It is currently Wed Aug 13, 2025 4:53 pm

Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 12:26 am 
Superposter

Det er jo lov å sende bekymringsmelding til barnevernet om ansatte i barnevernet sine barn. At du skriver en klage til fylkesmann og rådmann
skulle man tro det var greit.

Iallefall kan de meldes til barnevernet. Sikkert noen som vet mer sikkert om det.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 1:07 am 
Rang: Storbruker

Shazam wrote:
Holder på å forme en klage for en bekjent og lurer på noe lite i forbindelse med det.

Kan man nevne barnevernsansattes barn med navn, samt nevne oppdragelsen av deres barn i en klage uten å tråkke over grensa ?
Er det på noen måte ulovlig ?

For barnet jeg skriver klagen om er overvektig, noe bv virkelig har hengt seg opp i, og jeg kunne tenkt meg å påpekt at begge barna bv lederen har er kraftig overvektige. Samt andre aspekt ved oppdragelsen.

Dette er en klage som bare går til fylkesmannen og rådmannen i komunen denne familien bor.

Selv er jeg ikke bosatt i samme fylke som barnevernet det er snakk om.

Allt kan tas med så lenge det har relevans.
Ja, du kan skrive navnene- du bør nesten gjøre det for at det skal komme frem hvem det handler om.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 1:52 am 
Site Admin

Enig.

Disse dokumentene kommer under taushetsplikt. Det er altså ikke noen problem med det.

Vil man senere legge slikt ut på nett, så vil man få bråk om navnene ikke sladdes.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 2:35 am 
Superposter

Husk å kopiere alt sammen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 1:11 pm 
Rang: Ivrig bruker

Dersom Shazam skal ha mulighet til å bli fosterforeldre, bør du unnlate å nevne ansatte i barnevernet.
Ansatte i det offentlige er lojale mot hverandre, og selv om informasjon er taushetsbelagt vil det antagelig lekke ut.
Dersom fylkesmannen og rådmannen får informasjon om at du har innvendinger mot en overvektig ansatt i barnevernet og tilhørende oppdragermetoder, vil denne informasjonen bli uoffisielt gitt videre.

Bufetat som organiserer fosterhjemstjenesten er organisert fylkesvis.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 20, 2009 6:17 pm 

Nytt spm ;

Hvor vidt kan ett barnevern dra på hjemmebesøk fast annenhver mnd ETTER at undersøkelsen er over og vedtak er truffet ? Vedtaket ble forøvrig truffet for flere mnd siden, disse hjemmebesøkene er noe bv har fått for seg nå nylig.

Er klar over at bv kan drive med oppfølging til en viss grad, men skulle tro de fikk dekt denne oppfølgingen på ansvarsgruppe møta som også er annenhver mnd.

Noen som har noen lover/regler jeg kan skrive ut og smelle i bordet med ?

På forhånd takk..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 20, 2009 9:15 pm 

Shazam wrote:
Nytt spm ;

Hvor vidt kan ett barnevern dra på hjemmebesøk fast annenhver mnd ETTER at undersøkelsen er over og vedtak er truffet ? Vedtaket ble forøvrig truffet for flere mnd siden, disse hjemmebesøkene er noe bv har fått for seg nå nylig.

Står det i dette vedtaket at saken er avsluttet? Å hvis det gjør det, eller mottatt brev fra barnevernet i etterkant at saken er avsluttet.
Har du sett noen ny bekymringsmelding?

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 20, 2009 9:23 pm 
Superposter

Vedtak er truffet hva gikk det ut på? undersøkelses sak over. Du nevner ingen nye meldinger. Uansett kan ikke barnevernet bare komme på besøk etter som det faller dem inn. Smell tilbake beste virkekraft nekt å ha noe mere med disse skade dyrene å gjøre. Hvorfor skulle vell dem komme. De er bare ute etter mere å få på deg. Leite etter noe å bruke i mot deg. Ikke ta i mot dem.Og hva begrunner de besøkene med da?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 20, 2009 11:36 pm 

Det står ingenting om at saken er avsluttet. :?

Vedtaket går ut på at datra vår skal ha så og så mange timer i uken med spesialped. på skolen. Språkvansker.
Samt at hun skal utredes for konsentrasjonsvansker mtp at hennes far har det.

Det har ikke komt inn nye bekymringsmeldinger siden tidlig på våren i fjor, var på møte i dag og fikk det bekreftet.
Vi flyttet til en ny kommune i fjor og etter det har det ikke vært noen mld.

Når vi spurte om grunnlaget for hjemmebesøk sa hun at hun ville bare se hvordan vi og datra vår har det samt at det skulle fungere som en oppfølging. Utenom det hadde hun ingen grunn.

Men som sagt så har vi møter annenhver mnd hvor vi som foreldre, bv, skolen og PPT samles for å se om det er noe vi kan gjøre annerledes i forhold til språkvanskene eller om vi skal la det gå som det går.
Så en skulle tro hun fikk "oppfølgingen" sin der.. :?

Uansett, er det noen lover som sier at de kan ikke dra på hjemmebesøk etter vedtaket er truffet ? Vedtaket fikk vi på sensommeren 2008, så det er litt snålt at hun vil hjem til oss nå.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 21, 2009 6:31 am 
Site Admin

I følge frister så skal saken være avsluttet. Dette ser ut til å være noe dere kan klage over til fylkesmannen.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 21, 2009 1:06 pm 

Om der er truffet et vedtak er ikke saken avsluttet.....den er å annse som en sak der en skal foreta en viss oppfølging.
Men hjemmebesøk er det ikke hjemmel for så langt jeg kan se........ :shock:

Det spørs hva som står i vedtaket - står der noe om hjemmebesøk, tett oppfølging eller lignende?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 21, 2009 2:02 pm 

Nei det står ingenting om hjemmebesøk, står kun at vi skal ha fellesmøte med ppt, skole o.l annenhver mnd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 21, 2009 6:08 pm 
Superposter

Ikke ta i mot hjemme besøk da.Skaff god advokat.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 21, 2009 8:20 pm 

Shazam wrote:
Nei det står ingenting om hjemmebesøk, står kun at vi skal ha fellesmøte med ppt, skole o.l annenhver mnd.

Da syns jeg du skal stå på det - og si at du ikke vil ha noe hjemmebesøk.
Jeg fortalte dem at jeg syns de skitna til hjemmet mitt med sitt besøk. Det var muligens ikke pent sagt, men ærlig ment :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 21, 2009 10:04 pm 

Hehe, har fått ordnet ett møte fredag kl. 10.00 så da skal jeg si fra at vi vil ikke ha noe hjemmebesøk.
Og om hun fortsatt står på det så tusler jeg avgårde til fylkesmannen.

Samt jeg har øvd inn en liten tale om hvor dritt lei jeg er av å ha de pustende i nakken på meg år etter år. :twisted:

Ny advokat har jeg ordnet med, "dumpet" fjolset vi hadde før.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 75 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next