It is currently Fri Mar 29, 2024 9:03 am



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Jul 24, 2006 2:19 am 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Dette at han skal være pinsevenn ønsker jeg gripe fatt i. Jeg finner imidlertid ingen dokumentasjon for dette på internett.

Det er kun MH Skånland og Nina som ikke alltid må dokumentere påstandene.

Så, please, jai få dokumenterende information, takk!

Hvem kan dokumentere at mannen er Norges største hykler?

Siden pinsevenner mer enn andre tror Bibelen er Guds ord, så kan jeg sitere klare bibelvers på at mannen går til helvete. Dette kunne jeg tenkt å sende menigheten. Det står da svart på hvitt i Bibelen at barn er en gave. I Det Nye Testamentet står det at menneskerøvere går til helvete. Det er jo greit å sende slikt til bibeltroende kristne... Man kan starte med:

"I følge deres egen tro ... har ikke mannen sin sak i orden med sin skaper... Hvorfor er han da medlem i menigheten... Er ikke menigheten for folk som retter seg etter Skriften..." Jesu ord om ormeyngel (jævelunger på "godt" norsk) og hans ord om hyklere passer jo også som hånd i hanske.

Mon tro om det er den menigheten jeg leste hadde skiftet navn til noe mer moderne? Jommen er de moderne ja, som kan bytte ut Bibelen med sosiologi. Dette gir ny mening i begrepet "sosiologisk troende" - troende til hva som helst! :lol:

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 26, 2006 9:59 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
 
Enda et forslag til juli-kandidater:

Førstestatsadvokat Marit Bakkevig, Statsadvokatene i Oslo
Statsadvokat Siw Morrow, ditto
Tingrettsdommer Per Gammelgård, Oslo Tingrett

Alle har utvist betydelig uforstand i tjenesten i behandling av en straffesak mot en 16-årig barnevernstyrannisert ungdom, idet de mangler evnen til å se sammenhengen mellom barnevernet som årsak og ungdommens kriminelle adferd som virkning.

Se tråden
Her har barnevernet skapt en farlig forbryter
i seksjonen "Tvangsplasseringer – barnehjem".

Marianne Haslev Skånland
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Jul 26, 2006 11:20 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Gjøkene er registrert.

Tro om jeg skal registrere dem under
A) Idioter
B) Nyttige Idioter
C) Påtattidioter

hm!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 29, 2006 7:53 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am
Posts: 6857
Location: Oslo
  

Hva skaper "utagering" ?

Vedrørende kandidaturet til Aino Lundberg:

Hun resonnerer altså slik at et barn selvsagt blir utagerende av å være hjemme. Mye erfaring viser vel det motsatte, en del forskning også. Jeg tenker her på det store forsknings- og opplærings-programmet til professor Dan Olweus her i Bergen. Det dreier seg om mobbing, aggressivitet og vold i skoler. Hans forskningsteam lærer opp skolemyndigheter og lærere til at det må stoppes bastant og omgående. Mobberne er ikke utagerende fordi de er sarte planter inni; de ER virkelig harde. Og hardere og enda mer aggressive blir de hvis de får lov å drive på.

Og naturligvis er det i skoler og barnehager mobbing og vold får lov til å husere, ikke hjemme i familien. Si meg, ble de utagerende, alle de barna som vokste opp på avsides fjellgårder i gamle dager, der hvor foreldrene var fullt opptatt med å stelle dyrene, jorden og attåtnæringene? Var det ikke snarere tvert imot: at de på en naturlig måte fikk se, og etter hvert ta del i, de realistiske gjøremålene livet besto av hvis man ville overleve?

Dette er enkel lærdom som man i gamle dager nokså godt forsto uten å trenge innviklede studier til å slå det fast. Men vår tids oppfatning av barn og unge er så pass avsporet at det er glimrende at Olweus har tatt det opp på forskningsbasis, ellers vil de pedagogiske gjøkene med de trendye meningene i departementer og på skoler ikke høre. Når Olweus-programmet blir tatt i bruk i den enkelte skole, går det kraftig tilbake med mobbing og vold utført av elever.

Et par referanser:

Hareides mobbekritikk: Sterke meninger på svakt faglig grunnlag Av Dan Olweus

Doblet inspeksjonen - halverte mobbinga. Skjelnan skole doblet nærværet av voksne i skolegården. Etter et halvt år er antall elever som føler seg mobbet halvert.

OLWEUSPROGRAMMET MOT MOBBING OG ANTISOSIAL ATFERD. Hovin skole, Oslo

  
MHS
  


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Jul 29, 2006 2:23 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Jeg leste litt overfladisk om Dan Olweus' forskning for en del år siden. Konklusjonen ble at programmet var populært fordi det satte læreren i sentrum. Likevel er jeg ikke i tvil om at det virker. Jeg kjenner godt igjen mobbesituasjonen fra jeg var barn, når jeg leser litt fra Dan Olweus.

Kan hende man burde hatt et anti-mobbeprogram med familien i sentrum, som man kurset politikerne med. Det hadde vert noe, det! :)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]