It is currently Tue Apr 23, 2024 6:13 pm



Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 07, 2008 1:36 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Gratulerer så innmari mye.
Synd du ikke får alle hjem idag, men nå kan dere kose dere veeeeeldig mye. Det er herlig å se at det nytter å kjempe imot.
Kos dere.........Er kjempeglad på deres vegne!!

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Hei ; ) Bv anker ikke,.
PostPosted: Fri Mar 07, 2008 2:01 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
evy wrote:
Får de 2 eldste hjem i dag og de minste over helgen. Kjempe Glad her nå.

Takker for alle svar og all støtte. men tror ikke dere blir kvitt meg. :D


Håper vi får din deltakelse fortsatt. det er så alt for mange som hopper av etter at egen sak er løst. vi trenger imidlertid alle som kan støtte saken!

Igjen, gratulerer så mye!!

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
 Post subject: hei.
PostPosted: Fri Mar 07, 2008 3:15 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 10, 2008 7:52 am
Posts: 75
Neida , blir her forsatt jeg. :D


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri Mar 07, 2008 5:52 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
Det er bra, for forumet trenger alle gode krefter.
Og tillykke til dere!
  

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Fri Mar 07, 2008 7:16 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Det var en gladnyhet, jeg håper at når alle barne dine er vel hjemme at dere får litt ro rundt dere.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject: hei. takker for alle svar.
PostPosted: Wed Mar 12, 2008 5:35 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 10, 2008 7:52 am
Posts: 75
Fikk hele dommen i dag :D
Hehe den var ensteming fra tingretten. Det sto også at bv og fylkesnemda saksbehandling har vært i strid med bvloven 4-1 , 6-3, 1 og 2 ledd og forvaltningsloven (særlig 16) bestemmelser.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed Mar 12, 2008 7:11 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
I strid med bvloven ja? Det sier jo bare at de ikke engang skjønner det lovverket som er deres eget arbeidsverktøy. Jeg synes det sier litt om den kompetansen de har. Jeg lurer på om bvloven er pensum under utdannelsen de har?

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hei. takker for alle svar.
PostPosted: Thu Mar 13, 2008 7:09 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
evy wrote:
Fikk hele dommen i dag :D
Hehe den var ensteming fra tingretten. Det sto også at bv og fylkesnemda saksbehandling har vært i strid med bvloven 4-1 , 6-3, 1 og 2 ledd og forvaltningsloven (særlig 16) bestemmelser.


Du har ikke anledning til å legge ut hele vedtaket? Det kan være gull verdt for andre som kjemper imot uriktige vedtak. Det er interessant at du nevner at tingretten mener Fylkesnemndas saksbehandling har vært i strid med barnevernslovens § 4-1 om barnets beste. Kan du si noe mer konkret om saken?

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject: Gratulerer så masse!
PostPosted: Thu Mar 13, 2008 9:56 pm 
Offline

Joined: Sat Mar 08, 2008 8:32 pm
Posts: 16
Location: Bergen
Endelig en glad historie. Så godt å høre at i det minste kan gå an..

(smiile) Håper vi blir flere etterhvert.

_________________
Laksevåg bv må granskes...


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: hei. takker for alle svar.
PostPosted: Thu Apr 10, 2008 3:25 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 10, 2008 7:52 am
Posts: 75
agrippa wrote:
evy wrote:
Fikk hele dommen i dag :D
Hehe den var ensteming fra tingretten. Det sto også at bv og fylkesnemda saksbehandling har vært i strid med bvloven 4-1 , 6-3, 1 og 2 ledd og forvaltningsloven (særlig 16) bestemmelser.


Du har ikke anledning til å legge ut hele vedtaket? Det kan være gull verdt for andre som kjemper imot uriktige vedtak. Det er interessant at du nevner at tingretten mener Fylkesnemndas saksbehandling har vært i strid med barnevernslovens § 4-1 om barnets beste. Kan du si noe mer konkret om saken?


Hei.

skal prøve og få lagt ut vedtaket her.
Men har et spørsmål.

Jeg hadde barnehage plass til min minste barn, som jeg har skaffet selv.
Uten hjelp fra bv, har heller ikke fått den dekket av bv.
Men bv sa vist opp plassen, når de took barna mine.
Og jeg får den ikke tilbake. Så der ødlegger dem for barnet mitt, så han ikke får være sammen med andre barn, han likte seg også veldigt i barnehagen.
Kan jeg klage noen steder?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Gratulerer så masse!
PostPosted: Thu Apr 10, 2008 11:05 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Mon Aug 21, 2006 4:18 pm
Posts: 1851
Location: Bergen

Laksevågbv wrote:
Endelig en glad historie. Så godt å høre at i det minste kan gå an..

(smiile) Håper vi blir flere etterhvert.


_________________
Den som tror at det å være liten ikke gir innflytelse, har aldri lagt i telt med mygg!
Signer OPPROP mot fylkesnemnda her!
Bli med på MASSESØKSMÅL MOT FYLKESNEMNDA!


Top
 Profile  
 
 Post subject: bv og fylkesnemda saksbehandling har vært i strid med bvlove
PostPosted: Tue Apr 22, 2008 6:56 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 10, 2008 7:52 am
Posts: 75
bv og fylkesnemda saksbehandling har vært i strid med bvloven 4-1 , 6-3, 1 og 2 ledd og forvaltningsloven (særlig 16) bestemmelser.


kan jeg få advokaten til og Klage på dette??
Har også lyst til og anmelde ei hos bv for falsk raport, hun innrømmet dette i tingretten.

Kan jeg gjøre dette?

Takker for svar.


Top
 Profile  
 
 Post subject: barnehage
PostPosted: Tue Apr 22, 2008 7:34 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Wed Apr 09, 2008 7:23 pm
Posts: 193
Location: Vestlandet
Du kan klage på dette til fylkesmannen.
Dersom du er i arbeid og taper arbeidsinntekt kan du be dette dekket.

Men for alt du gjør ikke ta imot hjelp til barnehageplass fra BV, da mottar du hjelpetiltak og de kan gi dem sporen til å starte saken helt på nytt.

Når det gjelder saksbehandling kan du også klage til fylkesmannen, men det lureste, men også det mest kostbare og tidkrevende er et privat søksmål Det kan advokaten din hjelpe med.
Uansett om du kom noen vei så kan det ivertfall føre til granskning av bv der du bor, og noen kan kanskje måtte gå fra sine stillinger. Ikke det at det blir offentlig, men pene og pyntelige permisjoner..

Uansett så er det kanonbra at barna dine er hjemme, og pust litt nå og få tilbake kreftene.
Stor klem


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: barnehage
PostPosted: Tue Apr 22, 2008 9:19 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker

Joined: Thu Jan 10, 2008 7:52 am
Posts: 75
Diamanten wrote:
Du kan klage på dette til fylkesmannen.
Dersom du er i arbeid og taper arbeidsinntekt kan du be dette dekket.

Men for alt du gjør ikke ta imot hjelp til barnehageplass fra BV, da mottar du hjelpetiltak og de kan gi dem sporen til å starte saken helt på nytt.

Når det gjelder saksbehandling kan du også klage til fylkesmannen, men det lureste, men også det mest kostbare og tidkrevende er et privat søksmål Det kan advokaten din hjelpe med.
Uansett om du kom noen vei så kan det ivertfall føre til granskning av bv der du bor, og noen kan kanskje måtte gå fra sine stillinger. Ikke det at det blir offentlig, men pene og pyntelige permisjoner..

Uansett så er det kanonbra at barna dine er hjemme, og pust litt nå og få tilbake kreftene.
Stor klem



Hei.

takker for svar,
Så da kan jeg klage på det dem gjorde som stridde mot i bv loven og forvaltningsloven.

Har fått beskjed om at gutten min har barnehage plass fra høsten av.
jeg kan være hjemme med gutten min jeg, men synes det bare er rart at bv kan si opp barnehage/sfo plasser når jeg selv har skaffet dette og betalte dette selv.
men dem får brev fra adv. min nå. er noen ungdommer som har hørt noe bare bv har sagt. Og det kommer ikke herfra.

Klem


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Apr 22, 2008 10:08 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Wed Jun 27, 2007 5:14 pm
Posts: 107
Location: Oslo
Jeg ville ikke bare klaget til Fylkesmannen.
Jeg ville i tillegg politianmeldt bv for grov uforstand i tjenesten, og for skriving av falsk rapport og ærekrenkelser hvis det er usannheter om deg i rapporten. Jeg legger ved kopi av Straffeloven her. Hvis anmeldelsen blir henlagt, kan den komme til nytte ved en senere anledning, om denne personen blir anmeldt igjen.

23de Kapitel. Ærekrænkelser.


§ 246. Den som rettsstridig ved ord eller handling krenker en annens æresfølelse eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 6 måneder.

Endret ved lov 10 mars 1939 nr. 1.



§ 247. Den som i ord eller handling optrer på en måte som er egnet til å skade en annens gode navn og rykte eller til å utsette ham for hat, ringeakt eller tap av den for hans stilling eller næring fornødne tillit, eller som medvirker dertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Er ærekrenkelsen forøvet i trykt skrift eller i kringkastingssending eller ellers under særdeles skjerpende omstendigheter, kan fengsel inntil 2 år anvendes.

Endret ved lover 10 mars 1939 nr. 1, 12 des 1958 nr. 1, 23 mars 1973 nr. 17, 13 juni 1980 nr. 36.



§ 248. Har den efter § 247 skyldige handlet mod bedre Vidende, straffes han med Fængsel indtil 3 Aar.

Under særdeles formildende Omstændigheder kan Bøder anvendes.



§ 249.

1. Straff efter §§ 246 og 247 kommer ikke til anvendelse dersom det føres bevis for beskyldningens sannhet.
2. Selv om det føres sannhetsbevis som nevnt under 1, er beskyldningen straffbar dersom den er fremsatt uten at der var noen aktverdig grunn til det eller dersom den ellers er utilbørlig på grunn av formen eller måten den er fremsatt på eller av andre grunner.
3. Straff efter §§ 246 og 247 kommer ikke til anvendelse på den som har vært pliktig eller nødsaget til å uttale sig eller som har uttalt sig til berettiget varetagelse av eget eller andres tarv, dersom det godtgjøres at han i enhver henseende har vist tilbørlig aktsomhet.
4. Bevis for sannheten av en beskyldning tillates ikke ført
a) for straffbar handling som den beskyldte er frikjent for ved endelig innenlandsk eller utenlandsk dom.
b) dersom retten enstemmig finner det utvilsomt at beskyldningen er utilbørlig uansett dens sannhet og at nektelse av bevisførsel er ønskelig av hensyn til den fornærmede. Sådan bevisførsel må aldri nektes dersom påtalemyndigheten eller saksøkeren på forhånd har tilkjennegitt at der vil bli påstått straff efter § 248 eller at der bare vil bli gjort sivile krav gjeldende.
5. Når bevisførsel om sannheten av en beskyldning er nektet, er der heller ikke adgang til bevisførsel om hvorvidt tiltalte (saksøkte) har trodd eller hatt grunn til å tro på beskyldningens sannhet.

_________________
Det er fullt mulig for David å slå Goliat


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 47 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]