It is currently Fri Apr 26, 2024 6:02 pm



Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: De har tatt min søster
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 3:10 pm 
Offline

Joined: Tue Aug 05, 2008 2:41 pm
Posts: 37
Hei.

Lurer på om noen kan hjelpe meg litt med ett par ting jeg lurer på.

Nå har det seg sånn at mine foreldre tapte i nemnda så min yngre søster på 11 år ble plassert i fosterhjem fra og med 1.august.

I papirene har det komt frem at b.v vil ha dette som en permanent løsning.

De baserte det på min mors psyke og at min far er 100 % ufør grunnet yrkesskade og hjertefeil.

Min mor har papirer fra legen som sier at hun har vært stabil i 2 år. (sosial angst). Dette er papirer som b.v velger og overse trass i at fastlege sender nye brev ang. dette.
Min mor har videre blitt beskyldt for å ha manipulert legen og forfalsket underskriften noe som ikke er tilfelle. Legen sier at hun trenger ikke behandling, men får da høre fra b.v at hun nekter behandling.

Når det gjelder min søster er hun det jeg vil kalle en "sart sjel".
Hun har alltid vært stille og sjenert av seg og er tett knyttet til vår mor.
Hun er en jente som sliter litt med å være borte fra mor.

Idag fikk jeg tlf. fra min mor som gråt og fortalte at de nå nekter min søster å ha kontakt med oss via sms, hun får heller ikke ringe hjem.
Kan de virkelig nekte henne å bruke mobilen ?

De har også sagt til min søster at om hun ikke slutter å gråte så sender de henne til ett annet fosterhjem lengre vekk og at hun da ikke får se oss mere. Det samme om vi griper inn for å gjøre noe.

Søstra mi er helt fortvilet og snakker nå om å ta sitt eget liv for hun klarer ikke mere. Det som plager meg mest er at jeg vet hun er i stand til å gjøre det.
Sist jeg møtte henne hadde hun trekt seg inn i seg selv og satt bare og kikket ut i luften. Gnisten i øynene hennes er helt borte. :cry:

Vi har prøvd å si til b.v at vi vil legge henne inn, men de sier det er ikke grunn til det.

Jeg er så ufattelig redd for at hun skal ta livet sitt, man kan så tydelig se hvordan de bryter ned jenta gradvis. Og nå skal hun ikke få vise følelser som gråt mere heller..

Har hun ingen rettigheter ?

Fostermoren hun har komt til har ikke tid til henne heller.
Hun sitter mye på rommet sitt alene uten å gjøre noe.

Hilsen bekymret storesøster.

Beklager om innlegget ble noe langt.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: De har tatt min søster
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 3:35 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Shazam wrote:
(...) Nå har det seg sånn at mine foreldre tapte i nemnda så min yngre søster på 11 år ble plassert i fosterhjem fra og med 1.august.

(...)

De baserte det på min mors psyke og at min far er 100 % ufør grunnet yrkesskade og hjertefeil.

Min mor har papirer fra legen som sier at hun har vært stabil i 2 år. (sosial angst). Dette er papirer som b.v velger og overse trass i at fastlege sender nye brev ang. dette.


Sosial angst er ingen grunn for å ta barn. Da far ikke har sosial angst, så vil også han utfylle det som fovanskes grunnet sosial angst.

Sosial angst er også noe som naturlig minskes med årene.

Shazam wrote:
(...) Legen sier at hun trenger ikke behandling, men får da høre fra b.v at hun nekter behandling.


Det såkalte barnevernet bruker å lyve.

Shazam wrote:
Når det gjelder min søster er hun det jeg vil kalle en "sart sjel".
Hun har alltid vært stille og sjenert av seg og er tett knyttet til vår mor.


Svakheten for sosial angst, er arvelig. Det såkalte barnevernet lever med en egen virklighetsoppfattning - på tvers av vitenskap og folkevett. De tror foreldrene påvirker barna til å bli slik. Dette til tross for at det er lenge siden det ble bevist at det aller meste av adferdsavvik er genetisk betinget.

Barnevernet er omtrent som de som hevdet jorden var flat, lenge etter at det motsatte var bevist.

Shazam wrote:
(...)
Idag fikk jeg tlf. fra min mor som gråt og fortalte at de nå nekter min søster å ha kontakt med oss via sms, hun får heller ikke ringe hjem.
Kan de virkelig nekte henne å bruke mobilen ?


Nei, dette finnes det forordninger mot. Mulig andre her på forumet husker hvordan man skal gå frem overfor dette menneskerettighetsbruddet?

Shazam wrote:
(...)

Vi har prøvd å si til b.v at vi vil legge henne inn, men de sier det er ikke grunn til det.


Dette hjelper normalt ikke. Barnevernet er heller ikke kompetente til å vurdere dette.

Shazam wrote:
(...)
Har hun ingen rettigheter ?


I møte med barnevernet, så settes menneskerettigheter, regler og lover til side. Disse menneskene lever i en egen verden, som et korrupt system gjerne applauderer.

Dere trenger selvsagt advokat. Da de fleste er på barnevernets parti, så må de velges med omhu. I tillegg trenger dere støtte fra flere. Derfor anbefaler jeg dere å bli med i GFSR. ( mona.lygre@gmail.com).

Det er også nyttig å presse overgriperne i barnevernet, gjennom å offentliggjøre deres overgrep, lovbrudd og menneskerettighetsbrudd.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 4:46 pm 
Offline

Joined: Tue Aug 05, 2008 2:41 pm
Posts: 37
Takk for svar!
Håper noen andre her inne kan hjelpe meg ang. mobilbruken.
Vil så gjerne snakke med henne og få berolige henne litt, om det så bare er en SMS. Men jeg trenger noe håndfast å klaske i bordet med.

Jeg føler egentlig at denne saken har blitt litt personlig og at de hakker løs på familien min grunnet meg.

Barnevernet har vært ute etter min datter siden hun ble født for nesten 6 år siden og nå i år vant vi overlegent over de i nemnda.
Og etter det har de virkelig gått til frontalangrep på resten av familien.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 5:14 pm 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Fri Dec 22, 2006 1:40 pm
Posts: 978
Location: Vefsn
Det du beskriver er kjente takter fra disse skrullene i det såkalte barnevernet.

Motivasjonen deres er I BESTE FALL hevn og å vise til at "vi hadde rett" ved å angripe andre i samme familie om de ikke får medhold i den første saken.

_________________
B.E.Bjorbekkmo
[size=75][color=red]
Gjør ALLTID og uten unntak opptak av møter, telefonsamtaler o.l. med BV etc[/color]
Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 6:00 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Dette har Fylkesmannen skrevet:

DU HAR RETT TIL Å RINGE
Stort sett kan du ringe når du vil til hvem du vil. Du kan bruke telefonen der du bor eller du kan bruke din egen mobiltelefon, om du har. Noen ganger er det bestemt at det er noen du ikke skal ha kontakt med. Da kan du heller ikke ringe til dem. Det kan også være tider på døgnet hvor du ikke får lov til å ringe til andre enn den du har kontakt med i barnevernet eller til dem som skal passe på at rettighetene dine blir fulgt (fylkesmannen).

Jeg ville kontaktet Fylkesmannen du hører til, så får du vite det riktige der.
Og lykke til.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject: "Barnevernet" skyldig i barnespesifikk tortur
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 6:18 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Shazam wrote:
Takk for svar!

Barnevernet har vært ute etter min datter siden hun ble født for nesten 6 år siden og nå i år vant vi overlegent over de i nemnda.
Og etter det har de virkelig gått til frontalangrep på resten av familien.


Du virker utrolig sterk og positiv til tross for at du har vært forfulgt av "barnevernet" i hele seks år.

Det er godt å høre at noen vinner i f-nemnda.

Såvidt jeg vet, har ikke "barnevernet" rett til å hindre bruk av mobiltelefon da det strider mot menneskerettighetene.

Det søsteren din blir utsatt for av "barnevernet" vil jeg nesten kalle barnespesifikk tortur.

Les mer om det her: Barn, tortur og retur: Elisabeth Gording Stang har skrevet en utredning for SMR på oppdrag fra Arbeids- og inkluderingsdepartementet om den rettslige betydningen av barnespesifikk tortur, umenneskelig og nedverdigende behandling i asylsaker, herunder barns returvern.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 7:26 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Quack wrote:
Dette har Fylkesmannen skrevet:

DU HAR RETT TIL Å RINGE
(...) Du kan bruke telefonen der du bor eller du kan bruke din egen mobiltelefon, om du har. Noen ganger er det bestemt at det er noen du ikke skal ha kontakt med. Da kan du heller ikke ringe til dem. (...).

Jeg ville kontaktet Fylkesmannen du hører til, så får du vite det riktige der.
(...)


Fylkesmannen er vanligvis helt uvillig til å stille kritiske faglige spørsmål overfor det såkalte barnevernet. Derimot kan de kritisere og bruke autoritet overfor formelle feil som tidsoverskridelser ol.

Fylkesmannen bør altså få vite hva som er gjeldende menneskerettigheter, av dere, når dere kontakter dem.

http://lov.r-b-v.net/#art8
Quote:
Artikkel 8 - Retten til respekt for privatliv og familieliv

1 Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin korrespondanse.

2 Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet unntatt når dette er i samsvar med loven og er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til den nasjonale sikkerhet, offentlige trygghet eller landets økonomiske velferd, for å forebygge uorden eller kriminalitet, for å beskytte helse eller moral, eller for å beskytte andres rettigheter og friheter.




Det skal ikke skje noe inngrep av offentlig myndighet i utøvelsen av denne rettighet

unntatt når dette er i samsvar med loven

OG

er nødvendig i et demokratisk samfunn av hensyn til

den nasjonale sikkerhet,
offentlige trygghet eller
landets økonomiske velferd,

for å forebygge uorden eller kriminalitet,
for å beskytte helse eller moral, eller
for å beskytte andres rettigheter og friheter.


Legg merke til at det står "OG". Det er altså to "deler" som skal oppfylles for at man skal kunne gripe inn i andres private sfære.

Å nekte jenta normal kommunikasjon er vel ikke nødvendig verken for den nasjonale sikkerhet, offentlig trygghet eller landets økonomiske velferd...

Kort sagt: Menneskerettighetsbrudd.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 7:57 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Dersom ikke nemnda/retten har begrenset telefonkontakt mellom foreldre og barn, så kan heller ikke barneverntjenesten gjøre det. Dersom barnevernet ønsker en slik begrensing av kontakt mellom foreldre og barn, så må de fremme sak for nemnda vedr. det. Fylkesmannen i ditt (din families) hjemfylke er rette klageinstans.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 9:44 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Shazam skrev:

Quote:
De baserte det på min mors psyke og at min far er 100 % ufør grunnet yrkesskade og hjertefeil.



Da er jo far hjemme og kan yte omsorg når mor er syk. Skulle hjertet svikte kan jo barnevernet bedømme situasjonen da. Er det noen i familien som er vurdert som aktuelt fosterhjem i en slik situasjon? Noen jenta og familien kan ha tiltro til? Hva med faddere? Jeg lærte hjemme at faddere hadde oppgaven å ta seg av deg dersom foreldrene ikke kunne.

Og hjertet vil vel knapt ha det bedre av uroen over et barn som han ikke får verge. Og sosial angst kan en lett utvikle i møtet med slik nedrig maktarroganse og gudløs framferd.

For å motvirke sosial angst - hva med en skikkeleg støttekontakt - men dette kan familien løse - du og de rundt deg. Sjekk ut skolesituasjonen - mye sosial angst utvikles i de omgivelsene.

Hva mener barnevernet er galt med jenta da? At hun er sjenert? viser hun for sterk avhengighet av mor kanskje? Er det dette de er bekymret for?

Det er fint at du ønsker å roe henne så godt du kan, men det ser ikke ut til at barnevernet ønsker at hun skal roe seg. Kanskje de håper at sjokket skal gi henne hukommelsestap, slik at hun blir et blankt ark for barnevernet å skrive signaturen sin på?

Sorry, barnevernsofre har lite rettigheter, bortsett fra retten til å bli en produktiv robot eller evig sosialklient. De herjer med deg til du er følelsmessig nummen eller en vandrende bombe.

Men - det finnes håp! Skaff en dyktig advokat - gå til avisen - men vær nøye på hvor. Bruker du avisen må du være ærlig om egne feil, men sørg for å beskrive galskapen grundig. Det har virket før - spesielt dersom du har støtte i omgivelsene. Og det påvirker dommeren - til å tenke utenfor den faste boksen.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Aug 05, 2008 11:03 pm 
Offline

Joined: Tue Aug 05, 2008 2:41 pm
Posts: 37
Tusen takk for svar.
Er godt å få litt rettleiing i en sånn periode.

De har ikke vurdert noen innen familien til å stille som fosterfamilie, trass i at vi har gitt uttrykk for at vi helst vil ha en innen familien.

B.v påstår at min søster ikke er sjenert, men at det er angst hun har og at hun kopierer vår mors psyke, samt at hun er alt for knyttet til vår mor.
De har også lagt litt vekt på at hun er for overvektig og at våre foreldre da ikke gir henne sunn nok mat.
Merkelig hvordan de kan si sånne ting uten å ha sett ungen spise.

Saken har blitt anket og den skal opp i en eller annen rett (husker ikke navnet i farten) den 2. oktober.
Synes i det minste hun kunne bodd hjemme til det var over.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 1:06 am 
Offline
Rang: Storbruker

Joined: Tue Jul 31, 2007 2:05 am
Posts: 206
Location: Haugesund
Tingretten?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 7:09 am 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
I §4 i Forskrift om Fosterhjem, som er en lov Barnevernet skal forholde seg til, står det bl.a. : Barneverntjenesten skal alltid vurdere om noen i barnets familie eller nære nettverk kan velges som fosterhjem.

Det er viktig at det står: skal alltid!

Så dette kan dere få advokaten til å ta opp i retten, hvis dere ikke får endret det før dette.
Resten kan du lese her:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/do ... l?id=92232

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 11:13 am 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
En forskrift er ikke en lov...
Erfaringsmessig vet jeg at det er tilstrekkelig at barnevernet har "vurdert" at barnet ikke skal plasseres i sin familie for at forskriften skal være fulgt. Man skal også vite at det ikke er ukomplissert med familieplassering under barnevernet. Splitt-og-hersk er deres metode. Familier blir utsatt for sterkt press fra barnevernet til å ta avstand fra hverandre internt. Foreldre opplever da ofte at de er falt i ryggen også av sine egne...
:evil:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 12:55 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Jeg er klar over at en forskrift ikke er en lov, men den kommer etter lover i hva de skal forholde seg til. Og bv gjør som de vil. Men det jeg mente er at de kan etterspørre de skriftlige vurderingene av familien som fosterhjem når man kommer til retten. Da må bv legge frem dette.
Så kan man håpe på at dommeren biter seg merke i fremgangsmåten til bv, eller mangel på denne.
Uansett lykke til.........

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Aug 06, 2008 5:29 pm 
Offline

Joined: Tue Aug 05, 2008 2:41 pm
Posts: 37
Lurer på en liten ting til.
Vi fikk en hjemmekonsulent i vår egen sak rett før vi for i nemnda.
Hun sa at hun hadde lest alle sakspapirene våres, har hun lov til det ?


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 26 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]