vrona80 wrote:
Saken er den at barnehagen har meldt meg til barneværnet med den grunn at de mener jeg sender unga i barnehagen med fillete klær, møkkete, at det er flere forskjellige mannfolk som henter dem, de er mere opplagt hos far enn hos meg, de er mer utvilte når de er hos fedrene enn hos meg, de mener jeg aldri møter opp til møter og ikke er intrisert i mine barns velvære. Ikke noe av det stemmer. Unga bader annenhver dag, jeg leverer ikke unga fillete, den eneste utenom fedrene som har henta de er en kompis av meg, og jeg har vært på alt av dugnader og foreldremøter i barnehagen, de møtene de snakka om er ppt pga at mellomste er født med lkg og jeg og faren hans snakka om det og han skulle gå på de møtene og ordne med det mens jeg tok alt annet, desuten hørte jeg kun om et møte hvor jeg var syk og forsov meg. Jeg er alene med 3 gutter. Jeg er kjempe glad i unga mine og gjør alt for dem. Jeg fikk en kollaps på sommeren i år pga at jeg stort sett har stått alene når det gjeller unga med henhold til barnehagen, skolen, jobbsøking og alt annet. Jeg er så sinnsykt redd for å miste dem. Jeg har i tillegg et hus som må pusses opp pga det at jeg har konsentrert meg om unga og elstemann har hatt et rasseriproblem som jeg har lært meg å takle og de har blitt uhyre sjelden nå i forhold til før. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har endelig fått meg jobb og jobber 8 timer om dagen. Akkurat nå så renner tåra mine her mens jeg skriver i tillegg. Barneværnet kommer hjem til meg i januar for å se hvordan vi har det. Har også et møte med både barnehagen og barneværnet samtidig. Er livredd for å miste unga mine. Gjør jeg det går jeg rett i gulvet. Unga er det som holder meg oppe og jeg ville gjort hva som helst for dem.
vrona80, du er nå i de innledende rundene med barnevernet. Hvordan du ter deg og hva du gjør vil kunne påvirke sakens utfall.
Først og fremst: du skal ikke samarbeide med barnevernet - for det er utelukkende til skade for deg/barna dine.
Du skal ikke samtykke til at barnevernet får innhente opplysninger vedr. dere. De får likevel ut informasjon herfra og derfra, men det er vanskeligere, og ikke selvsagt at alt av journaler etc blir levert ut til dem.
Du trenger en advokat som du kan stole på og som ikke sender deg rett i klørne på barnevernet.
Har du mulighet til å flytte fra Norge?