It is currently Thu Jun 19, 2025 2:44 pm

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 3:17 pm 
Site Admin

Savner_jenta_mi wrote:
Det bv kan bruke imot meg om jeg lar videoene ligge på nett, er at jeg eksponerer personlige opplysninger som navn og fødselsdato, og ikke skjermer datteren min.

Vi kjenner selvsagt argumentene.

Barnefjernerne prøver gjerne å bruke mot folk at de skriver i dette forumet.

Selvsagt er det ikke skadelig for din datter at folk vet når hun har bursdag.

På internett finner man en mengde familiebilder. Det er kun når barnevernets overgrep eksponeres at man får slike tullete beskyldninger.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 3:41 pm 
Rang: Storbruker

Turid Holta wrote:
Fikk høre at di på plassen du traff barnet ditt på besøk.hadde filmet besøket , så sleipt å det for å se om du hadde et naturlig forhold til barnet .Så dumt du ble jo filmet. hos hvem kan vel ikke glise stivne på .det er jo unaturlig situasjon.Så det var bra du hadde din egen film fra besøket .

Hvor fikk du høre det? Jeg ble filmet mens jeg bodde på Aline, men har ikke sett noen kameraer på Solfeng hvor samværet foregikk...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 3:45 pm 
Superposter

Det kan være greit å skjerme personnummeret (slik at det ikke fanges opp og blir misbrukt), men navn og fødselsdato er helt uproblematisk. F.eks er det hver eneste dag i samtlige lokalaviser bursdagshilsner og gratulasjoner med fullt navn og bilde på bursdagsbarnet (altså navn og fødselsdato offentliggjort). Likeledes skriver folk i bloggene og hjemmesidene sine at "i dag har lille Emil burdag" og så legger de til nydelige bilder.

Man skjermer ikke barnet sitt ved å la barnevernet ture frem som de vil uten at offentligheten vet det. Der tar advokaten feil. Men advokaten har rett i at barnevernet vil bruke offentliggjøring mot foreldrene, men hva gjør egentlig det?? Kan man ikke stå inne for det man har skrevet, det man har opplevd? Hvorfor skal man da måtte holde det hemmelig? Hva er det som gjør at alle og enhver kan legge ut bilder av barna sine, mens barnevernofre ikke skal ha den samme rettigheten?? Selvsagt er det tull.

Last edited by Nina on Wed Oct 22, 2008 3:47 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 3:46 pm 
Rang: Ivrig bruker

Savner_jenta_mi wrote:
Turid Holta wrote:
Fikk høre at di på plassen du traff barnet ditt på besøk.hadde filmet besøket , så sleipt å det for å se om du hadde et naturlig forhold til barnet .Så dumt du ble jo filmet. hos hvem kan vel ikke glise stivne på .det er jo unaturlig situasjon.Så det var bra du hadde din egen film fra besøket .

Hvor fikk du høre det? Jeg ble filmet mens jeg bodde på Aline, men har ikke sett noen kameraer på Solfeng hvor samværet foregikk...

Er ikke det vanlig prosedyre?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 3:49 pm 
Rang: Storbruker

Frøken Fryd wrote:
Savner_jenta_mi wrote:
Turid Holta wrote:

Er ikke det vanlig prosedyre?

Ikke som jeg vet...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 3:57 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Turid Holta wrote:

Aline benytter seg av ulike metoder, bl.a filmer de "samspill" mellom mor og barn - som om noen kan være naturlige med filmende barne(vern)faglige hengende over seg. Jeg skjønner meg ikke på at noen kan tro det. :shock:

Men ble "Savner_jenta_mi" filmet da hun hadde samvær? Fins det andre opptak enn det hun selv la ut på nettet? Har barnevernet laget sin egen versjon? Hvor kommer den opplysningen fra?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:03 pm 

Uten at hun visste om det? :shock:
Det kan da vel ikke være lov

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:03 pm 
Site Admin

En misforståelse. Sammenblanding av egne filmer og barnevernets på mødrehjem. Aline sin filming er selvsagt ikke på nett.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:05 pm 
Superposter

jeg beklager dersom jeg har missforstått det med filming av samværet . det var sikkert ment å si til meg at det var på aline.og jeg trodde det var nå på samværet. beklager bare en missforståelse. men det er da vanlig at di gjør både opptak og annet av samvær.ok en missforståelse.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:11 pm 
Superposter

En gutt i klassen til min sønn, ble tatt av barnevernet idag og sendt langt herfra . di tok han på skolen. min sønn snakker mye om dette og er rystet av barnefjernet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:16 pm 

Turid Holta wrote:
En gutt i klassen til min sønn, ble tatt av barnevernet idag og sendt langt herfra . di tok han på skolen. min sønn snakker mye om dette og er rystet av barnefjernet.

Huff så grusomt. Ikke rart at barn reagerer når de ser slike ting.
Det burde ikke være lov å dukke opp på barns skoler slik.
BV er jo flink til å kritisere foreldere for ikke å skjerme barna sine, men selv henter de barn mens klassekamerater ser på. :x

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:23 pm 
Superposter

Frøken Fryd wrote:
Turid Holta wrote:

Huff så grusomt. Ikke rart at barn reagerer når de ser slike ting.
Det burde ikke være lov å dukke opp på barns skoler slik.
BV er jo flink til å kritisere foreldere for ikke å skjerme barna sine, men selv henter de barn mens klassekamerater ser på. :x

De tre jentene til Mayliss ble hentet mens de var på sine respektive skoler (de to eldste har forresten fått lov til å flytte hjem igjen - fordi de nektet å bo på institusjonen). Stadig vekk hører jeg om barn/unge som er hentet i skoletiden. Ja, du snakker om å skjerme barn!! :x
Man ser også av statistikken at hastevedtak blir brukt stadig oftere:
Quote:
Akuttplasseringene er fordoblet de ti siste årene og utgjør nå nær halvparten av alle nye institusjons- og fosterhjemsplasseringer. Det siste året er nye akuttplasseringer økt med 20 prosent, viser tall fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet (Bufdir).
Kilde Kommunal Rapport.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:27 pm 
Superposter

Merk for øvrig:
Ny ordning for klager over akuttvedtak - bvl. §§ 4-6, 2. ledd, 4-9, 4-25

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:36 pm 

Ja mamma jeg vet det. Men det burde gjøres noe med det.
Det burde ikke være lov. Barn skal få slippe å bli hentet på skolen sin av BV og politi mens vennene står å ser på. At BV bruker slike metoder er til å spy av.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 22, 2008 4:40 pm 
Superposter

den gutten bor ikke langt fra oss fem min gange. han sendte mld til mannge mens han ble fraktet i bil herfra. han var så lei for at han ikke fikk sagt adjø til venner og ikke minst var vist faren borte. Det er en veldig koselig å trivelig familie .min sønn snakker og snakker om dette. dette er trist og fælt ien liten by merker man og noens fravær. di har faktisk sendt han helt til tromsø.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 322 posts ]  Go to page Previous  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 22  Next