It is currently Wed Jun 18, 2025 8:03 pm

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6
Author Message
 Post subject: Dårligere undervisning finnes ikke i Norden
PostPosted: Tue Dec 11, 2007 8:43 pm 
Superposter

SINT wrote:
Da var det er faktum da... Fikk brev i dag. Nok en undersøkelsessak er iverksatt på bakgrunn av bekymringsmelding mottatt bvt 22.10.07.

Det er jo litt rart å få en undersøkelsessak på nakken på grunn av hjemmeundervisning når man vet at den norske skolen er blant de dårligste i OECD-området.

Norsk skole er i likhet med barnetraffickvirksomheten kun til for å sysselsette udugelige offentlig ansatte.

Hvor mange undersøkelsessaker har du hatt?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject: Re: Dårligere undervisning finnes ikke i Norden
PostPosted: Wed Dec 12, 2007 8:46 am 
Rang: Ivrig bruker

Jeg vet ikke en gang om bvt ble informert om at jeg hadde hjemmeundervisning..? Det stod iallfall ikke noe i brevet fra dem.

Dette er vår 4. undersøkelsessak, den 2. i år.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Dec 12, 2007 1:26 pm 
Superposter

SINT wrote:
Christian Beck, ved UiO var temmelig skråsikker på at hj.undervisning ikke var noen årsak til u.sak.

Hvis Christian Beck har vært skråsikker på noe sånt, er han naïv. Jeg er faktisk forbauset, for han og de han samarbeider med har da lang erfaring med hvilket helvete foreldre utsettes for når de vil drive hjemmeundervisning for sine barn. – Pussig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 02, 2008 12:33 am 

MH Skånland wrote:
SINT wrote:
Christian Beck, ved UiO var temmelig skråsikker på at hj.undervisning ikke var noen årsak til u.sak.

Hvis Christian Beck har vært skråsikker på noe sånt, er han naïv. Jeg er faktisk forbauset, for han og de han samarbeider med har da lang erfaring med hvilket helvete foreldre utsettes for når de vil drive hjemmeundervisning for sine barn. – Pussig.

Beck er nok ikke så naiv. Han har i den senere tid vist å være en samfunnsrytter med div. holdninger..SÅ da er det litt rart at han sier det han sier.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 02, 2008 12:43 am 

Brev nr. 2 (i løpet av desember 07) fra bvt ankom i går. Med 'påpakning' for at jeg ikke stilte opp på et møte jeg ikke hadde sjanse til å nå.Om jeg hadde valgt å gå(hvilket jeg ikke hadde)

Brevet som ankom i går, 31.12.07, inneholdt trusler om å bruke loven til å komme hjem til oss fordi jeg ikke hadde tatt kontakt. Dette brevet inneholdt ny møtedato- det var forresten 21.12(skrevet og postet 17.12).

I første brev står det forsåvidt at det med skolesit. er observert. Nå brukes denne igjen som påskudd til nye samtaler.

Fristelsen er stor ift. å sende et kort brev: "Deres post kommer ikke frem i tide. Og jeg har ikke anledning eller ønsker om å prioritere møtevirksomhet fremfor å ivareta mine barn.

Det vil bli sendt klage.

Ellers alt godt for 2008!

Profile  

Post subject: Godt nytt år til alle
PostPosted: Wed Jan 02, 2008 8:48 am 
Superposter

SINT wrote:
Brev nr. 2 (i løpet av desember 07) fra bvt ankom i går. Med 'påpakning' for at jeg ikke stilte opp på et møte jeg ikke hadde sjanse til å nå.Om jeg hadde valgt å gå(hvilket jeg ikke hadde)

Brevet som ankom i går, 31.12.07, inneholdt trusler om å bruke loven til å komme hjem til oss fordi jeg ikke hadde tatt kontakt. Dette brevet inneholdt ny møtedato- det var forresten 21.12(skrevet og postet 17.12).

I første brev står det forsåvidt at det med skolesit. er observert. Nå brukes denne igjen som påskudd til nye samtaler.

Fristelsen er stor ift. å sende et kort brev: "Deres post kommer ikke frem i tide. Og jeg har ikke anledning eller ønsker om å prioritere møtevirksomhet fremfor å ivareta mine barn.

Det vil bli sendt klage.

Ikke la dem få komme hjem til deg eller få deg på tomannshånd. La all kommunikasjon være skriftlig og helst gå gjennom advokat. Da gjør du det vanskeligere for dem, og de får ikke anledning til å skrive sine høyst subjektive "referater", som de planlegger å bruke for å ta fra deg barna.

Trenér enhver kontakt med de kommunale gangsterne.

Godt nytt år til alle barn og foreldre som kjemper imot å bli utbyttet av det såkalte "barnevernet".

Profile  

Post subject: Re: Godt nytt år til alle
PostPosted: Tue Jan 15, 2008 9:52 pm 

agrippa wrote:
SINT wrote:

Det vil bli sendt klage.

Ikke la dem få komme hjem til deg eller få deg på tomannshånd. La all kommunikasjon være skriftlig og helst gå gjennom advokat. Da gjør du det vanskeligere for dem, og de får ikke anledning til å skrive sine høyst subjektive "referater", som de planlegger å bruke for å ta fra deg barna.

Trenér enhver kontakt med de kommunale gangsterne.

Godt nytt år til alle barn og foreldre som kjemper imot å bli utbyttet av det såkalte "barnevernet".

Nå kom nok et brev der de ville ha bekreftelse på at advokaten virkelig er min advokat... :roll:
Her vektlegges jaggumeg tillit... Men,som alt annet en vits.

I tillegg hevdes det fra barnevernets side at siden jeg er så utilgjengelig, så vurderer de nå å utvide undersøkelsessaken med nye 3 mndr. Så da blir det 6 totalt.
Jeg er rasende i dag! Og føler at jeg lar meg fange av deres spill. For det er et spill alt sammen. Folk som tror de gjør en samfunnsnyttig jobb, og som man heller burde påpeke den gode,gamle historien om feiekosten og at de burde finne seg HEDERLIGE jobber! :evil: :evil: :evil:
Jeg lar meg fange på en måte,men det går over. Jeg skal bare rase litt først.

Hvorfor er det så nødvendig nødvendig å få meg i tale når utg.punktet for bekymringen var barnas skolesituasjon. Som nå er i orden, iflg. samfunnets krav.. De finner jo på noe nytt i hvert brev.. :roll:
Ord som 'myk intervenering, ny saksbehandler,'myk' tilnærming er nå kommet på trykk...

Og for the record: Skoleskiftet ble en suksess! :wink: :D

Så raser jeg videre: REktor på skolen sendte ny bekymringsmld.,og han er ikke det spor bekymret, det er bare hans maktkamp fordi jeg tråkket på noe han sikkert vil kalle sin integritet! Hvordan kan han, om han virkelig har integirtet(DUST!), sitte i møte og hevde overfor meg og flere : "Jeg er en god leder. Jeg er dyktig i det jeg gjør!"
Jeg kjemperfor mine barn- og that's it!

Advokaten mener vi skal la dem 'få' et møte. Der vi skal prøve å riste dem av oss- på hans kontor. Da skisserer han at han vil at jeg og saksbehandler skal snakke sammen i enerom, og dersom jeg føler det er noe 'lureri' på gang,så skal jeg hente adv. inn i samtalerommet.
En advokat som hever salær for jobben jeg gjør? Ved alle klagene jeg har sendt til fylket m.m. Dette har nå snart pågått i ETT åt, og jeg synes det er på høy tid at ting avsluttes. Hva er vitsen med en slik èn ?

Så er alt bare en stor forbasket maktkamp- der barnevern truer med utvidelse iflg. §. For at jeg skal trues eller kanskje skremmes til å uttale noe som helst. Og en ny saksbehandler som sannsynligvis er ganske fersk..? Og det å 'vinne' vil bety en del for hans personlige status... :roll:
Jeg har ingenting å si dem...

Hvordan trènere best mulig? Dette er også et spill. Burde taushet være gull i denne sammenheng?

Legger ellers ut de siste dokumentene fra vår sak under dokumenter.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 15, 2008 10:00 pm 

Til alle dere nye som er kommet til og som sliter: Stå på! Skriver ikke så mye i trådene deres,men bryr meg likevel.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Jan 15, 2008 10:06 pm 

Samtidig ser jeg at dette er en prosess som jeg selv har satt i gang. Så får jeg gjøre opp på en måte jeg føler er bra. Det er ingen jeg skylder å gjøre opp for. Så er det sagt.

Men, det er jo ikke alltid nødvendig å sette i gang samfunnsmaskineriet og engasjere alle på alle bauger og kanter fordi om en alenemor sier rektor og skole midt i mot, er det vel?
Det går an å imøtekomme- og en mengde andre veier. For det er mye å belyse i denne verden.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jan 30, 2008 11:11 pm 

Bvt kommer stadig med nye "vurderinger". Først var det skolesituasjon- som nå er i orden.Hvilket det er et par måneder siden de fikk med seg.

Så ble det " om barna får delta på relevante sosiale arenaer med jevnaldergruppen."

Så skulle de høre hvilke planer jeg hadde/har for å gi barna "stabilitet og kontinuitet i hverdagen"

Nå er det blitt "det råder usikkerhet om hvorvidt barna har en stabil hjemmesituasjon som stimulerer til sosialisering og skolefaglig utvikling."
Og: "mor virker til å trenere ved å ikke komme på møteinnkallinger" og "hun gir ikke tilbakemeldinger eller "åpner for en dialog".

Det er besluttet å utvide ihht. § 6-9, nye 3 mndr undersøkelse. Nå stuper vi inn i mnd. nr. 7.

Jeg er sliten og lei. Og ikke minst- SINT!

Alle ord vris på- og man er egentlig ferdig "dømt"- det med møter og prat er bare tull.

STå på,alle sammen! Mer enn noensinne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Jan 31, 2008 12:32 pm 

Barnevernet og hjelperne deres fortsetter alltid. Finner på noe hele tiden, inntil de får viljen sin.

Profile  

Post subject: Re: Godt nytt år til alle
PostPosted: Thu Jan 31, 2008 5:34 pm 
Superposter

SINT wrote:
Hvordan trènere best mulig? Dette er også et spill. Burde taushet være gull i denne sammenheng?

Legger ellers ut de siste dokumentene fra vår sak under dokumenter.

Jeg skjønner godt hvordan du har det. Barnetraffickerne forsøker å "frustrere" deg, og det klarer de jo. De kan tirre en stein.

Hadde det vært en enkel oppskrift på hvordan man skal møte barnetraffickerne, så hadde det vært enkelt. Mange anbefaler "samarbeid", men det fører ofte bare til at saken blir større og mer alvorlig, jo mer man "samarbeider". Barnetraffickerne får anledning til å produsere saksdokumenter, og jo flere dokumenter de har på deg, jo mer "alvorlig og komplisert" blir saken. Tilslutt drar de deg inn i Fylkesnemnda med krav om omsorgsovertagelse, selv om saken i utgangspunktet dreide seg om fem fjær.

1) Ikke samarbeid

2) Bruk advokat - kast ikke bort tid og penger på møter hvis du kan unngå det. Unntaket er hvis de tvinger deg til møter for å få treffe barna.

3) La all kommunikasjon være skriftlig.

4) Ikke gå med på utredning. Skaff dine egne sakkyndige.

5) Ikke la dem få "observere" deg og barna sammen.

6) Ta opptak av alle samtaler.

7) Hold fast ved at du ikke trenger deres "hjelp".

8) Styr tankene dine. Ikke la dem psyke deg ned.

9) Forbered deg på en lang, seig kamp som kan vare i åresvis.

10) Dersom du ikke holder ut tanken på å miste barna eller kjempe i åresvis, flytt til utlandet mens du kan.

Last edited by agrippa on Sat Feb 02, 2008 8:48 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri Feb 01, 2008 11:11 am 

Takk for ditt innspill, Agrippa!

Ja,barnetraffickerene har klart å frustrere meg..

Det du beskriver om hvordan de produserer saksdokumenter er riktig. Siden jeg ikke har gått på ett eneste møte, har de likevel PRODUSERT flere vendinger ,bl.a i møteinnkallinger og i deres egen redegjørelse overfor Fylkesmannen.
Dette gjør meg rasende...
At det kan være planlagt, sier du?

- Hver gang man føler seg provosert, sint, skuffet..så er faktisk lysten der- lysten til å dra på deres kontor og skjelle dem ut.
Det er en stygg metode. :evil:
De vet at ved å stikke/slenge ut påstander- så vil mange reagere.

Når du reagerer, f.eks. ved å ta en telefon eller gå på et møte, så tar de det også slik :" de har noe å forsvare - det er noe galt i familien deres"- Egentlig samme hva man gjør- eller ikke gjør..

I vår sak er det blitt slik til tross for at jeg ikke har gått på et eneste møte.. Det et synlig, jfr. mitt innlegg fra 30.01.08

Agrippa sier- og jeg er enig i OG HAR ERFART det nedenfor:

HOLD FAST:

* PÅ HVEM DU ER ,

*HVA SOM ER DINE TANKER, HVA SOM ER RIKTIG FOR DEG- DIN SANNHET.

* PLASSÈR DET SOM IKKE TILHØRER DEG ET ANNET STED/DER DET HØRER HJEMME. NEMLIG HOS BARNEVERNERNE.

*HOLD UT- OG OM MULIG, FINN ANDRE MÅTER Å KJEMPE PÅ!

Det kan være å forsøke å finne GLEDE- noe som gleder deg; avsporing/hvile
- Skriv klager til fylkesmann, sett spørsmålstegn ved lovtekster/bruk av lovene
- prøv å eliminèr sinne. De vet at sinne kan gi DEM resultater...

- få nok søvn og hvile
- spis godt
- tenk /visualisèr at alt det gode du gjør for deg selv- vil barna dine tjene på.

IKKE LA DEG KNUSE!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Feb 26, 2008 9:29 am 

Da har jeg bøyd mitt "usunne hode" i støvet og vært på møte med barneverntjenesten.

Det er kommet referat fra møte, skrevet av saksbehandler- samt et "nytt tilbud". Det de sier kan ses i sammenheng med dokumenter jeg allerede har lagt ut her. Og : Same shit, new wrapping.

Legger ut møtereferat og "nytt tilbud" under dokumenter.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6