It is currently Sun Jun 22, 2025 1:32 pm

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Angst / Sakkyndige / Barnevern
PostPosted: Wed Aug 25, 2010 2:58 pm 
Rang: Ivrig bruker

Jeg er ei dame på 34 år som gjennom livet mitt til jeg flyttet til RE kommune aldri har vert i kontakt med BV. Etter skillsmissen min tok jeg kontakt med BV fordi jeg hadde angst, slik at det gikk utover barna. Var redd for mennesker, og klarte ikke å delta i foreldre møter etc på barnas skole. Dette ringte jeg rektor og forklarte og ba om tid fordi jeg trodde jeg ville komme meg igjen. Skolen sendte da en bekymringsmelding.
Isteden for å hjelpe meg, fremstille BV meg som en alvorlig psykisk syk person, de forrsøkte å påstå at jeg ruset meg. Jeg er helt imot narkotika, og tar ikke smertestillende engang, og jeg har aldri aldri røykt hasj.
Tenkte vel at dette ville skinne gjennom til slutt, at jeg bare hadde angst.
Det ble koblet en sakkyndig inn i saken, som heter Henning Verøy, han snakket med meg i 4 timer, på de timene gav han meg diagnosen emosjonell personlighets forrstyrrelse.
Tapte i fylkesnemda, og ungene måtte flyttes til et fosterhjem. Får se de 6 timer pr mnd..(jeg er ingen misshandler, ingen narkoman eller alkoholiker) Angsten ble jeg kurert for før saken i fylkesnemda kom opp.

Nå er det rett før saken kommer opp i tingretten, saken har blitt utsatt 6 mnd fordi en dommer ble syk...det er koblet en ny sakkyndig inn i saken, han støtter seg på rapporten til verøy, men istedenfor emosjonell personlighetforrstyrrelse, kaller han meg emosjonellt sårbar. Jeg eller min familie og mine venner kjenner meg ikke igjen i rapportene.

Jeg er ei ganske vanlig jente, jeg jobber som analytiker, har en god inntekt (bedre enn fosterhjemmet tilsammen) og ungenes høyeste ønske er å komme hjem.

Mens denne saken pågikk hørte og så jeg mye styggt av BV i RE. bla dette:

1. 3 stykker i min elste datters klasse var tatt av BV fra før (tallet er nå 4)

2. De 2 jentene som ble tatt fra før, gråter ofte og forteller stygge historier om overgrep.

3. Jeg meldte fra om det de 2 andre jentene sa til BV, hvorpå jeg fikk en stygg tlf ab BV leder i RE kommune der hun sa at jeg hadde ingenting med å publisere dette i kommunen.

Hva hjelper mot disse gerningene egentlig? Til vanlig tar jeg meg av andres barn, reiser på familieferie med mine venner, men mine barn får ikke være med.
De har satt inn tilsyn de 6 timene jeg har med barna. Alle samværene har vert fine men de trekker ikke ut tilsynet....

Skjønner at folk i USA går amok med maskingevær og skyter... Dette er en grad av urettferdighet som ikke skal eller kan tolereres.

Profile  

Post subject: Re: Angst / Sakkyndige / Barnevern
PostPosted: Thu Aug 26, 2010 2:10 am 
Site Admin

MissBBet wrote:
Jeg er ei dame på 34 år som gjennom livet mitt til jeg flyttet til RE kommune aldri har vert i kontakt med BV. Etter skillsmissen min tok jeg kontakt med BV fordi jeg hadde angst, slik at det gikk utover barna. Var redd for mennesker, og klarte ikke å delta i foreldre møter etc på barnas skole. Dette ringte jeg rektor og forklarte og ba om tid fordi jeg trodde jeg ville komme meg igjen. Skolen sendte da en bekymringsmelding.
Isteden for å hjelpe meg, fremstille BV meg som en alvorlig psykisk syk person, de forrsøkte å påstå at jeg ruset meg. Jeg er helt imot narkotika, og tar ikke smertestillende engang, og jeg har aldri aldri røykt hasj.
Tenkte vel at dette ville skinne gjennom til slutt, at jeg bare hadde angst.
Det ble koblet en sakkyndig inn i saken, som heter Henning Verøy, han snakket med meg i 4 timer, på de timene gav han meg diagnosen emosjonell personlighets forrstyrrelse.
Tapte i fylkesnemda, og ungene måtte flyttes til et fosterhjem. Får se de 6 timer pr mnd..(jeg er ingen misshandler, ingen narkoman eller alkoholiker) Angsten ble jeg kurert for før saken i fylkesnemda kom opp.

Nå er det rett før saken kommer opp i tingretten, saken har blitt utsatt 6 mnd fordi en dommer ble syk...det er koblet en ny sakkyndig inn i saken, han støtter seg på rapporten til verøy, men istedenfor emosjonell personlighetforrstyrrelse, kaller han meg emosjonellt sårbar. Jeg eller min familie og mine venner kjenner meg ikke igjen i rapportene.

Jeg er ei ganske vanlig jente, jeg jobber som analytiker, har en god inntekt (bedre enn fosterhjemmet tilsammen) og ungenes høyeste ønske er å komme hjem.

Mens denne saken pågikk hørte og så jeg mye styggt av BV i RE. bla dette:

1. 3 stykker i min elste datters klasse var tatt av BV fra før (tallet er nå 4)

2. De 2 jentene som ble tatt fra før, gråter ofte og forteller stygge historier om overgrep.

3. Jeg meldte fra om det de 2 andre jentene sa til BV, hvorpå jeg fikk en stygg tlf ab BV leder i RE kommune der hun sa at jeg hadde ingenting med å publisere dette i kommunen.

Hva hjelper mot disse gerningene egentlig? Til vanlig tar jeg meg av andres barn, reiser på familieferie med mine venner, men mine barn får ikke være med.
De har satt inn tilsyn de 6 timene jeg har med barna. Alle samværene har vert fine men de trekker ikke ut tilsynet....

Skjønner at folk i USA går amok med maskingevær og skyter... Dette er en grad av urettferdighet som ikke skal eller kan tolereres.

Ja, hva kan man si, annet enn at historien din er relativ klassisk. Du er heller ikke den første som jobber som analytiker som blir fratatt barna. Her på forumet er en forsker fratatt et barn, en barnevernspedagog etc etc.

Selv ikke der man åpenbart må beskytte barn fra helt galne forhold i et hjem, så lykkes barnevernet.

Mislykketheten skyldes at de i hovedsak er miljødeterminister - de tror at miljøet og foreldrene er i all hovedsak det som former barnet. Siste spikeren i kisten for denne tenkningen kom på 90-tallet, med arvelighetsforskning og hjerneforskning.

Men tenk deg hvilken samfunnsrevolusjon man må ha om man aksepterer akkurat DEN forskningen. (Finnes også annen forskning som slakter det såkalte barnevernet.) Nevnte forskning vil fjerne størstedelen av barnevernet. Arbeidstakerne som er FO-medlemmer vil miste sine jobber. Dette vil aktivere LO og gi massive streiker. Noen tusen fosterfamilier vil miste inntekten. Avisene, som er på barnefjernernes side, vil skrive forferdelig mot en regjering som gjør noe slikt. Dermed vil regjeringen tape en mengde velgere.

Regjeringen som blander seg inn i svært mye av samfunnslivet nettopp fordi de tror at MILJØET (de er jo miljøderminister) må tilrettelegges på alle mulige måter for barn, for at barna skal bli normale, får plutselig mye mindre makt over samfunnet. Forskningen sier jo at de er ikke så nødvendige som de liker å tro.

Nei, da velger makteliten å ignorere forskningen. De tror ikke på den. Hører de om den, så gidder de ikke sjekke det opp, for det stemmer ikke med hva de tror på.

Du og dine barn er altså offer for foreldet IDEOLOGI.

Utrederne tjener masse penger på å være politisk korrekte overfor ideologien. Bedømmer de i barnefjernernes disfavør, så mister de jobben. En annen sak: Når ble den kliniske psykologien (diagnoserende, utredende og sykdomsbehandlende psykologi) dokumentert? Disse galningene som andre mennesker stenges inne sammen med i psykiatrien, har du nå stiftet bekjentskap med. Da kan du jo bare tenke deg til hvilke skjebner som sitter bak murene i psykiatrien. Barnevernet og psykiatrien er to sider av samme troll.

Advokatene tjener masse penger på dette. Derfor advarer de ikke folk for fylkesnemnda, enda de vet at de taper i fylkesnemnda, mellom 80 og 100% av tilfellene. De jobber ikke for klienten, men for penger.

Hva kan du gjøre?
Jo, du kan lese deg opp på vårt forum om forskning og statistikk:
forum.r-b-v.net/viewforum.php?f=9

Der - og enda mer i lenkene - finner du solid dokumentasjon på høyt nivå for at du og barna dine skades av barnevernet.

Språkbruk på forumet, skal du ignorere, FOR det er lov for ikke-akademiske folk å vise sin raseri overfor barnevernet offentlig. På det punktet kompromisser jeg ikke.

På Facebook er det et stort miljø mot barnevernsovergrep.
Gruppen DIN oversikt - barneindustriens overgrep gir deg oversikten.

Ellers trenger du oppegående advokat. De finnes det få av i barnevernsaker.

I tillegg trenger du en sakkyndig som ikke er kjøpt av barnefjernsindustrien og som ikke ligger under for ideologien, men som kan forholde seg til forskning generelt og til at man synser ikke der man mangler forskning og kunnskap.

Håper at du i din leting og gransking gir tilbake meldinger her på forumet, slik at du hjelper andre til å oppdage det du oppdager. For spranget mellom kjent kunnskap og barnevernets praksis er sjokkerende stort. Som en del av vårt samfunn, med sine livsløgner, er det naturlig å forvente at folk som med et åpent sinn begynner å grave i denne materien, får endret en del av sin tenkning ganske kraftig. Oppskrytte deler av kulturen, og mange av begrepene som formet en del av deres tenkning, er nemlig tilbakevist med forskning.

Til slutt: Jeg håper det siger inn at du ikke er et unntak i et ellers fungerende system. Det finnes tusenvis! Men de slipper stort sett ikke til i media. Motparten sine argument om at vi slipper til, skriver imidlertid media. Men f.eks jeg og budskapet mitt er boikottet av aviser. Mange barnevernsoffer skriver til avisene. De får normalt aldri svar.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 2:37 am 
Superposter

Det var veldig trist ¨å lese at de tok fra deg barna. Helt forferderlig. :( Så feil og så urett som så mange har måtte lide på grunn av barnevernet.
Og mange i din situasjon har blitt fratatt barna sine.
Ønsker bare barnevernet å fjerne barn fra foreldre så klarer de som regel og oppnå det de ønsker.
At de dikter og lyger i hop saker og ting på folk er helt vanlig.
Psykobablere dikter stadig frem nye diagnoser. bare tull alt sammen.
De har diagnoser for det meste.
helt vanlige friske folk klarer de å påprakke en diagnose om de ikke får det som de vil med dem.
Eller om de får det som de vil med dem så har de diagnose for det og.
Stakkars barn som har mistet sin kjære mor. Dette er virkelig skadelig for dine barn at barnevernet har tatt barna dine.

Profile  

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 11:40 am 

Kjære MissBBEt !
Dette såkaldte barnevernet har influert seg i hele samfunnet om at dem står for det gode og har rett, dem er jo fagfolk. Dette liker mye av befolkningen å tro på helt til dem blir angrepet av dette perverse krapylet selv. Da får dem øynene opp og må leve i et rent helvete, både barn og foreldre. Til slutt er deres kjære umistelige familie sprent og ligger i ruiner. Flere og flere gjør selvmord.

Dette såkalte barnevernet har altså influert seg alle plasser. Hele det offentlige apparat :Legekontor, Helsesøster, skole, politi, også advokater og dommere har blitt influert om at "barnevernt" har rett og står for det gode. Det samme gjelder i folket. Går ut fra at det var dette som skjedde med deg.
Politikkerene liker å tro at "barnevernet " har rett og slår seg til ro med det, dem er jo fagfolk.

Ikke si noe, eller så lite som mulig om deg selv og barna til Helsesøster, skole, lege osv. Dette kan du få rett i fleisen bare ved en "bekymringsmelding" fra en ondskapsfull nabo.
Er du ikke enig i hva helsesøster, barnehage, skole vil foreslå å tilby deg, kan du være sikker på at dem skriver svært negativt om deg og at du er en fare for ditt barn. Da er det bare et lite vips så har uhyret som kalles barnevern klørene i deg.

Folket må røyse seg for knekke desse perverse folkene. Det er mørkets folk, det er ondskap satt i system.
Jeg fekk kr. 10.00 i bot av dommerfullmektig Stein Ove Erdal ved Fjordane tingrett i Førde for å kalle en av desse for en kloakkrotte.
Jeg mottar navn med glede for å sette på svartelisten, dær skal dem komme fort-

Profile  

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 11:40 am 

tusen takk for svar:o)

Det med å skrive til avisene om BV fungerer følgende: AP er det enestepartiet som gir pressen statstøtte, å gå mot AP er ,det derfor ingen journalister som tørr å gjøre, det er som å banne i kirken.
Å skrive negativt om BV er heller ikke verdsatt. Det norske systemet er grunnen til dette. Menneske rettighetene glimter med sitt fravær, og jeg er lei meg for at ikke slike som Eva Jolie fikk muligheten til å ordne opp, da hun uttlate : "at norge er et av de mest korrupte landene i verden"
6/10 lærere som klager på at vi er dårlige foreldre, indrømmer å gjøre en middelmådig jobb, i følge en undersøkelse rektor på grønnland skole snakker om.
Det er disse menneskene som skal dømme andre, så er de elendige selv.
Dette er et dirkekte resultat av en forstørret statlig og kommunal administrasjon som har vokst uten kontroll, som har avlet småkonger rundt i det norske land.
Det stilles ingen krav til de som jobber i stat og kommune, derfor kommer de unna med det. Det er ikke bare i BV overgrepene skjer men også i eldreomsorg og bland de som trenger omsorg fordi de er pleietrengende.
Det finnes en norsk menneskerettighets dommer fra strassburg som bekrefter dette ovenfor media.
Likevel er det vanskelig å få dette budskapet frem. De familiene som blir rammet av BV har en stor terskel for å gå ut i media, fordi BV saker er ikke sosialt akseptert.

Jeg har selv opplevd å bli fratatt ansvar på jobb, fordi en sakkyndig ringte arbeidsplassen min og påsto at jeg var psykisk syk. Har seff byttet jobb, men den nye sakkyndige har også ringt denne arbeidsplassen, noe som heller ikke setter meg i et veldig godt lys.

Summen av alt jeg har opplevd den siste tiden har gjort meg til en FRP velger. Mener jo at historiene våre må ut, ellers vinner vi aldri dette.

Er også intressert i å få kontakt med flere fra RE kommune som har opplevd negatvie episoder, for jeg vet det finnes mange der. Vi kunne hjulpet hverandre

Profile  

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 10:53 pm 
Site Admin

MissBBet wrote:
tusen takk for svar:o)

Det med å skrive til avisene om BV fungerer følgende: AP er det enestepartiet som gir pressen statstøtte, å gå mot AP er ,det derfor ingen journalister som tørr å gjøre, det er som å banne i kirken.
Å skrive negativt om BV er heller ikke verdsatt. (...)

Flere aviser er svært avhengige av statstøtte.

MissBBet wrote:
Siste i saken min nå er at BV sier at barna mine aldri har hatt det bedre enn nå....Ble skikkelig fustrert over å høre de ordene... For jeg har brukt hele høsten på å fortelle at de ikke har det bra, og fortelle deres egne historier...

Vi har ingen sted å gå..ingen som vil høre

Profile  

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 11:39 pm 

Lurer på om det går ann å sende flere saker inn til tv2 og om de kunne lage et program om det. Koblet inn uttalelser fra menneskerettighetsforkjempere, advokater etc.....

Profile  

PostPosted: Sun Aug 29, 2010 6:34 pm 
Site Admin

For oversiktens skyld, klippet jeg litt å la her.
MissBBet wrote:
Denne konsulenten, fortalte meg aldri om vedtak, sente de aldri i posten engang. Hun turte aldri å si det hun mente til meg. Hun satt stort sett stille og skrev. De 3 gangene de var hjemme hos meg, nektet hun alltid å drikke kaffe, te eller annet. Hun parkerte bilen sin langt fra huset.
I ettertid stoler jeg ikke på noen som sier "nei takk" til en kaffe, for jeg tenker at samvittigheten deres er så dårlig at de derfor ikke klarer å si jatakk, samme hvor masse de har lyst på Kaffe.
Ved flere tilfelder skrev hun dirkete løgner. Da jeg senere forrsøkte å få rettet opp i dette nektet hun. Enda hun visste jeg snakket sant.
Denne behandlingen førte til at jeg fikk mange overraskelser jeg ikke visste om eller ble informert om. De kom på hjemmebesøk, uten å ha informert om det.
De sente også Barnevernsvakten til meg på nyttårsaften, da jeg skulle ha selskap for 23 mennesker. Barnevernsvakten kom likt men gjestene mine, og skrek høylytt at det luktet kattepiss i gangen..(hadde vasket badet med salmiakk, og har ingen katt) Omsider fikk jeg de til å gå, men skaden var allerede skjedd i form av at gjestene mine allerede hadde oppdaget hvem de var.

I rapportene sine skrev 24 åringen at jeg hadde lite nettverk, hvem orker å ha slike tilstellninger når BV også skal være tilstede.

Etter min episode har også veninnen min fått problemer med BV, veninnen min er nærmeste nabo, også denne saken er grunnløs.

24 åringen er gravid nå, hun har permisjon, det er jeg lykkelig over, for da slipper jeg å se henne. Men hun burde bli satt på plass av noen, ellers kommer nok hun til å stige i gradene innad i BV og bli en enda farligere person enn hun er i dag..

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]