Bjørn Erik wrote:
Man er jo opplært både fra hjem og skole og ellers igjennom oppveksten, til at allt er så så bra så bra . . . . ..så bra
- og at Norge er "verdens beste" land å bo i.
I tillegg ønsker hverken makthaverne eller media å skrive om det politisk ukorrekte.
Så hvilke sjanser hadde man i utgangspunktet?
Nei,
Med mindre man selv har førstehåndserfaring med BV er det ikke lett å sette seg inn i problematikken heller. Og som du nevner Norger er jo "verdens beste land å bo i". Det er i det minste skolepensum.
Minner litt om II verdenskrig skolepensum.
Der lærer vi om Hitler, Jødeutryddelsen, krystallnatten, osv,
Det man ikke lærer før videregående, om man lærer det i det heletatt er jo foreksempel alliansen Hitler hadde med Stalin om Polen, eller alle de som ble drept under Stalinismen. Eller de millioner av Kinesere, Koreaner og andre asiatere som ble drept av det Fascistiske Japan regimet.
Enten så lærer man ikke om det fordi det er for "sårbart", eller så lærer man ikke om det fordi det er "for lang unna".
Hva jeg sammenligner BV med her. Er klart å tydelig den dobbeltmoralen som skoler utgir.
Eksempel: På barneskolen hadde vi en person i klassen som ble tatt hånd om av BV. Dette ble tatt opp som tema på et foreldremøte om jeg ikke husker feil, og ble tatt opp med enkelt elever, deriblant meg selv fordi jeg hadde god kontakt med vedkommende.
Der fikk vi av læreren vår en forklaring som var tilpasset våre små hjerner på det tidspunktet. BV var de snille, som hjalp familien når det var problemer slik at vedkommende kunne få det bedre.
To day it's a bullshit story. I have spoken to my friend several times afterwards, and my friend could not even remember those months that the BV had my friend placed at a BV facility. I thought it was just because there was nothing to talk about, but know I'm wondering if it may be a denial syndrom or something like that?