Det kan slå tilbake uansett hva du velger å si til bv nå.
Jeg og min samboer sa "nei takk" og vi endte i nemnda hvor de brukte argumenter som "foreldrene ville ikke samarbeide til barnets beste, siden vi takket nei var vi umodne foreldre som ikke kunne sette vårt barns behov foran oss selv" osv osv..
Si minst mulig og bruk en god advokat.
La alt gå gjennom advokaten, til og med posten/breva fra bv. Ringer de og vil dere noe så be de sende det skriftlig før du legger på.
Terper de på språket til ungen så legg deg ett steg foran bv og skaff egen logoped etc.
Terper de på psyken din så gå til en lege/psykolog du er trygg på og få skriftlig at det feiler deg ingenting.
Sier de du er usosial, ta bilder med dato hvor du enn er.
Overskrider de tidsfrister eller bryter lover, klag til fylkesmannen.
Hos oss har bv allerede fått seg en kraftig smekk med fylkesmannen og en smekk til er på vei
Aldri la de se deg gråte, bryte sammen, bli sinna etc.
Putt på pokertrynet.
Jeg og sambo gikk til motangrep på alle punkt de brukte mot oss og troppet opp i nemda med brev skrevet av flere i bygda hvor de bekreftet diverse på våre vegner, album, taleopptak av vår datter osv og fikk beholde vår datter.
Husker når helsesøstra satt og vitnet og fortalte at ungen vår bare bablet og hadde ikke ett eneste rent ord. At hun hadde ikke forbedret seg og hadde sitt eget lille fantasispråk. Da spilte jeg og sambo av ett taleopptak av min datter som snakket heeeelt klart of tydelig, skal si det var ei helsesøster som var rød i toppen da
Kanskje noe av dette kan hjelpe for deg, det hjalp i allefall for meg.
Lykke til iallefall