It is currently Tue Jun 17, 2025 10:36 pm

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Noen som vet noe om disse?
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 1:35 am 
Rang: Ivrig bruker

http://www.ungdomsalternativet.no/

Har de noen tilknyttning til BV? Isåfall hva slags? Om noen vet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 1:58 am 
Rang: Storbruker

Quote:
UngdomsAlternativet tilbyr hjelp til ungdommer og familier som ønsker:

* økt sosial kompetanse
* sinnemestring
* konfliktløsning
* miljøarbeider/kontaktperson for ungdommen
* motivasjonsarbeid
* foreldreveiledning
* økte foreldreferdigheter
* skole-/arbeidsoppfølging (vekking, skyss, leksehjelp o.l.)
* tilpasset skolegang
* positive fritidsaktiviteter
* bo oppfølging
* tett tverrfaglig oppfølging

Tja. ... vi vet i alle fall "hvem" som utrykker seg slik.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 5:05 am 

Bjørn Erik wrote:
Quote:

* økt sosial kompetanse
* sinnemestring
* konfliktløsning
* motivasjonsarbeid
* foreldreveiledning
* tilpasset skolegang
* bo oppfølging

Er det noe som vet hva "økt sosial sosialkompetanse" er?
"Tett tverrfaglig oppfølging", hva er det??
Her var det litt av en handle liste.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 5:32 am 

Tone Hauglum wrote:
Bjørn Erik wrote:
Quote:

* økt sosial kompetanse
* sinnemestring
* konfliktløsning
* motivasjonsarbeid
* foreldreveiledning
* tilpasset skolegang
* bo oppfølging

Er det noe som vet hva "økt sosial sosialkompetanse" er?
"Tett tverrfaglig oppfølging", hva er det??
Her var det litt av en handle liste.

Økt sosial sosialkompetanse tatt ut av en slik sammenheng betyr vell i bunne og grunnen en moderert måte å integrere personer inn i et totalitærstyre.
Nazistene brukte vell dette som et påskudd for å få "allmenheten" til å akestpere jødeutryddelsen. Det var en for for "økt sosial sosialkompetanse"
Så gjorde kommunistene både under Stalin og Mao.
"Tett tverrfaglig oppfølging" ville jeg nok i denne sammenhengen hevde er rettet mot "problemet rundt barnet".
Dvs PPT tjeneste, BV, Fylkesetat, frivillige og betalte barne og ungdomsarbeidere som sier det samme, men på forskjellige måter.

Husket at vi hadde noen slike hengende rundt på skolen vår da jeg gikk på ungdomsskolen.

Vil også påpeke at i blant annet Ski kommune hvor jeg bor, er det ikke lengere kulturetaten som står annsvarlig for de kommunale fritidsklubbene. Det er skolen i de enkelte områdene som gjør.
Dette har gjort at økonomiske middler til fritidsklubb arbeid i stor grad har forsvunnet, og lønningsposten siden jeg selv jobbet som leder ved et av kommunes fritidstilbud vesentlig har skrenkent inn til ingenting.

Er det noen som vet om flere kommuner hvor skolen har overtatt for kulturetaten?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 5:51 am 

Quote:
Økt sosial sosialkompetanse tatt ut av en slik sammenheng betyr vell i bunne og grunnen en moderert måte å integrere personer inn i et totalitærstyre.
Nazistene brukte vell dette som et påskudd for å få "allmenheten" til å akestpere jødeutryddelsen. Det var en for for "økt sosial sosialkompetanse"
"Tett tverrfaglig oppfølging" ville jeg nok i denne sammenhengen hevde er rettet mot "problemet rundt barnet".
Dvs PPT tjeneste, BV, Fylkesetat, frivillige og betalte barne og ungdomsarbeidere som sier det samme, men på forskjellige måter.

Det synes da som du "har fått det med deg noe"?

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 6:08 am 

Bjørn Erik wrote:
Quote:

Det synes da som du "har fått det med deg noe"?

Ja, man lærer så lenge man lever. Selv om det er skremmende som bare F.
Jeg har prøvd å være åpen hele tiden, og med det kommer selvfølgelig en læringskurve. Om du vil kalle det slik, min "indoktrinering" i det såkalte "normale" sammfunn har jo også gjort meg alt for tilbøyelig for å tro på stat. Lever man i "vellstand" er det nok enda mer vanskelig å se "bak teppet". Så at jeg til tider har vert skeptisk til ting som har vert skrevet her inne er jo overhode ikke til å legge skjul på. Det er vell heller når "sannheten" man trodde på viser seg å ha fundamentale sprekker at man først går til "angrep", for så å ta et eget standpunkt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 6:13 am 

Man er jo opplært både fra hjem og skole og ellers igjennom oppveksten, til at allt er så så bra så bra . . . . ..så bra
- og at Norge er "verdens beste" land å bo i.
I tillegg ønsker hverken makthaverne eller media å skrive om det politisk ukorrekte.
Så hvilke sjanser hadde man i utgangspunktet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 7:07 am 

Bjørn Erik wrote:
Man er jo opplært både fra hjem og skole og ellers igjennom oppveksten, til at allt er så så bra så bra . . . . ..så bra
- og at Norge er "verdens beste" land å bo i.
I tillegg ønsker hverken makthaverne eller media å skrive om det politisk ukorrekte.
Så hvilke sjanser hadde man i utgangspunktet?

Nei,
Med mindre man selv har førstehåndserfaring med BV er det ikke lett å sette seg inn i problematikken heller. Og som du nevner Norger er jo "verdens beste land å bo i". Det er i det minste skolepensum.

Minner litt om II verdenskrig skolepensum.
Der lærer vi om Hitler, Jødeutryddelsen, krystallnatten, osv,
Det man ikke lærer før videregående, om man lærer det i det heletatt er jo foreksempel alliansen Hitler hadde med Stalin om Polen, eller alle de som ble drept under Stalinismen. Eller de millioner av Kinesere, Koreaner og andre asiatere som ble drept av det Fascistiske Japan regimet.
Enten så lærer man ikke om det fordi det er for "sårbart", eller så lærer man ikke om det fordi det er "for lang unna".

Hva jeg sammenligner BV med her. Er klart å tydelig den dobbeltmoralen som skoler utgir.

Eksempel: På barneskolen hadde vi en person i klassen som ble tatt hånd om av BV. Dette ble tatt opp som tema på et foreldremøte om jeg ikke husker feil, og ble tatt opp med enkelt elever, deriblant meg selv fordi jeg hadde god kontakt med vedkommende.
Der fikk vi av læreren vår en forklaring som var tilpasset våre små hjerner på det tidspunktet. BV var de snille, som hjalp familien når det var problemer slik at vedkommende kunne få det bedre.
To day it's a bullshit story. I have spoken to my friend several times afterwards, and my friend could not even remember those months that the BV had my friend placed at a BV facility. I thought it was just because there was nothing to talk about, but know I'm wondering if it may be a denial syndrom or something like that?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 7:57 am 
Site Admin

EXxon81 wrote:
Er det noen som vet om flere kommuner hvor skolen har overtatt for kulturetaten?

Her har barnevernsetaten tatt kontrollen med fritidsklubb!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 8:13 am 

Arild Holta wrote:
EXxon81 wrote:

Her har barnevernsetaten tatt kontrollen med fritidsklubb!

Ja, det virker skremmende slik. De som jobber der nå, har meldeplikt til skoleetaten ikke til kulturetaten. Jeg har ikke jobet under dette nye systemet, men slik jeg forstår det på de som jobber der nå. Er det langt værre en for bare 4-5 år tilbake.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 28, 2008 7:41 pm 

Quote:
I vårt arbeid legger vi vekt på å være glødende, målrettede og tydelige forbilder.

:shock:

stakkars di familiene som blir utsatt for den glødende, målrettede dominansen. :shock:

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 11 posts ]