It is currently Thu Jun 19, 2025 4:11 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: Hei
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 1:52 pm 
Rang: Storbruker

Jeg er en 22 år gammel jente som brutalt ble fratatt min kjære datter den 10.oktober 2008, etter å ha blitt psykisk mishandlet på barnevernsinstitusjonen jeg og jenta mi ble plassert på ved tvang, rett etter fødselen. Min lille datter var ikke mer enn 3 uker gammel da de tok henne. Jeg, min familie og barnefarens familie har satt advokat på saken, og vi skal kjempe til vår lille skatt blir levert tilbake til oss.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 2:21 pm 

Jeg la den til her- Barnevern

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject: Re: Hei
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 3:18 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Jeg er en 22 år gammel jente som brutalt ble fratatt min kjære datter den 10.oktober 2008, etter å ha blitt psykisk mishandlet på barnevernsinstitusjonen jeg og jenta mi ble plassert på ved tvang, rett etter fødselen. Min lille datter var ikke mer enn 3 uker gammel da de tok henne. Jeg, min familie og barnefarens familie har satt advokat på saken, og vi skal kjempe til vår lille skatt blir levert tilbake til oss.

Hei.
Jeg har lest historien din og sett videoen som du har lagt ut på YouTube. Det de har gjort mot deg og Thea er skrekkelig, en forbrytelse! Jeg blir rent dårlig når jeg ser slike innslag - og nettopp derfor skal du ikke la deg overtale til å fjerne videoen din. Noen - f.eks barnevernet eller en advokat - kan nemlig forsøke å presse deg til å slette all informasjon du har lagt ut på nettet. Barnevernet vil si at du ikke skjermer Thea, at du eksponerer henne og at det "beviser" at du er ustabil. Men sannheten er at de vet at folk sjokkeres over hvordan de har behandlet dere. De vet at dere får all mulig sympati og støtte fra folk flest; det gir inntrykk å se bildene av den skjønne lille datteren din.
Advokater kan finne på å si at du ikke må gå ut på nettet eller ta bort alt du har skrevet, men det er fordi de vet at barnevernet vil bruke det mot deg. Du skal fastholde på din rett til å fortelle åpent og offentlig hvordan kommunen og mødrehjemmet har krenket din datter og deg. Du tjener på det i lengden. Hvis kommunen får holde på i det skjulte, så kan de finne på hva som helst (og det er nettopp det som skjer!).

Det er fint hvis du også forteller navnet på bydelen som fører sak mot deg, og navnet på mødrehjemmet. Kort sagt: fortell hvem de er, de som har bidratt til å skille Thea fra deg.

Du er imidlertid ikke alene! Sender deg en PM.

Nina

Profile  

Post subject: Takk for svaret, Nina.
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 4:46 pm 

Takk for svaret, Nina. Ja jeg har fått høre endel om at jeg burde fjerne videoen etc, men jeg synes folk har rett til å vite hva barnevernet driver med. Synes du jeg bør kontakte media? Har snakket med foreldrene mine og de vil avvente til vi vinner saken, men det er jo spennende for media å følge en fersk og pågående sak, ikke sant?

Det var barnevernet i bydelen Nordstrand i samarbeid med Aline spedbarnsenter som begikk overgrepet mot to familier (min og barnefar sin).

Profile  

Post subject: Re: Takk for svaret, Nina.
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 4:59 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Takk for svaret, Nina. Ja jeg har fått høre endel om at jeg burde fjerne videoen etc, men jeg synes folk har rett til å vite hva barnevernet driver med. Synes du jeg bør kontakte media? Har snakket med foreldrene mine og de vil avvente til vi vinner saken, men det er jo spennende for media å følge en fersk og pågående sak, ikke sant?

Det var barnevernet i bydelen Nordstrand i samarbeid med Aline spedbarnsenter som begikk overgrepet mot to familier (min og barnefar sin).

Foreldrene dine tar feil hvis de tror at det er lett å vinne frem mot barnevernet. Likevel skal dere ikke gi opp, men fortsette kampen. Gjør det mest mulig offentlig, for barnevernet liker absolutt ikke å bli tittet etter i kortene. Du må gjerne kontakte media, men de er neppe interessert i å hjelpe deg. Og hvorfor skal bare NRK, TV2 og avisene bestemme hvilke opplysninger folk skal få om barnevernet??

Ja, folk har krav på å få vite hvordan barnevernet driver på! Og du har rett til å fortelle din versjon av saken! For uansett hvilke feil og mangler du har, så har barnevernet ingen rett til å ta barnet ditt bort fra deg. Jo mer åpen du selv er om saken, desto vanskeligere gjør du det for barnevernet å fortsette å holde på barnet ditt.

For øvrig: Aline spedbarnsenter er beryktet!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 6:11 pm 

Hva har du hørt om Aline spedbarnsenter? Er bare nysgjerrig :wink:

Profile  

Post subject: Aline spedbarnsenter
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 6:37 pm 
Superposter

Det er vel kjent at Oslo kommune bruker Aline spedbarnsenter til å "utrede" foreldre , dvs lage rapporter som skal brukes til å frata foreldre barna sine. Oslo kommune bruker også andre mødrehjem bl.a Sebbelow stiftelse. Andre kommuner er like ille. Man må IKKE ta imot tilbud om opphold på mødrehjem (ev annen barneverninstitusjon), og nå har jo du fått erfare hvorfor. Blir man presset av barnevernet så er det best å flytte utenlands fort og stille.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 7:01 pm 
Superposter

Tror du har fått gode personer til å hjelpe deg. Det er trist det som har skjedd .noe av det første du må gjøre er å bli kvitt diagnosen din.ser ikke at du nevner vilke diagnose .Men mange diagnoser er det god efekt med medisinering ,NOEN FÅR TILBAKE BARNA VED AT MEDISIN GIR EFEKT ,Ellers må du som nevnt bli kvitt hele diagnosen .Ofte har mennesker blitt utsatt for overgrep i psykiatrien hvor de får en diagnose som ikke stemmer. Det er plenty med billigpsykiatri ute å går.Masse er bare helt naturlig å menneskelige ting.Ønsker deg lykke til .det er helt forferderlig med slike barnevernsovergrep å ti tar stadig oftere nyfødte barn.en hel haug av dem, grusomme menneskeretighetsbrudd .det er svært vanskelig saker når først di har tatt barnet ,Senere om tiden går vil di bare bruke mot deg at barnet har knyttet seg til fosterforeldrene .Vet ikke om du får treffe barnet ,. Det er bare helt forferderlig . Men di barnefjern systematisk tar barna fra folk med diagnoser.derfor er det så viktig at du blir kvitt denn ee diagnosen .

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 8:32 pm 
Superposter

Og det er sant det som No\ina skriver.At dine foreldre tar feil ,det er svært vanskelig å vinne mot det såkalte barnevern.Det er alt for mange med en sak som din ,hvor di urretmessig gjør overtramp mot mennesker.Nina vil nok være blant di som kan gi deg di beste opplysninger du evt måtte trenge.di røver barn barnefjern og det er svært vanslkelig å få tilbake barna .Man hører knapt om det.Barnefjern gjør bare feil og overgrep.alle er urretmessig ofret.Som Nina skriver er det løsning å flytte utlands.

Profile  

Post subject: Re: Aline spedbarnsenter
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 9:16 pm 

Nina wrote:
Det er vel kjent at Oslo kommune bruker Aline spedbarnsenter til å "utrede" foreldre , dvs lage rapporter som skal brukes til å frata foreldre barna sine. Oslo kommune bruker også andre mødrehjem bl.a Sebbelow stiftelse. Andre kommuner er like ille. Man må IKKE ta imot tilbud om opphold på mødrehjem (ev annen barneverninstitusjon), og nå har jo du fått erfare hvorfor. Blir man presset av barnevernet så er det best å flytte utenlands fort og stille.
Jeg fikk aldri noe valg. Det var tvungen plassering. Barnevernet sa at dersom jeg sier nei takk til Aline, så skulle de ta barnet på sykehuset :(

Profile  

Post subject: Re: Aline spedbarnsenter
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 9:20 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Nina wrote:
Jeg fikk aldri noe valg. Det var tvungen plassering. Barnevernet sa at dersom jeg sier nei takk til Aline, så skulle de ta barnet på sykehuset :(

Ja, jeg vet at de jobber på den måten. Det er skammelig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 14, 2008 10:47 pm 
Superposter

Helt grusomt å en skam for dette landet dette barnefjern .Brutalt å gjøre slikt mot mor og ikke minst babyen. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:Skulle ønske at det gikk ant å skru tia tilbake .at det var noen som viste om at du var på mødrehjem som lukta lunta av hva barnefjern planla.slik at du kunne kommet deg til spania at noen hadde hjelpt deg dit.Siden di sa di egentlig ville ta babyen ved fødselen .Så bare venta di litt .venta på fosterfanden .

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 7:39 am 

Turid Holta wrote:
Helt grusomt å en skam for dette landet dette barnefjern .Brutalt å gjøre slikt mot mor og ikke minst babyen. :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:Skulle ønske at det gikk ant å skru tia tilbake .at det var noen som viste om at du var på mødrehjem som lukta lunta av hva barnefjern planla.slik at du kunne kommet deg til spania at noen hadde hjelpt deg dit.Siden di sa di egentlig ville ta babyen ved fødselen .Så bare venta di litt .venta på fosterfanden .

Om jeg bare visste, hadde jeg tatt med meg datteren og stukket av til f.eks. Spania. Men det kunne aldri falle meg inn at det finnes slike grusomheter her i landet. Jeg var redd, men hadde vansker for å tro på at det faktisk var mulig å bli utsatt for sånne ting. I østeuropeiske land har det aldri vært noe barnevern som tok barna, selv om barna hadde narkomane foreldre som ikke tok vare på dem. Så dette er helt skrekkelig, at slikt skjer i et velferdssamfunn. Jeg har en bror i Øst-Europa som ikke vet om det som har skjedd. Jeg tror han og hans familie ville få livets største sjokk fordi de har aldri i livet hørt at slike ting i det hele tatt skjer i verden. Så jeg vil spare ham for dette sjokket.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 9:21 am 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
I østeuropeiske land har det aldri vært noe barnevern som tok barna, selv om barna hadde narkomane foreldre som ikke tok vare på dem.

Jo, de er begynt der også, de bare har ikke penger nok til å drive det utstrakt ennå. Men den autoritære ovenfra-og-nedad-holdningen har de i stor monn; menneskenes fri sjeler er en av de viktigste tingene kommunismen har ødelagt i stor grad. I ethvert land som begynner å ekspandere sin sosialsektor og lære opp flere sosialarbeidere og psykologer, går det i samme retning. Et symptom er at Kari Killéns bøker visst er oversatt til ukrainsk eller rumensk – ett eller flere østeuropeiske språk iallfall.

Quote:
Så dette er helt skrekkelig, at slikt skjer i et velferdssamfunn. Jeg har en bror i Øst-Europa som ikke vet om det som har skjedd. Jeg tror han og hans familie ville få livets største sjokk fordi de har aldri i livet hørt at slike ting i det hele tatt skjer i verden. Så jeg vil spare ham for dette sjokket.

Det er nettopp i et "velferdssamfunn" at slikt har god grobunn. Alle som har valgt et "velferds"yrke må jo ha en jobb. En virkelig tiltrengt jobb med å vaske og stelle, gjøre praktiske ting som det er behov for, vil ikke disse kadrene utføre. Derfor blir det null velferd for syke og eldre. Isteden kastes det bort milliarder på å oppkonstruere saker som gir disse galningene følelsen av at de er skarpe detektiver som utfører en romantisk tragisk dramatisk redning av barn, og som tilfredsstiller deres sadistiske maktlyst. – Ikke undervurder menneskenes ondskap.

Den eneste måten å unngå sånt er å ikke gjøre seg avhengig av "velferd" bestyrt av andre.

Profile  

Post subject: Aline trenger beredskapshjem
PostPosted: Wed Oct 15, 2008 6:39 pm 
Superposter

Savner_jenta_mi wrote:
Hva har du hørt om Aline spedbarnsenter? Er bare nysgjerrig :wink:

Aline trenger beredskapshjem

Men, hvem er Aline?

Én av avdelingene har knyttet til seg enkeltfamilier som fungerer som korttids fosterhjem. Den kalles Beredskapshjemavdelingen, og ønsker nå å knytte til seg én familie til.

Du vil bli en av flere familier som får oppfølging og veiledning av et team.
Lønn: kr. 336.000 pr. år.
I tillegg gis det utgiftsdekning.

For mer informasjon kan du henvende deg pr tlf. 23 42 88 00 eller sende e-brev.

Aline formidler barn til mennesker som ønsker å tjene gode penger på å passe barn som "barnevernet" har stjålet fra foreldrene. Mange henvender seg til "barnevernet" med ønske om å bli såkalte "fosterforeldre", for det er meget godt betalt. Derfor må Aline stadig ha tilgang på nye og friske barn som kan plasseres. Især småbarn er ettertraktet. Det kalles "tidlig intervensjon" når "barnevernet" stjeler barn på barselsavdelingene.

Aline er moderne slavehandel. Det dreier seg om kjøp og salg av små barn. Det er velferd kun for dem som tar imot barna og tjener penger på det.

Det er mange griske fosterforeldre rundt om i landet som har avdrag å betale. Som beredsskapshjem får de ekstra betalt når det kommer inn et barn. Mange av dem har tilknytning til Aline. Det dreier seg om penger, ikke vern av barn.

Penger tjent på heleri av andres barn, kaller jeg blodpenger.

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next