Frøken Fryd wrote:
Hei alle sammen.
Jeg heter Maria er 26 år gammel og er Nina`s datter. For 6 år siden mistet jeg min kjære Kristoffer, han var da 3 år gammel. Jeg har besøk han 6 ganger i året siden det med tilsyn.
Jeg har hele tiden hatt min mor ved min side og hun er nok grunnen til at jeg fortsatt klarer å kjempe mot bv.
Om 1 mnd starter ankesaken min i tingretten. Jeg både gleder og gruer meg.
Seks ganger i året - det var neimen ikke mye. Også under tilsyn da, i tillegg. Man skulle tro at du med slike vilkår var en farlig, voldelig kriminell, men det er du med sikkerhet ikke.
Det viser hvilke uhyrlige og meningsløse overgrep det såkalte "barnevernet" begår, ikke bare mot foreldrene, men også mot barna som må vokse opp under slike spesielle forhold.
Alt for at fosterpersoner skal tjene seg fete og rike på å ha omsorgen for barn, som ville hatt det best hjemme hos sine egne.
For barn som ikke trenger fosterhjem, er det ikke bra å måtte bo i fosterhjem. Det er et overgrep mot dem. Det er "barnevernet" som påstår at Kristoffer angivelig trenger å være i fosterhjem, men "barnevernet" har egeninteresse av å plassere barn i fosterhjem. Det handler ikke til barnets beste, i dette tilfelle Kristoffers beste, men til beste for seg selv. Voksne personer behov for sikker inntektskilde går foran Kristoffers og dine menneskerettigheter, som er å få bo sammen som en familie.
Velkommen til forumet.