EXxon81 wrote:
Endelig etter mange timers hardt arbeid, konsultasjoner med advokater og leger har min veninne kommet seg rundt barnevernet!
Etter at barnevernet gikk til tingretten og trumfet igjennom tvungen behandlig på et sted som ikke var ønskelig har fastlege overprøvd saken og fått henne inn i et system hun selv ønsker mot barnevernets ønsker!
Mye jobb! Men verdt det! Dyktig advokat, dyktig støtteapparat! Ett steg nærmere en totalt seier.
Jeg synes det er trist at familier i Norge blir tvunget til "behandling", selv om det er på et sted "barnevernet" ikke har valgt.
Selvfølgelig er det bedre å få velge behandlingssted selv enn å bli tvangsplassert på en av "barnevernets" institusjoner, men det er likevel et nederlag å måtte akseptere behandling når man ikke er syk. Jeg forutsetter her at behovet for behandlingen er diktet opp av "barnevernet". Det er deres sedvanlige fremgangsmåte.
Snart vil vi alle bli psykiatriske pasienter - takket være "barnevernet". Du og du, for et fremskritt. Det er bra vi har "velferdsstaten" til å betale for alle denne unødvendige "behandlingen". Så får heller de som virkelig trenger medisinsk behandling, stå i uendelige køer og dø før de kommer så langt som til operasjonsbordet.