Nina wrote:
Hvis RBV skal være noe annet enn et allminnelig chatte-sted,
Forklar gjerne brukerne hvorfor dette ikke bare er et skravlested. Folk trenger å forstå. Man vet gjerne ikke noe slikt automatisk.
Nina wrote:
som det nå er i ferd med å utvikle seg til å bli,
Siden jeg, Bjørn og andre ikke alltid er tilgjengelige hele døgnet, så vil forumet dras litt hit og dit. Deretter så dras det tilbake.
Hele tiden må nye brukere læres opp. Mange har jo heller aldri deltatt i offentlige diskusjoner tidligere. Men "flyver" diskusjonene i alle retninger hele tiden, så er det på sin plass å si fra. Man skal ha en viss respekt for åpningsinnlegget - første posting. Om ikke så ødelegger man tråden.
Nina wrote:
så får man i det minste skille mellom det man tror og det man vet - særlig når intensjonen er å gi råd til andre. Og man må skille mellom saksnivå og sakskompleks når man "husker" hva som ble sagt og hvordan forholdene var. Få med referanser, så langt det lar seg gjøre.
Dette krever gjerne en IQ over 120 eller MYE grubling å forstå.
Jeg har ALDRI møtt et menneske som skiller helt mellom TRO og VITEN. Og nå er jo dette med tro, det jeg kan best. Men man kan jo forsøke å bli bedre til dette. Det kommer stadig ateister inn på Kristenblogg. De blir ALLTID avslørt for å TRO noe - gjerne sosio-babbel.
Når folk ikke forstår at det finnes motsigende FAKTA, så må man for all del HØYNE diskusjonen gjennom å si fra og komme med fakta.
De som da ikke viser et lyttende sinnelag, dummer seg ut.
RVB har mange forum. Fakta-orienteringen på hvert enkelt vil variere. På noen forum slipper vi til kun utvalgte for å holde de klare og tydlige. Om det er behov for mer av dette, så kan man gjerne diskutere å begrense tilgangen til flere. Jeg kan opprette
flere grupper som har adgang til å skrive der eller der, eller som har adgang til å kun kommentere der eller der. Mulighetene er mange.
Ingen får altså overta forumet for sine intensjoner. Styringsmulighetene er der. Er det visse forum vi bør slippe ferre til i, så send gjerne en PM eller annet.