It is currently Thu Jun 19, 2025 9:32 pm

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 2:52 pm 
Rang: Ivrig bruker

Savner_jenta_mi wrote:
ALT du legger ut på nettet kan brukes imot deg. Noe jeg fikk erfare idag.

Utsirkft av denne bloggen http://www.vgb.no/34175/perma/371969 fant jeg uventet sammen med saksdokumentene og bevismateriale da jeg idag skulle vitne i fylkesnemnda. Heldigvis gikk det bra og den ikke ble brukt så mye, men likevel var jeg konstant nervøs for at denne skulle bli tatt opp.

Det virker som om den ble brukt som en del av min forklaring på mine opplevelser av å være på Aline, og at den ikke direkte ble brukt imot meg. Likevel dukket det opp endel ubehagelige spørsmål knyttet til denne og jeg måtte forklare meg grundig.

I bloggen kommer det opp endel sterke beskyldninger, f.eks. psykisk mishandling. Også videoene jeg hadde liggende på nett helt til igår, ble tatt opp, men da fikk jeg høre at de hadde sjekket og bekreftet at disse var fjernet.

Jeg lurer på hvordan i all verden de hadde fått tak i bloggen... Jeg brukte jo nick! Noen må ha sladra... :shock: og jeg tviler ikke på at bv også støvsuger forumet... Derfor går jeg ikke ut med bilde og bruker nick, men likevel kan de kjenne igjen historien... Man er aldri trygg!

Skjønner ikke hvorfor de gidder å sitte å lese hva folk skriver i blogg eller på forum. Men de googler nok ord som bv, aline osv.
Kanskje jeg også får vite at de har lest det jeg har skrevet på forumet når jeg skal i retten neste mnd. :lol: :lol:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 6:34 pm 
Rang: Storbruker

Frøken Fryd wrote:
Skjønner ikke hvorfor de gidder å sitte å lese hva folk skriver i blogg eller på forum. Men de googler nok ord som bv, aline osv.
Kanskje jeg også får vite at de har lest det jeg har skrevet på forumet når jeg skal i retten neste mnd. :lol: :lol:

Er det ikke godt å vite at di gjør det da? Tar seg tid til å lese DIN versjon? At det skremmer dem at du legger ut på nett skal du bare le av og stå på ditt. Se hvor feige dem er.

Det er kun jeg som har båret mine 4 barn under mitt hjerte i 9 mnd, for så å sette dem til verden.
Jeg krever å få tilbake mitt liv, som Fredrikstad kommune v barneverntjenesten urettmessig har fratatt meg.

Profile  

Post subject: ...
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 8:03 pm 

Og her er enda en som har fått munnkurv:)

Noen av oss kan legge ut saker om barna våre på nettet og noen andre kan ikke det. "Noen andre" er alle oss som på en eller annen måte er berørte av barenvernet (det vil jo si alle foreldre).

Å legge ut nakenbilder, adresse OG navn på barna - det er lov...

Å advare andre familier MOT barnevernet - det er IKKE lov...?

Blir dette den nye trenden: Gi mat til feks. pedofile, men beskytt bv?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 8:37 pm 

Foreldrene kan ikke skrive hva de mener om barnevernet,
men barnevernet kan skrive hva de mener om foreldrene. (pluss litt til)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Oct 23, 2008 9:26 pm 

Quack wrote:
Foreldrene kan ikke skrive hva de mener om barnevernet,
men barnevernet kan skrive hva de mener om foreldrene. (pluss litt til)
Ja slikt skal ikke være lov! :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 1:20 am 
Superposter

munnkurv for å beskytte det såkalte barnevernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 5:41 am 

Turid Holta wrote:
munnkurv for å beskytte det såkalte barnevernet.

Eksakt! For hvem, med hånden på hjertet, kan si at noen av oss som legger ut opplysninger om barna, skader de? Og hvem er det som "finner ut" at vi skriver om barna på nettet?

En annen ting som også er litt besynderlig - når man IKKE legger ut ting om barna på nettet, men likevel får barnevernet det til å bli sånn - hva da?

Jeg synes det er virkelig fasinerende hva slags vinkling de klarer å få til, også ved hjelp av ens egen familie og slektskap, men aller først ved hjelp av sin egen beskyttelsestrang.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 1:12 pm 

Da har jeg snakket med advokaten. Vi tapte :( hun skal ringe meg når hun får papirene i begynnelsen av neste uke, så blir det nok møte ang. anken. Jeg har et større håp i forhold til tingretten, for det er flere som vinner der enn i fylkesnemnda.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 1:21 pm 

Det var trist å lese det du skriver nå, på mange måter- hvem er advokaten?
Er du sikker på at det er den riktige?
Det du har skrevet så langt om denne sier meg at det nødvndigvis IKKE er det.

I fynemda "taper" ALLE barn og familier, tingretten stadfester normalt bare fynemde og lagmannsretten avviser normalt ALLE barnevernsanker uten å begrunne (dette fikk de adgang til i januar 2007 ved en "lovendring" som trådte i kraft da)
Slik er det bare- beklager, men slik er det i kanskje mer enn 90% av sakene der såkalt barnevern legger frem sine subjektive påstander på bakgrunn av sin påståtte faglighet.
Altså; Hvem er denne advokaten?

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 1:42 pm 

Savner_jenta_mi wrote:
Da har jeg snakket med advokaten. Vi tapte :( hun skal ringe meg når hun får papirene i begynnelsen av neste uke, så blir det nok møte ang. anken. Jeg har et større håp i forhold til tingretten, for det er flere som vinner der enn i fylkesnemnda.

Huff det var trist å høre :?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 1:46 pm 

Det var veldig, veldig leit.........Føler så veldig med deg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 4:31 pm 

Bjørn Erik wrote:
Det var trist å lese det du skriver nå, på mange måter- hvem er advokaten?
Er du sikker på at det er den riktige?
Det du har skrevet så langt om denne sier meg at det nødvndigvis IKKE er det.

I fynemda "taper" ALLE barn og familier, tingretten stadfester normalt bare fynemde og lagmannsretten avviser normalt ALLE barnevernsanker uten å begrunne (dette fikk de adgang til i januar 2007 ved en "lovendring" som trådte i kraft da)
Slik er det bare- beklager, men slik er det i kanskje mer enn 90% av sakene der såkalt barnevern legger frem sine subjektive påstander på bakgrunn av sin påståtte faglighet.
Altså; Hvem er denne advokaten?

Jeg skal anke til tingretten. Uansett SKAL nærmeste familie (far, besteforeldre etc) vurderes før en eventuell plassering i fosterhjem. Jeg ønsker dessverre ikke å gå ut med navn på advokaten, men kan forsikre deg om at hun ikke står på noen svartelister :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 4:35 pm 

De behøver ikke finnes på listen, alle som kryper servilt og bekvemt for overmakten.

Det er ikke det at de står på listene som gjør dem udugelige- udugelighet er ÅRSAKEN til at de står på listene, altså de har bevist seg INNEN de kommer dit.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Last edited by B. E. Bjorbekkmo on Fri Oct 24, 2008 6:10 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 5:15 pm 

Quote:
Jeg skal anke til tingretten. Uansett SKAL nærmeste familie (far, besteforeldre etc) vurderes før en eventuell plassering i fosterhjem. Jeg ønsker dessverre ikke å gå ut med navn på advokaten, men kan forsikre deg om at hun ikke står på noen svartelister :)

De blåser i om det står i loven og hva det står der...De bortadopterer også barn - både under tvang, "frivillig" (...)

Jeg vil råde deg til (igjen) å høre på det vi sier(...)
Advokaten din tror ennå på at systemet fungrerer. Du må finne en advokat som ikke gjør det og som tør stå imot.

Bv tvangsadopterer bort barn, tvangssterilliserer mødre, oppnevner seg selv som fosterforeldre og betaler psykologer i dyre dommer for å få rett.

Du tror det sikkert ikke enda, men du får smertelig erfare det. Og det er det vi forsøker å forhindre. Vi kan ikke gjøre hele jobben for deg, men vi kan fortelle deg vår erfaring og håpe at du vil følge det...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Oct 24, 2008 6:12 pm 

Lena wrote:

Bv tvangsadopterer bort barn, tvangssterilliserer mødre, oppnevner seg selv som fosterforeldre og betaler psykologer i dyre dommer for å få rett.

Seriøst? Hvor har du fått vite det? :shock:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 22  Next