It is currently Wed Jun 18, 2025 11:14 pm

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ] 
Author Message
 Post subject: Motanmelding
PostPosted: Thu Dec 04, 2008 11:45 pm 

Jeg har lenge gått med tanken om å gå til motanmelding mot hun som sendte bekymringsmelding mot oss. Hun har vel ikke så mye på sin side i så måte -nettopp blitt alenemamma, lider av en sykdom som lett kan omformes til å skade barna (dysleksi -manglende evne til å følge opp barna pedagogisk?). Mye av det jeg skriver nå er litt på spøk, litt alvor. Det tok meg to minutt å forfatte en melding som er like alvorlig -eller alvorligere -enn den vi selv har blitt utsatt for. Det er svært fristende å sende den i retur for å vise henne hva barnevernet egentlig er. Jeg tror hun er for dum (unnskyld meg, men ja) til å skjønne hva hun egentlig har gjort. Jeg skal nok ikke sende den, for visse prinsipper har jeg. Men hadde jeg vært like lam og dum så hadde jeg nok gjort det. Bedre å gå til politiet og til sivil sak i såfall. Måtte bare få utløp for litt barnslige sprell i alvorens stund. :oops: :lol:

Profile  

Post subject: Re: Motanmelding
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:06 am 
Rang: Storbruker

Justice wrote:
Jeg har lenge gått med tanken om å gå til motanmelding mot hun som sendte bekymringsmelding mot oss. Hun har vel ikke så mye på sin side i så måte -nettopp blitt alenemamma, lider av en sykdom som lett kan omformes til å skade barna (dysleksi -manglende evne til å følge opp barna pedagogisk?).

? ? ? ?

Da mister du fokus og dere begge mister barna.
Saken det her dreier seg vel om dine (din families) potensielle problemer konstruert på disse forkvaklede utsagnene fra en annen person- IKKE hevn eller noe annet tøys, som allikevel bare rammer alle de involverte til fordel for utøvelsen av såkalt barnevern.
Slikt liker de (såkalt barnevern) å bruke som "foreldrene klarer ikke å skjerme barna", "konfliktnivået er så høyt at. . ..." - og så har dere det gående.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:11 am 

Skjønner. Jeg mener heller ikke at jeg kommer til å gjøre dette. Det er kun noe som ligger i bakhodet som en liten hevntanke og et påskudd som skal gjøre det lettere for meg selv å komme gjennom dagene. For jeg har kuttet all forbindelse med anmelder, og kommer heller aldri til å bry meg om henne. Det var bare et tankeeksperiment som viser hvor lett det er å melde noen til barnevernet! Hvem som helst kan komme opp med grove beskyldninger! Vi fikk jo forelagt det at beskyldningene i meldingene er så veldig grove, så vi måtte jo forstå at barnevernet måtte se alvorlig på saken! Så det jeg skrev over var ment som en illustrasjon på at det er rimelig enkelt å skrive grove anklager hvis man bare ønsker det. Jeg skriver jo også tydelig i første innlegg at det jeg mener bare er på spøk, eller hva?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:22 am 

Justice wrote:
For jeg har kuttet all forbindelse med anmelder, og kommer heller aldri til å bry meg om henne.

Da har du også tatt din "hevn", inntil om du skulle komme til å "tilgi".

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

Profile  

Post subject: Re: Motanmelding
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:23 am 
Rang: Ivrig bruker

Bjørn Erik wrote:
Justice wrote:
Jeg har lenge gått med tanken om å gå til motanmelding mot hun som sendte bekymringsmelding mot oss. Hun har vel ikke så mye på sin side i så måte -nettopp blitt alenemamma, lider av en sykdom som lett kan omformes til å skade barna (dysleksi -manglende evne til å følge opp barna pedagogisk?).

? ? ? ?

Da mister du fokus og dere begge mister barna.
Saken det her dreier seg vel om dine (din families) potensielle problemer konstruert på disse forkvaklede utsagnene fra en annen person- IKKE hevn eller noe annet tøys, som allikevel bare rammer alle de involverte til fordel for utøvelsen av såkalt barnevern.
Slikt liker de (såkalt barnevern) å bruke som "foreldrene klarer ikke å skjerme barna", "konfliktnivået er så høyt at. . ..." - og så har dere det gående.

Påpeke at verken sykdom eller tilstand som alenemamma er en vesentlig grunn til at barna skal få dysleksi eller manglende pedagogisk oppfølging!
Det høres faktisk ut som noe som kunne vert skrevet av Killen, og hennes kumphaner.
Samtidig som jeg er enig med BE her på dette punktet. Å gå videre med noe slikt er å ta det til et nivå som øker potensialet for BV til å ødelegge enda mer.
Hevn er ikke alltid den beste form for aksjon. Spesielt ikke når man selv er i en sårbar situasjon.
Selv om man ønsker det. Og et ønske og "drømme" er jo selvfølgelig lov og kanskje til og med godt, for å få ut aggresjon. Men igjen BE har veldig rett.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:25 am 

Bjørn Erik wrote:
Justice wrote:
For jeg har kuttet all forbindelse med anmelder, og kommer heller aldri til å bry meg om henne.

Jeg kommer aldri til å tilgi dette. Det er det eneste som er helt hundre prosent sikkert i denne saken. Men å gå til sivilt søksmål skal jeg nok klare.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:34 am 

Justice wrote:
Bjørn Erik wrote:
Justice wrote:

Jeg kommer aldri til å tilgi dette. Det er det eneste som er helt hundre prosent sikkert i denne saken. Men å gå til sivilt søksmål skal jeg nok klare.

Sivilt søksmål kan du gå til. Men husk at du må gjøre det på rett tidspunkt, og under de rette forutsettningene. DU må være sterk, og vite at du klarer deg både økonomisk og emosjonelt igjennom en slik sak.
Men at de som blir meldt til BV begynner å slå hardere ned på annmeldere er et godt signal til BV om at endring kommer....!
Vet ikke om du så TV2 nyhetene i dag? De driver nå å kjører en rekke serier om BV og den omfattende økningen av barn som blir plasert i institusjoner, barnehjem osv. Jeg tror de snakket om en økning bare i år på 30%. Det var også snakk om at barn pga av plassmangel blir plassert på steder flere titalls mil unna hjemmene sine, og sine opprinnelige kommuner.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 12:59 am 

Jeg så ikke TV2 i dag, men jeg håper at det kommer en endring. Og jeg håper at de som vil se en endring også er villige til å kjempe. Jeg er en fighter av natur, og kommer ALDRI til å gi meg. Selv om barnevernet skulle henlegge saken så kommer jeg til å gå til sivilt søksmål mot hun som meldte oss. Det er snakk om stolthet, ære, integritet, respekt for de som virkelig sliter mot barnevernet men som ikke har ressurser! Jeg har pågangsmotet som skal til. Er jeg heldig så dekker forsikringen min kostnadene. Men denne anmelderen skal IKKE slippe unna. Jeg skal bli en verkebyll i det "perfekte" systemet barnevernet tror de har bygd opp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 1:04 am 

Justice wrote:
Det er snakk om stolthet, ære, integritet, respekt for de som virkelig sliter mot barnevernet

:D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Dec 05, 2008 1:08 am 

Justice wrote:
Jeg så ikke TV2 i dag, men jeg håper at det kommer en endring. Og jeg håper at de som vil se en endring også er villige til å kjempe. Jeg er en fighter av natur, og kommer ALDRI til å gi meg. Selv om barnevernet skulle henlegge saken så kommer jeg til å gå til sivilt søksmål mot hun som meldte oss. Det er snakk om stolthet, ære, integritet, respekt for de som virkelig sliter mot barnevernet men som ikke har ressurser! Jeg har pågangsmotet som skal til. Er jeg heldig så dekker forsikringen min kostnadene. Men denne anmelderen skal IKKE slippe unna. Jeg skal bli en verkebyll i det "perfekte" systemet barnevernet tror de har bygd opp.

Det er en god og riktig innstilling. Men vær klar over at BV er en statsmakt i seg selv. I værste fall kan de rulle over deg som en dampveivals bare på pur F...
Dessverre.
Selv om jeg er journalist, og har et brennende ønske om å gjøre noe med denne driten, og driver aktivt å hjelper en familie nå, skal det sies at selv om jeg bare er 27 år og oppegående føler jeg selv frustrasjonen som jeg sitter igjen med når jeg får info fra "bakkanalene" mine i det aktuelle BV området om hvordan de ønsker å håndtere saken, og hvordan de sitter som noen jævla (pardon my typing) bakvaskere på jobben sin.
Jeg har den siste uken vert så heldig å få info via back channels, som BV ikke vet om. Å bare måten de snakker om mennesker på..... De uttaler seg som om de ikke var mennesker i det heletatt!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 10 posts ]