It is currently Thu Jun 19, 2025 4:12 pm

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next
Author Message
 Post subject: Hurra for advokaten ?
PostPosted: Mon Feb 02, 2009 11:07 pm 
Rang: Storbruker

Først :
Tusen tak til skribenter, moderatorer og alt ravl og krat for at dere bryr dere. Jeg har lest at flere av dere har kæmpa i mange år, og at noen av dere fortsetter å kæmpe efter dere har vunnet og fått guldklumpene hjem.
Mit lille 5 dager gamle barnebarn ble fjerna fra min datter på knap 16 fra barselsgangen for 3 uker siden.
"Barnets tarv.."
I dag var vi avsted på kommunen med vores advokat som sabla dem og deres argumenter ner til under gulvet. De har i saka gått IMOT den uvildige psykologs foreldre-evne-undersøkelses konklution UTEN å ha ferdigjort den paragraf 50 som de legger til grund for fjernelsen er ferdig..
Vor advokat (fundet efter varme anbefalinger hos mødrehjælpen København) ærklærede en evnt. kommende paragraf 50 undersøkelse ugyldig, og hadde efter møte en god fornemmelse for en lykkelig slut.
Jeg (mormor) har sammen med barnets mor samt venner og bekendte stykka sammen en klage over hele forløpet, og jeg takker dere for alt det materiale dere har liggende som er brugt til vores formuleringer, og har styrka vores sak. 34 a4 sider tetskreven kritik, og argumenter ble det til.
Ulven i fåreham heter Helge Pedersen "familierådgiver" Hillerød Kommune.
Dette er en advarsel til alle som kommer i kontakt med lille rødhætte.
Jeg vil løpende holde dere orienteret, men jeg håper for første gang på en hurtig hjemgivelse.
Utover en generel tak til jeg alle, vil jeg fremheve en jeg har hatt veldig stor glede af :
Marianne Haslev Skånlands hjemmeside. Tak !
Jeg synes at du dersom du får tia spør denne dama :
http://www.adoption.dk/bladet/2005/05apr_11.html
om hun har overvejd evolutionsbiologisk baseret psykologi i sin avhandling om adoption..- trur det er en missing link i hennes arbejde selv om hun har en del pointer omkring spædbarnets tilknytning til sin mor jeg har brukt.

Mvh Mormor
Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 03, 2009 12:58 am 
Rang: Ivrig bruker

Fryktelig trasig at barnevernet har tatt din datters baby på 5 dager. Det er ikke første gang barnevernet invanderer fødeavdelinger for å ta barn fra nybakte mødre. Og det er veldig brutalt å gjøre slikt. Babyen trenger sin mamma.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 03, 2009 8:59 am 
Site Admin

Velkommen til forumet, Mormor63.

Bra at du finner informasjonen her nyttig. Vi er veldig glad for danske medlemmer. Språklig ligger dansk og norsk så nært, at det er ingen grunn til at vi ikke skal ha felles forum.

Selvsagt må ungdommer få beholde sine barn. Med støtte fra familie rundt, så skal ikke det være uoverkommelig. Slikt har da mennesker ordnet i tusenvis av år.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 03, 2009 9:53 am 

Ja, synes dansken er underrepresentert her i forum..- men nå er jeg selv norsk født. Karmøya vestlandet. Trur ikke at janteloven har bitt på meg til trods for 27 år i landsflyktighet ;)
Bare synd å finne så flinke folk på bakgrunn av så tragiske omstendigheter..- uanset utfall så kan jeg brukes som transit til familier som overveje ferie i Spanien..
Tak for velkomsten !

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 03, 2009 10:19 am 
Site Admin

Jeg er født i Sauda. Det er ikke så langt fra Haugesund og Karmøy. Har også bodd noen kilometer fra Ropeid og tok ferje til skolen på Sand.

Det nermeste jeg kommer landsflyktighet i dag, er at jeg bor i Nordland. :wink:

Håper dere har fått dere en god advokat. Her i Norge er jo de aller fleste advokater i lomma på det såkalte barnevernet. Det er en tragisk situasjon hvor advokatene tjener masse penger på barnevernsoffer, til ingen nytte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 03, 2009 11:31 am 
Superposter

Velkommen hit. Jeg håper din datter får utlevert sin baby tilbake snarest. Slike fjerninger på fødeav, er så grusomme. Skulle tro at vettuge mennesker kjønte hvor viktige disse mor\ barn båndene er. Men det bryr de seg nok ikke om. Vi får håpe dere har fått en grei advokat,det kan jo bety noe. Det skulle ikke vært lov å ta barn på en slik måte. Men de gjør det stadig vekk.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 03, 2009 11:50 am 

Det finnes ikke vettuge mennesker.
Det finnes mennesker. Og så finnes det vett.
Hvordan disse to kombineres er et valg som krever en viss kunnskap om blanding.
Og blandingsforhold.

Masse lykke til du bestemor! Stå på! Ta tilbake det som er deres!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 3:26 pm 

Tak for den foreløbige opbakninga ,- Det varmer :-)
Vi har i dag fått brev fra Kommunen med at samværet er 6-dobla, fra lusete ½ time hver 14 dag til 1½ time om uka. Langtfra nok, men en liten forbedring..-
Vi følger selvfølgelig Det syvende bud : Klag over alle beslutninger. Så vi anker. Vi vil ha mye mere (Ja, vi vil ha jenta hjem)
Vi har dessuten endelig modtat den efterrationaliserede paragraf 50 som tydelig er skrevet over en helt anden familie.
Forbanna vrøvl !
Heldigvis er den forsinket, og derfor ikke gyldig i retslig sammenhæng, men selvfølgelig skal den og ankes og rettes. Trur jeg utover å klage over alle fejl, lage til ein heilt ny utgave, så retten kan få de riktige info..

Nu har jeg de siste par ukene støvsuga heile forum, utrolig mye fornuft er skrevet, og mange ting jeg skal ha med i den nye klagen. Jeg er så gla for at jeg har muligheta for å ikke lage alle fejla forfra, det betyder så mye !
Jeg blir bare så trist når jeg ser alle deres historier,- stakkars børn :(

Jeg har to forslag for å gjøre det lettere å finde rundt, især for nye akutte foreldre som ska ha hurtig hjælp.
Ei linkdatabase sortert efter emner.
En hurtig form for nødhjælp og førstehjælp når ulykka har indtruffet.
Er det noen som har tia til det ? Førstehjælpen kan være en sticky tråd her i nybegynner-forum. I stil med de 10 bud, men mere fra anbringelsa har foregået. Linksamlinga er noe mere uoverskuelig, men jeg har kontakt/er moderator på et andet forum hvor den virker helt fornuftig. Kan sende et link pr. pm dersom noen andre synes det er en god ide.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 5:03 pm 
Site Admin

Takker for gode idéer. Vi har noen forum langt ned, beregnet på "førstehjelp". Har bare ikke fått tid til å gjøre mye med dem.

De tre største problemene er: TID, TID, TID! :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 07, 2009 7:30 pm 
Superposter

Flott at samværet er blitt så mye mer. Et lite stykke på vei,og mye bedre. Jeg håper dere får tilbake barna.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 08, 2009 5:21 pm 

Mormor63 wrote:
Jeg har to forslag for å gjøre det lettere å finde rundt, især for nye akutte foreldre som ska ha hurtig hjælp.
Ei linkdatabase sortert efter emner.
En hurtig form for nødhjælp og førstehjælp når ulykka har indtruffet.
Er det noen som har tia til det ? Førstehjælpen kan være en sticky tråd her i nybegynner-forum. I stil med de 10 bud, men mere fra anbringelsa har foregået. Linksamlinga er noe mere uoverskuelig, men jeg har kontakt/er moderator på et andet forum hvor den virker helt fornuftig. Kan sende et link pr. pm dersom noen andre synes det er en god ide.

Noen har tenkt som deg tidligere, og resultatet ble dette:
http://www.barnasrett.no/

I venstre kolonne finner du saker sortert etter bla. tema, skribent og "nyttig" (for den som har eller skal prosedere en barnevernssak).

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Feb 08, 2009 9:41 pm 

Netop Aurora ! Så skal den bare klistres fast øverst i dette forum (nye medlemmer) så det ikke drukner i mængden :-)

Jeg kan se at vi har en lignende historie verserende fra "savner jenta mi" med ei gammel diagnose som skal fjernes..- problemet er bare at det ikke er tale om en "rigtig" diagnose,men nærmere beskrivelse av noen symptomer. Symptomerne kom da min mand (moras far) døde under drastiske omstendigheter da hu var 9år (jentungen blev traumatiseret) og nu skal hun så 7 år efter ha etiketten med psykisk ustabil og følsom fjerna..- noen andre som synes det lyder dumt, og rein Kafka ?

"Baby stjålet fordi mora reagerte normalt da faren døde.."
..-
Men at hu er frisk har ikke vært mulig å få registrert fordi hun ikke har fått en riktig diagnose hun kunne bli ærklært frisk fra..

Profile  

Post subject: Gråt - et sikkert tegn på psykisk ustabilitet
PostPosted: Mon Feb 09, 2009 10:01 pm 
Superposter

Mormor63 wrote:
Men at hu er frisk har ikke vært mulig å få registrert fordi hun ikke har fått en riktig diagnose hun kunne bli ærklært frisk fra..

Hvis diagnosen "psykisk ustabil & følsom" var feil, så kan hun jo ikke bli frisk fra den. Det er mulig å få en annenhåndsvurdering, eventuelt samme lege til å skrive at ved nærmere vurdering har man kommet frem til at jenta kun hadde en normal sorgreaksjon etter tapet av sin far. Det hender leger skriver slike ting, så ikke gi opp.

"Barnevernet" betrakter enhver følelsesmessig reaksjon som tegn på "psykisk ustabilitet". Det er fordi de selv er følelseskalde psykopater.

Ennvidere innbiller de seg at det "å få hjelp fra 'barnevernet'" er ensbetydende med å komme til paradis. De verken fatter eller begriper at for foreldre (og barn) er det som å komme til nederste etage i Dantes inferno.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 10, 2009 12:01 am 
Superposter

Ja barnevernet er følelses kalde psykopater. At de ikke begriper at barn sørger og har det fælt langt vekke fra sine foreldre. Og at foreldre likeså. Det er bare følelses avstumpa psykopater i barnevernet som klarer hoppe over noe så viktig som disse følelser mellom foreldre barn er.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 8:22 am 
Site Admin

Skilte ut siste posting og la den her:
http://forum.r-b-v.net/viewtopic.php?p=26393#26393

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 34 posts ]  Go to page 1, 2, 3  Next