It is currently Sat Apr 27, 2024 12:42 pm



Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Vi VANT!!
PostPosted: Tue Dec 23, 2008 8:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Tingrettet har i dag tatt avgjørelse på at §4-24 må oppheves da det ikke finnes noe grunnlag for bruk av tvang. BV trekker seg ut av saken, og vil ikke pga av at vedkommende er over 18 år trekkes inn igjen ved senere tid!!!!
Phu

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 23, 2008 9:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Gratulerer!


Jeg vil tro at når påtenkte lovendringer kommer, så blir det vanskligere å vinne. Men dette vil slå tilbake på maktpakket.

17 til 18-åringer som holdes som fanger av adferdsindustrien kommer ofte ikke til å la seg hjernevaske. De er gjerne for selvstendige.

Da er det verre med de små, som genetisk er "programmert" til å tro at det de opplever er normalt. For det er som barn vi lærer hva som er normalt, eller akseptable normer. Og alt som maktpakket lyver inn i hodene på hjelpeløse små...

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: tusen Takk
PostPosted: Tue Dec 23, 2008 10:44 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Arild Holta wrote:

Gratulerer!


Jeg vil tro at når påtenkte lovendringer kommer, så blir det vanskligere å vinne. Men dette vil slå tilbake på maktpakket.

17 til 18-åringer som holdes som fanger av adferdsindustrien kommer ofte ikke til å la seg hjernevaske. De er gjerne for selvstendige.

Da er det verre med de små, som genetisk er "programmert" til å tro at det de opplever er normalt. For det er som barn vi lærer hva som er normalt, eller akseptable normer. Og alt som maktpakket lyver inn i hodene på hjelpeløse små...


Tusen takk for det! Det har vert en lang kamp, men et resultat har vi fått ut av det som var mer unventet en jeg trodde. Mor i saken har nå endelig forstått hvor brutale barnevernet er, og har planer for fremtidig søksmål mot barnevernet. Blandt annet vil det bli søkt om voldsoffererstattning, hun kommer til å saksøke BV i den gitte kommunen hun bor i. Hun ønsker ønsker også på sikt og ta dette lengere.

det er helt klart at det er værre for de som er yngre. De har en annen oppfattelse av voksene "ord". Og vi hadde ikke kunne vunnet, hadde ikke klient, mor og advokat jobbet så hardt som det de har.

Når dommen er endelig. Dvs etter at anketiden er ute, vil jeg komme med info om hvilket BV, hvem fra BV og uteseksjonen i Oslo som har vert pådrivere til å lage et helvete slik at de kommer seg på "blacklist"
Av frykt for at BV i ren frustrerasjon å aggresjon vil kunne komme til å anke er jeg dessverre nødt til å avvente til det ikke foreligger mulighet for videre anke i systemet.

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 23, 2008 11:22 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Arild Holta wrote:

Gratulerer!


Jeg vil tro at når påtenkte lovendringer kommer, så blir det vanskligere å vinne. Men dette vil slå tilbake på maktpakket.

17 til 18-åringer som holdes som fanger av adferdsindustrien kommer ofte ikke til å la seg hjernevaske. De er gjerne for selvstendige.

Da er det verre med de små, som genetisk er "programmert" til å tro at det de opplever er normalt. For det er som barn vi lærer hva som er normalt, eller akseptable normer. Og alt som maktpakket lyver inn i hodene på hjelpeløse små...


Gratulerer masse fra meg også.
Dette er en virkelig Julegave, både til dere og til oss som får ta del ved at du deler dette her :D

Jeg gleder meg med dere :D

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 23, 2008 11:43 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
Bjørn Erik wrote:
Arild Holta wrote:

Gratulerer!


Jeg vil tro at når påtenkte lovendringer kommer, så blir det vanskligere å vinne. Men dette vil slå tilbake på maktpakket.

17 til 18-åringer som holdes som fanger av adferdsindustrien kommer ofte ikke til å la seg hjernevaske. De er gjerne for selvstendige.

Da er det verre med de små, som genetisk er "programmert" til å tro at det de opplever er normalt. For det er som barn vi lærer hva som er normalt, eller akseptable normer. Og alt som maktpakket lyver inn i hodene på hjelpeløse små...


Gratulerer masse fra meg også.
Dette er en virkelig Julegave, både til dere og til oss som får ta del ved at du deler dette her :D

Jeg gleder meg med dere :D


Tusen takk,
Jeg skal videreformiddle dette til mor og datter. Jeg vil også takke alle på forumet for at jeg har fått lov til å skrive så fritt her inne. Det har gitt meg en mulighet til å forstå problemet med BV, samt bygge opp den tilliten til mine råd til Mor, som igjen har ført til at mor har klart å bygge opp agressjon nok til å tørre å motsi BV i retten! Så tusen takk til dere alle! Og god jul!

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject: Ekstra liten ting
PostPosted: Wed Dec 24, 2008 12:13 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Sat Oct 18, 2008 5:00 pm
Posts: 148
Location: Ski
skal bare nevnes at saken gikk for lukkede dører, men jeg satt utenfor salen med mine to EOS MK II (Prokameraer som ser ut som russiske stridsvogner) Og presse ID hengende ut. Før saken startet kom BV advokat bort til meg og lurte på "hvilken spennende sak jeg fulgte". Nikket bare mot han, og sa: Det er deres sak det :) .
Han så ut som om noen hadde tvunget en stake opp i ræva på han...
Å mens saken pågikk hadde han gått bort til mor og yntet frempå at han håpet mor kunne avvente med pressen frem til domsavsigelse.

:lol:

_________________
ANTIFA EUROPA


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 24, 2008 1:39 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Gratulerer kjempemasse herfra også. Den beste nyhet her på forumet på en stund. Veldig godt høre at noen vinner over maktpakket. Gleder meg med dere. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 24, 2008 2:08 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Mar 21, 2007 7:17 pm
Posts: 288
Jeg har tenkt å gi litt skår i "gleden".
Det er ikke en tingrett som ville ha gitt "barne"vernet medhold i denne saken. Antar her at det var motparten og ikke "barne"vernet som anket til tingretten.

Det er snakk om en person som er over 18 år, ba de foresatte om at personen skulle bli umyndiggjort; nei.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Vi VANT!!
PostPosted: Fri Dec 26, 2008 10:17 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
EXxon81 wrote:
Tingrettet har i dag tatt avgjørelse på at §4-24 må oppheves da det ikke finnes noe grunnlag for bruk av tvang. BV trekker seg ut av saken, og vil ikke pga av at vedkommende er over 18 år trekkes inn igjen ved senere tid!!!!
Phu


Men straks 18-åringen får egne barn er det igjen grunnlag for "barnevernet" til å involvere seg. Det er bare spørsmål om tid før de er der igjen. Saksmappen blir arkivert i påvente av neste generasjon. De ansatte i "barnevernet" er tålmodige og gir aldri slipp på et bytte.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 11:18 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
EXxon skrev:


Quote:
tvunget en stake opp i ræva på han...


Og jeg spør moderator: Er det akseptert med slik språkbruk her?

Jeg vet ikke hvordan de så ut i ansiktet da det skjedde, men vitterlig vet jeg at slike former for vold er vanlig i masseutryddelseskriger og at mennesker som flyktet fra dette lever her i Norge i dag.

Det er skrevet 23.desember 2008... Hva gjør at det ikke er slettet?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Jan 04, 2009 11:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
fargerik og illustrerende beskrivelse.
Skulle gjerne tvunget mye rart opp der bak på prysseluskene:)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 12:10 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
athene wrote:
EXxon skrev:


Quote:
tvunget en stake opp i ræva på han...


Og jeg spør moderator: Er det akseptert med slik språkbruk her?

Det er skrevet 23.desember 2008... Hva gjør at det ikke er slettet?


Satt i korrekt sammenheng:
Quote:
Han så ut som om noen hadde tvunget en stake opp i ræva på han...


Karakteristikk.
Noe får vi tåle, men vi ber om at man tenker innen man legger inn ord, utrykk og karakeristikker som kan ramme vilkårlig.

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 12:29 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
athene wrote:
EXxon skrev:


Quote:
tvunget en stake opp i ræva på han...


Og jeg spør moderator: Er det akseptert med slik språkbruk her?

Jeg vet ikke hvordan de så ut i ansiktet da det skjedde, men vitterlig vet jeg at slike former for vold er vanlig i masseutryddelseskriger og at mennesker som flyktet fra dette lever her i Norge i dag.


DEN sammenhangen var ikke innom hodet mitt. Jeg kan vedde på at EXxon er veldig imot det du beskriver. For meg hører det mer ut som inspirert fra en tegneseriefilm.

Vi forsøker å holde som prinsipp at kun TEMA og BRUKERGRUPPE setter begrensninger. Det er sjeldent at sterke uttrykksformer blir klart misvisende i forhold til TEMA.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: Kjempebra
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 2:56 am 
Offline

Joined: Wed May 14, 2008 10:14 am
Posts: 17
Location: Stavanger
Hei EXxon,
og gratulerer så mye, det var kjekt å høre at noen har fått dem i knestående.
Skulle gitt mye for å se deg sitte der med de russiske stridsvogns-lignende kameraene og en fablende, smånervøs, underbetalt og ubrukelig kommuneadvokat som plutselig fikk inn en hel tankerekke, at jobben hans faktisk kan belyses i media, og hans rolle vil fremstå som den krenkende.

Men så kjekt for dere, håper dere har hatt en fin jul og at det nye året blir fylt til randen med nye minner.

( Si ifra om du vil bli med å skrive bok, jeg holder iherdig på å lese meg opp på dekontekstualisering. )

Men for nå skal dere bare nyte friheten, og ned med skuldrene.

Store klemmer fra denne kanten av landet.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Dekontekstualisering
PostPosted: Mon Jan 05, 2009 4:21 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.

Parantes fra Lillepersille var ganske interessant: Dekontekstualisering


holder iherdig på å lese meg opp på dekontekstualisering.


Dekontekstualisering var da et fryktelig vanskelig ord! :D

Quote:
”Vid dekontextualisering skalas situationsinformationen bort (eller unanhålls) och beskrivningen kan få en helt annan betydelse för läsaren. Genom att undanhålla den exakta replikväxlingen och bara säga att Kalle är aggressiv, får lesaren en helt annan och mer generell bild än om grunduppgifterna fått følje med i beskrivnngen.”

Kritisk Utredningsmetodikk, Bo Edwardsson (2003,s.150)


Dersom noe er tatt ut av sin sammenhang, vil man mer eller mindre "automatisk" eller intuitivt og gjerne ubevisst forestille seg en sammenhang.

I en barnevernsrapport er ting revet ut av sammenhangen, og dommeren må derfor fantasere seg frem til betydningen.

Om Joar Tranøys gransking av barnevernsrapporter:
Kilden wrote:
Dekontekstualisering forekom i 28 av de 37 rapportene. Dekontekstualisering kan blandt annet dreie seg om å underslå opplysninger i forbindelse med personbeskrivelser. Dekontekstualisering kan også bestå i at den sakkyndige tar deler av en tekst eller en handling ut av dens sammenheng og dermed hindrer leseren i å forstå sammenhengen.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 25 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]