It is currently Wed Jun 18, 2025 9:17 am

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Skremt vitne til bv's metoder
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 1:33 pm 

Jeg er ikke selv direkte rammet av bv, men vennen min er. Han som er utrolig flink med barn, er fratatt sønnen av bv i en Hedmarkskommune. Dertil kommer hvor utrolig enkelt det er å ta hevn over noen - bare for å gjøre det. Hvis jeg ønsker å hevne meg på eksen min, kan jeg bare gå til politiet hvilken dag som helst og anmelde ham for vold. Er jeg riktig heldig får jeg venninnene mine til å fortelle hva jeg har sutret om til dem, og vips så sitter han inne i åtte måneder for vold mot meg og barna. Jeg kan sikkert få ham til å ha et alkoholproblem også - selv om han egentlig ikke drikker mer enn én til to enheter i måneden, sånn gjennomsnittlig.

Jeg trenger noen som kan hjelpe meg. Har prøvd å kontakte journalister, men de svarer ikke på mine henvendelser. Trenger noen "tunge" navn som er villige til å uttale seg, som er villige til å støtte oss. Noen som kan sitte på vår side under rettssaken slik at vi ikke sitter der nesten alene (bare støttet av våre aller nærmeste venner). Trenger navn på psykolog og sakkyndig som kan utarbeide rapport. Disse MÅ ha kunnskap om ADHD og Tourettes slik at deres rapport ikke bærer preg av stigmatisering og tragisk feiltolkning av sakens fakta.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 4:03 pm 

Jeg klarer visst ikke komme inn i andre avdelinger.

Har et "teknisk" spørsmål:

Hvor mange pass kan et barn ha?
Kjærestens gutt har pass hos far. Far nektet å utlevere dette passet til bv da fosterfamilien ville dra til utlandet. Da fikk de nytt pass til gutten - uten noen underskrift fra faren. Går dette an da? Gutten har nå to pass.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 4:32 pm 
Site Admin

Joar Tranøy er den psykologen som har mest tillit hos ofrene for barnevernets herjinger.

Journalister ignorerer denne type problemstillinger. De står, med få unntak, på makten sin side.

Dette med pass, aner jeg ikke noe om. Politiet bør kunne gi svar på slikt, på generelt grunnlag. (Om man ikke nevner noe om fosterfamilier og barnevern.)

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 4:36 pm 
Site Admin

radivkri wrote:

Nei. Det skyldes at vi har hatt for mange inntrengere som bruker forumet til det som passer dem. Derfor ser vi nå folk litt an, før vi slipper dem inn i resten av forumet.

Kan noen bevitne at vi har å gjøre med et hørsomt menneske, som er sterkt imot barnevernet, så slipper vi vedkommende inn i det meste av forumet med det samme, om de ber om det.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Apr 01, 2010 11:38 pm 
Rang: Storbruker

Å skrive på plassen for nye medlemmer er ok, folk med lang erfaring fra barnevernet ser det er nye som er kommet til, og viser interesse.

Les mest mulig på forumet, det ligger mye informasjon og erfaringskunnskap, særlig på “nye medlemmer“!

Profile  

Post subject: ang. pass
PostPosted: Fri Apr 02, 2010 10:40 am 
Rang: Ivrig bruker

Samtykke fra begge foreldrene
Når en person under 18 år skal søke om pass, må minst én av foreldrene med foreldreansvar møte opp sammen med barnet. Den av foreldrene som møter opp sammen med barnet, må kunne legitimere seg. Har både far og mor foreldreansvar, må begge samtykke i at barnet får utstedt pass, og den som møter opp må ha med skriftlig samtykke og legitimasjon (evt kopi av legitimasjon) fra den som ikke møter.

Pass kan likevel utstedes til barn med bare den ene av foreldrenes samtykke i tilfeller der vedkommende i henhold til barneloven har anledning til å ta med barnet ut av landet uten den annens samtykke. Dersom det er fare for at barnet ved en ev utenlandsreise ikke vil komme tilbake, kan retten beslutte utreiseforbud. Dersom barneverntjenesten har overtatt omsorgen for barnet etter barnevernloven § 4-8 eller § 4-12, skal samtykke kun innhentes fra barneverntjenesten.

Kilde: http://www.regjeringen.no/nb/sub/barneb ... ?id=467163

Profile  

Post subject: Om pass og "barnevern"
PostPosted: Fri Apr 02, 2010 11:02 am 
Superposter

radivkri wrote:

Har et "teknisk" spørsmål:

Hvor mange pass kan et barn ha?
Kjærestens gutt har pass hos far. Far nektet å utlevere dette passet til bv da fosterfamilien ville dra til utlandet. Da fikk de nytt pass til gutten - uten noen underskrift fra faren. Går dette an da? Gutten har nå to pass.

Det hender at "barnevern" sender politiet hjem til foreldrene for å hente passet dersom foreldrene ikke straks utleverer det til saksbehandleren når hun forlanger det. Politiet kan også foreta razzia hjemme hos foreldre som nekter å utlevere passet, for det er visstnok en straffbar handling.

Det er vanlig prosedyre at "barnevern" krever barnets pass innlevert. Det er også like vanlig at foreldrene nekter. Arrester oss, tullinger. Ikke rart fengslene blir fulle. Jeg har lest det nye fengslet i Halden skal ha både treningsstudio og flatskjerm. Gleder meg..

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 7 posts ]