It is currently Wed Jun 18, 2025 12:33 pm
View unanswered posts | View active topics
Board index » NYE MEDLEMMER » >> NYE MEDLEMMER kan skrive om d.s.k. barnevernet her
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
Author |
Message |
tertnes
|
Post subject: Nytt vedtak - hvorfor verre en den förste?? Posted: Wed Nov 12, 2008 9:19 pm |
|
 |
Rang: Ivrig bruker |
|
I dag kom det nye vedtaket til advokaten vaar - etter akuttvedtaket som gjalt i 6 uker. Hele saken kan leses paa innlegg "Soekte legehjelp for datter med anorexi - fratatt". Ikke bare er den full av loegn og feilaktige paastander, nei, den krever naa ogsaa mindre samvaer med barnet vaar enn det som gjalt i akuttvedtaket. Begrunnelse - omsorgssvikt - uten aa ha dokumentert noe i det hele tatt (bare utsagn fra psykolog Erik Arentz-Hansen fra UK Loerenskog, som vi hadde 2-3 samtaler og som var den mest arrogante, loegnaktig og maktsulten person vi noen gang har truffet). Hva skjer med et saant vedttak videre? Den gaar i F-nemda, men - for aa si det aerlig - hadde jeg ikke kjent familien og lest det, hadde jeg blit sjokkert over det som staar inn i det. Det blir KJEMPEvanskelig aa bevise det motsatte. Forstaar bare ikke hvorfor de hentet inn mye innspill fra skole, barnehage, lege etc som stoetter oss som familie 100%. De gir blaffen i utsagn av folk som kjenner oss, og holder seg bare paa Hansen sin gal interpretasjon av familien - hele hans epikrise om vaar datter bestaar av konjunktiv - det virker, er er sannsynlig, det er antageligvis ....ikke noe i det hele tatt har han begrunnet med fakta. Til og med da moren oppga at hun har ME (det betyr smerter i leggene og kneer og medfoerende tretthet) skrev han om moren at hun har vaert psykisk syk i aaresvis - hvis en psykolog ikke engang kan skille mellom somatiske og psykiske lidelser saa er det alvorlig for samfunnet aa ha saanne folk utoeve psykologyrke.
BEKLAGER DAARLIG NORSK - jeg er tysk!!!
Trenger litt oppmuntring - det blir en vanskelig jul for oss alle.
Stakkars datter som skal naa igjen i et nytt forsterhjem - hun har vaert bort fra oss i mer en 6 uker, hun er saa saarbar, og trenger hjelp mot spiseforstyrrelse, ikke bortplassering!!!!
|
|
 |
|
Liv Marit Bakke
|
Post subject: Posted: Wed Nov 12, 2008 11:58 pm |
|
 |
Rang: Storbruker |
 |
Joined: Wed Jul 18, 2007 12:31 pm Posts: 462 Location: Fredrikstad
|
Det er sån såkalt sakkyndige jobber. Om å gjøre å beskrive foreldrene på en værst tenkelig måte. Denne rapporten vil bli brukt mot foreldrene i det uendelige.
_________________ Jeg fører ingen krig.
Det er det Fredrikstad kommune v barneverntjenesten som gjør.
Jeg forvarer det som er rettmessig mitt.
Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.
|
|
 |
|
Turid Holta
|
Post subject: Posted: Thu Nov 13, 2008 12:23 am |
|
 |
Superposter |
 |
|
Det er helt ufattelig at di kan ta barn fra folk på et så tynt og usant grunnlag.Det er jo bare tull og løgn di farer med. Noen få timer hos en psykolog og så mener di seg ha et grunnlag for å ta fra en barnet.
Det er virkelig sørgelig og trist at di vil ødlegge familien din slik. Jeg håper virkelig det må gå bra videre i saken. Lykke til
|
|
 |
|
EXxon81
|
Post subject: Hei, kjapt før jeg skriver det lange svaret! Posted: Thu Nov 13, 2008 3:21 am |
|
 |
|
Det skal sies at ME i lengere tid har vert i gråsonen for hva som betraktes som psykisk lidelse og somatisk sykdom. Men det ble i 2000 vedtatt av WHO Verden Helse Organisasjon at definitivt er en somatisk lidelse, og skal derfor behandles som en.
_________________ ANTIFA EUROPA
|
|
 |
|
Quack
|
Post subject: Posted: Thu Nov 13, 2008 7:25 am |
|
 |
 |
|
En sakkyndig som får oppdrag og blir betalt av barnevernet, vil vel ødelegge sin faste inntektskilde dersom han/hun går mot oppdragsgiveren sin. Der er det nok mange som har kastet sin moral "over bord".
http://www.dagsavisen.no/meninger/article285550.ece
_________________ Det er fullt mulig for David å slå Goliat
|
|
 |
|
Arild Holta
|
Post subject: Posted: Thu Nov 13, 2008 9:29 pm |
|
 |
Site Admin |
 |
Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm Posts: 7442 Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
|
Joar Tranøy sin rapport sier sitt om dette:
http://home.no.net/fampo/barnevern.doc
Quote: Menneskerettigheter og barnevern i Norge og Sverige
Undersøkelse av sakkyndige utredninger
Rapport Nordisk Samarbeidsråd for kriminologi- Universitetet i Stockholm
_________________ ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯ ."Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker > Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<
|
|
 |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 6 posts ] |
|
Board index » NYE MEDLEMMER » >> NYE MEDLEMMER kan skrive om d.s.k. barnevernet her