It is currently Tue Jun 17, 2025 9:54 pm

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject: Spidding
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 7:34 pm 
Superposter

Arild Holta wrote:
athene wrote:
EXxon skrev:
Quote:
tvunget en stake opp i ræva på han...
Og jeg spør moderator: Er det akseptert med slik språkbruk her?

For meg hører det mer ut som inspirert fra en tegneseriefilm.

Spidding er en henrettelsesmetode som består i at den straffedømte blir hengt opp på en spiss stake som gjennomborer vedkommendes kropp.

Jeg synes det høres ut som en forholdsmessig straff for mennesker som stjeler andres barn.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 8:06 pm 
Rang: Ivrig bruker

Man stjeler ganske enkelt ikke andres barn.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 14, 2009 7:35 pm 
Superposter

Hei exxon lenge siden vi har hørt noe fra deg, kan vi få høre hvordan det går med dere.

Profile  

Post subject: Hei alle sammen!
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 9:25 pm 

Turid Holta wrote:
Hei exxon lenge siden vi har hørt noe fra deg, kan vi få høre hvordan det går med dere.

Hei alle sammen. Beklager mitt fravær fra forumet. Først og fremst har jobb tatt mye av min tid. I tillegg har problemene tårnet seg opp for familien jeg hjelper, noe som har gjort at jeg har måtte bruke alle mine fritid på å skaffe avrusningsplass/lege og andre praktiske ting. Dessverre har rusproblematikken for vedkommende nådd det øverste nivået av rusproblem. Dette har blitt til mange dager og netter for meg i Oslo sentrum. Videre har jeg måtte håndtere narkotikagjeld til vedkommende. Noe som også har kostet masse resusjer. Men når det er sagt er dere ikke glemt. Jeg skal nå lese meg opp på de siste sakene her inne, og se om jeg kan komme med noe konstruktivt. Det var forøveri hyggelig å bli etterlyst.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Feb 19, 2009 10:21 pm 
Superposter

Kjempebra du hjelper denne familien. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 20, 2009 1:07 am 
Rang: Storbruker

Det er så godt å høre at noen bryr seg om og prøver å hjelpe :D

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject: Takk til begge to
PostPosted: Fri Feb 20, 2009 2:45 am 

Liv Marit Bakke wrote:
Det er så godt å høre at noen bryr seg om og prøver å hjelpe :D

Takk til dere bege to. Men jeg skal ikke påstå at jeg syns det er lett. Noen ganger føler jeg at jeg mister håpet, og noen ganger er jeg så utslitt at jeg ikke kan se rett. Problemet er nå at familien forventer "mirakler". Men jeg er ikke annet en et menneske som prøver mitt beste. Akuratt nå er jeg faktisk mest redd for min egen vilje til å kjempe for familien, og at jeg skal miste mitt initiativ, og det er skremmende. For jeg vil så gjerne.. Heroin er et helvete, og jo nærmere du kommer inn på det, jo mer skjønner man hva slags helvete de som opplever å ha brukere i familien, og brukeren selv. Gud hjelp meg!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 20, 2009 11:44 pm 
Rang: Storbruker

Høres ut som du trenger en aldri så liten pause. En uke eller to å koble helt ut. For det hjelper ingen om hjelperen brenner seg selv helt ut. Kansje du har tatt på deg for mange oppgaver for denne familien. Slik at di forventer mer av deg enn det du makter å gi. Det høres slik ut. Husk! Familien har også selv et ansvar. Kansje delegering av oppgavene hadde gjort det litt "lettere" for deg.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 21, 2009 12:34 am 

Liv Marit Bakke wrote:
Høres ut som du trenger en aldri så liten pause. En uke eller to å koble helt ut. For det hjelper ingen om hjelperen brenner seg selv helt ut. Kansje du har tatt på deg for mange oppgaver for denne familien. Slik at di forventer mer av deg enn det du makter å gi. Det høres slik ut. Husk! Familien har også selv et ansvar. Kansje delegering av oppgavene hadde gjort det litt "lettere" for deg.

Det hadde hørtes deilig ut. Problemet med en pause er at Heroin, og bruken ikke tar pause. Det kan nok godt tenkes, og er meget sannsynlig at jeg ikke bare har tatt for mange oppgaver for familien, men også overvurdert mine egene evner og kapasitet. Problemet er at innad i familien er det også annen type rusproblematikk som gjør familien enda mer utsatt.
Jeg har heldigvis fått alliert meg med min egen fastlege, og fått vedkommende over til fastlegen min, slik at sammarbeidet med lege, info strøm, osv blir bedre.
Så får vi se hvordan det går.
Forøveri har jeg sett meg ut Barnevernshøringene, og skal som aktivist delta på dette. Noe jeg ser frem til!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Feb 21, 2009 11:59 am 
Superposter

Det er kjempefint du bryr deg, men det er veldig viktig og også tenke på deg selv. Du kan ikke slite deg ut for dem. I enkelte tilfeller er det jo rett og slett håpløst og man gjør mest rett i å "koble" dem ut for en stund om ikke annet. De trenger jo og å se at du er et menneske ingen Gud som har dine menneskelige begrensninger.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page Previous  1, 2