Frøken Fryd wrote:
Snart kommer endelig saken min opp i tingretten, jeg har ventet så lenge på det.
Jeg håper jeg får sønnen min hjem igjen, han har vært borte fra meg altfor lenge. Saken min er sterk, men etter så mange år blir det vanskelig.
Men jeg er ved godt mot.
Jeg håper det går bra for dere i tingretten. Kristoffer fortjener å få komme hjem etter alle disse årene i "barnevernets" fangenskap. Barn skal ikke ha plikt til å forsørge "fosterforeldre" slik Kristoffer i praksis gjør. Det er jo han som er foster-familiens hovedinntektskilde, slik jeg har forstått det.
Altfor mange barn havner unødig i fosterfengsler. FN kritiserer Norge for denne brutale praksisen:
Children deprived of their family environment
23. The Committee is concerned at the number of children who have been removed from their families and live in foster homes or other institutions. In this regard, the Committee notes the State party’s willingness to review its practices concerning the removal of children from their family environment.
24. The Committee recommends that the State party take measures to address the causes of the rising number of children who are removed from their families, including through adequate support to biological parents. The State encourages the State party to give priority to protecting the natural family environment and ensure that removal from the family and placement in foster care or institutions is used only as a measure of last resort when in the best interests of the child.
Forhåpentligvis vil Tingretten gjøre sitt til at denne motbydelige praksisen reversereres. Altfor mange norske barn blir invalidisert av å bli tvangsfjernet fra foreldrene og tvunget til å vokse opp hos fremmede, som gir dem husly mot betaling. At dette skal være til barnets beste, kan kun moralsk forkrøplede mennesker mene.
Tingretten må slutte å fradømme barn retten til å leve med sine foreldre på grunn av oppkonstruert omsorgssvikt. Det norske samfunnet gjør barna en stor urett ved å nekte dem naturlig kontakt med foreldrene. Det såkalte "barnevernet" er skyldig i alvorlig omsorgssvikt, ikke foreldrene. "Barnevernet" utsetter barna for langt større belastninger enn det foreldrene noensinne har gjort.
La Kristoffer komme hjem!