgrense som teller inn her?

Legg gjerne ut navnene på de ansvarlige som har tatt mob fra henne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Nov 04, 2006 4:52 pm 
Site Admin

Om hun har internett-tilbud kan hun chatte og fortelle om galskapen. Hun kan også melde seg inn her. Kaster henne ikke ut selv om aldergrensen er 12 år.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 42 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next