tertnes wrote:
SITAT fra Agrippa -
agrippa wrote:
"Jeg har litt vanskelig for å tro at bv vil gi frivillig slipp på henne før rettssaken, for da står de mye svakere. Det er den som har barnet som står sterkest.
Bv kan også påstå at barnet trenger et forsterket omsorgstilbud, som foreldrene, nær sagt selvfølgelig, ikke er i stand til å tilby.
Det er mange som har tenkt som deg, at når grunnlaget for saken faller bort, så må bv tilbakelevere barnet. Men da finner bv bare på noe nytt. De har en uendelig lang smørbrødliste av grunner for hvorfor barnet ikke kan tilbakeføres.
La oss likevel håpe at bv for en gangs skyld tar hensyn til barnet og leverer det tilbake til familien.
SITAT SLUTT"
Dette høres veldig tungt og ganske uforståelig ut! Hvorfor holde et barn tilbake når det er påvist at ikke foreldre har skylden for hennes tilstand men at det er et medfødt psykiatrisk lidelse - som vi veldig godt kan ta hensyn til, ifølge BUP i Bærum. Vi er veldig oppegående, høyest utdannede foreldre som har skrevet tilsammen 3 hovedfag - og en doktorgradavhandling, som har nå lest de siste dager alt av faglig material om sykdommen, og som er mer enn bare villig til å ta kurs (hvis det fins i Norge...) for familier med barn med Asberger syndrom. Det er ingen fare for barnet å komme hjem, tvert i mot, da kan hun endelig igjen slappe av, og ikke være redd fremtiden og usikkerheten. Har det ikke vært noen tilfelle at BV har sluppet fri et barn FØR rettsaket? Må man bruke sånne instanser, tusenvis av kroner, bare for å fremme et sak som BV kommer til å tape til slutt uansett????
Jeg blir veldig forbauset og sint når dette skulle skje.... jeg håper uansett på felles familiejul hjemme i "Heidi" sine Alpene lenger sør i Europa.
Jeg er helt enig med deg i at barnet bør komme hjem så snart som mulig, men "barnevernet" tar aldri hensyn til barna (eller foreldrene). "Barnevernet" tar utelukkende hensyn til sine ansatte og såkalte "samarbeidspartnere". Middelmådige psykologer lever av å "utrede" barn og foreldre. Haud-jurister lever også behagelige liv som dommere eller prosessfullmektiger for "barnevernet". De skaper en illusjon av rettssikkerhet, som i realiteten er fraværende.
Det er
ikke hensynet til barna som er drivkraften bak det såkalte "barnevernet". Tusenvis av barn har blitt fjernet unødig fra sine foreldre, kun fordi lavkompetente skruller "tenker" at det er best. "Barnevernets" såkalte sakkyndige produserer løgnrapporter på løpende bånd - det er en industri i Norge.
Jeg mener selvfølgelig at datteren din bør tilbakeføres - jeg vet bare så altfor vel hvilken brutalitet og uforstand de ansatte i "barnevernet" er i stand til å vise.
Rettssystemet vårt er basert på at "barnevernet" er en seriøs organisasjon som tar hensyn til barnas beste, men i virkeligheten er "barneverntjenestene" en kriminell organisasjon som stjeler barn og fordeler dem ut til sine samarbeidspartnere, som har et sugerør ned i statskassen eller kommunekassen.
Det hjelper ikke at sykehuset mener at det ikke foreligger alvorlig omsorgssvikt, dersom en lavpannet saksbehandler med tre-årig "høgskule" mener det. Det er de dumme og inkompetente som sitter på makten, ikke de med utdannelse og intelligens. Det kalles rettferdighet. I Norge er sosial utjevning alfa og omega. Stor makt og myndighet er gitt til lettvektere i "barnevernet", som later som om de besitter en egen "fagkompetanse". Det får barna lide for.
Jeg mener ikke å ta fra deg håpet. Jeg vet at dette kan føles som en kald-dusj - på den annen side trenger du ikke ta hensyn til hva jeg mener dersom du mener det er helt på jordet. Det er mange som leser dette forumet, og det er galt å la dem tro at "barnevernet" frivillig gir avkall på et barn, for det forekommer dessverre sjelden.
Jeg håper virkelig at datteren din kommer hjem til jul, men vær forberedt på å kjempe frem til rettssaken. For "barnevernet" er det et mål i seg selv å holde på datteren din. De har en egeninteresse av å ta flest mulig barn, for det utløser større bevilgninger. Våre toskete politikere tenker at da må det være mange barn "som trenger hjelp", og vips, så bevilger de noen flere milliarder (og Norge har et enormt oljefond til rådighet). Så blir det opprettet flere stillinger i "barnevernet", og enda flere barn blir tatt.
PS: Skulle dere mot formodning klare å få datteren deres ut av "barneverns"-gulag, så reis til Alpene og bli. Norge er blitt et sosialdiktatur hvor foreldre forventes å betale blodskatt (sine barn). Rettssystemet er korrupt, og lovene blir stadig mer "romslige" i "barnevernets" favør. Vi har en inkompetent og stupid barnevernminister som utelukkende jobber for Fagbevegelsen, som krever trygge og godt betalte arbeidsplasser for sin lavkompetente medlemsmasse.