It is currently Sat Jun 21, 2025 4:17 pm

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: Et barnevernsbarns bekjennelser
PostPosted: Tue Jul 13, 2010 3:35 am 

jeg vet ikke om jeg er det første fosterbarnet som skriver her, og forteller hvordan jeg, barnet i situasjonen, har hatt det. jeg er nå 16 år gammel, og har en lillesøster på 10. Min mor og far var begge narkomane, og mamma gav tilslutt opp omsorgen for meg om min lillesøster når jeg var åtte og hun et halvt år gammel. Etter en stund i avlastning fant barnevernet et permanent fosterhjem for oss begge. De hadde hatt fosterbarn en gang før også, to gutter såvidt jeg husker. Men jeg skjønner ikke hvordan barnevernet fant dette hjemmet i nærheten av tryggere for meg og min søster. Fostermor hadde et veldig kort temprament, og hun ble sint for ingenting, alltid på meg. Hun kunne finne på å kalle meg hore, og har hele livet mitt innbilt meg at jeg ikke er verdt en dritt, at det er ingen som vil ha meg og at alt er min skyld. hun ropte, truet meg og kunne tilogmed kaste ting, som en gang da hun kastet en kniv mot meg, da var jeg bare tolv. Hun ville alltid true meg opp i et hjørne og skrike til meg, mens jeg satt på golvet å gråt.. Barnevernet kom ofte på besøk, fordi fostermora mi sa jeg var umulig å ha med å gjøre, og at det var noe galt med meg. barnevernet spurte alltid hvorfor jeg var så umulig og slem mot fostermora mi som bare ville meg godt, så derfor spurte de om jeg ville begynne hos psykolog, fordi de ville finne ut hva som var galt med meg. kort sagt, jeg fikk diagnosen ADD. Barnevernet har aldri hørt på meg eller trodd på noe av det jeg har sagt. Da ville de kanskje ha fått med seg ganske tidlig at jeg hadde sterke depresjoner, selvskading, og forsøkt selvmord. Istedet måtte jeg bli ristet ganske mye, av en utenforstående, fordi fosterforeldre og barnevernet hadde spunnet ett nett av løgner som min familie trodde på. Kjæresten min fikk meg til å innse hvor veldig galt det var, og hvor rett jeg hadde når jeg så at alle mine venner hadde det bedre. Jeg måtte ta saken i mine egne hender og rømme, men barnevernet tror fremdeles ikke på meg. eneste grunnen til at jeg får bo hos min tante og onkel er fordi jeg er gammel nok til å velge selv. Min lillesøster bor fremdeles på det gudsforlatte stedet, fordi barnevernet mener at det er det eneste trygge hun kjenner til. Jeg bare ber til gud at hun ikke bor der så lenge at hun tar sitt eget liv!!

Profile  

Post subject: Re: Et barnevernsbarns bekjennelser
PostPosted: Tue Jul 13, 2010 3:04 pm 
Site Admin

Idabeth93 wrote:
jeg vet ikke om jeg er det første fosterbarnet som skriver her, og forteller hvordan jeg, barnet i situasjonen, har hatt det.

Nei, du er ikke den første. Også andre steder på nett finner man deres kritikk av det såkalte barnevernet. Myndighetene støtter imidlertid ikke opp om disse. Kun de vellykkede plasseringene gis støtte til å ytre seg. Av media og makt.

Idabeth93 wrote:
jeg er nå 16 år gammel, og har en lillesøster på 10. Min mor og far var begge narkomane, og mamma gav tilslutt opp omsorgen for meg om min lillesøster når jeg var åtte og hun et halvt år gammel.

"Narkomane" kan bety så mangt. Fosterbarn blir vanligvis indoktrinerte av barnevernets vinkling. Den er oftest langt fra sannheten.

Idabeth93 wrote:
Etter en stund i avlastning fant barnevernet et permanent fosterhjem for oss begge. De hadde hatt fosterbarn en gang før også, to gutter såvidt jeg husker. Men jeg skjønner ikke hvordan barnevernet fant dette hjemmet i nærheten av tryggere for meg og min søster. Fostermor hadde et veldig kort temprament, og hun ble sint for ingenting, alltid på meg. Hun kunne finne på å kalle meg hore, og har hele livet mitt innbilt meg at jeg ikke er verdt en dritt, at det er ingen som vil ha meg og at alt er min skyld. hun ropte, truet meg og kunne tilogmed kaste ting, som en gang da hun kastet en kniv mot meg, da var jeg bare tolv. Hun ville alltid true meg opp i et hjørne og skrike til meg, mens jeg satt på golvet å gråt..

Tjener man penger på barn, så er vel behovet for medfølelse, innlevelse, tid etc det som setter ned "gleden" ved å ha fosterbarn.

Idabeth93 wrote:
Barnevernet kom ofte på besøk, fordi fostermora mi sa jeg var umulig å ha med å gjøre, og at det var noe galt med meg. barnevernet spurte alltid hvorfor jeg var så umulig og slem mot fostermora mi som bare ville meg godt, så derfor spurte de om jeg ville begynne hos psykolog, fordi de ville finne ut hva som var galt med meg. kort sagt, jeg fikk diagnosen ADD. Barnevernet har aldri hørt på meg eller trodd på noe av det jeg har sagt.

Barnefjernerne bruker å gjøre det slik. De projekserer egne feil og fosterfamiliens feil på barnet, og kan til og med legge barn inn på lukket avdeling, om barnet forteller forferdelige ting om "fosterne" eller barnevernet.

Idabeth93 wrote:
Da ville de kanskje ha fått med seg ganske tidlig at jeg hadde sterke depresjoner, selvskading, og forsøkt selvmord. Istedet måtte jeg bli ristet ganske mye, av en utenforstående, fordi fosterforeldre og barnevernet hadde spunnet ett nett av løgner som min familie trodde på.

Vær du sikker på at de løy om flere enn deg. Du har jo noen foreldre som normalt vil ha vert ute for samme taktikk - overdrivelser, forvrengninger, ignorering av info som talte til deres fordel etc.

Idabeth93 wrote:
Kjæresten min fikk meg til å innse hvor veldig galt det var, og hvor rett jeg hadde når jeg så at alle mine venner hadde det bedre. Jeg måtte ta saken i mine egne hender og rømme, men barnevernet tror fremdeles ikke på meg. eneste grunnen til at jeg får bo hos min tante og onkel er fordi jeg er gammel nok til å velge selv. Min lillesøster bor fremdeles på det gudsforlatte stedet, fordi barnevernet mener at det er det eneste trygge hun kjenner til. Jeg bare ber til gud at hun ikke bor der så lenge at hun tar sitt eget liv!!

Onkler, tanter og bestefoereldre er nær slekt. Derfor fungerer det oftest mye bedre å bo hos dem. Barnevernet fornekter i praksis det biologiske prinsipp - at man oftest får det best hos dem man er nært i slekt med. Derfor tror de at deres utvalgte fosterpersoner er det aller beste for barna. På dette punktet er de vitenskapsforkastende. For det er for lengst bevist at de tar feil.

Askepott-effekten kan leses om her og "her".

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: Et barnevernsbarns bekjennelser
PostPosted: Mon Jul 26, 2010 11:57 am 
Rang: Storbruker

Idabeth93 wrote:
Jeg måtte ta saken i mine egne hender og rømme, men barnevernet tror fremdeles ikke på meg. eneste grunnen til at jeg får bo hos min tante og onkel er fordi jeg er gammel nok til å velge selv. Min lillesøster bor fremdeles på det gudsforlatte stedet, fordi barnevernet mener at det er det eneste trygge hun kjenner til. Jeg bare ber til gud at hun ikke bor der så lenge at hun tar sitt eget liv!!

Flott du flyktet!

Barnevern lar deg ikke bestemme selv- det er viktig å være klar over. De "lar" deg bo hos onkel og tante, men vil ikke på noen måte ERKJENNE at du har din egen vilje og skal kunne bestemme over egen kropp, ditt eget sinn osv.
Det finnes sikkert et "vedtak" som din onkel og tante har. Har du sett dette selv?

Din søster- håper også hun flykter. Barnevern mener hun skal bo i utrygghet og terror- det er ikke uventet handling fra den kanten.

Tusen takk for at du deler dette. Det betyr mye for veldig mange barn og ungdommer- og deres foreldre.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ]