It is currently Fri Apr 26, 2024 8:01 pm



Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 9:55 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
ellen wrote:
takk at dåkker prøvde å realitetsorientere meg. jeg tror ikke i Norge og at alt er perfekt her, men jeg tror på Gud og på at vi er gode mennesker og da må alt bli bra ivertfall.

jeg skal finne barnepass for ungen når vi skal på møte, men tror dåkker virkelig at dem kan ta henne allerede på de første møte?! i verste fall kontakter vi våres regjeringen og så får ungen hentet fra Norge gjennom russisk ambassade. dem får ikke holde russisk statsborger her med makt. det går ikke an.

det dummeste syns jeg er å flykte ny uten å prøve gå på møte uten å se hva skal skje, vi e etablert her og jeg har jobb som jeg er glad i, flykter jeg tror dem at dem hadde rett og jeg er skyldig. men jeg er det ikke!

og det viktigste for meg nu å roe meg ned- jeg sover ikke på 3 daga, ikke en time en gang, blir jeg syk i tillegg til mannen min mister vi barnet sikkert da, og hun trenger friske foreldre uansett her eller i hjemlandet.


Det er ikke stor sannsynlighet for at barnevernet tar barnet fra dere ved første møte.
Personlig ville jeg valgt å møte opp til avtalt tid - frisk og uthvilt, uten barnet. Jeg ville sagt at alt er såre vel, og at vi ikke trenger hjelp fra dem, fordi vi får så god støtte fra våre nære venner og har øknonomi til å holde barnet i barnehage: "Nei takk, vi trenger ikke deres hjelp til å skaffe barnehageplass" eller noe annet, osv osv.

Du får imidlertid aldri renvasket deg overfor barnevernet, for de mistror foreldre på generelt grunnlag, og mener bestemt at deres utvalgte fosterhjem er best. Forsøk på å renvaske seg blir mistenkeliggjort, en forklaring blir oppfattet som et forsvar. Så: glem planene dine om det.

Dersom barnevernet insisterer på å sette i gang en undersøkelse, så er det alvorlig fare på ferde. Da må du tenke nytt.

Vit at den russiske ambasaden ikke kan hjelpe deg til å få fri et barn som barnevernet har overtatt "omsorgen" for. Barnevernet har "ansvar for" alle barn på norsk jord, samt norske barn med opphold i utlandet som er bosatt i Norge. Det sitter mange utenlandske barn i norske fosterhjem og institusjoner uten foreldrenes samtykke. Ved et konkret tilfelle (fra Finnmark) tok barnevernet en 2-åring fra en familie som søkte asyl i Norge. Familien fikk avslag og måtte reise fra Norge, men 2-åringen ble holdt tilbake tross foreldrenes protester.

Bare så det er sagt: så lenge foreldrene selv har omsorgen for barnet sitt kan de lovlig flytte fra Norge. Dersom barnevernet har overtatt omsorgen enten ved akuttvedtak eller fylkesnemndssak, så er løpet kjørt for en lovlig emigrering. Tar man ungen med seg til et annet land, evt. det egentlige hjemlandet, blir det oppfattet som bortføring og kidnapping og behandlet deretter med etterlysning via Inter- og Europol og krav om utlevering til Norge.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 10:28 am 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
betyr det at vi kan ikke reise på ferie til syden med ungen nå????
reisen er bestilt og ungen gleder seg. koffør må hun sitte her i dårlig vær og ikke få ferie? syns DET er reneste barnemishandling


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 10:34 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
ellen wrote:
betyr det at vi kan ikke reise på ferie til syden med ungen nå????
reisen er bestilt og ungen gleder seg. koffør må hun sitte her i dårlig vær og ikke få ferie? syns DET er reneste barnemishandling


Dere har vel fortsatt den formelle omsorgen for barnet deres? Passet er vel ikke inndratt?

Quote:
Dersom barnevernet har overtatt omsorgen enten ved akuttvedtak eller fylkesnemndssak, så er løpet kjørt for en lovlig emigrering. Tar man ungen med seg til et annet land, evt. det egentlige hjemlandet, blir det oppfattet som bortføring og kidnapping og behandlet deretter med etterlysning via Inter- og Europol og krav om utlevering til Norge.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 1:28 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
ja vi har omsorg for henne og ungen min har INGEN norsk pass- ho har ingen pass i det hele tatt, ho e skrevet opp i min russiske pass.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 3:43 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Dere kan reise helt fritt på ferie. Det er kun ETTER såkalt omsorgsovrtakelse eller runde i Fylkesnemnden alt endrer seg. Før den tid er man fri.

Du bør også vite at NOEN saksbehandlere i det såkalte barnevernet er regelrette kristendomshatere. Men oftest er de det ikke. Vi har imidlertid vært borti minst tre stykker (av ca 15) med den slags holdninger. Med manglende kontroll med det såkalte barnevernet, så kan det meste få utspinne seg bak lukkede dører... Da er det viktig å få dokumentasjon på dette (MP3, dokumenter). I menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg er slike holdninger uakseptable. Fylkesmenn vil også kunne slå ned på slikt.

Skal jeg tippe, så lykkes dere mot barnevernet. Men setter de igang med større utredninger, så er det veldig farlig for familien. Går det til fylkesnemnden, så er normalt løpet kjørt. Da MÅ barnet vekk.

Uansett, så er dette gambling. Om sjansen er 20% for at det går galt, ja - hvem vil utsette sin familie for det... ? Tragisk at dere skal bli påprakket en slik lidelse!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 17, 2010 7:26 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
Tusen takk Arild!
ja det er tragisk og veldig stressende, skal jeg si mer så ligner dette på Stalin sine metoder som var igang i Russland i 30-årene- bare en bekymringsmeldning fra hvem som helst og du havner i helvete. Tilfeldige mennesker har stor makt, større enn du over ditt barn. Det er skremmende og uakseptabelt. Barna tortureres som i gestapo. Norge bruker å gi penger og støtte til foreldreløse barn i Uganda men gjør sine egne norske barn foreldreløse og torturerer dem. Jeg trodde at jeg har det tryggt og godt i verdens beste land som er fri og har ingen fordommer, men nu ser jeg at det er ikke sant i det hele tatt. Nu kan jeg ikke anbefale eneste av mine venninner å ringe krisesenter selv om hun blir slått blå hjemme. Ungen min som ble opplært at hvis det skjer noe så må hun løpe til politimann er nu redd av politi folk etter demes respektløs oppførelse mot oss uten grunn! bare kun fordi jeg var så dum og barnslig og ringte krisesenter uten grunn til det.jeg påførte lidelse til familien min og går det bra så skal jeg aldri stole på b.v., krisesenter og lignende her og blir gjerne mot b.v. fordi det er helvete på jord og en må tenke ikke dobbelt men tusen ganger før en sender meldning til dem pga alt lidelse det påfører familien.

Hva skal til for at det skal til fylkesmannen?
hvilke større undersøkelser kan dem sette igang? kan vi påklage om vi syns at slike undersøkelser er unødvendig og krenker oss som en familie? leste idag den " svarte listen" av psykologer og b.v. i våres by- funnet 1 psykolog og 1 b.v. der, ingen av dem er foreløpig knuttet til oss.

men først må vi møte advokaten og se om han passer.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Om fylkesnemnda
PostPosted: Tue Jul 20, 2010 9:57 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
ellen wrote:
Tusen takk Arild!
ja det er tragisk og veldig stressende, skal jeg si mer så ligner dette på Stalin sine metoder som var igang i Russland i 30-årene- bare en bekymringsmeldning fra hvem som helst og du havner i helvete. Tilfeldige mennesker har stor makt, større enn du over ditt barn. Det er skremmende og uakseptabelt. Barna tortureres som i gestapo. Norge bruker å gi penger og støtte til foreldreløse barn i Uganda men gjør sine egne norske barn foreldreløse og torturerer dem. Jeg trodde at jeg har det tryggt og godt i verdens beste land som er fri og har ingen fordommer, men nu ser jeg at det er ikke sant i det hele tatt. Nu kan jeg ikke anbefale eneste av mine venninner å ringe krisesenter selv om hun blir slått blå hjemme. Ungen min som ble opplært at hvis det skjer noe så må hun løpe til politimann er nu redd av politi folk etter demes respektløs oppførelse mot oss uten grunn! bare kun fordi jeg var så dum og barnslig og ringte krisesenter uten grunn til det.jeg påførte lidelse til familien min og går det bra så skal jeg aldri stole på b.v., krisesenter og lignende her og blir gjerne mot b.v. fordi det er helvete på jord og en må tenke ikke dobbelt men tusen ganger før en sender meldning til dem pga alt lidelse det påfører familien.

Hva skal til for at det skal til fylkesmannen?
hvilke større undersøkelser kan dem sette igang? kan vi påklage om vi syns at slike undersøkelser er unødvendig og krenker oss som en familie? leste idag den " svarte listen" av psykologer og b.v. i våres by- funnet 1 psykolog og 1 b.v. der, ingen av dem er foreløpig knuttet til oss.

men først må vi møte advokaten og se om han passer.


DU kan klage til fylkesmannen i ditt fylke over forhold ved barneverntjenestens behandling av dere.
Fylkesnemnda derimot er barnevernets redskap når de ønsker å frata foreldre barna deres eller innføre annen tvang.

Om fylkesnemnda fra regjeringen.no

Generelt om fylkesnemndene

Om fylkesnemnda fra barneombudet

Fylkesnemndene

Barnevernloven

Saksbehandlingsregler for fylkesnemnda


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Jul 20, 2010 7:33 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
jepp skal klage ditt på politi som oppførte seg respektløs og skremte ungen våres uten noen grunn for det. Er kjempefornøyd med advokaten som vi fant- han har god rykte og er ikke redd å ta svære saker. Han sa at b.v. må henlegge saken med en gang etter samtale med oss fordi det er ingen grunn til å fortsette, familier med krangler er normalt og de familiene kor aldri krangler oppstår skal undersøkes fordi det er ikke normalt og høres rart ut, han anbefaler oss å gå med lydopptak, uten ungen, uten venner og pårørende og uten ham for å ikke " lage teater rundt det" og snakke rolig og overbevisende, om b.v. ber å signere noe uansett hva så må det sendes til ham, om dem insisterer på hjemmebesøk da må vi svare nei og ringe ham og han skal kreve begrunnelse for dette og evt. klage. Han skal skrive til politi og kreve kopi av rapport og meldning til b.v. samt navnene på de politi betjente som var hos oss for å rette klage til fylkesamann.
så vi er klar ¨å gå og fikk endelig litt sove.

forrestn var hos mange advokater- de fleste sa vi var skyldige selv og at dette skal gå bra og vi må samarbeide. så takk for tipser vi valgte rett tror jeg ivertfall da.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 21, 2010 3:05 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Bli ikke sjokkert om det såkalte barnevernet henviser til det dere har skrevet her. Det har andre opplevet. Barvernet er blant våre ivrigste lesre, og gjerne helt uten vilje til å foholde seg til de fakta vi gjør tilgjengelig.

Flere andre har opplevet at barnevernet krever at de skal fjerne det de har skrevet her. Ytringsfriheten er ofte ikke populær i den etaten.

(Det er mot forumets regler med slettinger.)

Men forhåpentligvis går det bra for dere.

Jeg håper dere har gode barndommer, for i følge såkalt barnevern, så er foreldre med dårlige barndommer uskikket til å ha barn. Barnevernet tror nemlig at alt må læres i barndommen. Biologisk forskning og arvelighetsforskning, som dokumenterer noe annet, holdes gjerne unne barneverns"faget". Mennesket er, som resten av skapelsen (eller hva man vil kalle det), født med en mengde egenskaper og instinkter.

Nå har vel ikke barnevernet muligheter til å sjekke opp deres barndom...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 21, 2010 4:41 am 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
det er jeg minst redd for. dem kan ikke bevise nåkka at det var meg som skrevet det og det er frihet til å ha sin mening i dette landet.

vi har veldig gode barndommer- min mann er fra velstående familie med far som fikk stjerne hos norske kongen fordi han var forsker (slik min mann havnet i Norge faktisk og fikk har studieplass osv) og gjørde innsats i norske forskning, mora er også forsker og dem er veldig intelligente folk.men faren til mannen min er død nå ellers skulle han hjelpe gjerne. det var ingen skilsmisser i hans familie heller i min- mine foredlre er snille ordentlig kristne folk og jeg ble oppdratt i kristen miljø.
vi har veldig stor respekt for foreldre og familie derfor jeg reagerer kraftig på det b.v. gjør- det er mot alle kristne regler- dem splitter familier- det som Gud forenet, ingen menneske må ødelegge!!!

takk dette forumet for støtte- det er bedre å skrive her enn å ringe krisesenter når det er virkelig krise- skal anbefale mine venner med problemer å komme hit heller.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 21, 2010 10:11 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
ellen wrote:
jepp skal klage ditt på politi som oppførte seg respektløs og skremte ungen våres uten noen grunn for det. Er kjempefornøyd med advokaten som vi fant- han har god rykte og er ikke redd å ta svære saker. Han sa at b.v. må henlegge saken med en gang etter samtale med oss fordi det er ingen grunn til å fortsette, familier med krangler er normalt og de familiene kor aldri krangler oppstår skal undersøkes fordi det er ikke normalt og høres rart ut, han anbefaler oss å gå med lydopptak, uten ungen, uten venner og pårørende og uten ham for å ikke " lage teater rundt det" og snakke rolig og overbevisende, om b.v. ber å signere noe uansett hva så må det sendes til ham, om dem insisterer på hjemmebesøk da må vi svare nei og ringe ham og han skal kreve begrunnelse for dette og evt. klage. Han skal skrive til politi og kreve kopi av rapport og meldning til b.v. samt navnene på de politi betjente som var hos oss for å rette klage til fylkesamann.
så vi er klar ¨å gå og fikk endelig litt sove.


Det er fornuftig å velge en advokat som avviser "samarbeid" med barnevernet. Å samarbeide med den etaten er å oppgi sin integritet og sitt personvern - til ingen nytte, for jo mer de graver desto mer overbevist blir de om at familien er hjelpetrengende.

La oss håpe at han lykkes med kravet om henleggelse av saken.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 21, 2010 5:57 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
Nina la oss håpe men det er ikke sikkert, desverre, pga at det står på den siste delen av brevet at vi må lese brosjure om Familieråd og b.v. saksbeh. skal komme på møte med dette emne. Så dem tror at denne saken egnet til Familieråd. Vi funnet dem som kan bli med på det, så tror at blir ikke bare møte med hjemmebesøk og familieråd i tillegg.
Redselen kommer som bølge i meg så avstår så kommer igjen. Det er veldig slitsomt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Anti "alt som er godt"
PostPosted: Thu Jul 22, 2010 12:36 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
ellen wrote:
det er jeg minst redd for. dem kan ikke bevise nåkka at det var meg som skrevet det og det er frihet til å ha sin mening i dette landet.

vi har veldig gode barndommer- min mann er fra velstående familie med far som fikk stjerne hos norske kongen fordi han var forsker (slik min mann havnet i Norge faktisk og fikk har studieplass osv) og gjørde innsats i norske forskning, mora er også forsker og dem er veldig intelligente folk.men faren til mannen min er død nå ellers skulle han hjelpe gjerne. det var ingen skilsmisser i hans familie heller i min- mine foredlre er snille ordentlig kristne folk og jeg ble oppdratt i kristen miljø.
vi har veldig stor respekt for foreldre og familie derfor jeg reagerer kraftig på det b.v. gjør- det er mot alle kristne regler- dem splitter familier- det som Gud forenet, ingen menneske må ødelegge!!!

takk dette forumet for støtte- det er bedre å skrive her enn å ringe krisesenter når det er virkelig krise- skal anbefale mine venner med problemer å komme hit heller.


Bare til opplysning så består "barnevernet" av anti-intellektuelle og anti-kristne. De reagerer negativt på alt som har med kristendom å gjøre, og er ikke foreldrene for dumme til å ha barn, så mangler de empati fordi de er for intelligente. De liker å innbille seg at de er veldig intelligente og skarpe og at de har masse kompetanse, men dette er grandiose forestillinger uten rot i virkeligheten. I virkeligheten er de smålige, dumme og uskolerte, men de har så mye makt at de er blinde for egen tilkortkommenhet.

Advokaten hørtes bra ut. Mange advokater samarbeider med "barnevernet" bak foreldrenes rygg. Advokaten sørger for at familien ikke unnslipper men havner i fella som "barnevernet" har lagt for den. Jeg tviler på at "barnevernet" henlegger før tre måneder er gått. Klarer du å få dem til å henlegge øyeblikkelig, fortjener du medalje. Jeg forstår veldig godt at fortvilelsen du føler går i bølger. Det kommer aldri noe godt fra "barnevernet", kun negativt.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 22, 2010 8:18 pm 
Offline

Joined: Thu Jul 15, 2010 11:14 am
Posts: 34
Agrippa jeg ikke tviler ett sekund at saken BLIR IKKE henlagt med en gang. det blir bare ikke. er helt sikker at det blir hjemmebesøk og familieråd og masse andre tull. men vi skal sende klager og advokaten skal kreve fra dem begrunnelse av hver beslutning og våres venner skrev et brev til b.v. blandt dem er " reserve besteforeldre" til dattra våres- et kristen ektepar som bruker å sitte barnevakt av og til og musikk lærer og mine arbeidskollegaer, jeg skal gå til sjefen og og be henne også blande inn og gå til helsesøster og til avisa til slutt. Jeg er medlem av FO så kanskje kan gå til tillitsvalgte og. Bare at vi er klar til kampen takket vare støtte fra mange.nu må vi bare hvile nok og gå til " avhør".håper avdokaten skal ikke gjøre det bare vanskeligere for oss. men da har vi advokaten i Oslo som vi stoler på.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Jul 22, 2010 9:38 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
ellen wrote:
Agrippa jeg ikke tviler ett sekund at saken BLIR IKKE henlagt med en gang. det blir bare ikke. er helt sikker at det blir hjemmebesøk og familieråd og masse andre tull. men vi skal sende klager og advokaten skal kreve fra dem begrunnelse av hver beslutning og våres venner skrev et brev til b.v. blandt dem er " reserve besteforeldre" til dattra våres- et kristen ektepar som bruker å sitte barnevakt av og til og musikk lærer og mine arbeidskollegaer, jeg skal gå til sjefen og og be henne også blande inn og gå til helsesøster og til avisa til slutt. Jeg er medlem av FO så kanskje kan gå til tillitsvalgte og. Bare at vi er klar til kampen takket vare støtte fra mange.nu må vi bare hvile nok og gå til " avhør".håper avdokaten skal ikke gjøre det bare vanskeligere for oss. men da har vi advokaten i Oslo som vi stoler på.


Jeg vil advare mot å la noen (venner og bekjente) være i kontakt med barnevernet - selv ikke for å vise at de støtter dere. For det første vil barnevernet derav oppfatte at dere er hjelpetrengende i en slik grad at nettverket deres er oppmerksom på det. For det andre kan selv gode og velmenende venner uttrykke seg på en måte som får barnevernet til å spisse ørene og bli "bekymret".

For eksempel kan noen si at "barnet er så tillitsfullt". Da hører barnevernet at "barnet har udiskriminerende atferd" og det skyldes utrygg tilknytning til foreldrene, i følge barnevernet. Og da må det aksjoneres.

Fallgruvene er ufattelig mange.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 90 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]