It is currently Sun Jun 22, 2025 5:36 am

Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Re: Noen andre som har vært i nemda angående 4.12? SE HER!
PostPosted: Thu Sep 09, 2010 4:17 pm 
Rang: Ivrig bruker

En sakkyndig er et menneske som entrer saken på BVs formodning, eller Fylkesnemden. Han er utdannet psykolog eller psykiater. Han går inn i saksdokumentene BV har skrevet, og skriver sin egen oppfattning bassert på den. Har du sluppet det er du grise heldig.

1 annet råd, pass på hvordan du ordlegger deg. Ord som "vet ikke, kanskje, etc" skal ikke eksistere.. Svar klart Ja eller klart Nei
2 Adv til kommunen vil forrsøke å lure deg inn i feller, han vil spørre om hvordan du synes om BV.. etc. Tenk at han er en motspiller, og tenk at han vil forrsøke å lure deg. Han vil forrsøke å få frem reaksjoner hos deg, som ikke gagner saken din. Avslutt alltid forklaringen din med strofer som "jeg er så lei meg pga dette overgrepet", "alt jeg ønsker meg i livet er å være mamma" Vet ikke om disse setningene passer inn i saken din, men finn noen slike strofer som du kan si, disskuter de med advokaten din, og sørg for at du gjentar de og gjentar de.
Er det spørsmål du ikke vil svare på, gjenta bare de setningene...

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 4:55 pm 

MissBBet wrote:
En sakkyndig er et menneske som entrer saken på BVs formodning, eller Fylkesnemden. Han er utdannet psykolog eller psykiater. Han går inn i saksdokumentene BV har skrevet, og skriver sin egen oppfattning bassert på den. Har du sluppet det er du grise heldig.

1 annet råd, pass på hvordan du ordlegger deg. Ord som "vet ikke, kanskje, etc" skal ikke eksistere.. Svar klart Ja eller klart Nei
2 Adv til kommunen vil forrsøke å lure deg inn i feller, han vil spørre om hvordan du synes om BV.. etc. Tenk at han er en motspiller, og tenk at han vil forrsøke å lure deg. Han vil forrsøke å få frem reaksjoner hos deg, som ikke gagner saken din. Avslutt alltid forklaringen din med strofer som "jeg er så lei meg pga dette overgrepet", "alt jeg ønsker meg i livet er å være mamma" Vet ikke om disse setningene passer inn i saken din, men finn noen slike strofer som du kan si, disskuter de med advokaten din, og sørg for at du gjentar de og gjentar de.
Er det spørsmål du ikke vil svare på, gjenta bare de setningene...

Da har jeg nok sluppet det, heldigvis. høres ikke noe gøy ut akkurat.

Takk for ALLE tips! Setter stor pris på all hjelp! :)

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 5:41 pm 
Site Admin

Barnefjernerne bruker ofte psykologer utenom dine behandlere, til å utrede deg. Dette bruker de da normalt mot den som er blitt utredet. Det såkalte barnevernet velger selvsagt psykologer som er på deres parti, og disse utrederne blir betalt av barnevernet. De taper altså inntekten sin på å være uenige med barnevernet. M.a.o. korrupsjon satt i system.

Har de ikke utredet deg, så mangler de et av de sterkeste "bevisene" de bruker mot deg. Dette bør advokaten din bruke.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 5:47 pm 

Arild Holta wrote:
Barnefjernerne bruker ofte psykologer utenom dine behandlere, til å utrede deg. Dette bruker de da normalt mot den som er blitt utredet. Det såkalte barnevernet velger selvsagt psykologer som er på deres parti, og disse utrederne blir betalt av barnevernet. De taper altså inntekten sin på å være uenige med barnevernet. M.a.o. korrupsjon satt i system.

Har de ikke utredet deg, så mangler de et av de sterkeste "bevisene" de bruker mot deg. Dette bør advokaten din bruke.

De hadde egentlig bestemt hvilken psykolog jeg skulle ha, men så tipset advokaten min meg om at jeg kunne bytte til en annen, og det gjorde jeg.
tror egentlig at det var lurt når jeg leser hva dere skriver nå...

Profile  

PostPosted: Thu Sep 09, 2010 11:51 pm 

mener ikke saksbehandler, sakkyndige er en egen oppnevnt. Har du ikke en slik er det veldig bra odds for saken din

Profile  

PostPosted: Fri Sep 10, 2010 1:07 am 
Site Admin

MissBBet wrote:
mener ikke saksbehandler, sakkyndige er en egen oppnevnt. Har du ikke en slik er det veldig bra odds for saken din

Oddsen er normalt 9/10 til barnevernet. Oddsen blir dessverre ikke god, men ikke like dårlig.

Jeg vet ikke om dere husker den dyktige Tr.hjems advokaten som tapte hver eneste gang i mange år, i fylkesnemnda, og gikk av i protest. Fy-nemnda er skrekkelig. Men noen få vinner...

Altså må man bite tennene sammen og tåle fryktelig mye i denne alvorlig helseskadelige overgrepsnemnden.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 10, 2010 3:24 am 

Vel--
1 hun har ikke vert mor før, om hun har bodd på mødre hjem har det ikke kunne forekomme omsorgssvikt
2 uten sakkyndig har hun ingen til å bevise at hun er gal

kaller det gode odds

Profile  

PostPosted: Fri Sep 10, 2010 3:56 pm 

MissBBet wrote:
Vel--
1 hun har ikke vert mor før, om hun har bodd på mødre hjem har det ikke kunne forekomme omsorgssvikt

kaller det gode odds

ja, håper virkelig at det hjelper! advokaten min også mener at jeg har en god sjanse, hun har vunnet sånne saker i fylkesnemda før.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 10, 2010 10:41 pm 
Site Admin

MissBBet wrote:
Vel--

kaller det gode odds

Det er dessverre så mange som har møtt idéen om at forelderen må bevise sin dyktighet. Ofte snur de altså bevisbyrden på hodet. Denne galskapen er mange ikke klar over.

Det andre er at barnefjernerne bruker tilknytning som argument, når det passer DEM. Argumentet vil derfor vanligvis være: Barnet har nå knyttet seg til fosterforeldrene, så det vil være skadelig å skille barnet fra fosterforeldrene.

At de driter i samme argument når de stjeler barn fra foreldrene, og er hyklere og dobbelmoralister, teller ikke i fy-nemnda. Fy-nemndas medlemmer er normalt menneskerettighetsforbrytere.

Men dere må gjerne komme med navn på dommerne i ettertid, om det går galt. Man trenger å beskrive deres virksomhet inngående.

Profile  

PostPosted: Fri Sep 10, 2010 11:02 pm 

Saken min skal opp 31 nov, 1 og 2 des. Vet ikke hvordan d går da. Men håper jo..
......

Profile  

PostPosted: Fri Sep 10, 2010 11:33 pm 

MissBBet wrote:
Saken min skal opp 31 nov, 1 og 2 des. Vet ikke hvordan d går da. Men håper jo..
......

Har du kjempet lenge?
Lykke til iallefall! Skal krysse fingrene (og alt annet) for deg de dagene! :)

Profile  

PostPosted: Sat Sep 11, 2010 8:13 am 
Rang: Storbruker

Hvilket drømmeland lever dere i?

99 av 100 taper i nemda, så det er IKKE realistisk å "tro" på seier. Det eneste som er realistisk er å gjennomgå 3 plagsomme dager der nemd og barnevern overkjører deg/dere og legger deg/dere i kjelleren.

Det er barnevernets triumf dere går til.

Profile  

PostPosted: Sat Sep 11, 2010 8:14 am 
Rang: Storbruker

For den som enda har barnet sitt: DRA UT AV DETTE LANDET. FØR VEDTAK ER FATTET I NEMDA!

Profile  

PostPosted: Sun Sep 12, 2010 1:27 pm 
Superposter

actually wrote:
Skjønner ikke hvorfor barnevernet får holde på sånn som de gjør. det er helt sykt.
jeg kjenner MANGE som har mistet barna sine helt grunnløst. barnevernet har bare funnet opp masse bullshit for å ta barna:/

Det er slik systemet funker. "Barnevernet" fabrikkerer grunner for å ta barna. De sakkyndige får godt betalt for å skrive en "utredning" som anbefaler overtagelse, begrunnelse er heldigvis ikke nødvendig. Det holder lenge å pynte seg med fancy titler som klinisk psykolog og spesialist i psykiatri. Da er loven deres, fres på, de kan gjøre alt de lyster med loven i hånd, ingen stiller spørsmål minst av alle dommeren.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 29 posts ]  Go to page Previous  1, 2