It is currently Tue Jun 17, 2025 11:39 pm

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Advokater Oslo
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 9:31 pm 
Er det noen som kan komme med GODE advokater innenfor bv i Oslo-området?

Last edited by TheWidowSpider on Wed Nov 12, 2008 10:03 am, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 9:53 pm 
Kan man forresten politianmelde en uriktig bekymringsmelding?

Last edited by TheWidowSpider on Wed Nov 12, 2008 10:04 am, edited 2 times in total.

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 10:20 pm 
Rang: Storbruker

Vel, det er ikke alltid politiet gir de beste 'rådene'. Jeg tror en anmeldelse er på sin plass. Du har rett til å anmelde det du vil. Politiet må ta i mot en anmeldelse om du leverer en.Gjør det, så har du gjort det. Det spiller vel mindre rolle om andre har gjort det. Du skal kjempe for dere, og da bruker du alt du kan.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 10:48 pm 
Jeg mener en anmeldelse er på sin plass i vår sak, men en kommer vel neppe noen vei ved å gå til politiet.....

Last edited by TheWidowSpider on Sat Nov 15, 2008 1:30 pm, edited 3 times in total.

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 11:07 pm 

Gå til politiet du- om du føler det hjelper deg.Ikke for hevnens skyld,kanskje,men mulig hun blir litt mindre troverdig i andre sammenhenger?

Ellers tror jeg at det er er greit å bruke energien til positiv oppbacking av seg selv og de man er aller mest glad i.

Politiet pleier å henlegge. Med det å ha gjort det vil kunne ha en betydning. Kanskje.
Hør med de erfarne vandrerne her inne. :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 9:20 am 

Svane wrote:
Gå til politiet du- om du føler det hjelper deg.Ikke for hevnens skyld,kanskje,men mulig hun blir litt mindre troverdig i andre sammenhenger?

Ellers tror jeg at det er er greit å bruke energien til positiv oppbacking av seg selv og de man er aller mest glad i.

Politiet pleier å henlegge. Med det å ha gjort det vil kunne ha en betydning. Kanskje.
Hør med de erfarne vandrerne her inne. :D

Betydningen av anmeldelse vil nok være størst for deg. At du kan føle at du på et vis får gjort opp med uretten. Utover det tviler jeg på at det er av større betydning.
"Skaden" er dessverre allerede skjedd, og er bedre enn smågodt for bf.

Ønsker deg lykke til

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 10:58 am 
Superposter

Du kan selfølgelig politianmelde en bekymringsmelding. Men barnevernet vil bruke den uansett alt di kan. Og det er mest trolig bare politi vil henlegge den. Kommer ant på hva det er vel. Men gjør gjerne det. Det kan i allefall muligens være litt avskremende på di som sendte bekymrings mld. Det er jo en effekt i seg selv. Da får du og markert din reaksjon på det. Og det er bare fint å være oppreist å vise reaksjon på uretten. Mot at man bare setter seg ned og henger med hodet. Dessuten blir flere mennesker obs på hva som foregår av type bekymringsmld.

Vet ikke hva dette dreier seg om. Men syns bare det er greit at du politianmelder. Barnevernet bryr seg uansett ikke om loven eller noe som helst - di gjør som di vil. Men stå på - det virker i alle fall. Lag mest mulig bråk rundt det hele.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 11:55 pm 
...

Last edited by TheWidowSpider on Sat Nov 15, 2008 1:30 pm, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 12:57 am 
Superposter

Forstår denne alene moren har laget mld helvette for dere. Nå har ikke jeg sansen for å ta igjen med å sende bekymringsmld på henne. Her er folk inkludert meg som vil ha fjernet nåværende barnevern. Legge det ned. Det vil ikke akkurat bli nedlagt om folk fortsetter å sende bekymringsmeldinger.

Du kan jo politianmelde ho. Ta en alvorlig prat med ho. Om hva du mener om hennes oppførsel. Spør om ikke ho har barn selv å ta seg av. Du kan jo spørre henne om hun kanskje trenger hjelp.

Om du skriver til henne kan du jo legge ved en brosjyre på psykiatrisk hjelp Mener selv at disse melderne som lyger som djevelen skulle vært straffet. Kunne å sendt et brev til psykiatrien og informert om denne syke ustabile dama......Som elsker å sende barneversnsmeldinger.

Last edited by Turid Holta on Fri Nov 14, 2008 1:05 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 1:00 am 
...

Last edited by TheWidowSpider on Sat Nov 15, 2008 1:30 pm, edited 1 time in total.

Post subject: Politiet en bortkastet resusj for deres egen del.
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 1:13 am 
Rang: Ivrig bruker

For din egen del tror jeg en politiannmeldese bare er bortkastet tid av resusjer. En slik sak vil ikke få prioritet i det heletatt fordi det i utgangspunktet ikke er ulovelig å sende inn bekymringsmeldinger til BV. Tvert om blir man nærmest belønnet for å gjøre det.
Det er vil også være feil å gå til en motannmeldelse på et "ta igjen" grunnlag.

Nå vet jeg fint lite om de spesifike detaljene i saken din, men det er viktig at BV ikke får inntrykk av at dere bruker angrep som beste middel.
Det er et utsang som sier som følger.. "Keep your friends close, keep your enemy closer" Det betyr ikke at du skal jogge opp å ned for BV, men du må ha det i tanken at dine beste venner kan være dine værste fiender versa vis.
Forøveri tilhører jeg X-files generasjonen, og har alltid hatt sansen for Trust no one!
Det gjelder forøveri dette forumet også. Er det noen som vet om noen som prøver å innfiltrere dette forumet? Har det vert forsøkt gjort??

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 1:22 am 
Site Admin

Mange mennesker finner en politianmeldelse psykisk pressende. Så en liten "rettledende" effekt kan det ha. Mot farlige tystere forsøker man det man kan.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject: Re: Politiet en bortkastet resusj for deres egen del.
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 9:41 am 

EXxon81 wrote:
For din egen del tror jeg en politiannmeldese bare er bortkastet tid av resusjer. En slik sak vil ikke få prioritet i det heletatt fordi det i utgangspunktet ikke er ulovelig å sende inn bekymringsmeldinger til BV. Tvert om blir man nærmest belønnet for å gjøre det.

Selv om man ikke kan anmelde noen for å ha sendt bekymringsmelding, kan men vel anmelde innholdet som ærekrenkende?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 11:48 am 
Superposter

Det er innholdet som må meldes. En politianmeldelse kan godt virke forstyrrende på mange mennesker.

Og meldere burde alvorlig talt søke hjelp for sine familieødlegende onde sinn. Basert på fantasi og bekymring. Bekymring er en følelse.

Profile  

Post subject: Re: Politiet en bortkastet resusj for deres egen del.
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 2:34 pm 
Rang: Ivrig bruker

Svane wrote:
EXxon81 wrote:

Selv om man ikke kan anmelde noen for å ha sendt bekymringsmelding, kan men vel anmelde innholdet som ærekrenkende?

I utgangspunktet nei, årsaken til dette er at BV og justisetaten har gjort bekymringsmeldinger til noe som kan gjøres annonymt. Men vet man hvem vedkommende er, og har konkrete saker som ikke stemmer og som er ærekrenkende kan man igjennom et privat søksmål få prøvet saken i tingretten.
Dessverre:( Dette er en problematikk som politiet ikke legger seg inn på fordi det i utganspunktet ikke annses å være kriminelt. Og spesielt ikke hvis det meldes inn til BV.
Den eneste som faktisk kan gjøre noe med dette er BV paradoksalt nok.
Om de finner det så missvisende, kan de annmelde vedkommende til politiet for forfalskning av bekymringsmelding, men det tror jeg den dagen griser kan fly og Bush blir president i Iran!

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1, 2  Next