It is currently Tue Jun 17, 2025 7:53 pm

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Barnevernet VS familie 0-1
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 6:56 pm 
Rang: Ivrig bruker

Endelig etter mange timers hardt arbeid, konsultasjoner med advokater og leger har min veninne kommet seg rundt barnevernet!
Etter at barnevernet gikk til tingretten og trumfet igjennom tvungen behandlig på et sted som ikke var ønskelig har fastlege overprøvd saken og fått henne inn i et system hun selv ønsker mot barnevernets ønsker!
:lol: 8)

Mye jobb! Men verdt det! Dyktig advokat, dyktig støtteapparat! Ett steg nærmere en totalt seier.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 7:06 pm 
Rang: Storbruker

Der er ingen sierherrer eller vinnere i barnevernsaker.

Ønsker allikevel denne familien lykke til :D

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 7:29 pm 
Superposter

Barnevernsaker er ingen fotballbane.Det handler om mennesker som har sin rett til å ha sine barn,da barna tilhører foreldrene.Det såkalte barnevernet stjeler imidlertid noen barn urrettmessig fra sine foreldre.

Profile  

Post subject: Det var da som bare Fa*n
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 7:34 pm 

Det var da som bare F!!! Er det ikke lov å feire littegranne på forumet her uten at det skal trekkes ned i søla!? Når man har jobbet så hardt for noe, og for noen, og endelig har tatt et "stikk", trodde jeg det var motivasjon for andre! Det faktum at det faktisk går ann og kjempe mot BV og vinne frem!? Eller har dere ikke noe håp? Hvis man bare skal basere dette forumet på det negativet må jeg virkelig si at jeg er dypt skuffet!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 8:06 pm 
Superposter

Men sånn rent menneskelig er vi ikke like vant til å tenke over alt vi sier.Vi dyptveier ikke alle ord,dessværre.For det er jo vanlig å lese her på forumet at mennesker sier vi tapte saken.Således forsås også at noen bruker det vanlige ordet vi vant.Her er jo heller ikke forumet besatt av språkproffesorer.Så man bør prøve oppfatte hverandre i beste mening.Det heter jo at venner forstår, hva det var du mente å si.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 8:13 pm 

Turid Holta wrote:
Men sånn rent menneskelig er vi ikke like vant til å tenke over alt vi sier.Vi dyptveier ikke alle ord,dessværre.For det er jo vanlig å lese her på forumet at mennesker sier vi tapte saken.Således forsås også at noen bruker det vanlige ordet vi vant.Her er jo heller ikke forumet besatt av språkproffesorer.Så man bør prøve oppfatte hverandre i beste mening.Det heter jo at venner forstår, hva det var du mente å si.

Sant, sant. Dessverre! Jeg skulle ønske at det var motsatt! At man fikk høre at vi vant! I stedenfor at vi tapte!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 8:46 pm 
Superposter

Jeg er enig med deg i at en skulle ønske en oftere hørte vi vant.Jo jeg syns man må få lov å utrykke glede og feire det når en vinner over barnevernet.Vi er mennesker og vi har følelser.Og vi skal være glad når det går andre godt.det er helt klart,sett jubelen høyt.Det må en tåle og høre her på forumet at noen også vinner.Selv om det er dessværre oftest å høre at en taper.Og sant det bør gi håp å høre at noen vinner.At det går godt for noen.Ta det som et håp og gled oss når det går godt med andre.

Profile  

Post subject: Re: Barnevernet VS familie 0-1
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 9:05 pm 
Superposter

EXxon81 wrote:
Endelig etter mange timers hardt arbeid, konsultasjoner med advokater og leger har min veninne kommet seg rundt barnevernet!
Etter at barnevernet gikk til tingretten og trumfet igjennom tvungen behandlig på et sted som ikke var ønskelig har fastlege overprøvd saken og fått henne inn i et system hun selv ønsker mot barnevernets ønsker!
:lol: 8)

Mye jobb! Men verdt det! Dyktig advokat, dyktig støtteapparat! Ett steg nærmere en totalt seier.

Jeg synes det er trist at familier i Norge blir tvunget til "behandling", selv om det er på et sted "barnevernet" ikke har valgt.

Selvfølgelig er det bedre å få velge behandlingssted selv enn å bli tvangsplassert på en av "barnevernets" institusjoner, men det er likevel et nederlag å måtte akseptere behandling når man ikke er syk. Jeg forutsetter her at behovet for behandlingen er diktet opp av "barnevernet". Det er deres sedvanlige fremgangsmåte.

Snart vil vi alle bli psykiatriske pasienter - takket være "barnevernet". Du og du, for et fremskritt. Det er bra vi har "velferdsstaten" til å betale for alle denne unødvendige "behandlingen". Så får heller de som virkelig trenger medisinsk behandling, stå i uendelige køer og dø før de kommer så langt som til operasjonsbordet.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 9:33 pm 
Superposter

Men alikevel det en er vant med er jo at barnevernet bruker alt i mot en uansett hvor en har tatt behandlingen.Det ville nesten være rart om ikke barnevernet har noen simple knep på lur.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 10:25 pm 

Hva vant dere? Som dere ikke allerede hadde rett på? Slik vi alle har,men som bv og andre hevder vi ikke har. Når apparatet settes på høygear.

Dèt synes jeg er greit å tenke over.....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 10:33 pm 

Svane wrote:
Hva vant dere? Som dere ikke allerede hadde rett på? Slik vi alle har,men som bv og andre hevder vi ikke har. Når apparatet settes på høygear.

Vi vant tilbake vår rett!!!
Siden menneskenes spede begynnelse har man alltid måtte kjempe for sin rett!!! i krig og i fred!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 10:36 pm 

EXxon81 wrote:
Svane wrote:

Siden menneskenes spede begynnelse har man alltid måtte kjempe for sin rett!!! i krig og i fred!

Gjorde dere? Den retten hadde dere hele veien. Bare at bv fikk dere til å tro at dere ikke hadde den???

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 11:26 pm 

Svane wrote:
EXxon81 wrote:
Svane wrote:

Gjorde dere? Den retten hadde dere hele veien. Bare at bv fikk dere til å tro at dere ikke hadde den???

Fikk oss til å tro? Gjorde vi?
Vet du, den negative holdningen du kommer med, viser at du ikke forstår hvor viktig det er å se på det som en seier!
Juridisk sett kan man kanskje hevde at de har fratatt deg en rett du allerede hadde, men så lenge du bor i Norge, er Norsk statsborger, må du forholde deg til de lovene som er nedskrevet! Dette gjelder for alle land. Derfor er det å "slå" barnevernet på hjemmebane et vinn!
En dom avsagt i tingretten er rettskaffen uansett hva du eller jeg mener.
Så om BV har en dom fra tingretten må man forholde seg til det!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Nov 11, 2008 11:58 pm 
Site Admin

Vel, vi vant vi også. Gang på gang på gang på... OG det ER godt - vær gang! Så utrolig inderlig godt!

Etter tyve år sitter jeg igjen med hver gang jeg skal sove:
Kommer barnevernet i morgen?

Hver gang ungene sendes på skolen:
Kommer barnevernet og tar dem.

Jeg tror ikke dette. Men følelsen for at det kan skje, sitter som spikret.

Har jeg vunnet? Jepp. Vi har vunnet frihet for meg og mine - og en skade på sjelen. Ikke en skade som kan gå ut over barna. Tvert imot så vet jeg bedre enn noen hvor fantastisk gode de er. Jeg har jo måttet leve med frykten for å miste de. Men etter 20 år... med DET helvetet -

Ja, da føles det nesten som å ha vunnet en krigsskade.

Jeg gleder meg likevel over alle som vinner, og ønsker de all lykke!!

Bismaken er imidlertid der. Så mange sitter tilbake, skadet for livet. En reell trussel om å få ruinert sitt liv, slipper ikke alltid så lett. Og så er det jo såå ofte de slår til igjen, etter få år.

Det såkalte barnevernet er destruktivt til det djevelske!

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Nov 12, 2008 7:58 am 
Superposter

EXxon81 wrote:
En dom avsagt i tingretten er rettskaffen uansett hva du eller jeg mener.
Så om BV har en dom fra tingretten må man forholde seg til det!

En dom fra tingretten er nok dessverre ikke rettsskaffen (= rettsindig, hederlig, redelig), og heller ikke rettskraftig (= endelig, bindende dom) før ankefristen er gått ut.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next