It is currently Wed Jun 18, 2025 7:10 am

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 11:37 am 
Superposter

Barnevernstiltak ja, tenk å la gutten gå med boxershorts en hel uke. Misshandling . Fengsel tenk ta fra en sko og klær ,holde et menneske for spott på en slik måte. "barns beste"Det er vell det de så vakkert kaller dette for . Snakk om å avkle mennesker fatter ikke at det går ant av politikere sitte å se på dette. MEn så skal de jo ikke i dette helvette selv da heller.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 1:10 am 

Jeg syns det er tragisk å snakke om en grense på 23 år. Da jeg var 23 år hadde jeg forlengst løsrevet meg fra foreldrene mine. Og da jeg var 18 så var jeg også på en måte løsrevet fra mine foreldre. Jeg så på meg selv som et selvstendig individ med egne rettigheter. Det burde barnevernet også gjøre! Jeg blir skremt over alle overgrep jeg leser at "barnevernet" gjør. Det virker som om de jobber etter egenkonstruerte hypoteser og vil folk vondt! Jeg så med en viss respekt på folk som jobbet med barnevern da jeg var tenåring. Hadde jeg visst det jeg vet i dag, at de da kunne fratatt meg min mor og far, ville jeg sendt deres hypoteser i graven og bedt dem finne seg et annet yrke.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 2:34 am 
Superposter

Arild ledet en bibelgruppe som 19 åring. Han og jeg var yngst der og di øvrige eldre enn oss. Latterlig å styre med 18 åringer. Enda værre prøve forlenge "barndommen" til 23 år. Når skal man bli voksen da. Før i tiden var det vanlig at man sa til konfirmanten at nå var di kommet i di voksnes rekker.
Det er bare for ca 25-30 år siden.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous  1, 2