It is currently Thu Jun 19, 2025 7:22 pm

Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 7:43 pm 
Superposter

Turid Holta wrote:
En annen ting er jo at i psykiatriens papirer slettes \fjernes diagnoser etter ti år .Er di ikke blitt fjernet etter ti år kan man kreve dem fjernet.Dog fjerner ikke barnefjern sine papirer di samler på søppel.

Hvor har du dette fra?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 27, 2008 8:06 pm 
Site Admin

Det er jeg som har hevdet dette. Med nærmere undersøkelse, er jeg ikke sikker. Imidlertid tror jeg det delvis kan kreves. Har ikke tid til å lese det grundig nå.

http://www.lovdata.no/for/sf/ho/to-2000 ... -0.html#14

PS: De gamleste papirene mine, er fjernet fra psykiatrien. Det var saker i forbindelse med fritak fra militære.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 12:54 am 
Superposter

uten at jeg vil nevne personer opp .Hevdes at det skal være slik.Såg du linken til loven.. Vil ikke være skråsikker men relativt sikker

Tror det er best om man bare får sletta sine diagnoser.det kan være svært vanskelig dete med ny utredelse, da psykiatrisk personell ikke er til å spøke med.er jo redd ho bare blir sittende mer fast i diagnosen.Selv om mn ikke kan merke no til den da her.

Men sikkert har det vært til nytte for andre.Men tror det bør tenkes godt igjenom .Desuten kjenn en jo ikke ho.Di har ialle fall tatt barnet .Og det er vel minst like stor mulighet for årekke med kamp mot barnefjernet uten resultat.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 2:52 am 
Superposter

du skriver her på forumet at venina di fikk barn og kjæreste no du ønska deg.så skrev du at du ble sint og skada dg selv ,no sånt.Så skriv du .hvem har vel ikke gjort det.nå tror jeg di færreste reagerer slik .Jeg har ialle fall ikke skada meg selv. alikevel er ikke dete grunnlag for å sette en så alvorlig diagnose på deg.du virket mer hysterisk.lei for at livet ikke var slik du ville.Men du fikk da barn og trolig kjæreste en stund da vel.i dag har di tatt barnet .Diagnosen di har gitt deg vil bare være der som en stor plage gjenom livet.du får trolig flere barn og uten fjerna diagnose vil ffjernet av barnet slå til igjen på samme vis.Men du kan bo i spania.athene skriv mye om det og bor der selv, Du finner vel ut hva du vil gjøre.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 3:05 am 
Superposter

Det er ikke vanlig at di gir adr, eller tlf . til plassen di har di røva barna.Vilken tyv forteller hvor tyvgodset er. Du har all grunn til å være hysterisk i dag når di har tatt barnet.Noe annet ville vært utrolig.Det er desværre vanskelig situasjon du som så mange er i .(...) :cry: det er det som er så trist i denne overgrepstaten :cry:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 10:11 am 
Rang: Storbruker

Når jeg lykkes i å få vekk diagnosen, er det da en selvfølge at bv lar meg være? :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 10:41 am 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Når jeg lykkes i å få vekk diagnosen, er det da en selvfølge at bv lar meg være? :roll:

Selvsagt ikke. Vi har ikke psykiatriske diagnoser, alle vi som er her på forumet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 11:07 am 
Superposter

Akkurat som Nina skriver. Vi har ikke psykiatriske diagnoser alle på forumet. Barnevernet herjer landet rundt og kaster seg over dem di finner det for godt. En barnevernsmelding utenbetydning. Så står di der. Det er ingen ting som skal til for at di kommer. Man får ikke lev i fred for dem .

Barnevernet er ikke så lett å bli kvitt nei. Det vil jo bare bli verre og di vil ta fler barn.

Og man må få lov å være ærlig å si at en ikke har noe tro på at du får jenta di tilbake. Det hører man knapt om skjer. di finner et fosterhjem til barnet og driter i foreldrene. Det er vanlig praksis i barnefjernet. Og når først fylkesnemda har tatt henne vil di evt, øvrige retter følge på. Noen får ikke anket sin sak heller. Og barnefjernet vil ikke levere tilbake barnet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 8:17 pm 
Rang: Storbruker

Men når jeg og faren har delt foreldrerett, har de plutselig ham å forholde seg til, hva skjer da?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 8:32 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Men når jeg og faren har delt foreldrerett, har de plutselig ham å forholde seg til, hva skjer da?

Ingenting bare skjer. Det er du som har omsorgen for barnet, så det er deg barnevernet går mot. Faren må gjennom sin advokat henvende seg til barnevernet med sine krav i forhold til barnet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 8:52 pm 
Superposter

Barnefjernet har vel så godt som tatt over omsorgen.Kjenner vel knapt til ting hvor man får igjen barn etter sak i fylkesnemd.Vilsi mye har skjedd alerede.Men det er klart ho må få lov å håpe .Men det er svært lite sansynlig at hun får barnet igjen.Pr i dag opererer jo barnevernet som om di har omsorgen for barnet.Far må jo komme inn i bildet.kjønner ikke hvorfor han ikke skaffer seg advokat dersom han har lyst å ha delt foreldre rett.Vi hører jo lite om hva far vil ialt dette.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 9:06 pm 
Superposter

Turid Holta wrote:
Barnefjernet har vel så godt som tatt over omsorgen.Kjenner vel knapt til ting hvor man får igjen barn etter sak i fylkesnemd.Vilsi mye har skjedd alerede.Men det er klart ho må få lov å håpe .Men det er svært lite sansynlig at hun får barnet igjen.Pr i dag opererer jo barnevernet som om di har omsorgen for barnet.Far må jo komme inn i bildet.kjønner ikke hvorfor han ikke skaffer seg advokat dersom han har lyst å ha delt foreldre rett.Vi hører jo lite om hva far vil ialt dette.

Barnevernet har ikke omsorgen for barnet i juridisk forstand. Omsorgen er hos moren. Slik jeg har forstått saken, så har barnevernet fattet et akuttvedtak etter bvl § 4-6. Planen deres er nok å overta omsorgen jf. bvl § 4-12.

Det er ellers ikke slik at vi her på forumet har krav på å bli holdt fortløpende oppdatert. Vi må heller ikke ta for gitt at vi ER fullt oppdatert. Om vi ikke vet hva faren har foretatt deg i saken, så betyr ikke det at han ikke har gjort noe.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 28, 2008 10:56 pm 
Superposter

Såklart forumet er ikke alfa og omega.Han gjør vel sitt om han ønsker det. Vet bare jenta mi spurte om råd i forbindelse med faren.Ellers er det som du skriver vedr. fylkesnemd.Klart planen er å vidre beholde barnet.Og det blir som regel slik barnefjernet vil.rent praktisk vil jo barnefjernet hevde i en rett at di har hatt omsorgen så og så lenge.Og barnet er jo i barnefjernets klør det er jo et faktum.dette vil jo å bidra til at det blir vanskeligere for mor \far å få barnet tilbakeført til seg.

Profile  

Post subject: Omsorgen for barnet
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 12:04 am 
Superposter

Nina wrote:
Barnevernet har ikke omsorgen for barnet i juridisk forstand. Omsorgen er hos moren. Slik jeg har forstått saken, så har barnevernet fattet et akuttvedtak etter bvl § 4-6. Planen deres er nok å overta omsorgen jf. bvl § 4-12.

"Barnevernet" har omsorgen for barnet også når det er tatt i henhold til bvl § 4-6, 2. ledd, men 4-12 sak må fremmes innen 6 uker, hvis ikke faller akuttvedtaket bort.

Er det truffet vedtak etter annet ledd, skal begjæring om tiltak som nevnt i § 7-11 sendes fylkesnemnda snarest, og senest innen seks uker, men innen to uker hvis det gjelder tiltak etter § 4-24.

Dersom saken ikke er sendt til fylkesnemnda innen fristene som nevnt i fjerde ledd, faller vedtaket bort.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 30, 2008 8:17 am 
Superposter

Her kommer Agrippa med loven.Den tilsier at barnevernet det såkalte har tatt omsorgen.Det er litt sent å vurdere om begge foreldrene skal ha omsogen.Barnevernet tok den fra mor som hadde omsorgen svært tidlig.Men klart begge foreldrene må ha noe å kjempe for.så klart. Selv om det er lite sansynlig ho får barnet igjen ,Eller far så må di bare stå på det ville jo alle gjort.Men det er trist di har tatt omsorgen over barnet i dag.Hadde mor hatt omsorgen i dag ville ho bare kunne tatt sitt barn å dratt til spania.Noe ho ikke kan da det er i barnefjernets klør og politi ville forfulgt henne.Selv om ikke fylkesnemda er en rett, bruker di paragrafer og opptrer som det.Og tar ho barnet nå regnes det som at ho har kidnappet sitt eget barn.Så det hele er jo litt kørka for ho har jo foreldrerett enda.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 100 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next