Savner_jenta_mi wrote:
Da har jeg snakket med advokaten. Vi tapte

hun skal ringe meg når hun får papirene i begynnelsen av neste uke, så blir det nok møte ang. anken. Jeg har et større håp i forhold til tingretten, for det er flere som vinner der enn i fylkesnemnda.
Dette er fryktelig trist, Savner_jenta_mi!
Jeg føler sånn med deg. Stakkars den lille datteren din som er fratatt moren sin. Jeg håper saken kommer opp for tingretten så raskt som mulig. Slike saker skal prioriteres. Fylkesnemnda er "barnevernets" egen domstol, så det burde være lettere å vinne i tingretten. Dessuten er det lettere å vinne en 4-12 sak enn en 4-6 sak fordi det er lavere beviskrav i akuttsaker enn i ordinære overtakelsessaker. "Barnevernet" må fremme sak om såkalt omsorgsovertakelse innen 6 uker.
Ikke gi opp håpet selv om dere ikke vant i første runde. Det skulle ikke være tillatt å ta foreldrene fra spebarn!
Nordstrand "barneverntjeneste" bedriver grov omsorgssvikt. Det er nemlig omsorgssvikt å ta barn som ikke trenger det, også. Jeg håper du og datteren din får erstatning for den uretten som begås mot dere, men ingenting kan erstatte tapet av en mor.
Vurder å bytte advokat. Bruk for all del ikke en advokat som har jobbet for "barnevernet". De er mer lojale mot sine tidligere kolleger enn mot deg.
Du skulle aldri ha satt dine ben på Holmlia DPS. Jeg vil advare alle som har tenkt å bli mødre på å oppsøke et slikt Distriktspsykiatrisk senter. Kvakksalvere deler ut diagnoser som man senere aldri blir kvitt. "Barnevernet" bruker diagnosen som påskudd for å ta barna. Det er bedre å klare seg selv enn å oppsøke det såkalte "hjelpeapparatet".