It is currently Thu Jun 19, 2025 10:24 am

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon Oct 01, 2007 8:08 pm 
Superposter

Raven Emerald wrote:
Og til min store skuffelse viser det seg at jeg ikke skal få feire fødselsdagen min sammen med barna... Det er samvær to dager etter, men de kunne ikke flytte det til søndagen... De får riktignok ringe. Men det er jo ikke helt det samme.

Det er akkurat det barnevernet er oppsatt på: å hindre samvær på fest- og høytidsdager. En hyppig brukt formulering er: "Barnevernet mener barna bør feire høytider der de har sin daglige omsorg."

Det er et viktig ledd i den følelsesmessige lobotomeringen av barna, dette. De ønsker ikke at barn og familie skal huske samværene som gledelige, helst skal de være så grå og utrivelige at barna ikke vil ha dem og husker ubehaget.

Det dreier seg altså aldri om at barnevernet ikke kan flytte samværene, men om at de ikke vil.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Oct 13, 2007 1:18 am 
Rang: Storbruker

@Skånland, var nesten det jeg regnet med...

Da har vi hatt en runde i fylkesnemnda. Riktignok bare klagesaken, men vi kan få barna tilbake på mandag., om vi er heldige. Og da er vi iallefall garantert å få beholde dem fram til hovedsaken.

Er trøtt og sliten, og veldig usikker på hvilken retning dette tar. Selv advokaten vår er spent; iflg ham selv, har han sjelden vært så spent på en nemndsavgjørelse.

Det gikk svært bra, for oss. På den annen side... Man vet jo hvilke utfall som er mest utbredt.

Får bare se... Kryss fingrene ekstra mye i helga. Og send masse la-ungene-komme-hjem-tanker til nemndslederen i Rogaland. Han jeg ikke husker navnet på... Hehe...

Profile  

Post subject: Han heter vel Rolf Nilsen tror jeg.
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 1:05 am 

Han var i alle fall leder i fjor (2006). Håper indelig dette går bra :wink: Alle gode tanker sendes herfra, til dere alle.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 7:32 am 

@ Athene, takk for det. :)

Vi fikk vite avgjørelsen i går...

Og, selvsagt, kan man vel nesten si, tapte vi. Da er det bare hovedsaken igjen, og den starter på mandag...

Profile  

Post subject: stå på
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 9:47 am 
Rang: Ivrig bruker

stå på kjære deg gi ikke opp,dere er i mine bønner,klemmer

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 5:33 pm 

Jeg håper det...

Jeg har iallefall lege og psykiatrisk sykepleier i ryggen, og det er de som har mest greie på min tilstand, så barnevernet kan ikke bruke meg selv imot meg...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 6:15 pm 
Rang: Ivrig bruker

ikke i utgangspunktet men de gjør nok det likevell,men før eller siden seirer dere så det er verdt og vente på,se frem til tiden du er sammen med barna igjen og ikke fokuser på det negative,vi føler alle med deg. ps hvis du vil prate er det bare og sende meg en pm,klem

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 6:28 pm 
Superposter

Raven Emerald wrote:
Jeg håper det...
Jeg har iallefall lege og psykiatrisk sykepleier i ryggen, og det er de som har mest greie på min tilstand, så barnevernet kan ikke bruke meg selv imot meg...

Det forholdet at du HAR lege og psykiatrisk sykepleier og en "tilstand" vil bli "brukt mot deg".

Når skal folk holde opp med å si/tro at barnevernet ikke kan bruke det og det mot folk?? Barnevernet vrir alt til nytte for seg selv: bl.a kjenner jeg til at det ble holdt mot en mor i en tilbakeføringssak at hun ikke hadde søkt hjelp (hos psykolog) mot det traumatiske det er å bli fratatt barnet sitt. :shock: Hadde hun derimot søkt "hjelp", ville det i aller høyeste grad blitt brukt mot henne. Hun fikk ikke barnet hjem...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 8:22 pm 
Superposter

Raven Emerald skrev:

Quote:

Du kan spørre mora til denne gutten hvor mye en slik støtte er verdt.

Han er født med en diagnose, støttet av leger og helseapparatet, men allikevel har mor mistet omsorgen for gutten med den begrunnelse at det er hun som er årsaken til guttens symptomer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 8:33 pm 

Skjønner det, selvsagt.

Men på den annen side, foretrekker jeg "mine", foran barnevernets sakkyndige. Da har jeg i det minste et SNEV av sjanse.

Ville jeg ikke vært FULLSTENDIG sjanseløs om det var barnevernets egne som skulle forklare seg om min psykiske tilstand?

Det handler ikke om å være naiv... At barnevernet kommer til å bruke min sykdom mot meg for alt det er verdt, er jeg fullstendig klar over. Så det er nok snakk om skadebegrensninger.

Og jeg vil heller ha 0,1% sjanse, enn absolutt ingen...

Edit: Detaljforklaring: De får ikke meg til å vende meg "mot" meg selv. Jeg kunne sikkert sagt det veldig mye bedre. :roll: Beklager, min feil. :)

Last edited by Raven Emerald on Wed Oct 17, 2007 8:41 pm, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 8:40 pm 
Superposter

Raven Emerald wrote:
Skjønner det, selvsagt.

Men på den annen side, foretrekker jeg "mine", foran barnevernets sakkyndige. Da har jeg i det minste et SNEV av sjanse.

Ville jeg ikke vært FULLSTENDIG sjanseløs om det var barnevernets egne som skulle forklare seg om min psykiske tilstand?

Selvfølgelig foretrekker du dine egne fagfolk, dem som kjenner deg. Og det er også deres (vitne-)utsagn som burde blitt vektlagt. Men det er ikke du eller dine som skal fatte vedtak eller avsi dom.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 8:46 pm 

Helt sant. Men jeg vet iallefall at vi kjemper med det vi har, og kan trøste meg med at det iallefall ikke er mangler fra vår side.

Og jeg mister ikke troen på egne evner, siden disse ikke kommer til å analysere meg i filler. Og det er nok utrolig viktig for å kunne holde fokuset etterpå. For kampen er jo ikke over.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 9:06 pm 
Superposter

"Dine" fagfolk vil i det minste kunne gi deg en helt nødvendig bekreftelse på at du er slik du opplever deg selv - det må være såpass tøft å bli beskrevet slik som barnevernet fremstiller folk, at alle som støtter deg også vil styrke deg - selvbildet ditt i det minste - det du trenger for ikke å gi opp!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 9:23 pm 

Nina wrote:
Raven Emerald wrote:
Jeg håper det...

Det forholdet at du HAR lege og psykiatrisk sykepleier og en "tilstand" vil bli "brukt mot deg".

Når skal folk holde opp med å si/tro at barnevernet ikke kan bruke det og det mot folk?? Barnevernet vrir alt til nytte for seg selv: bl.a kjenner jeg til at det ble holdt mot en mor i en tilbakeføringssak at hun ikke hadde søkt hjelp (hos psykolog) mot det traumatiske det er å bli fratatt barnet sitt. :shock: Hadde hun derimot søkt "hjelp", ville det i aller høyeste grad blitt brukt mot henne. Hun fikk ikke barnet hjem...

Desverre er det nok slik Nina beskriver, nemlig at uansett hva du gjør eller ikke gjør vil det oppstå som et argument for å mistenkeliggjøre dine "omsorgsevner" ovenfor nemd og rett.
Disse tar i sin tur og av ren bekvemmelighet heller en å ivareta barns rettsikkerhet alle slike påstander som en "fagkyndig observasjon" og dermed legger den til grunn.

Resutatet av denne form for nemd og rettspraksis finnes det desverre et utall tragiske eksempler på.

Dette har du lovlig og full adgang til iht [url=http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-017.html#145a]straffelovens § 145a[/url], så lenge du selv deltar i samtalen.[/size]

[url=http://barnevernet.origo.no]Barnevern[/url]

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 10:49 pm 

Er klar over det...

Men siden både min lege, og sykepleieren vil støtte meg, og si at jeg er god nok, vil jeg iallefall kunne gå derifra med hevet hode.

Hvor mye verre hadde det ikke vært om jeg skulle sitte i tre dager, og bare høre på barnevernets sakkyndige?
Jeg har ingen illusjoner om hvor bra dette vil gå... Tvert imot.

Men jeg slipper å føle meg grundig tygd, spyttet ut, og tråkket på i tillegg.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 251 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 17  Next