It is currently Wed Jun 18, 2025 9:36 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next
Author Message
 Post subject: Lurer på strategi?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 5:58 am 
Rang: Ivrig bruker

Nå som jeg har blitt litt "varm i trøya" her inne, og har fått skrevet litt, må jeg spørre om noe. Målet er å få barnevernet nedlagt som etat. Hvem etat skal da ta over de sakene som faktisk er reelle? For selv om BV på nåværende tidspunkt er en destruktiv etat som skader mer en de hjelper, må det alikevell være noen som kan gå inn i saker som er så åpenlyst riktig og gripe inn i?
For det finnes familier som trenger hjelp, det finnes barn som blir misshandlet i hjemmene sine, og det finnes overgripere i etater som skole, helsevesen, SFO, barnehager osv.
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet til å passe på Oslo by for bråkemakere en helg, langt mindre jobbe med etterforsking av barn som lider.

Dette er jeg meget spent på å få svar på, for problemet her er, skal man bytte ut det gamle diktaturet til fordel for et nytt? Eller har man en taktisk plan for hvordan man vil gå frem?
Om, og da sier jeg OM, man skulle ha suksess med å vingeklippe BV så mye at de må trekke inn årene sine, hvem skal skrive om hele systemet?
Det vil ta år, om ikke tiår på å få en ny instans på plass.

Så, jeg vil bare høre litt om hva dere tenker rundt dette temaet?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:21 am 
Superposter

Familie slekt og venner er di rette til å hjelpe der barn måtte trenge hjelp. Politiet må styrkes og bli flere slik at di har ressurser til å ta seg av barnehagetanten og lærerne som misshandler barna. Straff det som andre ugjerninger. Og slutt å ta barna fra folk. Visst foreldre kjører promille får di vel gjerne bøter og inndratt førerkort. Kan vell håndtere andre saker i noe lignende grad. Di tar ikke barna forde politiet, men det svir godt med inndratt førerkort å bot.

I dag så har jo politiet rutine på sendte alle saker hvor barn er innblanda, til barnevernet. I fjor lekte to små barn på et isflak, tipper di var rundt fire år. Det var jeg som var der. Jeg fikk dem opp der fra. Ikke nødvendig å ringe barnevern for ting man kan gjøre selv.

Det er sikkert masse folk kan gjøre annet enn å ringe barnevernet.

Profile  

Post subject: Trenger vi stat i staten?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:21 am 
Superposter

EXxon81 wrote:
Hvem skal håndtere slike saker? Politiet? De har jo knapt kapasitet til å passe på Oslo by for bråkemakere en helg, langt mindre jobbe med etterforsking av barn som lider.

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Hvem skulle overta "jøde-problemet" etter nazistenes fall? For det var helt klart jøder som var kriminelle...

Skjønner du? Kriminalsaker skal håndteres av politiet. Mishandling, overgrep, vold og voldtekt skal politiet ta seg av. Det må kjøres ordentlige rettssaker innen strafferett med krav til bevisføringen for disse sakene som for andre kriminalsaker. Man får straffe den skyldige, ikke barnet.

Hva står igjen til "barnevernet"? Administrering av forhold vedr. enslige mindreårige asylsøkere, tilrettelegging for barn som har mistet begge foreldrene sine, og ev. finne slektninger som barn kan bo hos hvis begge foreldrene må i fengsel.
Barnevernet har ikke vist seg skikket til å ivarta den oppgaven de er gitt i familiene. Nå fungerer de som overvåkere, etterforskere, aktorat og dommer UTEN metodiske eller juridiske begrensninger. Vi har fått stat i staten - og du spør egentlig om hvem det er som skal ha "stat i staten"-funksjonen etter barnevernet. Spørsmålet ditt vekker ubehag hos meg. Hva vil du her egentlig?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 10:46 am 
Superposter

Det fantes virkelig ikke noe jødeproblem - så sant som du skriver. Barnevernet driver bare oppdikter saker og ting. Og trenger seg inn i familier for å lete etter feil og tolke alt negativt. osv. Som den psykobablern du var hos. Di lager til noe som ikke eksisterer.

Der det finns voldtekt, kriminalitet har man politi til. Noe politistat skal vi ikke ha. Men har di så lite resurser som du skriver at di ikke klarer ta seg av oslo by.... Vel når di slutter å samarbeide med barnevernet og drar med dem for å røve barn. Så får man plutselig et styrket politi uten å øke antallet. Slik at di kan gjøre jobben sin. Den bonka av saker di bare henlegger av kapasitetmangel.

Så kanskje di kunne etterforsket hvem som tente på under trappa vår, i håp om at vi skulle brenne inne. Eller bli husløse. Di henla den saken som alle di øvrige vi har anmeldt. Blotteren som blotta seg for min 7årige datter mens han lekte med tissen foran henne. Henlagt. Vi hadde god beskrivelse. Og vet jo hvem han var.

Han hadde nok for brukbar stilling og anseelse i samfunnet til at politiet ikke brydde seg. Samt at politi hadde for vane å henlegge alt vi anmeldte. Nå har da ikke vi noe politi iallefall.

- - - -

I svært stort omfang tar barnevernet barna fra fattige. Du spør hva en skulle hatt uten barnevern. Da hadde man hatt masser av penger hvor man godt kunne økt barnetrygda kraftig. Tenk å heller brukt pengene på å hjelpt familien som hadde dårlig råd. Enn å ta barna fra dem. Frarøve barna det kjæreste di har.

Barna elsker jo foreldrene sine. Løft meg, hold meg. Jeg vil sitte på fanget. Di gir foreldre like mange klemmer som vi gir dem. Barna klenger på og henger etter foreldrene der di kan. Og di elsker det. Det vi holder på med er mye mere intresangt enn allværdens leker.

Litt oppvask, og klesvask elsker di å greine med. Synge med foreldre, ha det kult...

Hvorfor skal di ødlegge disse bånda. Sønner som elsker å lekesloss med far, bryte håndbak og div.

Øk den alt for lille barnetrygda. Mange familieproblem er økonomi. Og man kan bruk di pengan på familien heller di millioner di bruker på fosterfanden, og advokater, utredere og retten.

Profile  

Post subject: Re: Trenger vi stat i staten?
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 1:39 pm 
Superposter

Nina wrote:
EXxon81 wrote:

Jeg skjønner ikke problemet ditt. Hvem skulle overta "jøde-problemet" etter nazistenes fall? For det var helt klart jøder som var kriminelle...

Skjønner du? Kriminalsaker skal håndteres av politiet. Mishandling, overgrep, vold og voldtekt skal politiet ta seg av. Det må kjøres ordentlige rettssaker innen strafferett med krav til bevisføringen for disse sakene som for andre kriminalsaker. Man får straffe den skyldige, ikke barnet.

Hva står igjen til "barnevernet"? Administrering av forhold vedr. enslige mindreårige asylsøkere, tilrettelegging for barn som har mistet begge foreldrene sine, og ev. finne slektninger som barn kan bo hos hvis begge foreldrene må i fengsel.
Barnevernet har ikke vist seg skikket til å ivarta den oppgaven de er gitt i familiene. Nå fungerer de som overvåkere, etterforskere, aktorat og dommer UTEN metodiske eller juridiske begrensninger. Vi har fått stat i staten - og du spør egentlig om hvem det er som skal ha "stat i staten"-funksjonen etter barnevernet. Spørsmålet ditt vekker ubehag hos meg. Hva vil du her egentlig?

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:03 pm 

Quote:
Spørsmålet ditt vekker ubehag hos meg. Hva vil du her egentlig?

Hva jeg vil her? Er det ikke et rettferdig spørsmål? Har jeg ikke rett til å spørre om retten til barn? Er det ikke det dette forumet er for? For å beskytte barna!!!!!! Sorry, men den siste komentaren der gjorde meg en smule forbanna for å si det rett ut. Jeg sitter nå og fordyper med i drittlitteratur skrevet av en psykotisk kvinne, kun for å få en forståelse av hvordan BV faktisk fungerer! Jeg gjør dette fordi jeg har en veninne som kjemper en tøff kamp mot BV! Jeg gjør det fordi det er av interesse og se hva slags fundamentale feil samfunnet vårt har! Da må jeg også ha lov til å spørre hvordan man skal ta seg den realiteten at til tross for alle overgrep BV gjør, ER DET BARN SOM LIDER AV OMSORGSVIKT! Hva faen tror du at Norge er? Et land fylt med barmhjertige samaritanere??
Har du sett hvordan dagens politi er og fungerer? De har ikke middler, de vil ikke jobbe, de er sunket i jorden!! Forventer du at Politietaten og rettsvesenet som allerede er så forbanna indoktrinert i BV'ts håndtering av saker skal klare å gjøre den jobben BV ikke klarer`?
Beklager hard ordbruk, men om du leser litt av det jeg har skrevet her inne syns jeg det er et legitimt spørsmål det jeg stilte!!!!!

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:21 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
Quote:
Spørsmålet ditt vekker ubehag hos meg. Hva vil du her egentlig?

Hva jeg vil her? Er det ikke et rettferdig spørsmål? Har jeg ikke rett til å spørre om retten til barn? Er det ikke det dette forumet er for? For å beskytte barna!!!!!! Sorry, men den siste komentaren der gjorde meg en smule forbanna for å si det rett ut. Jeg sitter nå og fordyper med i drittlitteratur skrevet av en psykotisk kvinne, kun for å få en forståelse av hvordan BV faktisk fungerer! Jeg gjør dette fordi jeg har en veninne som kjemper en tøff kamp mot BV! Jeg gjør det fordi det er av interesse og se hva slags fundamentale feil samfunnet vårt har! Da må jeg også ha lov til å spørre hvordan man skal ta seg den realiteten at til tross for alle overgrep BV gjør, ER DET BARN SOM LIDER AV OMSORGSVIKT! Hva faen tror du at Norge er? Et land fylt med barmhjertige samaritanere??
Har du sett hvordan dagens politi er og fungerer? De har ikke middler, de vil ikke jobbe, de er sunket i jorden!! Forventer du at Politietaten og rettsvesenet som allerede er så forbanna indoktrinert i BV'ts håndtering av saker skal klare å gjøre den jobben BV ikke klarer`?
Beklager hard ordbruk, men om du leser litt av det jeg har skrevet her inne syns jeg det er et legitimt spørsmål det jeg stilte!!!!!

Spørsmålet ditt forutsetter at det virkelig er noen som ivaretar barn som lider under "omsorgssvikt" i dag. Det er det ikke. Du er kommet til feil forum. Det er i barnevernet det meste av "omsorgssvikt", overgrep og vold mot barn forekommer. Og hvem gjør noe med det?? :twisted:

Profile  

Post subject: Dessuten!!!
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:23 pm 

Dessuten har jeg ikke nevnt i ett eneste punkt noe om å ta barna vekk fra foreldrene!??? Hvor får du dette fra? Jeg spør bare om det er noen som har vurdert denne situasjonen, og hva de mener? Som et synspunkt!

Om det er feil av meg å skrive, så skjønner jeg ikke hva dere vil?! Dette blir for dumt!!!

Jeg leste et sted på forumet her at noen mente at å ta barnet bort fra sin mor og far er verre en misshandling og eller seksuelle overgrep mot barnet!?!
:shock: :shock: :shock: :shock: :shock:
OK? Gi meg en god begrunnelse for at man foretrekker misshandling eller seksuelle overgrep fremfor sikkerhet for ungen?????

Profile  

Post subject: Re: Dessuten!!!
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:27 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
Dessuten har jeg ikke nevnt i ett eneste punkt noe om å ta barna vekk fra foreldrene!??? Hvor får du dette fra? Jeg spør bare om det er noen som har vurdert denne situasjonen, og hva de mener? Som et synspunkt!

Om det er feil av meg å skrive, så skjønner jeg ikke hva dere vil?! Dette blir for dumt!!!

Jeg leste et sted på forumet her at noen mente at å ta barnet bort fra sin mor og far er verre en misshandling og eller seksuelle overgrep mot barnet!?!
OK? Gi meg en god begrunnelse for at man foretrekker misshandling eller seksuelle overgrep fremfor sikkerhet for ungen?????

"Sikkerhet for ungen"? Under barnevernet da, mener du? Som sagt: du er kommet til feil forum!

Det er ingen her på forumet som noen gang har forsvart seksuelle overgrep mot barn! Det er en sak for politiet. Poenget har vært å vise til prognoser.

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:38 pm 

Nina wrote:
EXxon81 wrote:

"Sikkerhet for ungen"? Under barnevernet da, mener du? Som sagt: du er kommet til feil forum!

Det er ingen her på forumet som noen gang har forsvart seksuelle overgrep mot barn! Det er en sak for politiet. Poenget har vært å vise til prognoser.

Nei jeg mener ikke under barnevernet!!!! Jeg mener, om man kan klare og vingeklippe BV... Hvordan løser man et problem som oppstår i en familie da?? Skal man da drive selvjustis? Og kom igjen! Se på politiet!!!! Seriøst... Igjen påpeker jeg følgende. Tror du virkelig Politiet som lar 250.000 mennesker være uten politi i en storby skal kunne klare og håndtere sånne saker på strak hånd?
Jeg er nok i riktig forum, jeg tror nok bare vi missforstår hverandre.

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:41 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
Nina wrote:
EXxon81 wrote:

Nei jeg mener ikke under barnevernet!!!! Jeg mener, om man kan klare og vingeklippe BV... Hvordan løser man et problem som oppstår i en familie da?? Skal man da drive selvjustis? Og kom igjen! Se på politiet!!!! Seriøst... Igjen påpeker jeg følgende. Tror du virkelig Politiet som lar 250.000 mennesker være uten politi i en storby skal kunne klare og håndtere sånne saker på strak hånd?

"Sånne saker" er bare en forsvinnende liten del av antallet barnevernssaker. "Sånne saker" ER kriminalsaker og har ingenting å gjøre i barnevernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:48 pm 
Superposter

Seksuelle overgrep mot barn er straffbart og forsvares ikke. Og bør straffes. Som nevnt er familien slekt venner oppnevnt som kan hjelpe familier som det måtte trenge. Man treng ikke røsk barn i fra hele sitt opphav og hjem.

Litt åpen for spørsmål syns jeg nå at forumet må tåle. Til en viss grad. Det gjør jo og at folk får svar på hva en tenker om det hele. Og mange her har jo sine tanker vet jeg. Man bør vise samfunnet at andre alterativ er bedre. Så spørsmålene er faktisk litt nyttig og.

Når det viser seg at barn tar mest skade av å bli adskilt fra sine foreldre. Går man selfølgelig mot det som alterativ. Og seksuelle overgrep mot barn er ikke dem barnevernet i flertall tar barn fra. Det er fattige di går løs på osv

Last edited by Turid Holta on Fri Nov 14, 2008 2:51 pm, edited 1 time in total.

Profile  

PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:49 pm 

Nina wrote:
EXxon81 wrote:
Nina wrote:
EXxon81 wrote:

"Sånne saker" er bare en forsvinnende liten del av antallet barnevernssaker. "Sånne saker" ER kriminalsaker og har ingenting å gjøre i barnevernet.

Selfølgelig er det en kriminalsak! Jeg vet at det er en forsvinnende liten del av antall barnevernsaker. De fleste barnevernsaker dreier seg om helt andre ting. Og selvfølgelig skjønner jeg også at BV her er noen småjævler som med sin makt legger seg opp i og ødelegger familier over hele landet!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:55 pm 
Superposter

Turid Holta wrote:
Seksuelle overgrep mot barn er straffbart og forsvares ikke.Og bør straffes.Som nevnt er familien slekt venner oppnevnt som kan hjelpe familier som det måtte trenge.Man treng ikke røsk barn i fra hele sitt opphav og hjem.

Litt åpen for spørsmål syns jeg nå at forumet må tåle.Til en viss grad.Det gjør jo og at folk får svar på hva en tenker om det hele.Og mange her har jo sine tanker vet jeg.Man bør vise samfunnet at andre alterativ er bedre.Så spørsmålene er faktisk litt nyttig og.

Når det viser seg at barn tar mest skade av å bli adskilt fra sine foreldre.Går man selfølgelig mot det som alterativ.

Skal forumledelsen akseptere slike tema som over? Skal vi delta i hylekoret og akseptere masse-hysteriet om at familien er et farlig sted for barn å oppholde seg? Skal vi diskutere som om at barnevernet virkelig beskytter noen? Nei, vet du hva!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:56 pm 

Turid Holta wrote:
Seksuelle overgrep mot barn er straffbart og forsvares ikke.Og bør straffes.Som nevnt er familien slekt venner oppnevnt som kan hjelpe familier som det måtte trenge.Man treng ikke røsk barn i fra hele sitt opphav og hjem.

Litt åpen for spørsmål syns jeg nå at forumet må tåle.Til en viss grad.Det gjør jo og at folk får svar på hva en tenker om det hele.Og mange her har jo sine tanker vet jeg.Man bør vise samfunnet at andre alterativ er bedre.Så spørsmålene er faktisk litt nyttig og.

Når det viser seg at barn tar mest skade av å bli adskilt fra sine foreldre.Går man selfølgelig mot det som alterativ.Og seksuelle overgrep mot barn er ikke dem barnevernet i flertall tar barn fra.Det er fattige di går løs på osv

Takk skal du ha. Målet var ikke å fjerne noe tvil om BV negative rolle i samfunnet. Jeg var bare nyskjerrig på om noen hadde noen ide om hvordan man ønsket fremtiden uten et BV? Mulig jeg ordla meg feil, og at det ble feiltolket, men hensikten var ikke å skape en negativ debatt.

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 102 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Next