Nina wrote:
Raven Emerald wrote:
Jeg håper det...
Jeg har iallefall lege og psykiatrisk sykepleier i ryggen, og det er de som har mest greie på min tilstand, så barnevernet kan ikke bruke meg selv imot meg...
Det forholdet at du HAR lege og psykiatrisk sykepleier og en "tilstand" vil bli "brukt mot deg".
Når skal folk holde opp med å si/tro at barnevernet ikke kan bruke det og det mot folk?? Barnevernet vrir alt til nytte for seg selv: bl.a kjenner jeg til at det ble holdt mot en mor i en tilbakeføringssak at hun ikke hadde søkt hjelp (hos psykolog) mot det traumatiske det er å bli fratatt barnet sitt.

Hadde hun derimot søkt "hjelp", ville det i aller høyeste grad blitt brukt mot henne. Hun fikk ikke barnet hjem...
Desverre er det nok slik Nina beskriver, nemlig at uansett hva du gjør
eller ikke gjør vil det oppstå som et argument for å mistenkeliggjøre dine "omsorgsevner" ovenfor nemd og rett.
Disse tar i sin tur og av ren bekvemmelighet heller en å ivareta barns rettsikkerhet alle slike påstander som en "fagkyndig observasjon" og dermed legger den til grunn.
Resutatet av denne form for nemd og rettspraksis finnes det desverre et utall tragiske eksempler på.