It is currently Fri Jun 20, 2025 7:44 pm

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Banevernere som privatpersoner
PostPosted: Mon Mar 23, 2009 10:44 am 

Vil skrive litt om dette pakket og hvordan de oppfører seg på fritiden...
Er litt slu jeg... og får høre historier...saken er at jeg har bekjente som jobber i vernet og etter at de har hvert på seminarer så er jeg veldig inntresert i å høre hvordan den har hvert....det er mye festing...jaja, noen må jo spånse festene dere...og hva er bedre enn statens penger...

Ble fortalt at det var en bv arbeider som hadde hatt fest hos seg...det ble drukket mye og sønn i huset våknet...mor go og brisen gikk opp for å roe sønnen...som var rundt 10 år...hun mistet en øredobb på gulvet og la seg på kne for å lete etter den...iført miniskjørt og string truse....trur du det var et lekkert syn det for sønnen....mor reiste seg opp klappet sønnen på kinnet og sa...kjære lille gutten min...beklager at jeg er litt full...men det er ingen vits i å ringe bv...for der jobber jeg...så du slipper ikke unna meg uansett....sier bare litt om hvordan de tenker...

Den samme bekjente av meg var så hyggelig og meldte sin venninne til bv for at hun drakk så mye....så nå får hun ikke se sine barn mer...hvertfall ikke før livet hennes kommer på rett kjøl som de så fint sier...hun har også måttet forlate mann og hjemmet sitt for å hindre at barne blir plassert i forsterhjem....men betingelsen fra bv er at mann og far til barne ikke slipper hun i nærheten av de eller deres hjem.....

Man skal jaggu være sterk skal en klare og kommet ut av alkoholens grep uten støtte fra sine kjære....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Mar 24, 2009 12:43 am 
Superposter

Barnevernet lever ikke på noen måte bedre enn dem som de tar barna i fra, men trolig mye værre. Forde friske normale mennesker klarer ikke ta barna fra andre.Det er noe alvorlig galt i hodet på slike mennesker.

Profile  

Post subject: Re: Banevernere som privatpersoner
PostPosted: Tue Mar 24, 2009 7:09 pm 
Superposter

lykketrollet wrote:
Den samme bekjente av meg var så hyggelig og meldte sin venninne til bv for at hun drakk så mye....så nå får hun ikke se sine barn mer...hvertfall ikke før livet hennes kommer på rett kjøl som de så fint sier...hun har også måttet forlate mann og hjemmet sitt for å hindre at barne blir plassert i forsterhjem....men betingelsen fra bv er at mann og far til barne ikke slipper hun i nærheten av de eller deres hjem.....

Å tvinge foreldrene til skille seg later til å være en av "barnevernets" standardprosedyrer. Har de aldri hørt hva som sies i kirken når et par vies til rette ektefolk: Ikke la noe menneske ødelegge det som nå er bragt sammen (etter hukommelsen).

"Barnevernet" tvinger ektepar/samboerpar til å skilles. Kan dette være lovlig?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Mar 24, 2009 8:27 pm 
Superposter

Det er rett og slett fælt hvordan barnevernet skal tvinge mennesker til å skille seg. Og dette bare i egen vinning for lettere oppnå det å kunne ta barna fra foreldrene. (Stå sammen i alt motgang og medgang)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 08, 2009 4:37 am 

Det overrasker meg jo overhodet ikke at det finnes "tilfeller" av ansatte i barnevern, sosionomtjeneste osv som er verre enn det de jobber mot som mål. Vi er alle mennesker, og det hadde forundret meg mer om alle som jobbet med slike saker var feilfrie. Det er de jo ikke. De jobber jo opprinnelig for en god sak, men slik det har blitt i dagens samfunn så virker det som om de har fått mange flere oppgaver enn de burde ha fått.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 08, 2009 5:48 am 
Superposter

Barnevernet har vel aldri jobbet "for en god sak". Etaten har sitt utspring fra overgrepene mot taterne. Det de driver med er makt(mis)bruk, moralisme og ideologi.

Mitt inntrykk av barnevernsfolk er at de ofte har samme bakgrunn som de foreldrene som de piner og plager; de er "hentet" fra samme pool i samfunnet. Det er ofte folk med egne problemer som søker seg inn på sosialhøyskolen, gjerne som et rehabiliteringsopplegg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 08, 2009 5:59 pm 
Site Admin

Det er vel også dette med at "veien til helvete går gjennom gode intensjoner". I tillegg så er det gjerne avvikere, maktmennesker og nyttige idioter som blir værende i barnevernet. De gode og forstandige finner seg noe annet å gjøre. Det er en stor gjennomtrekk i etaten.

Man må altså skille mellom gode saker og gode intensjoner.

De som har opplevet år med regelrett helvete fra saksbehandler etter saksbehandler, mer enn undrer over hvike gode saker barnefjernerne arbeider med.

At folk kan oppleve det som et gode å få delt ut penger, sykler, barnepass, er en sak. Vi som vet at ca hver fjerde slik "god" sak ender i at barnefjernerne knuser familien, ser ikke helt det gode i dette. Vi ser agnet som henger der, og fisken som går på.

Det begynner å bli en del vi kjente som er døde eller utbrente med dertil somatisk, og psykosomatisk sykdomsbilde.

8 ganger flere barn tar sine liv etter barnevernets innblanding i familiene. Ingen ting annet i samfunnet driver kvinneselvmordene høyere opp.

Hva blir da lekene familien fikk, imot dette?

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 08, 2009 7:32 pm 
Superposter

Barnevernet jobber ikke for en god sak. Det er ingen god sak og ødelegge . Barnevernet skader barn. Vil de hjelpe må det bli lovfestet at det ikke er lov å ta barna fra foreldrene.

Men barnevernet jobber ikke for en god sak og hjelpe familier. Barnevernet jobber for å ødelegge familier.

Og de skader barn ved å sende dem på institusjoner hvor de blir sex misbrukt.
Ikke bedre de mange selvmord som barnevernet forårsaker.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 13, 2010 1:23 am 

Turid Holta wrote:
Barnevernet jobber ikke for en god sak. Det er ingen god sak og ødelegge . Barnevernet skader barn. Vil de hjelpe må det bli lovfestet at det ikke er lov å ta barna fra foreldrene.

Men barnevernet jobber ikke for en god sak og hjelpe familier. Barnevernet jobber for å ødelegge familier.

Og de skader barn ved å sende dem på institusjoner hvor de blir sex misbrukt.
Ikke bedre de mange selvmord som barnevernet forårsaker.

Det er grusom samfunns ødeleggelse!!!

Hvordan Skal vi kunne stole og få harmoni i dritt norge.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu May 20, 2010 6:09 pm 

Jeg fikk høre om min tidligere bv kontakt her om dagen faktisk.
jeg tror nok kanskje hu terroriserte meg fordi hu selv ble plaga fordi hu var overvektig av kjærsten sin eller noe. Men skal det at en BV ansatt blir plaga hjemme gå ut over meg?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat May 22, 2010 8:32 am 
Rang: Ivrig bruker

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 661632.ece

Profile  

Post subject: Ansatt i Bufetat pågrepet for narkotikasmugling
PostPosted: Mon May 24, 2010 8:16 am 
Superposter

Quack wrote:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3661632.ece

En ansatt i barnevernet, en barnehageansatt og en vekter er blant dem som er pågrepet i Bergens største kokainaksjon noensinne.

En av dem er en 34-årig mann ansatt i det statlige barnevernet, Bufetat.

Det burde ikke overraske noen at de ansatte i det såkalte "barnevernet" er aktive smuglere av kokain. De er verdens største hyklere. Mens de tvangsfjerner barn under påskudd av å redde dem fra narkotika, driver de selv og pusher kokain på unge.

Denne saken fortjener egentlig et større oppslag, for det er viktig å synliggjøre kriminalitet blant de ansatte i "barnevernet". Det er sannsynligvis store mørketall, som det pleier å hete fra den kanten.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon May 24, 2010 6:51 pm 
Site Admin

:arrow: Barneverner som har tilsyn ved besøk av barna. Stemor er tilsynsfører og far er ungdomsarbeider. Det er selvsagt ikke mulig å vite om sitasjonen er som følge av at dette paret er sprø, eller om det er det såkalte barnevernet som er sprø også i dette tilfellet.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: "Barnevernet"=dårekisten i Cairo
PostPosted: Tue May 25, 2010 6:53 am 
Superposter

Arild Holta wrote:

Fredrikstad-paret har flere ganger anket vedtaket om at de ikke får lov til å være alene sammen med barna uten tilsyn, men det har ikke ført frem.

Det er barnevernet i Hol og Ål som har bestemt at to av barna må sikres ved at det alltid er en representant for kommunens barnevern tilstede når far og stemor besøker barna.

Helt utrolig. Og disse menneskene sitter altså og bestemmer om andre foreldre skal få lov til å beholde barna sine eller ikke. "Barnevernet" fremstår mer og mer som dårekisten i Cairo.

Nå er det jo ikke sikkert at foreldrene egentlig trenger tilsyn, men vi vet at steforeldre har større risiko for å skade barna sine enn det naturlige foreldre har.

Det er derfor det er så vondt å vite at barna som blir tvangsfjernet fra sine gode og kjærlige foreldre, kan bli utsatt for mishandling hos sine nye steforeldre, som har tatt dem til seg av profitthensyn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jun 12, 2010 1:40 am 

Vel bv spurte oss om hva vi ville gjøre når vårt felles barn kom i tennårene og feks sparket fotball og det barnet skulle fare på en fotballturnering, da svarte vi at selvsagt fikk barnet delta på den og at vi enten kom til og reise sammen med barnet selv eller at vi kom til og sjekke opp de som barnet skulle reise sammen med slik at vi viste at det var folk man kan stole på, men dette var ikke et godt nok svar for han på bv mente at man skulle kunne sende barnet avgårde med hvem som helst og at man ikke trengte å vite hvem de for sammen med.

Så vi spurte han på bv om han satt og påsto at han ville ha sendt sine barn avgårde med helt vilt fremmende folk som han ikke viste hvem var i et slikt tilfelle og da svarte han at det var noe han selvsagt ville gjøre.

Å det sier jo litt om hvordan vår saksbehandler på bv tenker å ingen foreldre med litt fornuft i hodet sender barna sine avgårde i dagens samfunn med helt fremmende personer som man verken vet hvem er eller kjenner

Har vunnet over BV 2 ganger på et halvt år... Flyttet til Spania da vi forsto at BV var begynt å undersøke for en runde nr 3 i retten, så nå er vi frie fra de maktsyke BV og kan kose oss sammen slik en familie skal gjøre.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ]