It is currently Thu Jun 19, 2025 10:30 pm

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Jul 19, 2009 11:46 am 
Rang: Storbruker

"Fri Rettshjelp" gir 10 timer.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Aug 03, 2009 12:59 pm 

Da er det nytt møte med advokaten på fredag. :D

Da skal hun få journalføringen som jeg har gått gjennom og samlet sammen mye viktige beviser :D Så blir spennende nå og se om det kan skje noe snart :D

Jeg har kun alt og vinne, for meg selv og for andre barnevernsbarn som har opplevd det samme.

Jeg ønsker med min sak og fortelle barnevernstjenesten at "NEI dere kan IKKE gjøre akkurat det dere føler for"

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 18, 2009 7:18 pm 

Lenge siden jeg har oppdatert, men idag ble erstatningskravet sendt, så da blir det spennende og se hva kommunen nå sier.

Jeg har kun alt og vinne, for meg selv og for andre barnevernsbarn som har opplevd det samme.

Jeg ønsker med min sak og fortelle barnevernstjenesten at "NEI dere kan IKKE gjøre akkurat det dere føler for"

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Sep 20, 2009 12:52 am 
Site Admin

Er det noen frist for når de MÅ svare?

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Sep 23, 2009 6:44 am 

Nei er ikke satt noen frist. Men jeg vil tro det ikke tar så altfor lang tid.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 08, 2009 4:54 am 

Jeg må si at jeg er opprørt. Har de virkelig stemplet deg som en slags alkoholiker mens du i virkeligheten ikke har rørt så mye alkohol? Hva i alle dager baserer de det på da? Jeg mister helt tiltroen til barnevernet når jeg leser slike historier som dette. Ikke det at jeg var så veldig fan av dem i utgangspunktet heller, men dette topper vel det meste.

Jeg har forøvrig hatt litt kontakt med en som tidligere har hatt kontakt med barnvernet tidligere, og han fortalte meg at det var stort sett rus, uorganiserte møter ogr lite struktur.

Så da blir jeg litt som et spørsmålstegn. De skal være så skinnhellige og tilby alternativer for folk som har det vanskelig. Men har de feil taktikk? Eller velger de rett og slett ut for mange? Det er jo ikke mange som IKKE blir tatt ut til en vurdering for barnevernet i disse dager.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 08, 2009 5:47 pm 
Site Admin

bruker007 wrote:
(...)
Så da blir jeg litt som et spørsmålstegn. De skal være så skinnhellige og tilby alternativer for folk som har det vanskelig. Men har de feil taktikk? Eller velger de rett og slett ut for mange? Det er jo ikke mange som IKKE blir tatt ut til en vurdering for barnevernet i disse dager.

Det er temmelig omfattende å forklarer hvorfor det er blitt som det er blitt.

Etter å ha holdt på med dette i over 20 år, så opplever jeg at brikkene begynner å falle på plass. Etter å ha samarbeidet med noen av de beste innen dette.

Det er en blanding av makt, ideologi, (u)kultur, lukkede systemer, inhabile domstoler og inhabil fylkesnemnd, "omsorg" utenfor der mennesker har naturlige instinkter, farlig lovgivning, manglende kontroll av maktmennesker, pengemakt (både fra næringsliv og fagbevegelse) OG - ikke minst - at makten pøser inn millioner i såkalt humaniora ("myke vitenskaper") som egentlig ikke holder vitenskapelig mål, men som brukes som sannhetsbevis for både politikere og domstoler.

Det som er litt enklere er å oppdage at mennesker lir, at Norge er dømt for dette i menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg, og at FN fordømmer familieødeleggelsen i Norge.

Det er ca 1-2 av 10 som får det bedre etter at såkalte omsorgsovertakelser.

8-9 av 10 får det verre.

De 1-2 av 10 som får det bedre, kunne normalt fått det enda bedre, om barnevernets manglende respekt for biologisk familie, slekt, venner og nærmiljø hadde blitt øket veldig kraftig.

Pr i dag tar man barn fra f.eks fattige mennesker, eller bare med tullbegrunnelser, og så betaler man gjerne en halv million i året for at andre skal ta seg av disse barna.

Hva om disse enorme beløpene ble brukt for å hjelpe i familiene, i slekten, i samarbeid med venner, naboer, etc etc?!

På en tre-fire-barnsfamilie bruker man gjerne tyve millioner for å holde barna borte fra sine egne i løpet av barndommen. Det er komplett galskap.

For å si det på en annen måte: Det er oljerikdommens mørke bakside.

Staten betaler mest til alle publikasjoner (media) som støtter deres politikk. De kan deretter bruke hvor mange millioner som helst MOT folk som førsøker seg i domstolene. De lærer opp advokater og dommere i de familiefientlige ideene.

Siden dommene er skjulte, er det ingen som kritiserer.

Mange titalls år med et lukket maktsystem, har skapt en forferdelig ukultur.

I en utredning for regjeringen, av i år, ble de krevd at barnevernsutdanningen skulle bli forskningsbasert. Sakt på en annen måte: Det såkalte barnevernet handler PÅ TVERS AV det forskningen har kommet frem til at er riktig.

Men hvem sitter som "eksperter" mot familiene som knuses? Jo, disse som har et "fag" på tvers av det forskningen har kommet frem til.

Hvem er det som er "ekspertene" politikerne spør? Jo, de samme liksomeksperter.

Makten til dette liksomfaget er totalt og inne i alt av det offentlige.

En årsak til at det har spredt seg slik, er at barnefjernerne tidligere, i hovedsak, knuste de familiene som var svake - familier som ikke maktet å mobilisere organisert motstand.

Barnefjernsgalskapen har imidlertid vokst hvert år siden tidlig på nittitallet. Før dette var det også gjerne bare stigning.

Nå er det ikke lenger nok svake familier å overfalle, Da overfaller de sterke mennesker - som forskeren som presenterte sin sak her på forumet.

Da blir det bråk, og organisert motstand.

På Facebook er det nå sikker 30000 mennesker fra Norden - mest fra Norge - som er med i kampen mot galskapen.

Dette ble langt. Håper det var klargjørende.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 08, 2009 7:41 pm 
Superposter

I steden for å ta barna fra fattige slik barnefjeret gjør.Så kunne de vell skaffet det nødvendige familien trengte. Hvorfor er det så viktig å ta barna fra foreldrene.

Er barna bestilt fra noen som ikke kan få barn. I allefall vet en at fosterfanden tjener flesk på å få seg en liten husslave i heimen sin.

Når disse fosterfandene ikke orker ha dem mere . Så bare sier de opp jobben. Og barnefjernet må ordne nye fosterfander. Mens barna venter på en institusjon eller berdeskapsheim.

Det er jo svært mange som fosterfander som plutselig sier opp jobbben sin som fosterfande.

Og barnevernet som skulle gi så stabile forhold da....Plaging av barn er det som dette påståtte vernet holder på med.

Mengder av oppfunne tullproblemer tar de barna fra sine kjære foreldre. Og så starter barnas marreritt. Når de kommer i barnevernets omsorg.

Dette er ren og kjær galskap.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 09, 2009 5:48 pm 

bruker007 wrote:
Jeg må si at jeg er opprørt. Har de virkelig stemplet deg som en slags alkoholiker mens du i virkeligheten ikke har rørt så mye alkohol? Hva i alle dager baserer de det på da? Jeg mister helt tiltroen til barnevernet når jeg leser slike historier som dette. Ikke det at jeg var så veldig fan av dem i utgangspunktet heller, men dette topper vel det meste.

Jeg har forøvrig hatt litt kontakt med en som tidligere har hatt kontakt med barnvernet tidligere, og han fortalte meg at det var stort sett rus, uorganiserte møter ogr lite struktur.

Ja jeg ble visst mistenkt som alkoholiker i en alder av 14år :? Jeg ble en smule paff, og det ble de som kjenner meg også :?

Jeg rører ikke alkohol, eller jo kanskje hvert 3.år jeg tar med type 3-4rusbrus, men utenom det rører ikke jeg alkohol, så det er jo helt ubegrunna håpløse beskyldninger. :roll:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 24 posts ]  Go to page Previous  1, 2