It is currently Wed Jun 18, 2025 7:10 pm

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Apr 15, 2010 12:03 pm 

Draco, det siste innlegget ditt tydere egentlig mest på at du virkelig ikke aner hva du snakker om. Beklager det. Men og komme her og påstå ar barn drepes på norske sykehus for og selge organer?? Ærlig talt, tror du virkelig på dette selv?

Jeg vet ikke hvor mye erfaring du har med tanke på skader og skadeomfang. Men hvis du ikke sitter på noen helsefaglig bakgrunn, så burde du ikke komme med disse tåplige påstandene dine. :roll:

Jeg har kun alt og vinne, for meg selv og for andre barnevernsbarn som har opplevd det samme.

Jeg ønsker med min sak og fortelle barnevernstjenesten at "NEI dere kan IKKE gjøre akkurat det dere føler for"

Profile  

Post subject: Denne tråden er en bekymringsmelding
PostPosted: Thu Apr 15, 2010 1:04 pm 

Denne tråden er ent som en bekymringsmeling vedrørende en rekke erfaringer og obserasjoner jeg har kunnet gjøre.

Jeg et faktisk svært meget om skadeomfang og denslags.

Med hensyn til barn og voksne som brukes som organdonorer, er det å si at skadeomfanget faktisk ikke kan være omfattende, fordi da blir organene ubrukelige. En kan heller ikke vente svært lenge etter skaden med å bruke organene.

Dette betyr at en faktisk nesten bare kan bruke relativt friske mennesker med et lite skadeomfang på kroppen men som har fått en hodeskade slik at hjernen er helt død, hvis organdonasjon skal foregå på en redelig måte.

Men det er nesten umulig å sikkert diagnostisere hjernedød etter bare noen timer i de fleste tilfelle.

Derfor opptrer faktisk svært sjelden tilfeller hvor en pasient kan brukes som donor på en redelig måte.

Men legene et press på seg fra politikere og øvrighet til å skaffe frem flere donorer. Det er også etablert et stort internasjonalt handelsnetterk for donororganer som koordineres av spesielt oppnent helsepersonell på visse nøkkelsykehus.

Dette skaper en automatisk fristelse til å bruke barn og voksne som ikke er omfattende skadet og ikke hjernedøde som donorer, men som har en hodeskade og dered er bevisstløse eller lagt i koma.

En har med andre ord en situasjon som nesten automatisk leder til korrupsjon og uberettiget terminering a pasienters liv for å bruke dem som donorer.

Ting jeg har kunnet observere tyder nettopp på at dette skjer. En av disse tingene er den korte tiden som brukes før en erklerer en skadet pasient som død.

En annen er visse saker jeg kjenner til som gir meg en guffen følelse. Noen kjenner jeg til privat, andre har ært oppe i nyhetsbildet.

En av de mest kjente sakene er Kristine-saken. Her dreide det seg om en jente med hodeskader som helt klart ikke var hjernedød, men som legene terminerte etter sterke protester fra faren. Legenes personlige iver og engasjement i denne saken ar spesielt påfallende. Jeg vet ikke om legene hadde lovet bort barnets organer for ett eller annet bruk, men som sagt, legene så ut til å ære mistenkelig sterkt engasjerte rent personlig.

Meg synes at barn ivaretatt a barnevernet eller som har maktmessig ressursfattige familier mye oftere benyttes på denne måten enn personer tilhørende familier med mer makt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 16, 2010 2:15 am 
Site Admin

:arrow: Her tar de sikkert imot hypotesene?

Jo flere konspirasjonsteorier, jo færre konspirasjoner... Håper jeg. :wink:

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: Denne tråden er en bekymringsmelding
PostPosted: Fri Apr 16, 2010 7:37 am 
Superposter

Draco wrote:
En av de mest kjente sakene er Kristine-saken. Her dreide det seg om en jente med hodeskader som helt klart ikke var hjernedød, men som legene terminerte etter sterke protester fra faren. Legenes personlige iver og engasjement i denne saken ar spesielt påfallende. Jeg vet ikke om legene hadde lovet bort barnets organer for ett eller annet bruk, men som sagt, legene så ut til å ære mistenkelig sterkt engasjerte rent personlig.

Legene er blitt mer opptatt av å holde budsjettene enn å redde liv. Det står om deres stillinger. Dersom de ikke klarer å holde de knapt tilmålte budsjettene, så kan de sparkes. Menneskeforakten er på frem-marsj. Hvilken respekt viser de ansatte i "barnevernet" for foreldre og deres barn? Zero.

Jeg vet at organer tas fra døde mennesker på sykehus. Hulrommene stappes med avispapir slik at de pårørende ikke merker noe.

Men er ikke dette emnet (organtyveri) litt på sidelinjen av det som er tema for forumet, nemlig det såkalte "barnevernets" overgrep mot barnefamiliene?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: ORGANTYVERI og BARNEVERN
PostPosted: Fri Apr 16, 2010 5:35 pm 

Jeg mener emnet hører med.

Grunnen er at en etterspørsel etter donororganer som ikke kan dekkes på en hederlig måte automatisk vil få en sosial slagside.

Disse folka terminerer livet og tar organene fra de som er minst beskyttet mot mydighetsovergrep, og det er blant annet barnevernsbarn som er tatt fra foreldrene.

Når et barn er overtatt av dette systemet, ses det automatisk på som en handelsvare - i alle sammenheng.

I den kommunen hvor jeg bodde før var det en rekke bondegårder som fungerte som fosterhjem for barnevernsbarn.

Det skjedde en tragisk ulykke hvor en gutt i et fosterhjem ble skadet og døde, men uten at skadene så ut til nødvendigvis å være dødlige. Jeg ble forundret over hvor fort gutten ble erklært som død.

--------------------------------------------------------------

Angående organtyveri, kan faktisk ikke organer tas fra døde kropper, kroppen må være levende og relativt frisk. Organene tas ut før døden har intrådt. Angivelig gjør en dette med såkalt hjernedøde mennesker, det er pasienter med helt død hjerne men med forholdsvis frisk kropp.

Men det finnes ikke nok slike pasienter til å dekke etterspørselen i det internasjonale handelsnettverket Norge er med i.

Å dekke denne ettersoørslen kan bare gjøres ved terminere livene til pasiemter med hodeskade,men som ikke er hjernedøde.

Og mine observasjoner tyder på at nettopp dette skjer, og at barnevernsbarn som uheldigvis har fått en skade og kommet på sykehus står særlig i fare for å bli terminert for å bruke organene som handlesvare.
---------------------------------------------------------------------------

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2