It is currently Tue Jun 17, 2025 3:23 pm

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: Fikk diagnose basert på samtale.
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 3:53 am 
Rang: Ivrig bruker

Da jeg var inne på kontoret til en psykiater i steden for lege for å få foreskrevet en resept kom jeg slå av en prat.
Etter kun 30 minutter mente han at jeg fra da jeg var liten av hadde ADD/ADHD Så helt ute i det blå som 24 år gammel og 30 minutters hyggeprat var han så fast bestemt på diagnosen. Jeg trodde først han spøkte, men når han så begynner å ringe rundt til CT/MRI EKG EEG og hele batteriet spesialister skjønte jeg at det var noe fundamentalt galt i hodet på mannen.. Nå er han overlege på en av de psykiatriske avdelignende på A.Hus.

Noen som slår den rekken?
Selvfølgelig avduket alle prøvene ingen ting, og dermed slapp jeg unna rittalin.

Så hvis det er sånne psykiatere, leger og psykologer som tar avgjørelser, og skriver ned observasjoner på denne måten i BV, ja da har jeg en bekjent av meg som kan gjøre en like god jobb. Han bor dessverre ikke i Oslo traktene, men Mellom Lillesand og Kristiansand. Fornavn Julius, etternavn ukjent.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 9:39 am 
Rang: Storbruker

Du velger selv om du vil bruke Ritalin eller ikke!!! Som med alle andre medikamenter.

Leger, psykiatere etc. er like mye prostituerte som de sakkyndige i BFsaker. De sakkyndige jobber for de (BF) som krever utredning. Leger,psykiatere etc, jobber i tillegg for medisinindustrien. Det gir dem høyere lønninger.

Og dessverre, det er slike som tar avgjørelser. Dessverre så har de makt til det. En annen ting er jo også hvor mye makt vi gir dem...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 10:10 am 

Svane wrote:
Du velger selv om du vil bruke Ritalin eller ikke!!! Som med alle andre medikamenter.
Leger, psykiatere etc. er like mye prostituerte som de sakkyndige i BFsaker. De sakkyndige jobber for de (BF) som krever utredning. Leger,psykiatere etc, jobber i tillegg for medisinindustrien. Det gir dem høyere lønninger.

Og dessverre, det er slike som tar avgjørelser. Dessverre så har de makt til det. En annen ting er jo også hvor mye makt vi gir dem...

Desverre er dette i "barnevern"- sammenheng helt feil.....
"Barnevernet" mener at om du ikke gir barna dine Ritalin eller andre medikamenter er det grov omsorgsvikt og kvalifiserer til å miste barna.

Knut Bronder i ADHD-foreningen er desverre enig med barnevernet i dette og var i vår sak villig til å anmelde meg om ikke mitt barn ble medisinert, heldivis hadde jeg skjult nummer og brukte falskt navn da jeg snakket med ham....pjuhh.....

Når det gjelder om du som voksent menneske kan bli pålagt å bruke Ritalin eller andre medisiner er det vanlig i "barnevern "- sammenheng å forlange at forldre skal ta sin medisin om de vil ha kontakt med sine egne barn..............

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 10:28 am 

Bestemamma wrote:
Svane wrote:

Desverre er dette i "barnevern"- sammenheng helt feil.....
"Barnevernet" mener at om du ikke gir barna dine Ritalin eller andre medikamenter er det grov omsorgsvikt og kvalifiserer til å miste barna.

Knut Bronder i ADHD-foreningen er desverre enig med barnevernet i dette og var i vår sak villig til å anmelde meg om ikke mitt barn ble medisinert, heldivis hadde jeg skjult nummer og brukte falskt navn da jeg snakket med ham....pjuhh.....

Når det gjelder om du som voksent menneske kan bli pålagt å bruke Ritalin eller andre medisiner er det vanlig i "barnevern "- sammenheng å forlange at forldre skal ta sin medisin om de vil ha kontakt med sine egne barn..............

At dette er maktovergrep er vel unødvendig å si. Men jeg måtte bare.. :x :x
BF opererer jo sammen med alle de andre maktutøverne.
Imidlertid mener jeg at man som "pasient" har visse rettigheter, bl.a. til å velge den type behandling man selv synes er best. Eller om man overhodet ønsker å ta i mot behandling.

http://www.lovdata.no/all/tl-19990702-063-003.html#3-1

Når BF bruker slikt mot familier( det jeg sa i innlegget var ment ift. voksne), så finnes det vel andre måter å omgå dette på. Men jeg har opplevd lignende selv...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 1:24 pm 
Superposter

Disse psykobablerne er jo helt splittpine gern. Stille diagnose etter tretti min samtale. Vet ikke om jeg skal le eller gråte. Men det finns utrolige mange overgrep i psykiatrien basert på så tynne grunnlag at det ligner ingenting.

Hva gjelder Ritalin finns det en tråd det blir omtalt her. Og der kommer frem at ritalin gir veksthemning på hjernen. Og barnevernet mener det er omsorgsvikt om man ikke gir hjerneveksthemende middel til ad\hd barn.

Det er mange som kunne gjort en langt bedre jobb enn psykobablere. Trolig di aller fleste.

Noen har jo å prøvd seg som psykobabler, og holdt på i årevis uten papirer. Det er enkelt å bare si noe tull om mennesker. Finne på en diagnose. Har man bare papirene i orden kan man gjøre hva som helst slags overgrep mot mennesker.

Hele psykiatrien er latterlig dum. Man kan faktisk aldri klare sette seg inn i et menneskesinn alikevel. Man kan bare ikke se inn i hjernen på et annet menneske.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 9:39 pm 
Site Admin

80% av amerikanerne lider av ADHD. :D

Quote:
They just take a test and it turns out that 80% of American adults who take this test end up diagnosed with ADHD -- that is 80% or four or five adults that walk into this room and answer these questions gets slapped with a label. You are ADHD.

Kilde

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Nov 13, 2008 9:50 pm 
Superposter

Direkte morsomt :lol:

Profile  

Post subject: Tok ikke i mot!
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 12:24 am 
Rang: Ivrig bruker

Det skal sies ut i fra denne historien at jeg ikke tok i mot tilbudet. Jeg fikk meg en god latter, samtidig som jeg fikk unnagjort det jeg skulle. Det som skremmer meg derimot er at vedkommende nå jobber som overlege på psykiatrisk på A-Hus.
Når han kan stille meg en sånn diagnose rent uten videre, hvor lett er det ikke for han da å lage et helvete for andre? Jeg prøver å finne navnet hans, slik at det kan settes på "blacklist". Fordi jeg mener at han er farlig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Nov 14, 2008 12:46 am 
Superposter

Helt klart en farlig mann. Og atpåtil fått en slik ledende stilling. Direkte skremende. Han bør advares mot så ikke flere går i hans snare. Det er nok av disse gerne psykobablerne. På tide heller ta rotta på dem, di har laget nok helvette for folk.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]