It is currently Tue Apr 16, 2024 7:26 am



Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
 Post subject: Det s.k. barnetvernet i England
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 9:20 am 
Offline

Joined: Sun May 21, 2006 3:40 pm
Posts: 16
Location: Rogaland
Lurer litt på om ikke barneverns-industrien er minst like ille i England som i Norge:


Fra dagens nettutgave av dagbladet:
Quote:
I går ble det funnet rester av et barnelik ved lokalene til det tidligere barnehjemmet Haut de la Garenne i St. Martin på Jersey i Storbritannia.

Nå graver politiet etter seks nye lik,
...
Politiet frykter at flere jenter og gutter på mellom 11 og 15 år har blitt misbrukt siden 1960-åra og opp gjennom 40 år ved det tidligere barnehjemmet.


VG melder også om saken:
Quote:
Politiet har gått bredt ut og etterforsker en rekke statsinstitusjoner og organisasjoner på Jersey. Men foreløpig prioriteres arbeidet på det tidligere barnehjemmet, Haut de la Garenne i St. Martin.
...
Helseminister på Jersey, senator Stuart Syvret, sier han ikke er overrasket over den alvorlige vendingen i saken.

- Etter å ha snakket med mennesker som var på Haut de la Garenne-barnehjemme, kommer ikke dette funnet som noen overraskelse, sier Syvret til BBC.



Ellers har barneverns-industrien i England tidligere utmerket seg ved å gi bort guttebarn til to "samboende" mannspersoner de allerede visste var både homoseksuelle og pedofile - med forutsigelig resultat, som referert til i denne tråden.

Hilsen antipsykopat


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 11:14 pm 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Slike konsekvenser er en naturlig følge av systemet og det er ikke særlig forskjell fra land til land - i det minste i den vestlige (og østlige) verden.

Pedro Almodovar beskriver hvordan det arter seg i det katolske Spania i filmen "Dårlig oppdragelse", og det finnes ellers ett vell av overgrepshistorier fortalt gjennom de fleste uttrykksformer. Noen også gjennom vold og egne overgrep.

Vi vet dette, vi velger bare å se bort fra det - i troen på at "framskrittet" vil eliminere slikt når vi alle er blitt roboter.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Filmen: Song for a Raggy Boy
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 11:27 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:13 am
Posts: 1063
Jeg anbefaler filmen Song for a Raggy Boy (norsk tittel Guttene fra St. Judes). Filmen bygger på en sann historie, og beskriver livet ved en "oppdragelsesanstalt" i Irland i mellomkrigstiden. Institusjonen ble drevet av katolske "brødre". Tross tilliten som ble vist disse skolerte, fagkyndige så forekom vold, tyranni, seksuelle overgrep, ja sågar drap. Filmen viser også det vi kan kalle "samvær med tilsyn"...

Dessverre er forholdene ved barnehjem ikke bedre i dag - fordi det er selve ideen det er noe i veien med: at fremmede skal oppdra og gi omsorg til andres barn under tvangsregimer.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 2:51 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Sun Mar 11, 2007 12:06 am
Posts: 478
Gammelt ordtak: Blod er tykkere enn vann.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 4:15 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Irland er og kjent, her anbefaler jeg filmen The Magdalene sisters

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 8:01 pm 
Offline
Rang: Ivrig bruker
User avatar

Joined: Thu Jun 29, 2006 10:54 am
Posts: 181
 
De to nevnte filmene kan Nina og Ama legge inn beskjed om i avdeling "Filmer, DVD, ...."

_________________
REDD BARNA VÅRE! Signer oppropet.
http://opprop.r-b-v.net


Top
 Profile  
 
 Post subject: Guttehjem fredheim brenner opp
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 1:59 am 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Quote:
Årsaken til brannen er foreløpig ikke kjent. Lagerbygningen som i dag brant ned, var en av to bygninger som utgjorde guttehjemmet «Fredheim». Barnehjemmet var i drift fra 1920 til tidlig på 1950-tallet.


http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.4969418

Kan brann være påsatt for å fjerne spor etter gamle barnelik gravd ned i bygningen lik saken i England?

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 9:41 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ama skrev:

Quote:
Kan brann være påsatt for å fjerne spor etter gamle barnelik gravd ned i bygningen lik saken i England?


Om ikke konkrete lik, så kan det vel ha tatt seg av dokumentasjonen?
Å brenne dokumenter er en velkjent metode for å slette spor.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re
PostPosted: Sat Mar 01, 2008 5:27 pm 
Offline
Superposter

Joined: Wed Sep 27, 2006 2:53 pm
Posts: 1149
Location: Danmark
Jeg trodde de markulerte dokumentene i en maskin, de skriver i vært fall til meg at de har markulert dokumentene, når jeg etterspør dem som mangler av det selekterte sakdokumentinnsyn som er utlevert. Jeg tror i henhold til de skrekkhistorier som har overlevd barnehjemmet fredheims historie at det sansynligvis også her er gamle skjelleter og barnelik murt inn i huset som var det forhenværende barnehjemmet.

_________________
AMA

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 11:14 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Ja, det kan godt hende - men det kan også være tidligere offer som har tent på :wink: .

Jeg vet at mange drømmer om å brenne ned de institusjoner som de har vært offer for. Jeg har drømt om det selv.

Jeg vet også at det finnes arkiver mange steder - jeg tror alle offentlig støttede instiusjoner er forpliktet til å ta vare på arkivene sine eller å levere dem til riksarkivet eller noe.
Imidlertid har jeg hørt om tilfeller der de bare er blitt etterlatt ved opphør av driften og gjenfunnet av de som tilfeldigvis har kjøpt eiendommen.

Det blir litt som den frøbanken på Svalbard - hvor lenge vil det finnes et apparat til å ta vare på og holde oversikten over banken og hva skjer når de institusjoner som har drevet den opphører?

Forresten så behøver vi ikke håndfaste lik for å vite at det har skjedd mange grusomheter ved norske barnehjem og likhaugen vokser i hvertfall blant de som har opplevd det - selv om de ligger spredt rundt på kirkegårdene.
Det spiller liten rolle om noen faktisk døde som direkte følge av behandlingen eller om det skjer etterpå, når slike ting blir avslørt vet vi at tåkeleggingen setter inn - "det var da det og itte nå!"

Det er selve systemet som dreper og systemet er velsignet av samfunnet.
Så lenge vi lever i den villfarelse at institusjoner er skikket til å gi omsorg - utover husly og mat - vil det stadig bli nye offer.

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 5:51 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Det er selve systemet som dreper og systemet er velsignet av samfunnet.


Angående hva samfunnet velsigner.

Jeg har i den senere tid tenkt på dette med Jesus som opplevde en dyp nød fordi folk var som "får uten hyrder".

Svært motvillig forholder jeg meg til at mennesker trenger en form for ledestjerne.

Da tenker jeg at media har sin plass i dette, f.eks for å gi objektiv informasjon.

Det som er interessant med hyrde-analogien, er at hyrden gikk foran, i den kulturen, hvor det var en større nærhet mellom sau og hyrde enn i dagens fjøs. Det handlet ikke om kontroll, men tillit og nærhet.

Det er en annen måte å lede på enn ved dagens maktinstitusjoner og kontrollaparat.

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Last edited by Arild Holta on Sun Mar 02, 2008 11:56 pm, edited 1 time in total.

Top
 Profile  
 
 Post subject: Den onde hyrde
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 11:30 pm 
Offline
Superposter
User avatar

Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am
Posts: 3979
Location: Sosialdiktaturet Norge
Arild Holta wrote:
Jeg har i den senere tid tenkt på dette med Jesus som opplevde en dyp nød fordi folk var som "får uten hyrder".

Det som er interessant med hyrde-analogien, er at hyrden gikk foran, i den kulturen, hvor det var en større nørhet mellom sau og hyrde enn i dagens fjøs. Det handlet ikke om kontroll, men tillit og nærhet.

Det er en annen måte å lede på enn ved dagens maktinstitusjoner og kontrollaparat.


Hyrde-analogien er interessant. Menneskene i dagens samfunn blir behandlet som dyr som er helt i sin eiers vold (les: statens vold). De kan når som helst tas ut av flokken for å slaktes. Flere og flere dyr må slaktes for å stille sin eiers umettelig begjær etter kjøtt.

Fårene kan også betraktes som blodoffer som blir ofret for å stille begjæret til en falsk gud (les: staten). Barn blir ofret ved å tvangsfjerne dem fra foreldrene for å blidgjøre avguden staten. Staten krever blodoffer. Slik sett kan de ansatte i det såkalte "barnevernet" og deres psykologer betraktes som yppersteprester(inner) som utfører den rituelle ofringen. Ofringen tar sted i Fylkesnemnda hvor dommerne sitter. Formålet med ofringen er å blidgjøre avguden staten.

"Barneverns"-monsteret har fått makt i dagens samfunn fordi menneskene har forlatt den sanne hyrde/gjeter, nemlig Jesus.

Staten er ingen god hyrde. Bare se på hvordan samfunnet behandler de narkomane. De får ingen behandling men går langsomt til grunne, og det blir stadig fler av dem. Man skulle nesten tro at det var et mål for stat og kommune at flest mulig skal bli narkomane. "Barnevernet" gjør nok mange til narkomane. Derfor er det ekstra farlig når tenåringer blir tatt ut av hjemmet. I barnetraffickernes institusjoner blir de ofte introdusert for narkotika.

_________________
“ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State,
Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy
remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There
will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon Mar 03, 2008 11:09 am 
Offline
Rang: Storbruker
User avatar

Joined: Wed Oct 04, 2006 1:08 pm
Posts: 549
Location: Eidskog/magnor
Jeg tror barnevernet bevisst tar ungdommer ut av hjemmet for å få de til å bli narkomane. Da har bv toppen argumentasjon for økte bevilgninger og de skaffer også politiet jobb slik at de også kan rope etter økte bevilgninger. Hele greia "koker" ned til begjæret etter mer penger. Våre barn er en kilde til penger og tilfredstilelse av syke lyster.

_________________
"Sjefen" på eidskogen


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 04, 2008 10:36 am 
Offline
Superposter

Joined: Thu Oct 26, 2006 9:47 am
Posts: 1293
Location: Stjørdal
Arild skrev:

Quote:
Det som er interessant med hyrde-analogien, er at hyrden gikk foran, i den kulturen, hvor det var en større nærhet mellom sau og hyrde enn i dagens fjøs. Det handlet ikke om kontroll, men tillit og nærhet.


Nettopp -tillit og nærhet.

Jeg regner meg som et selvstendig tenkende og handlende menneske, allikevel har jeg behov for å søke råd og lytte til andres erfaringer og innsikter. Det er forskjell på å la seg lede blindt og å følge noen en stoler på at kan veien.

Det er fullt mulig å stole på noen selv om de ikke alltid vet veien også, men dersom de leder deg vill ved løgn og bedrag fortjener de ingen respekt. Det er verre enn tvang!

_________________
Don't hate the media, become the media!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue Mar 04, 2008 3:19 pm 
Offline
Site Admin
User avatar

Joined: Sun Feb 05, 2006 7:18 pm
Posts: 7442
Location: Mosjøen, Vefsn kommune på Helgeland.
Anne Brit Raaen wrote:
Det er fullt mulig å stole på noen selv om de ikke alltid vet veien også, men dersom de leder deg vill ved løgn og bedrag fortjener de ingen respekt. Det er verre enn tvang!


Jeg har EN grunnleggende lov: IKKE TVING! Eller: Du skal ikke utøve tvang. Dette grunnet den ene grunnleggende rettigheten: EGET VALG!

Løgn og bedrag definerer jeg som tvang, men det kan godt være verre enn ren fysisk tvang. Da det gjerne gir en langvarig makt over personens tanker og derav valg og handlinger. Man trenger jo ikke fysisk makt for å få noen til å handle frivillig på løgn og bedrag. Dermed oppstår en mye dypere, og i negativ mening, sofistikert, makt enn gjennom trusler og vold.

(Kun tvang legitimerer tvang.)

_________________
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
.
"Vårt" lysebrune-mørkerøde såkalte barnevern stjeler mennesker
> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 15 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Theme designed by stylerbb.net © 2008
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
All times are UTC [ DST ]