It is currently Tue Jun 17, 2025 8:51 pm

Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject: Re: Nå blir hun undersøkt psykiatrisk-Asberger syndrom / aut
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 9:15 pm 
Superposter

tertnes wrote:
SITAT fra Agrippa -
agrippa wrote:
"Jeg har litt vanskelig for å tro at bv vil gi frivillig slipp på henne før rettssaken, for da står de mye svakere. Det er den som har barnet som står sterkest.

Bv kan også påstå at barnet trenger et forsterket omsorgstilbud, som foreldrene, nær sagt selvfølgelig, ikke er i stand til å tilby.

Det er mange som har tenkt som deg, at når grunnlaget for saken faller bort, så må bv tilbakelevere barnet. Men da finner bv bare på noe nytt. De har en uendelig lang smørbrødliste av grunner for hvorfor barnet ikke kan tilbakeføres.

La oss likevel håpe at bv for en gangs skyld tar hensyn til barnet og leverer det tilbake til familien
.
SITAT SLUTT"

Dette høres veldig tungt og ganske uforståelig ut! Hvorfor holde et barn tilbake når det er påvist at ikke foreldre har skylden for hennes tilstand men at det er et medfødt psykiatrisk lidelse - som vi veldig godt kan ta hensyn til, ifølge BUP i Bærum. Vi er veldig oppegående, høyest utdannede foreldre som har skrevet tilsammen 3 hovedfag - og en doktorgradavhandling, som har nå lest de siste dager alt av faglig material om sykdommen, og som er mer enn bare villig til å ta kurs (hvis det fins i Norge...) for familier med barn med Asberger syndrom. Det er ingen fare for barnet å komme hjem, tvert i mot, da kan hun endelig igjen slappe av, og ikke være redd fremtiden og usikkerheten. Har det ikke vært noen tilfelle at BV har sluppet fri et barn FØR rettsaket? Må man bruke sånne instanser, tusenvis av kroner, bare for å fremme et sak som BV kommer til å tape til slutt uansett????
Jeg blir veldig forbauset og sint når dette skulle skje.... jeg håper uansett på felles familiejul hjemme i "Heidi" sine Alpene lenger sør i Europa.

Jeg er helt enig med deg i at barnet bør komme hjem så snart som mulig, men "barnevernet" tar aldri hensyn til barna (eller foreldrene). "Barnevernet" tar utelukkende hensyn til sine ansatte og såkalte "samarbeidspartnere". Middelmådige psykologer lever av å "utrede" barn og foreldre. Haud-jurister lever også behagelige liv som dommere eller prosessfullmektiger for "barnevernet". De skaper en illusjon av rettssikkerhet, som i realiteten er fraværende.

Det er ikke hensynet til barna som er drivkraften bak det såkalte "barnevernet". Tusenvis av barn har blitt fjernet unødig fra sine foreldre, kun fordi lavkompetente skruller "tenker" at det er best. "Barnevernets" såkalte sakkyndige produserer løgnrapporter på løpende bånd - det er en industri i Norge.

Jeg mener selvfølgelig at datteren din bør tilbakeføres - jeg vet bare så altfor vel hvilken brutalitet og uforstand de ansatte i "barnevernet" er i stand til å vise.

Rettssystemet vårt er basert på at "barnevernet" er en seriøs organisasjon som tar hensyn til barnas beste, men i virkeligheten er "barneverntjenestene" en kriminell organisasjon som stjeler barn og fordeler dem ut til sine samarbeidspartnere, som har et sugerør ned i statskassen eller kommunekassen.

Det hjelper ikke at sykehuset mener at det ikke foreligger alvorlig omsorgssvikt, dersom en lavpannet saksbehandler med tre-årig "høgskule" mener det. Det er de dumme og inkompetente som sitter på makten, ikke de med utdannelse og intelligens. Det kalles rettferdighet. I Norge er sosial utjevning alfa og omega. Stor makt og myndighet er gitt til lettvektere i "barnevernet", som later som om de besitter en egen "fagkompetanse". Det får barna lide for.

Jeg mener ikke å ta fra deg håpet. Jeg vet at dette kan føles som en kald-dusj - på den annen side trenger du ikke ta hensyn til hva jeg mener dersom du mener det er helt på jordet. Det er mange som leser dette forumet, og det er galt å la dem tro at "barnevernet" frivillig gir avkall på et barn, for det forekommer dessverre sjelden.

Jeg håper virkelig at datteren din kommer hjem til jul, men vær forberedt på å kjempe frem til rettssaken. For "barnevernet" er det et mål i seg selv å holde på datteren din. De har en egeninteresse av å ta flest mulig barn, for det utløser større bevilgninger. Våre toskete politikere tenker at da må det være mange barn "som trenger hjelp", og vips, så bevilger de noen flere milliarder (og Norge har et enormt oljefond til rådighet). Så blir det opprettet flere stillinger i "barnevernet", og enda flere barn blir tatt.

PS: Skulle dere mot formodning klare å få datteren deres ut av "barneverns"-gulag, så reis til Alpene og bli. Norge er blitt et sosialdiktatur hvor foreldre forventes å betale blodskatt (sine barn). Rettssystemet er korrupt, og lovene blir stadig mer "romslige" i "barnevernets" favør. Vi har en inkompetent og stupid barnevernminister som utelukkende jobber for Fagbevegelsen, som krever trygge og godt betalte arbeidsplasser for sin lavkompetente medlemsmasse.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Dec 01, 2008 10:16 pm 
Rang: Storbruker

agrippa har desverre mange poeng. Forbered deg på det værste, for barnevernet vil bare finne på nye ting hele veien. Å rettsystemet dilter etter barnevernet.

Men gi aldri opp å håpe, å gi heller aldri opp å kjempe for det kjæreste du har!

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 3:06 am 
Superposter

Jeg er redd for at hvis man forsøker seg på logisk tenkning i forhold til barnevernet, at man får hjem et barn når "misforståelsene" er ryddet av veien, så gir man samtidig barnevernet en slags aksept. Man tillegger systemet en logikk og fornuft som er illusorisk; man utviser nærmest tillit til systemet. Vi er mange som kan fortelle en annen historie!

Det vil ikke dermed si at man ikke skal håpe. Heller ikke skal man slutte med å jobbe for saken sin. Man skal vite at andre som er rammet av barnevernet også har kjempet. At de også har tilbakevist anklagene mot seg som foreldre, og påvist at anklagene er urettmessige, urettferdige eller ondsinnede. Noen har vunnet, men mange har tapt og tapt. Det bygger nemlig på vilkårlighet, og man kan ikke spå et utfall basert på sakens fakta.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:13 am 
Site Admin

tertnes wrote:
Saken ser ut å snu - BUP og Rikshospital krever nå av BV å endlig å undersøke vår datter - første tester på fredag viser i en entydig rettning - Asperger syndrom, en type autisme, pluss tvangsneurose, alt annet må testes først i morgen og onsdag.

Det er ofte ikke god nok grunn til å permanent sykliggjøre mennesker. Det kommer temmelig sikkert til å brukes mot henne når hun selv får barn.

Barnevernshelvete varer i generasjoner. Desverre.

Håper du leser deg opp på litt kritisk literatur om emnet. (Og deler DET med oss. :wink: )

tertnes wrote:
(...)
På en måte blir vi dermed ENDELIG reinvasket, fra den somatisk og psykosomatisk side, (...)

Forskningen er klar. Foreldres liv påvirker i svært liten grad adferdsavvik.

Barnefjernerne lever i en egen verden.

tertnes wrote:
men vi er fortsatt ikke overens med BV. Har nå skiftet advokat - en tøffing i bransjen - og nå satser vi å få barnet hjem til jul, siden alle forutsettninger for å ta henne bort fra oss har falt bort.

Håp sammen med meg å få barnet tilbake til jul - hvis ikke BV gir seg endelig og vil vente til rettsaken i februar, så gjør de vond verre -

Barnefjernerne taper mye oftere mot de som kan kjempe hardt. Derfor håper jeg dere ikke glemmer de som ikke klarer å ta den kampen.

Vær imidlertid på vakt. Gode argument og dokumentasjon ignoreres gjerne av dommerne. Det som oppfattes som bevis, i de skjulte rettsakene, er ofte det såkalte barnevernets påstander. Vitner med høy faglig kompetanse og samfunnsposisjoner har tidligere blitt ignorert.

Det holder gjerne ikke med å ha god dokumentasjon. For å vinne må man gjerne pulverisere motstanderens alle argument. Så legg ikke listen for lavt gjennom å tro at gode argumenter fører frem. Det kan gjøre det. Ofte gjør det det ikke.

Igjen: Husk på de som ikke klarte å kjempe, om dere vinner. Dere har fått innsyn i en galskap dere ikke ante fantes. Håper det vekker empatien for de mange som blir mentalt, verbalt og juridisk overkjørt av denne familiefientligheten.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:29 am 
Superposter

Arild Holta wrote:
tertnes wrote:
Saken ser ut å snu - BUP og Rikshospital krever nå av BV å endlig å undersøke vår datter - første tester på fredag viser i en entydig rettning - Asperger syndrom, en type autisme, pluss tvangsneurose, alt annet må testes først i morgen og onsdag.

Det er ofte ikke god nok grunn til å permanent sykliggjøre mennesker. Det kommer temmelig sikkert til å brukes mot henne når hun selv får barn.

Barnevernshelvete varer i generasjoner. Desverre.

Ja, det å få utredet barn/unge OG det fører til "funn" forenelig med en eller annen diagnose, kan helt klart ha drawback-effekt: systemet husker, og den unge skal selv bli forelder en dag...

Arild Holta wrote:
Håper du leser deg opp på litt kritisk literatur om emnet. (Og deler DET med oss. :wink: )

tertnes wrote:
(...)
På en måte blir vi dermed ENDELIG reinvasket, fra den somatisk og psykosomatisk side, (...)

Forskningen er klar. Foreldres liv påvirker i svært liten grad adferdsavvik.

Barnefjernerne lever i en egen verden.

tertnes wrote:
men vi er fortsatt ikke overens med BV. Har nå skiftet advokat - en tøffing i bransjen - og nå satser vi å få barnet hjem til jul, siden alle forutsettninger for å ta henne bort fra oss har falt bort.

Håp sammen med meg å få barnet tilbake til jul - hvis ikke BV gir seg endelig og vil vente til rettsaken i februar, så gjør de vond verre -

Barnefjernerne taper mye oftere mot de som kan kjempe hardt. Derfor håper jeg dere ikke glemmer de som ikke klarer å ta den kampen.

Dette er riktig; hvis man ikke bøyer seg for systemet, så hender det at systemet slipper sitt klamme grep. Men det er også erfart at det å yte sterk motstand mot barnevernet har trigget deres prestisje-følelse. I så fall kan man ende verre ut enn dem som lydig underkastet seg. Likevel: kjemp imot; vi har også selvrespekten å tape.

Arild Holta wrote:
Vær imidlertid på vakt. Gode argument og dokumentasjon ignoreres gjerne av dommerne. Det som oppfattes som bevis, i de skjulte rettsakene, er ofte det såkalte barnevernets påstander. Vitner med høy faglig kompetanse og samfunnsposisjoner har tidligere blitt ignorert.

Det holder gjerne ikke med å ha god dokumentasjon. For å vinne må man gjerne pulverisere motstanderens alle argument. Så legg ikke listen for lavt gjennom å tro at gode argumenter fører frem. Det kan gjøre det. Ofte gjør det det ikke.

Igjen: Husk på de som ikke klarte å kjempe, om dere vinner. Dere har fått innsyn i en galskap dere ikke ante fantes. Håper det vekker empatien for de mange som blir mentalt, verbalt og juridisk overkjørt av denne familiefientligheten.

Profile  

Post subject: Om konsekvens av diagnose
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 1:34 pm 
Superposter

Ei ung mor, som er kjent for flere her på forumet, men som ikke har deltatt på dette forumet, ble tatt fra foreldrene sine da hun var tidlig i tenårene, og sendt til et fosterhjem i Hedmark. Jeg skal ikke nevne navn her. I forbindelse med omsorgsovertakelsen ble hun utredet av psykolog Knut Rønbeck (nylig doktorand). Om flere utredere/aktører var involvert kan jeg ikke huske. Jenta ble diagnostisert med Asperger-syndrom, og ble boende i fosterhjem i flere år. 22 år gammel ble hun selv mor til ei nydelig lita jente. Barnevernet glemte ikke den unge morens diagnose - og nå var helvete løs. De skrev i journalen at moren var autist(!), og uansett hva familien og advokaten deres gjorde så kunne de ikke forhindre at barnet ble tatt fra moren. Den lille jenta fikk imidlertid flytte til noen slektninger i farens familie, og nå har hun bodd borte fra moren i 5 år.

(Mer om Knut Rønbeck:
http://www.krisesenter.org/oletexmo/DOC ... uksess.htm
http://www.krisesenter.org/oletexmo/DOC ... dellen.htm)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 3:18 pm 
Superposter

Vær veldig på vakt mot å bare godta en diagnose på din datter. hun blir nok selv mor en gang,og da vil denne diagnosen gjøre at barnevernet vil bruke den i mot henne. Får tertnes sin datter tilbake kan det nok være lurt å vurdere bare å bosette dere i et annet land. Nå er det slik at norge er vel snart på topp i antall barnevernstiltak. tross ar Norge regnes for et av verdens beste landd å leve i. Den nye barneloven gjør nok tilstandene bare værre her i landet.

ja man kan jo lure på hvorfor de gir foreldre skyld for allverdens ting. En diagnose på din datter kan bety at du får henne tilbake , men kan og bety at du ikke får henne ,vist de vurderer til at en ikke kan ta ansvar bla bla for et sykt barn. Noe vel ingen her betviler at du er den beste til. Å hun vil trenge deg som mor. men man har jo rett på hjelp uten at de tar barn fra folk forde altid.

Alt er så indeviduelt. Hun vil trolig treng noe hjelp vet ikke ,men bør soleklart bo hjemme hos deg. Har barnevernet bestemt seg for å beholde henne så nytter ingenting . Diagnoser på barn skal en og være forsiktig med , hun har et liv hun skal leve hun og.

Profile  

PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:03 pm 
Superposter

tertnes wrote:

Det du skriver om her er jo egentlig ingen ting. Asperger-syndromkan brukes om hvilket som helst barn som ikke er så sosial som lærer/barnehagestyrer mener at barnet bør være. En jente i sorg er ikke nødvendigvis veldig sosial.

Nevrose-begrepet er gått ut på dato. Nå er det erstattet av de såkalte personlighetsforstyrrelsene, som også kan være alt fra sorg til ulike tvangsmessige forstyrrelser som "spiseforstyrrelse". Her vil også subjektive vurderinger spille inn. Et barn som spiser lite trenger ikke å være spiseforstyrret. Graden av forstyrrelsene kan variere voldsomt, og det kan være et forbigående fenomen.

Derfor synes jeg dette er lite å "skrive hjem om". Datteren din kan være helt frisk, selv om fagpersonene kommer trekker med disse "alvorlige" diagnosene. Som Nina skrev, bør du være bekymret for hvilke alvorlige problemer din datter kan få i fremtiden med slike dårlig funderte diagnoser hengende på seg. Hun risikerer å bli fratatt sin førstefødte på barselavdelingen dersom hun blir boende i Norge. Terskelen for å ta barna er i Norge ekstremt lav.

Last edited by agrippa on Tue Dec 02, 2008 9:08 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:03 pm 
Rang: Ivrig bruker

Det er svært sjeldent at personer med asberger eller autisme etablerer seg i forhold. Det ligger i at de har vansker med nære relasjoner og oftest unngår dem.

Det som er flott med denne diagnosen ( Asberger) er det at barnet får en hel del rettigheter i forbindelse med tilrettelagt skole, livscoach etterhvert hvis nødvendig tilrettelagt bolig.
Alt dette UTEN at foreldrene får skylden for skevutvikling, og ikke minst : dette har ikke barnevernet noe som helst med eller kompetanse på for den del.

En annen side er at reaktiv tilknuttningsforstyrelse er kan være svært likt asberger og her er det en fallgrube. Asberger er medfødt, reaktiv er ikke jmf ekspertene.

Et barn som havner innenforbi systemet med asberger- blir ofte diagnistisert med reaktiv dette med bakgrunn i at det antas at barna har vært utsatt for "omsorgsvikt" fordi de er tatt fra foreldrene.
da blir det iverksat helt feil behandling og resultatet kan bli fatalt.

personer med asberger trenger tett oppfølging i barne og ungdomsår, men kan etterhvert lære sosiale spilleregler, men det kommer vanligvis litt senere enn hos "normale" barn/ unge.

Uansett bær dette være et sterkt varsko mot Barnevernet- de går inn i områder de ikke har kompetanse på, omentrent diagnostiserer alt som følge av omsorgssvikt- og barna og foreldrene taper - de barna som faktisk behøver hjelp får det ikke, de blir istede plassert på instutisjon med ev kriminell og eller rusbelastede unge.

Profile  

Post subject: Asperger
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:26 pm 
Superposter

Diamanten wrote:
Det er svært sjeldent at personer med asberger eller autisme etablerer seg i forhold. Det ligger i at de har vansker med nære relasjoner og oftest unngår dem.

Det er veldig mange single mennesker i Norge. Alle disse har neppe Asperger, som kun rammer ca. 3 promille av befolkningen, ifølge forskning.

Kanskje Asperger er mye mer utbredt enn man aner?

Hvis man i tillegg har såkalt "ujevn evneprofil", det vil si, er flink til å sparke fotball men ikke til å løse algebra, da er man garantert Asperger, ifølge spesialpsykologene.

Snart finnes det et syndrom for all adferd. Jeg for eksempel, lider trolig av r-b-v.net-syndromet, som kjennetegnes ved:

- sterk trang til å skrive innlegg på r-b-v.net
- har en ensporet interesse for r-b-v.net
- bruker opptil flere timer i døgnet til å skrive på r-b-v.net
- gir avkall på andre sysler for å skrive på r-b-v.net
- oppsøker r-b-v.net på ferier

Jeg synes det er på tide at legevitenskapen tar r-b-v.net-syndromet på alvorlig. Det er et alvorlig syndrom som påvirker den enkeltes evne til å fungere. De som som lider av r-b-v.net-syndrom bør få tilbud om individuell plan, spesialtilpasset bolig med bredbånd, hjemmehjelp og individuell coach samt personlig trener for å motvirke fysisk forfall.

Minst 5 promille av befolkningen lider av r-b-v.net-syndrom. Mye tyder på at syndromet øker i utbredelse. Myndighetene har allerede tatt skritt for å forebygge utbredelsen av r-b-v.net-syndrom, som anses som en større fare enn svartedauen. r-b-v.net-syndrom er nemlig, til forskjell fra andre syndromer, meget smittsomt!

Profile  

Post subject: oppnevnt i fylkesnemda for barnevernsaker
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:38 pm 

Først må jeg takke alle dere sammen for så masse interessant innspill og støtte, men også for deres ærlig og brutal beskrivelse av realiteten, eller forventet realiteten. Å stille en slik diagnose som Asperger eller - som vi fikk høre i dag - mer i rettning autisme - kan støtte oss eller slå i mot oss. Men vi har stor tro i at ting går bra, men ikke når det vil skje. Når både Rikshospital, BUP, familieterapeut og all fagfolk støtter oss - neste uke blir vi utredet (på egen initiativ og regning) fra en psykolog som heter Joar Tranøy (han skal være en kjent fagperson i Norge - ikke for meg som ikke er Norsk), så kan vel ikke BV stå imot....

Men uansett - vi kommer, som noen av dere har nevnet - ikke til å glemme de som ble fullstendig overkjørt av BV i åresvis. Tenk - i dag fikk jeg et brev i posten fra Barne- og Likestillingsdepartementet, som sier at jeg er oppnevnt i det alminnelige utvalget i Fylkesnemnda for barnevernsaker!!! Hvordan jeg kom meg ditt har jeg ingen svar, men dette gjelder helt til 2012. Så da kan jeg sikkert gjør en god jobb etter all den erfaringen som jeg har samlet de siste måneder. Tenk - hvis jeg da en gang står på andre siden av rettsalen og ser i ansiktet til noen av dem som nå begår alvorlig overgrep mot oss.....Det blir sikker ikke hevn, nei, da er jeg nok ikke den rette person, men en som ser på helhelten i familien, på mulig sykdom, og på sunn fornunft. Når man har bodd i mange land i verden, integret i både muslimsk, katolsk, protestantisk og buddistisk sammfunn har man lært mye av felles familieverdier som hjelper enkeltmennesker ut av en krise UTEN ekstern invasjon.

I morgen får vi den endelige diagnosen skriftlig - den blir også sent til BV per mail, da får vi se neste uke hvordan de reagerer.....Er utrolig spent, også jenta mi....

Profile  

Post subject: Agrippas r-b-v.net syndrom....
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 9:46 pm 

Din r-b-v.net syndrom-beskrivelse høres tross alt morsomt ut, jeg måtte bare le... Men du har rett, når man en gang setter i gang med å slåss for rettferdighet, så bruker man mye energi, krefter og tid for å sette ord på det....spørsmål er bare om vi når de som vi ønsker å nå, eller om vi bare gir bekreftelse på hverandre som lider samme skjebne. Det hadde nok vært viktig med lobby-aktiviteter hos de rette folk i stortinget (dvs regjeringspartier, uansett om man elsker eller hater dem). For dere andre som leser dette innlegg - fins da ingen her i forum som har sånne kontakter? Ingen som kan infiltrere Barne-og likestillingsdep? ...var dette et naivt spørsmål?

Profile  

Post subject: Re: oppnevnt i fylkesnemda for barnevernsaker
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 10:04 pm 

tertnes wrote:
Først må jeg takke alle dere sammen for så masse interessant innspill og støtte, men også for deres ærlig og brutal beskrivelse av realiteten, eller forventet realiteten. Å stille en slik diagnose som Asperger eller - som vi fikk høre i dag - mer i rettning autisme - kan støtte oss eller slå i mot oss. Men vi har stor tro i at ting går bra, men ikke når det vil skje. Når både Rikshospital, BUP, familieterapeut og all fagfolk støtter oss - neste uke blir vi utredet (på egen initiativ og regning) fra en psykolog som heter Joar Tranøy (han skal være en kjent fagperson i Norge - ikke for meg som ikke er Norsk), så kan vel ikke BV stå imot....

Men uansett - vi kommer, som noen av dere har nevnet - ikke til å glemme de som ble fullstendig overkjørt av BV i åresvis. Tenk - i dag fikk jeg et brev i posten fra Barne- og Likestillingsdepartementet, som sier at jeg er oppnevnt i det alminnelige utvalget i Fylkesnemnda for barnevernsaker!!! Hvordan jeg kom meg ditt har jeg ingen svar, men dette gjelder helt til 2012. Så da kan jeg sikkert gjør en god jobb etter all den erfaringen som jeg har samlet de siste måneder. Tenk - hvis jeg da en gang står på andre siden av rettsalen og ser i ansiktet til noen av dem som nå begår alvorlig overgrep mot oss.....Det blir sikker ikke hevn, nei, da er jeg nok ikke den rette person, men en som ser på helhelten i familien, på mulig sykdom, og på sunn fornunft. Når man har bodd i mange land i verden, integret i både muslimsk, katolsk, protestantisk og buddistisk sammfunn har man lært mye av felles familieverdier som hjelper enkeltmennesker ut av en krise UTEN ekstern invasjon.

I morgen får vi den endelige diagnosen skriftlig - den blir også sent til BV per mail, da får vi se neste uke hvordan de reagerer.....Er utrolig spent, også jenta mi....

Forlat landet umiddelbart og uten å varsle- pr post, før avreisedagen, om dere kan.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: forstår ikke helt
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 10:41 pm 

skal jeg ikke være glad å bli valgt inn i fylkesnemda? Trodde da kunne jeg i alle fall bidra NOE positivt - bedre å sitte på bordet enn å bare stå på menyen....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 02, 2008 10:42 pm 

"dypt inn i meg har jeg tro på rettferdighet og demokrati"

"Tro kan du gjøre i kirken", rettferdighet og demokrati er i anledning barnevern synonymt med "vi mener", "vi tror".. . . dermed. . .

Når det gjelder aspberger er det en "diagnose" som de fleste leger, alle barnevernere m.fl legger ned til grunn og som årsak fra OMSORGSSVIKT som igjen er et tilstrekkelig argument til å ta barn, uten å måtte begrunne ytterligere.

Dette med referanse til Nic Waals institutt.
Nic Waal: lege, psykiater, psykoanalytiker og opphavsmann til "forklaringen" om at autisme, aspberger o.l skyldes foreldre og dermed omsorgssvikt
Denne forklaringen lever i beste velgående blant fagfolk fremdeles.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next