jb wrote:
Jeg føler med deg Ravn Frost. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Mistet selv et barn ved akuttvedtak/hastevedtak i november i for. De tok henne på sykehuset etter 48 timer.Jeg kjemper nå kampen for og få tilbake omsorgen. Har alt vært i nemda en gang der klage saken ble behandlet. Venter svar denne uka. Men har ikke tro på at det blir et positivt svar. Nemda er som regel enig med barnevernet, tørr ikke si imot virker det som. Men jeg skal kjempe med nebb og klør når omsorgssaken kommer opp til våren. Det håper jeg du også gjør Ravn Frost. Stå på!
Generelt så er det vanskeligere å få medhold i klagesaker på akuttvedtak enn krav om "omsorgsovertagelse" (les: tvangsfjerning). Jeg håper Fy-nemnda tar klagen din til følge. Det er den parten som har barnet som står sterkest. Dersom du får barnet tilbake er det lettere å vinne i neste instans. Barnetraffickerne gir seg aldri, målet deres er flest mulig barn bak murene, uansett grunn. Den som ikke tror på dette, mangler en skrue/evne til å skille sant fra falskt.