It is currently Sat Apr 27, 2024 6:28 am



Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:10 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
vet ikke om jeg har spurt om dette tidligere, men hvor mye samvær får du nå, har fylkesnemda satt et minimum?

At de går for langtidsplasserig er alvorlig, og grunnlag for bekymring.

Jeg antar dere allerede har sendt inn anke, eller gjør det snart og at den behandles snarlig. Tidsfaktoren vil være viktig nå- det må gå kortest mulig tid mellom flyttingen til tingretten, da kan de ikke bruke argumentet om tilknyttning til forsterhjem.

Viktigste for deg nå er at du holder hode over vannet, og lever så stabilt du overhodet kan.

Bor like i nærheten av deg, sendt en PM om det er noe jeg kan gjøre.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:33 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Når fy-nemda har satt et minimumssamvær bør du ikke regne med mer enn dèt, foruten om at hvis det skulle foregå som en misforståelse fra klovnene i barnevernet
- eller, om du skulle klare å oppnå det ved direkte egeninnsats.

Det som er med at nemda setter et minimum er at da kan ikke det såkalte barnevernet gi dere mindre foruten om at de tar ny behandling inn for nemda FØRST.
Skal de ta det for nemda i etterkant kan de alltids først argumentere med generell "akuttfare"- altså, det vanlige svadaet. .. "av hensyn til. . .", "barnets beste", "slik vi ser. . .", "vi føler at", "ny informasjon tilsier. . ." bla bla bla.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:34 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Du skriver at de gikk for langtidsplassering denne gangen ,de har altså bare gjort alt mye værre for din datter. hvor mye får du ha henne hos deg nå da. Om du får ha ho hjemme hos deg da. Noen må jo ha sine snåle samvær et par timer imnd hos fosterfanden.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 1:17 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
@ Diamanten, fylkesnemnda fastsatte 4 timer hver 4. uke. Om jeg får mer, vet jeg ikke enda. Skal i møte med dem i morgen, så får vi se. Som sagt har ikke jenta blitt flyttet i fosterhjem, hun er nå tilbake i beredskapshjemmet i påvente av fosterhjem.

Anken ble vel sendt samme dagen eller dagen etter at advokaten mottok kjennelsen fra fylkesnemnda. Nå har barnevernet tilsvarsfrist til...den 9.? Tror det var da, iallefall.

@ Turid, tviler på at jeg får ha henne. Jeg har samvær uten tilsyn, så har anledning til å ta henne med bort fra beredskapshjemmet, men ikke for mer enn fire timer, og det er for kort tid til å få henne hit...så...jeg vet ikke.

Får vel fastsatt hvor mye samvær jeg får, i morgen, og da regner jeg med jeg får vite hvordan de har tenkt å gjøre det i julen også...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 1:21 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Ønsker og håper det tilfaller dere allt godt og at dere får anledning til å oppleve julen sammen.

Har dere satt fram krav om utvidet samvær i forbindelse med julen?

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 5:11 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Ja, skal be advokaten sende et brev til dem om det i tillegg. Akter ikke å la dem vri seg ut av den der. Vil i tillegg kreve forklaring på hvorfor ikke, dersom de sier nei.

Tross alt kan de ikke legge fram tilknytnings-kortet der, siden beredskapshjemmet kun er en midlertidig løsning, og at planen derfor er at hun skal videre derfra.

Det er så latterlig, og talentløst, hele greia.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 12:35 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
4 timer hver 4 uke er faktisk ikke så verst til å være fylkesnemd. Det kan bety at de ar usikre på aspektet langtidsplassering.

Dette er litt mer enn at barn skal ha kjennskap til biologiske foreldre.

Ikke regn med at BV gir deg mer samvær i forbindelse med Jul. De kommer til å si noe m at hun må skjermes i denne vanskelige perioden. Gir de mer samvær ødelegger de også for sin egen tingrettsak.

Men enig med Agrippa, skriftlig med begrunnelse.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Såkalt samvær
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 1:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Diamanten wrote:
4 timer hver 4 uke er faktisk ikke så verst til å være fylkesnemd. Det kan bety at de ar usikre på aspektet langtidsplassering.


I tillegg har hun fått samvær uten tilsyn. Bare det er grunn nok til å sette kryss i taket av glede. Samvær med tilsyn må jo være rene torturen for barn og foreldre. Fylkesnemnda må vurdere at rømningsfaren er lav. Kanskje de vurderer at "mor" er så ressurssvak at hun ikke vil makte å rømme. :lol:

Er det lettere å få barna tilbakeført dersom bortføringen er ment å være kortvarig? Såvidt vites, er det strenge vilkår for tilbakeføring. Det er vel ingen foreldre som i praksis kommer gjennom nåløyet. :?:

Uansett så er ikke en såkalt omsorgsovertakelse tidsbegrenset. Dersom "barnevernet" først klarer å få klørne sine i barnet, vil det aldri gi frivilllig slipp på byttet. Og stilt opp mot fosterpersonenes "perfekte omsorg" er de naturlige foreldrene dømt til å tape.

Diamanten wrote:
Men enig med Agrippa, skriftlig med begrunnelse.


Jeg tror det var Bjørn Erik som kom med dette utmerkede rådet.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 8:20 pm 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Eksen min, og min andre datter, har "tillatelse" til å besøke henne stort sett når det måtte passe. Jeg får 4 timer hver 4. uke. Da får hun iallefall komme hjem de timene. Julen har de ikke fastsatt enda.

Stakk innom skolen hun har gått på, og fikk der vite at rektor hadde ringt barnevernet to ganger, for å be om at jenta iallefall fikk gå der fram til jul. Noe som altså ikke ble tatt til følge. Rektor hadde forøvrig bare lovord å komme med, om meg, og om jenta.

Jeg er eitrende forbanna... Jeg påpekte det for dem, opptil flere ganger, at den stabiliteten de mener seg å gi jenta, kan de dra lenger ut på landet med.

Enden på visa var at jeg ba dem om å iallefall spørre beredskapsforeldrene om jenta kan bo der fram til tingretten, så hun slipper enda en flytting. Vi har en god dialog med dem, og de er oppriktig glad i barna, så det føles litt mer betryggende om hun kan være der, istedetfor å sendes avgårde til neste hjem. Og siden hun har bodd hos dem i over ett år før, så føles det tryggere for henne også. Selv om hun selvsagt helst vil hjem. Det vil jo også si at hun slipper å tilpasse seg enda en ny skole, siden hun har gått på skolen der før, og dermed raskt vil komme inn i rutinene der igjen.

Krysser fingrene for det, iallefall... Og for jula...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Dec 03, 2008 11:47 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Huff være sier nå jeg stakkars jentunge. At det går ant å være så hensynsløs å tankeløs for jentas behov for å få komme til mamma. At det går ant.. Ønsker kjempemasse dere får julen sammen . Og alle påfølgende dager... Hadde nå disse fosterfandene sluttet sin virksomhet så hadde det vært vanskeligere for barnevernet å ta barn.. Men dettet fosterfande pakket stiller mer enn gjerne opp. Fander er hva de er .De sørger for denne økningen i barnerov. :cry:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 9:10 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Godt at du har rektor og skolen på din side. Lærere og rektorer har høyere utdanning og langt mer kompetanse på barn enn prusseluskene.

Beste i denne situasjonen er kanskje om hun kan bo i beredskapshjem frem til saken kommer opp i tingretten?
Er du heldig kan saken komme opp allerede i april.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 1:11 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Mon Jul 28, 2008 11:16 pm
Posts: 476
Diamanten wrote:
Godt at du har rektor og skolen på din side. Lærere og rektorer har høyere utdanning og langt mer kompetanse på barn enn prusseluskene.



Vel,Raven er kanskje litt mer heldig som har pedagoger på sin side. Ble de hørt?

Jeg våger å bryte ned to ting som er litt 'mytiske':

1."Lærere og rektorer har høyere utdanning og langt mer kompetanse på barn enn prusseluskene."

FEIL- ingen av dem har kompetanse på barn, de har bare 'fag'(teorier) - og metodikk. Resten er, om vi er heldige, forståelse og en viss innsikt. Ellers kan det være gambling.

Å ha høyere utdanning er nødvendigvis ikke noen garanti for verken klokskap eller medmenneskelighet.

Det er heller ALDRI å kunne - eller gi seg selv anledning til å sette seg over andre og hevde at man vet best for disses vedkommende. Slik bv og skole ofte gjør.

2. Ordet kompetanse kan ikke knyttes til barn . Eller mennesker generelt.
Kompetanse knyttes, såvidt meg bekjent, i hovedsak til fag. Mennesker er ikke fag.

_________________
- Kjemp for de du har kjær. Kjemp for alt hva du har kjært. -


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 1:28 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Sun Jul 06, 2008 6:28 pm
Posts: 1530
Skulle bare mangle at en ikke skulle få ha samvær uten tilsyn. Lykke til. Med ønske om en god jul sammen for dere. Som er det enda rette. Raven emerald skrev at jeg tvilte på at du fikk ha henne. Det har jeg ikke skrevet, men du nevnte at barnevernet gikk inn for langtidsplasering. Og da tenkte jeg som jeg skrev at di ville gjøre alt vanskeligere for deg. det betyr ikke at du ikke kan få dem hos deg. Men at barnevernet gjør som værst de kan for folk flest. Håper du forsto bedre nå.. Mener ho må være hos deg. Lykke til.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 2:24 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
@ Turid, oj, da misforstod du meg... Jeg mente at JEG tviler på at jeg får ha henne, ikke at du gjør det. Beklager den. :)

@ Svane, nei, skolen ble ikke hørt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Denne var verd å gjenta
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 9:18 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Svane wrote:
1."Lærere og rektorer har høyere utdanning og langt mer kompetanse på barn enn prusseluskene."

FEIL- ingen av dem har kompetanse på barn, de har bare 'fag'(teorier) - og metodikk. Resten er, om vi er heldige, forståelse og en viss innsikt. Ellers kan det være gambling.

Å ha høyere utdanning er nødvendigvis ikke noen garanti for verken klokskap eller medmenneskelighet.

Det er heller ALDRI å kunne - eller gi seg selv anledning til å sette seg over andre og hevde at man vet best for disses vedkommende. Slik bv og skole ofte gjør.

2. Ordet kompetanse kan ikke knyttes til barn . Eller mennesker generelt.
Kompetanse knyttes, såvidt meg bekjent, i hovedsak til fag. Mennesker er ikke fag.


Idéen om at mennesket er fag, kan lett "tingliggjøre" folk. Det bygger lett oppunder tanken om at mennesker skal herske over hverandre uten respekt for de undertryktes integritet og behov for selvstendighet og privatliv.

Det går selvsagt an å ha kunnskap som berører mennesket. Kan hende er det da biologi og annet som er faget, ikke mennesket.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]