It is currently Thu Jun 19, 2025 3:37 pm

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri Oct 12, 2007 3:05 pm 
Rang: Storbruker

I forhold til det med rus: Alvorlig rus er virkelighetsflukt. Hvorfor vil noen flykte fra virkeligheten?

Jeg gir ingen svar, men har valgt ståsted............

Bente prøvde å få "BV" til å hjelpe fordi hun trodde det var det de var til for. Hun var ikke forberedt på at de skulle "hjelpe" på den måten de gjorde. Noe ei heller de fleste av de som kommer i kontakt med den forbannede etaten for første gang er.

Av oss, hvor mange kan med hånden på hjertet si at de visste at "BV" ville oppføre seg som et uhyggelig monster før vi kom i kontakt med dem?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 15, 2007 4:01 pm 
Rang: Ivrig bruker

Noe betenkelig er at ettersom narkotika er ulovlig, så vil bruk av det nødvendigvis bringe brukeren i kontakt med miljøer som bryter loven.

Det kan godt hende at alkohol egentlig er farligere for kroppen - og burde vært like ulovlig, eller at både alkohol og narkotika burde vært like lovlige - men når alkohol nå er lovlig, så kommer man ikke inn i noe kriminelt miljø ved å kjøpe seg øl eller vin i lovlige utsalg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 7:56 am 

Naive mennesker bør lese litt mer om skadevirkninger av hasj
Aldri tidligere har jeg lest så mye dumt i mitt liv om emne -som svarene her inne:
Søk på : skadevirkning av hasj - og lær litt før dere uttaler dere,
For personer som er disponerte for å utvikle psykoser og andre lidelser, har hyppig hasjbruk vist seg å være en utløsende faktor som kan føre til langvarig psykisk sykdom
derfor blir det for dumt å lese det de fleste svarer her inne om emne.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 8:17 am 

Det sa nemlig mitt barn også ... " det er ikke farlig å bruke hasj - jeg har full kontroll"

I dag - " hvorfor f...... skulle jeg være så dum som brukte dritten, som alle den gang sa var ufarlig, jeg skulle ha hørt på deg mamma- for i dag har jeg diagnosen psykose og schizofreni - og må bruke medikamenter for å holde disse sykdommene i sjakk - resten av livet "

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Oct 17, 2007 8:52 am 
Site Admin

TEMA her på r-b-v.net er ikke skadevirkninger av narkotika. Jeg går ut fra at Raaen trolig er den her med størst kunnskap om dette. Men hun bruker ikke denne kunnskapen fordi hun vet at det ikke er TEMA.

"Naiv" handler mer om følelser, intuisjon, assosiasjoner, tolkninger, opplevelse av etc. Ikke så mye om objektivitet, logikk, rasjonalitet, bevisbar kunnskap etc.

Teorien om at folk blir psykotiske av relativ "lette" stoffer, er velkjent. Man kan ikke bevise dette med f.eks hjerneforskning. Men det er altså noe man likevel ser som en forklaringsmodell.

Narkotika og rus er et følsomt tema. Men det er altså ikke et hovedtema på r-b-v.net. På samme måte som jeg tidligere har stoppet "homsediskusjon" og annet utenom TEMA, som vekker sterke følelser, så stenger jeg denne tråden for flere innlegg.

Hvorfor skal man ruse seg? Er ikke mennesker galne nok fra før? Se bare på barnefjernsfjolsene! :shock:

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 20 posts ]  Go to page Previous  1, 2