Savner_jenta_mi wrote:
Jeg har blitt fratatt jenta mi etter 3 uker på en barnevernsinstitusjon. Ang. samvær fikk jeg beskjed om at det avtales med barnevernet og alle møter avholdes på institusjonen. Alle møter skal være under tilsyn, og vare i 1-1,5 time. Jeg har prøvd å få tak i saksbehandlerne mine igår og idag for å få avtalt samvær, og de sliter med å få tak i de som jobber med saken min på institusjonen. Jeg fikk beskjed om at det kan ta opptil EI UKE å få avtalt samvær! Dette skal ikke være lov!
Det såkalte "barnevernet" trenerer samvær med barnet. Det er en del av spillet. De som jobber i "barnevernet" mangler menneskelige følelser. De er så avstumpete at de ikke forstår hvor vondt det er for en mor å bli fratatt kontakt med sitt lille barn. De bryr seg heller ikke om barnet. Det er så angivelig så fantastisk for barn å havne sammen med en dysfunksjonell "fosterfamilie" bestående av en tilfeldig mann og kvinne og barn hentet inn fra diverse andre familier.
Om barnet ikke legger på seg mens det er hos fosterpersonene, legger de skylden på moren da også, for da heter det seg at barnet er så preget av omsorgssvikt at det ennå ikke har tatt seg inn etter den forferdelig tiden hos naturlig mor.
Forøvrig synes jeg "samvær" er et forferdelig ord. Det vekker assosiasjoner til
Brave New World. Man sier da ikke at man skal ha samvær når man skal besøke venner/familie? "Barnevernet" benytter et ordforråd hentet inn fra en annen verden. Bare de kalde reptil-psykologene er skolert i "barnevernsk". Vi har derfor laget en egen ordbok slik at vanlige folk kan lære hva "barneverns"-ordene betyr på vanlig norsk. Du finner den lenger ned blant temaene.