It is currently Wed Jun 18, 2025 2:32 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Våger en å legge frem sin sak her inne?
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 9:13 am 

Med all respekt da det er de Arild som eier denne siden men er ikke dette å sette vannlige folk i samme bås med barnevernet med det du skrev ?
Arild holta skrev :
Hvorfor skal man ruse seg? Er ikke mennesker galne nok fra før? Se bare på barnefjernsfjolsene!
-----------------------------------------------------------------
Lagt merke til at når en svarer på et innlegg hvor barnevernet har vært innvolert i å gjøre stor skadde for en familie og ungdommen det gjelder etter at bv kom inn i bilde, og pårørende blottlegger sin situasjon om hvorfor hun gikk til barneværnet og søkte hjelp, og en svarer på slike innlegg - så blir tråen stengt.
Nei det er å gå litt langt, samt å for dømme og utestenge visse grupper i dette samfunnet.
Er dine / deres barn mer vært en andre sine - uansett alder?
Er din / deres sak mye viktigere en andres?
Er din / deres sak værre en andres?

Samme etat - barne "værn " er jo de som har voldet den store skaden i alle saker, men det virker som om rbv sitter i en annen båt?
og at vedkommende som var naiv og gikk til barne " værnet " i tro om at barne " værnet " var den rette etat - å få hjelp fra - da hun søkte hjelp med å få værn til sin sønn - ikke har noe her å gjøre???

Sannelig hadde ikke jeg personlig våget å være åpen og blottlagt meg her inne om jeg hadde "barneværns " problemer - for yttrings friheten bør gjelde her inne også - da det er sundt med å få kartlagt alle problem stillinger uansett alder på barna, og av hvilken grunn en kom i kontakt med barne værnet, slik at en kan få frem fakta om at barne "værnet " bør legges ned da de ikke gjør annet en skade - uansett hvor gammel eller av hvilken grunn en familie / barn kommer i kontakt med etaten.

Last edited by inger on Wed Oct 17, 2007 9:36 am, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 9:33 am 
Superposter

Vær snill å ikke åpne nye tråder når du allerede nettopp har lagt ut en tråd om det samme.

I det tilfellet både Inger og Mammamia nok refererer til, er det skribenten med nicket Bente som selv har slettet sine innlegg, men som allikevel fortsetter å skrive, og som da beklager seg over å ha fått motbør og over at ikke alle vil la henne bestemme. Da får det snart være slutt på diskusjonen av emnet. Man kan ikke både ville diskutere og ikke ville diskutere. RBV er heller ikke noe chatte-nettsted eller noe demokratisk felles-foretagende hvor hvem som helst som kommer inn kan bestemme reglene. Det er åpent bare for innlegg som folk overveier hva de skriver i, og så lar det bli stående, og som holder seg til tema, som forøvrig slett ikke er hva som helst om barnevernet. Å fylle forumet med krav om å få det etter sitt eget hode er nærmest spam.

MHS

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 9:41 am 

Beklager at jeg laget diskusjon her inne, til orrientering, så kjenner jeg hverken mamma mia eller Bente, men har lest alle innlegg her inne angående barne værn og saker som berører familier

MH Skånland wrote:

Vær snill å ikke åpne nye tråder når du allerede nettopp har lagt ut en tråd om det samme.

I det tilfellet både Inger og Mammamia nok refererer til, er det skribenten med nicket Bente som selv har slettet sine innlegg, men som allikevel fortsetter å skrive, og som da beklager seg over å ha fått motbør og over at ikke alle vil la henne bestemme. Da får det snart være slutt på diskusjonen av emnet. Man kan ikke både ville diskutere og ikke ville diskutere. RBV er heller ikke noe chatte-nettsted eller noe demokratisk felles-foretagende hvor hvem som helst som kommer inn kan bestemme reglene. Det er åpent bare for innlegg som folk overveier hva de skriver i, og så lar det bli stående, og som holder seg til tema, som forøvrig slett ikke er hva som helst om barnevernet. Å fylle forumet med krav om å få det etter sitt eget hode er nærmest spam.

MHS

Profile  

Post subject: Re: Våger en å legge frem sin sak her inne?
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 10:13 am 
Superposter

inger wrote:
Med all respekt da det er de Arild som eier denne siden men er ikke dette å sette vannlige folk i samme bås med barnevernet med det du skrev ?
Arild holta skrev :
Hvorfor skal man ruse seg? Er ikke mennesker galne nok fra før? Se bare på barnefjernsfjolsene!
-----------------------------------------------------------------
Lagt merke til at når en svarer på et innlegg hvor barnevernet har vært innvolert i å gjøre stor skadde for en familie og ungdommen det gjelder etter at bv kom inn i bilde, og pårørende blottlegger sin situasjon om hvorfor hun gikk til barneværnet og søkte hjelp, og en svarer på slike innlegg - så blir tråen stengt.
Nei det er å gå litt langt, samt å for dømme og utestenge visse grupper i dette samfunnet.

Samme etat - barne "værn " er jo de som har voldet den store skaden i alle saker, men det virker som om rbv sitter i en annen båt?
og at vedkommende som var naiv og gikk til barne " værnet " i tro om at barne " værnet " var den rette etat - å få hjelp fra - da hun søkte hjelp med å få værn til sin sønn - ikke har noe her å gjøre???

Sannelig hadde ikke jeg personlig våget å være åpen og blottlagt meg her inne om jeg hadde "barneværns " problemer - for yttrings friheten bør gjelde her inne også - da det er sundt med å få kartlagt alle problem stillinger uansett alder på barna, og av hvilken grunn en kom i kontakt med barne værnet, slik at en kan få frem fakta om at barne "værnet " bør legges ned da de ikke gjør annet en skade - uansett hvor gammel eller av hvilken grunn en familie / barn kommer i kontakt med etaten.
Jeg har snart glemt hva saken handlet om...

Det er flere av oss her på forumet som selv har kontaktet barnevernet for å få hjelp i en kritisk situasjon - ikke alle er meldt av andre. Det har imidlertid gått like dårlig med oss alle sammen i møte med barnevernet, uansett utfall av saken. Fordi: barnevernet ikke har redskap til å finne frem til reell omsorgssvikt, og de har heller ikke tiltak å komme med som kan være til reell nytte.
Tiltak for ungdommer er like ille som resten; i institusjoner stuer de sammen ungdommer med ulike problemer slik at de delvis går løs på hverandre, og delvis lærer "triks" av hverandre. Miljøarbeiderene har ingen naturlig autoritet overfor ungdommene; de er ikke i posisjon til å grensesette. Det er ubetinget kjærlighet som gir slik legitimitet, og det er det dårlig med i oppkonstruerte familier/institusjoner.

Så til den konkrete saken: Ingen her på forumet fordømmer en mor/far som i uvitenhet og fortvilelse har kontaktet barnevernet. Forumets deltakere besitter imidlertid stor kompetanse på dette med barnevern, vi vet at det ikke er tiltaket (her: hybel) som var det egentlige problemet, men selve barnevernet. Et annet "tiltak" ville heller ikke hjulpet; man må hjelpe seg selv/hverandre innad i familien.

(Om rusmidler er skadelig handler vel for de fleste stoffer mer om omfang av bruken enn av type rusmiddel. Selv er jeg nærmest fanatisk i forhold til røyk/rus, men det er et personlig valg.)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 10:25 am 

Nina forsto poenget :D
Tiltak for ungdommer er like ille som resten; i institusjoner stuer de sammen ungdommer med ulike problemer slik at de delvis går løs på hverandre, og delvis lærer "triks" av hverandre. Miljøarbeiderene har ingen naturlig autoritet overfor ungdommene; de er ikke i posisjon til å grensesette. Det er ubetinget kjærlighet som gir slik legitimitet, og det er det dårlig med i oppkonstruerte familier/institusjoner.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 11:16 am 
Site Admin

inger wrote:
...er ikke dette å sette vannlige folk i samme bås med barnevernet...
Arild holta skrev :

Poenget: Ingen mening i å gjøre seg irrasjonell, men rasjonell.

inger wrote:
...når en svarer på et innlegg hvor barnevernet har vært innvolert i å gjøre stor skadde for en familie og ungdommen det gjelder etter at bv kom inn i bilde, og pårørende blottlegger sin situasjon om hvorfor hun gikk til barneværnet og søkte hjelp, og en svarer på slike innlegg - så blir tråen stengt.

Poenget var at narkotikaens skadevirkninger ikke er TEMA.

inger wrote:

Utestenger kun de gruppene som ikke er barnevernsoffer.

inger wrote:

Relaterer ikke til problemstillingen.

inger wrote:

Feilkonkludering.

inger wrote:
...det er sundt med å få kartlagt alle problem stillinger uansett alder på barna, og av hvilken grunn en kom i kontakt med barne værnet, slik at en kan få frem fakta om at barne "værnet " bør legges ned da de ikke gjør annet en skade - uansett hvor gammel eller av hvilken grunn en familie / barn kommer i kontakt med etaten.

Det var ikke problemstillingen. Problemstillingen var: Krangel om teorier rundt skadevirkning av narkotika, er ikke TEMA på r-b-v.

inger wrote:
...kjenner jeg hverken mamma mia eller Bente...

PC'er har unike IP-adresser. Jeg vet det skrives fra flere PCer...

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 11:26 am 

Arild Holta skrev:
PC'er har unike IP-adresser. Jeg vet det skrives fra flere PCer...
Arild Holta siterer også fra min kommentar :
inger skrev:
...kjenner jeg hverken mamma mia eller Bente...

Og jeg spør hva Holta mener her ????????????????????????????????????????????????????????

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 12:05 pm 
Site Admin

Sendte en PM om dette FØR innlegget over ble skrevet. Det er altså oppklart, før spørsmålet ble stilt.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ]