It is currently Mon Aug 11, 2025 3:25 pm

Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 10:21 am 
Rang: Storbruker

Kirsten Westly ble først sendt til oss av barnevernet. Hun utredet oss i ca. 10 mnd.Da hadde hun tenkt å godkjenne oss,etter at en tenåring ikke ville bo hjemme mere.
Hun var hjemme her en hel dag og så oss sammen med ungene.

Så skjedde det at 2 tenåringer til ikke ville bo hjemme,og da var der ingen nåde.

Klar vi kunne fått god hjelp ved veiledning og avlastning,men de gav oss noe som ikke fungerte.
Det som vi hadde nytte av ble sagt opp bak min rygg.Barnevernsleder gadd ikke diskutere det med oss engang.

Så til tingrett saken i 04 ble bukken satt til havresekken av retten. Wenche Førland ble oppnevnt av retten sammen med Kirsten Westlye skulle hun utrede oss på nytt.Så nå var det en gammel og en ny,ja det er jo latterligt.Sigbjørn tok det tungt at han ikke fikk flytte hjem ,men han gikk opp fra en lørdag pr.mnd 6 timer samvær hjemme,til en helg pr.mnd.

Det var det han hadde hatt før,han fikk 6 timer,og det var i den perioden han hadde bare 6 timer han utviklet spise forstyrrelse.
Til tingretten skriver Wenche Førland at Sigbjørn hadde hatt en fin utvikling i fosterhjemmet.
Hvordan kan hun skrive det til retten når han slet med spise forstyrrelse,og var under legebehandling for det???

Han var syltynn i 13-14 års alderen,og hele melde boken,jeg har tatt vare på den ,står det Sigbjørn er syk i dag hele veien,og da er han i fosterhjem
Ungene mine var aldrig vekke fra skolen da de bodde hjemme,og de var skjelden syke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 10:31 am 

may-britt tysnes wrote:
Det var det han hadde hatt før,han fikk 6 timer,og det var i den perioden han hadde bare 6 timer han utviklet spise forstyrrelse.
Til tingretten skriver Wenche Førland at Sigbjørn hadde hatt en fin utvikling i fosterhjemmet.
Hvordan kan hun skrive det til retten når han slet med spise forstyrrelse,og var under legebehandling for det???

Jeg har samvær 6 timer pr mnd med min datter på 12. Hun er på god vei til å utvikle spiseforstyrrelse. Hun snakker om at hun slanker seg... å forteller meg at hvis hun liker maten en dag, å spiser litt ekstra, så får hun beskjed fra fosters om å ikke være så grådig. Fosters støtter altså slankingen og hun er ikke under legebehandling.

Nå er hun syltynn fra før av, så noen slanking for henne er ikke nødvendig. Å for en 12 åring skal ikke slanking være et tema.

Å det hender rett som det er, når jeg snakker med henne pr tlf, at hun er kvalm, dårlig mm...

Men barnevernet i dette tilfellet kaller det en vellykket plassering.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject: Overlater dommeransvaret til spåkoner
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 10:47 am 
Superposter

may-britt tysnes wrote:
Så til tingrett saken i 04 ble bukken satt til havresekken av retten. Wenche Førland ble oppnevnt av retten sammen med Kirsten Westlye skulle hun utrede oss på nytt.Så nå var det en gammel og en ny,ja det er jo latterligt.

Protesterte dere mot oppnevningen av psykiater Kirsten Westly? Hun var jo klart inhabil som rettsoppnevnt sakkyndig, jf tvistemålsloven §242 og domstolloven §108.

§ 108. Dommer eller lagrettemedlem kan heller ikke nogen være, når andre særegne omstendigheter foreligger, som er skikket til å svekke tilliten til hans uhildethet. Navnlig gjelder dette, når en part av den grunn krever, at han skal vike sete.

Den gamle tvistemålsloven § 242 er utgått og erstattet av ny tvistelovfra 01.01.2008.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 11:20 am 

Nei,vi protesterte ikke,det viser bare hvor langt nede vi var,etter år på barnevernet.Vi burde jo skjønnt hun var innhabil,men det burde jo advokaten visst.

Sigbjørn var aldrig tykk før han fikk spisevegring,det var noe han fikk for han var frattat all kontroll over sitt eget liv av barnevernet.Så noe måtte han kontrollere selv,og da ble det kroppen.

Når det gjelder oppnevning av Westlye og Førland så var jo resultatet gitt på forhånd.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 12:26 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
may-britt tysnes wrote:

å forteller meg at hvis hun liker maten en dag, å spiser litt ekstra, så får hun beskjed fra fosters om å ikke være så grådig. Fosters støtter altså slankingen og hun er ikke under legebehandling.

Nå er hun syltynn fra før av, så noen slanking for henne er ikke nødvendig. Å for en 12 åring skal ikke slanking være et tema.

Å det hender rett som det er, når jeg snakker med henne pr tlf, at hun er kvalm, dårlig mm...

Men barnevernet i dette tilfellet kaller det en vellykket plassering.

:x Hun har det vanskelig. Og fosterforeldrene er stokk dumme. Og slemme. Barnevern det samme.
De driver råkjør med barnesinn.

Føles forferdelig å i det hele tatt si noe. Men det er din datter - og Sigbjørn som er de friske her.
Og barn skal lide for disse lite åndsfriske idiotene. :x :x :x

Det er straffbart. Det er lover for dette. De må få sin straff. For drap, tortur og mer til.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 1:10 pm 

Svane wrote:
:x Hun har det vanskelig. Og fosterforeldrene er stokk dumme. Og slemme. Barnevern det samme.

Føles forferdelig å i det hele tatt si noe. Men det er din datter - og Sigbjørn som er de friske her.

Det er straffbart. Det er lover for dette. De må få sin straff. For drap, tortur og mer til.

Det har du rett i.

Sist jeg var på møte med barnevernet, 1 uke siden, kommenterte jeg at etter omsorgsovertakelsene, fikk jeg tilbakemelding om at jeg hadde så fantastiske barn...

å fikk som svar tilbake: jamen vi tar jo mest fantastiske barn

når jeg så spurte om di evnet å sette seg inn i hvordan barna har det og hvordan di opplever dette overgrepet... da fikk jeg ingen komentar, men fikk beskjed om å fjerne meg fra kontoret.

så min konklusjon er:

Barnevernets ideologi = å skade barnet mest mulig

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Nov 30, 2008 1:29 pm 

Liv Marit Bakke wrote:
Svane wrote:

Det har du rett i.

Sist jeg var på møte med barnevernet, 1 uke siden, kommenterte jeg at etter omsorgsovertakelsene, fikk jeg tilbakemelding om at jeg hadde så fantastiske barn...

å fikk som svar tilbake: jamen vi tar jo mest fantastiske barn

når jeg så spurte om di evnet å sette seg inn i hvordan barna har det og hvordan di opplever dette overgrepet... da fikk jeg ingen komentar, men fikk beskjed om å fjerne meg fra kontoret.

så min konklusjon er:

Barnevernets ideologi = å skade barnet mest mulig

Ideologi = null. Det er ren ondskap. Rett og slett ondskap. :x :x

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 23, 2008 4:11 pm 

Idag var foreldre og 3 søsken nede og leverte julegaver til de to minste i familien vår.

Det ble ringt ned i morges om et søsken kunne få levere gavene og hilse på søstrene sine.Men svaret var at det ikke passet så de måtte leveres på døren.

Ut kom en eldre dame visst nok mor til mine døtres fostermor.

Slik e r det i barnevernet i norge i julen 2008. Søsken får ikke se hverandre,utover søsken treff en til to ganger i året.

De to døtrene mine på 12 år og 14 år visste nok ikke at pakkene ble levert på døren av familien som ikke fikk si god jul til dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 23, 2008 4:48 pm 
Site Admin

Det er en skam at profilerte kristne ledere deltar i overgrepene mot familiene.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 23, 2008 10:44 pm 
Superposter

Søsken som ikke får si God jul til hverandre engang,hallo det er ingen ende på ondskapen til disse menneskene. Fatter ikke at det går ant være så helt uten hjerte. Kristne ledere som deltar i alt dette familieødlegelse er helt forferderlig. Barnevernets gode samarbeidspartnere i slakting av familien.
Pinsevennan i mosjøen vrimler av fosterfander.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 24, 2008 1:45 am 

Jeg tror ikke dette har noe med å være kristen å gjøre, det er mange ledere innen ulike trosretninger som ikke følger den opprinnelige læresetningen (om et slikt uttrykk kan brukes), dette dreier seg om enkelts individers grådighet, de tjener penger der penger tjenest kan, det at det medførere at barn sitter å gråter av smerte, er disse individene likegyldig,
det at foreldre sitter å gråter av smerte, er disse individene likegyldig.
Det at barn tar sine egne liv er disse individene likegyldig.
Det at foreldre tar sine egne liv, er disse individene likegyldig.

Dette dreier seg om menneskers ondskap.

Profile  

Post subject: Fostermor Lene Gulbrandsen...
PostPosted: Fri Dec 26, 2008 10:14 am 
Superposter

Tone Hauglum wrote:
Jeg tror ikke dette har noe med å være kristen å gjøre, det er mange ledere innen ulike trosretninger som ikke følger den opprinnelige læresetningen (om et slikt uttrykk kan brukes), dette dreier seg om enkelts individers grådighet, de tjener penger der penger tjenest kan, det at det medførere at barn sitter å gråter av smerte, er disse individene likegyldig,
det at foreldre sitter å gråter av smerte, er disse individene likegyldig.
Det at barn tar sine egne liv er disse individene likegyldig.
Det at foreldre tar sine egne liv, er disse individene likegyldig.

MANGE fosterforeldre er som Lene Gulbrandsen fra Trøgstad (til høyre i bildet).

Hun uttaler seg i avisa Smaalenene om det å være fosterforelder i barnevernets kampanje for å få flere fosterforeldre, og sier at de gleder seg sånn over fosterbarnet, at det er en berikelse i deres eget liv. Og videre at de gjør "noe godt for et annet menneske".

PRIDE-kurset lærer dem ikke å ha aktelse og respekt for barnets biologiske foreldre, eller erkjenne barnets behov for sine egne slektninger. Og i god barnevernsånd fremkommer følgende:

Quote:
Hun synes at utfordringen er samvær med foreldrene en time i måneden.

Kilde: http://www.smaalenene.no/nyheter/article3911233.ece

Profile  

Post subject: - En berikelse å ha fosterbarn
PostPosted: Fri Dec 26, 2008 10:50 am 
Superposter

Nina wrote:
Tone Hauglum wrote:

MANGE fosterforeldre er som Lene Gulbrandsen fra Trøgstad (til høyre i bildet).
Kilde: http://www.smaalenene.no/nyheter/article3911233.ece

Lene Gulbrandsen (til høyre) ble fostermor til ei lita jente for halvannet år siden. Sammen med Molly Solsvik fra fosterhjemstjenesten oppfordrer hun alle som lurer på det samme til å komme på informsjonsmøtet i Spydeberg torsdag.

- En berikelse å ha fosterbarn

Det er en berikelse, bokstavelig talt, å ha såkalt "fosterbarn". Det renner mangfoldige hundretusener inn på kontoen til fosterpersonene hvert år. Mesteparten av inntekten er skattefri. Snakk om berikelse!

Legg forøvrig merke til Molly Solsvik fra "fosterhjemstjenesten". Hun ser ut som en karikatur med tenna på tørk. Det er noen raringer som jobber i "barnevernet". Ikke bare oppfører de seg underlig, de ser underlige ut, også. Stakkars barn som blir overlatt til disse vanskapningene, som minner om orker.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 26, 2008 12:31 pm 

Nå er det jul og vi mangler jo en her i familien.En som aldrig mere kan komme hjem til mamma og pappa i julen.

Mannen min og jeg satt her i morges og pratet om Sigbjørn.Vi synes det er bittert å tenke på at vi fikk ham hjem her altfor seint,da han var blitt deprimert og sønderknust.

Faren til Sigbjørn sa,vi var å trente sammen på atlet klubben SIGBJØRN OG JEG,og det slo meg da vi var ferdige,og skulle si hade til hverandre.Sigbjørn stod der med sykkelen sin,og vi skulle hver vår vei.Han hadde ikke flyttet hjem da han bodde i fosterhjemet.

Han virket så lei seg,enda vi hadde trent sammen. Men jeg ser det jo nå var det rart han ikke fant mening i å bo i fosterhjem når han hadde en pappa som kunne ta seg av ham.??

Det var jo helt meningsløst en undertrykkelse mot hans vilje,og gutten hadde nettop fyllt 15 år.
Enda kunne han ikke bare stikke oppom hjemmet ,
det tok ham 15 minutter på sykkel.
Det skulle avtales og klareres på forhånd,og han måtte ha faste dager,sa fostermoren. De måtte ha kontrollen på det der.

Fosterforeldrene trodde de gjorde det beste,og alt var i beste mening,men hvem hadde oppdradd fosterforeldrene til jobben,jo barnevernet i sokndal kommune.

Tilbake til Sigbjørn på sykkelen,som skilltes fra pappa og virket lei seg.Det tok ikke mere enn 20 minutter så kom Sigbjørn brasende inn i stuen ,helt oppjaget,ute av balanse,med gråten i halsen,tok han telefonen

Ringte til barnevernsleder og sa til henne,han stottret det frem gråt kvalt som han var,at fikk han ikke nå flytte hjem så skulle han kvele henne,og knuse skallen hennes.

Han måtte møte med far i konflikt rådet for det,så det gikk jo greit,men gutten han var sønderkust. Det forteller om hvor langt barnevernet kan latt det gå,når de ikke tar barna og signalene de får på alvor.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 26, 2008 12:33 pm 

Nå er det jul og vi mangler jo en her i familien.En som aldrig mere kan komme hjem til mamma og pappa i julen.

Mannen min og jeg satt her i morges og pratet om Sigbjørn.Vi synes det er bittert å tenke på at vi fikk ham hjem her altfor seint,da han var blitt deprimert og sønderknust.

Faren til Sigbjørn sa,vi var å trente sammen på atlet klubben SIGBJØRN OG JEG,og det slo meg da vi var ferdige,og skulle si hade til hverandre.Sigbjørn stod der med sykkelen sin,og vi skulle hver vår vei.Han hadde ikke flyttet hjem da han bodde i fosterhjemet.

Han virket så lei seg,enda vi hadde trent sammen. Men jeg ser det jo nå var det rart han ikke fant mening i å bo i fosterhjem når han hadde en pappa som kunne ta seg av ham.??

Det var jo helt meningsløst en undertrykkelse mot hans vilje,og gutten hadde nettop fyllt 15 år.
Enda kunne han ikke bare stikke oppom hjemmet ,
det tok ham 15 minutter på sykkel.
Det skulle avtales og klareres på forhånd,og han måtte ha faste dager,sa fostermoren. De måtte ha kontrollen på det der.

Fosterforeldrene trodde de gjorde det beste,og alt var i beste mening,men hvem hadde oppdradd fosterforeldrene til jobben,jo barnevernet i sokndal kommune.

Tilbake til Sigbjørn på sykkelen,som skilltes fra pappa og virket lei seg.Det tok ikke mere enn 20 minutter så kom Sigbjørn brasende inn i stuen ,helt oppjaget,ute av balanse,med gråten i halsen,tok han telefonen

Ringte til barnevernsleder og sa til henne,han stottret det frem gråt kvalt som han var,at fikk han ikke nå flytte hjem så skulle han kvele henne,og knuse skallen hennes.

Han måtte møte med far i konflikt rådet for det,så det gikk jo greit,men gutten han var sønderkust. Det forteller om hvor langt barnevernet kan latt det gå,når de ikke tar barna og signalene de får på alvor.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 355 posts ]  Go to page Previous  1 ... 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16 ... 24  Next