It is currently Wed Jun 18, 2025 9:45 am

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: angivere
PostPosted: Mon Feb 23, 2009 8:46 am 

Hei...lenge siden æ har skrevet hær nå...men det er fordi det lenge har hvert stille fra maktapparatet...fikk meldig for noen dager siden fra skolen der vår 10 år gamle jente går, hadde hvert krangling mellom ho og ei jente som går i 7 kl...dette hadde hengt videre med hjem og ho andre jenta følte sæ trakasert på msn....jeg vet ikke hva som har blitt sakt på nett mellom de, men det var tydeligvis alvorlig...spurte datter mi om dette....hun sa at ho ikke helt viste hvem som startet med denne kranglingen, ikke så ho på det som noe særlig alvorlig heller...
Men det alvorlige med dette er jo at skolen truer oss med at dette kvalifiserer til å meldes til bv...så nå går vi i uvissheten om vi er meldt eller ikke...
Så nå er vi lei denne skolen som foresten står på svartelisten over sympatisører...vi har søkt datter vår over i en privat skole...regner med at dette også vil kunne brukes mot oss....vår datter gleder sæ til ny skole...ho er veldig flink på skolen og føler ofte at ho ikke får nok utfordringer så det blir fort kjedelig...kan si at ho går i 4 kl men ligger fagelig på nivå med en 6 klassing...
Blir så frustrert av at det stadig er noen som må henge sæ oppi livet vårt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 23, 2009 12:53 pm 
Site Admin

En 12-13åring følte seg alvorlig trakassert av en 10åring...

Skolen er nok sprø.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Alder ingen hindring
PostPosted: Mon Feb 23, 2009 2:05 pm 
Rang: Ivrig bruker

Arild Holta wrote:
En 12-13åring følte seg alvorlig trakassert av en 10åring...

Skolen er nok sprø.

Jeg vil nok være litt forsiktig med å påstå at en 12-13 ikke kan føle seg trakassert av en på 10 år. Uten å legge noe skyld på noen skal det påpekes at det alltid vil være mobbeoffere, og da går ikke nødvendigvis aldersgrensen hånd i hånd. Derimot må jeg si meg enig i at skolen nok er sprø. Men det er basert på hvordan de håndterer situasjonen.
Dette er noe som kan løses på relative enkle måter, som et foreldremøte mellom de barna det gjelder, og barna selv. Dette var ialefall effektivt da jeg var på den alderen.
Å blande inn barnevernet er som utrykke sier "skyte mygg med kanon" og i dette tilfelle en kanon som er livsfarlig å stå vesidenav, da den detonerer i alle rettninger.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 23, 2009 2:13 pm 
Site Admin

Du kan selvsagt ha rett i det.

Jeg var imidlertid mobbeoffer på flere skoler, men opplevde meg aldri mobbet av yngre elever. Hva de mente og sa hadde lite betydning. Ikke kunne de utgjøre en fysisk fare heller.

Men folk er forskjellige...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Feb 23, 2009 5:17 pm 
Superposter

Man kan meget godt oppleve seg å bli mobbet av yngre. Men at skoler driver å true med meldinger til barnevernet er bare vrangskap og ondskap.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 24, 2009 9:42 am 

Vet ikke hva en skal kalle for mobbing...det er jo et faktum at jenter kaster mye dritt til hverandre....vet jo heller ikke hva som er skrevet...
Men det æ vet er at de to jentene var i møte med sine lærere og gjorde opp der....å min datter anså seg ferdig med saken..
Men i dag så er det slik at det er foreldrene som henger seg oppi ting..for en tid siden var det en lignende sak....da gjorde jentene opp saken og er fortsatt gode venner...jeg snakket også med mor i denne saken og fikk intrykk av at den var ferdig...etter et halvt år så dukket samme sak opp på bv kontor...
Æ mener at viss barn får drive på nett så bør jo foreldrene forklare barna at det er mye lettere så kaste dritt på nett enn om en sto ansikt til ansikt...og at en da skal tenke som så at æ vet best selv hva æ står for...så kan de andre si hva de vil...det er jo bare å la være å svare..

Å det som er helt på tryne i dagen samfunn er jo at foreldrene tør jo ikke snakke med hverandre...de løper til skolen og sladrer som små unger...å er man da så uheldig å ha en skoleledelse som forguder bv...ja da trenger æ ikke si mer...

Må bare si at æ skal være glad den dagen min yngste datter er voksen...
Å når den dagen kommer så skal æ viss mine barn vil det...gå til media , og fortelle min historie og hva skole og bv kan gjøre med en godt fungerende familie....dette kaller æ mobbing av hele min familie...å det fra skole og bv...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 24, 2009 4:47 pm 
Site Admin

lykketrollet wrote:
gå til media , og fortelle min historie og hva skole og bv kan gjøre med en godt fungerende familie....dette kaller æ mobbing av hele min familie...å det fra skole og bv...

Ja, det er grov mobbing og trakassering av familiene med trusler om at de skal ødelegges av bv.

Pr i dag så er ikke media interessert i mye barnevernskritikk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 24, 2009 8:05 pm 
Superposter

Det er sant at det er mye skittslenging blant jenter. Men syns ikke gutter er noe bedre i det hele tatt. Gutter og også voksne gutter slenger skitt som bare det. Mobbing vokser ikke alle av seg. Jenter og også voksne jenter kan mobbe på sin måte. Både i form av skitt slenging og andre metoder. Men at det hele skal havne på barnevernet det er bare tøv. Konflikter må kunne løses på en menneskelig måte. Barnevernet er alt annet enn menneskelig.Og som Arild nevnte media bryr seg ikke om barnevernsaker.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]