It is currently Wed Jun 18, 2025 5:12 pm

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 1:23 am 
Site Admin

Bingo! ;-)

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Sep 20, 2007 5:55 am 
Rang: Ivrig bruker

Bestemamma wrote:
Takk, men jeg tror ikke barnevernet gir seg med å plage meg selv om skolen har gjort det den skulle.....

Jeg klaget på brudd på mitt barns rett til et godt psykososialt miljø.
§9a 1 og 3 i opplæringsloven sier at barn har rett til et godt psykososialt miljø.

:cry:

§ 9a 1 og 3 er viktige paragrafer.Også jeg benytter meg av disse.Stå på,bestemamma! Klem

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Sep 24, 2007 11:24 pm 

Nå er det mye jeg har lyst til å skrive,men vet ikke om jeg orker i kveld.
Sitter i en situasjon som er vanskelig,men ikke håpløs.
Vi dro tilbake til gammel skole pga. uholdbare boforhold. Av redsel for bvt, meldte jeg barna inn på deres gamle skole- vel vitende om at det ikke ville bli bra/fungere. Jeg valgte likevel å sende barna- også for at de skulle teste det de sa de kunne klare å holde ut.

Jeg visst det ikke ville gå. Så, etter 3 dager er motet deres borte. Og jeg lurer på hva i huleste jeg skal gjøre,
Tror nå at det blir riktig å fortsette på veien MOT skolen og systemet. P ny frisk ift. å holde hardt på de erfaringene som tilsa at barna ikke kunne gå der lenger.
Det vil garantert bli bråk. REktor vil melde bvt - og mulig det blir ny sak.. Hvem vet.
det jeg tenker nå, er om vi skal starte med hjemmeundervisning.

Rektor kunne jo ikke dy seg,han. Måtte fremheve overor meg hvilken god leder han er..dyktig etc. Hva var poenget med det? Jeg tror han vet at jeg ikke kommer til å gi opp. Han burde fratas jobben. Men jeg må hvile litt...
Vi har en bosituasjon som er litt utfordrende..vi okkuperer en bolig. Jaja, dette er de reneste godsaken for de rette instanser...

Skriver mer senere..

Profile  

Post subject: føler med dere
PostPosted: Tue Sep 25, 2007 7:35 am 

føler med dere,men ut fra det jeg ser av hva du skriver ser jeg at du har pågangsmot og vilje til og takle dette,vet selv at det ikke er enkelt sitte i det uvisse og ikke ane hva som skjer i morgen,nei huff ikke enkelt det,ståg på før eller siden seirer rettferdigheten og vi vill fåoppreising for det vi har måtte tåle av terror fra det offentlige,tvi tvi,klemmer :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 11:05 am 

Takk Alexandra! :)

Enda noen dager gått, og jeg vet fortsatt ikke noe om bosituasjonen. Prøver å se positivt på det å ikke høre noe..... :roll:

Når det gjelder barnas skolesituasjon, har jeg vært i kontakt med Christian Beck ved UiO ang. hjemmeundervisning. Han sier det bare er å sende et brev til kommunen og vise til § 2.1. , 2.13 og 14.2 i opplæringsloven. Så vil kommunen ta kontakt.
Han mener også at dette ikke er noen grunn for barnevernssak, og at siden vår er henlagt, så må det STERKE ting til for at de skal starte en ny sak..

Jeg vet ikke jeg.

Derfor har jeg såvidt vært i kontakt med nabofylkets skoler- de ligger bare 10-15 km fra oss. Jeg vet ikke - og de visste heller ikke - om man kan gå på skole i ett fylke - og bo i et annet.

Er det noen av dere som vet? Eller hvor man kan finne opplysninger om det?
Jeg fikk et telefonnr. i nabofylket som jeg skal ringe på mandag. Der sitter det visstnok en person som skal ha peiling på dette.

Den lokale skolen her har forsåvidt møtt oss med noe av det jeg ønsket -for ETT av mine barn- og som jeg krevde i vår. Det er vel mest fordi de skjønner at de MÅ. Fordi de egentlig ligger litt tynt an ift. flere ting.Det andre barnet får ikke noe - før ungdomsskolen.

Men det er svært vanskelig å gå i en skolesituasjon med sosial mobbing, sosial utestenging og en skole der også medelever kritiserer mine barn fordi de har vært borte så lenge. Det kommer vel fra foreldres 'prat'.

I tillegg er det flere lærere som ikke kan møte blikket mitt når jeg suser innom. Og en rektor som har behov for å hevde at han er er såå dyktig...og en meget god leder. Foruten det hevdet han at vi nå måtte gå videre med tillit...Dèt er en stor flopp. Det finnes ingen tillit igjen. Han hadde også behov for å drite meg ut overfor to andre medarbeidere. Det sier vel mer om ham- enn meg. Jeg velger å ikke bruke energi på det...bare lyst til å fortelle..

Det synes for meg utenkelig å skulle tvinge barna til å holde ut ...
Jeg er ikke tilhenger av sådan tvang, da det heller ikke har noe med det å være konsekvent å gjøre. Og konsekvent? Hm livet forandres hver eneste dag..

Jeg vet ihvertfall at barn ikke skal være nødt til å holde ut slikt. Spesielt ikke når alle deres år på skolen har vært preget av de samme tingene.
Og en skole som står steilt på sitt..om at de er gode på alt mulig, også tiltak mot mobbing.
Til tross for det har barna mine kommet gråtende hjem flere ganger, de har vært utsatt for fysiske overgrep fra lærere (bla.kloring. istykkerrevne klær )og blitt fortalt at de egentlig ikke passer inn. Ved sosial utestenging.

Akkurat nå ser jeg ikke annet enn to valg.Jeg vet det finnes flere, men har vurdert å la disse ligge. Foreløbig.Det er mulig jeg leker med ilden,men jeg har tro på å ordne opp- om det så skal gå til rettssak.Mot skole og kommune.

Jeg tenker - har tenkt en del på flytting,men har kommet frem til at jeg er for sliten. Vi flyttet - og vasket ned to hus på 11 dager. Det ble litt mye. Nå er vi alle slitne og trenger hvile. Godt det er høstferie, så får vi diskutert valgene.

Stå på alle sammen! <3

Profile  

Post subject: ikke enkelt
PostPosted: Sat Sep 29, 2007 11:48 am 

hei :D
jeg tenker mye på alle de skjebner her inne,nei det er ikke enkelt men jeg tror du gjør det rette her,at de voksne har mye av skylda for mobbing i skolen er helt sant,de forteller barna sine om andre,(det
de tror er sant,men helt fjernt fra sannheten)jeg måtte stille opp på skolen etter at jenta mi kom hjem helt fortvilet etter skolen,hun hadde blitt trakasert på det grovaeste fra medelever og lærerene gjorde ikke en dritt for og hindre det,de både så og hørte det som ble sagt og gjort,etter at jeg mitt i skoletiden troppet opp i klasserommet sammen md rektor fyrte jeg løs på alt og alle som var tilstede i klasserommet,ikke en slapp unna,rektor fikk og gjennomgå,etter dette som nå er 7 mnd siden har jenta mi fått mange venner og stortrivmes på skolen.jeg tok også for meg hver enkelt av foreldrene til elevene som nå nesten ikke tør og se meg i øynene,fikk også en skriftlig beklagelse fra skolen ang dette :D :D så det nytter og kjempe og ikke la setg tråkke på :D
stå på alle sammen

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 12:01 pm 

Jeg har stilt opp på foreldremøte. Og trodde jeg presenterte sannheten...Men, det var skolens og hj.apps sannhet. Det som skjedde, var at avstanden ble enda større. Utestengingen ble verre.
Jeg har også prøvd å prate med andre mødre i klassen til sønnen min,men deres holdninger er faste, og de ønsker ikke ansvar for andres barn. De har imidlertid et ansvar for sine holdninger.De ønsker ikke å se på dette..
Jeg er vel ikke typen som drar til skolen- Jeg har kjempet med toppen(rektor),men det nyttet ikke. Ikke enda.

For å ta en oppsummering av siste ukes vei:

Ved telefon til Fylkesmann fikk jeg vite at barna godt kan gå på skole i nabofylket,men da må begge fylkene- eller kommunene samarbeide,Fylkesmannen kan ikke overstyre kommunene, ble det sagt.
Da er man på sett og vis like langt..
Uansett følger elevmappene med alle de 'utdannedes'(udannedes) dritt om barna med. Tiltak,observasjoner etc.
Dette orker ikke jeg.Det medfører ingen ny start for noen.
Alle snakker dessuten om de berømte nissene..
,men de er ikke til for å fryktes. Man velger jo selv sine nisser - også om man skal tro på dem...Det betyr at man kan velge dem bort.
Jeg er lut lei av andres definisjoner på LIVET- og dets konsekvenser.
Som datteren min sier: "Jeg er lei av alle som sier at jeg MÅ det og det..."

Barna har egentlig ikke behov for 'tiltak'. De er ikke umulige. Ingen barn er umulige. Det er feil fokus, og en av de største misforståelser som er akseptert. Neste trinn er psykiatrien. Og man vet jo hvor den veien går... :roll: :evil:
Ingenting er umulig. det kommer an på vilje og engasjement.

Jeg/vi henger fortsatt i løse luften. Ett barn vil ut og jobbe med dyr.Det andre ønsker sport på heltid.
Som mor kan jeg ikke se noe hinder i disse tingene.
Skolen på sin side vil selvfølgelig hevde at jeg fratar dem viktig lærdom---og alt mulig annet.Så jeg bør vel ikke lure for lenge på hva som skal gjøres.
Da jeg var yngre, var det ikke uvanlig at skolelei ungdom fikk jobb hos noen. Nå er det litt annerledes for oss.
Men se, tvang løser ingen ting.
Dette burde jo barnefjerneriet være obs på-
Er det poeng i å fjerne barn fra ders hjem- og så TVINGE dem på skoler et annet sted, samt tvinge dem i andres hjem der de liksom skal få det bra.
Foreldre er de riktige i slike prosesser. Det har jeg erfart mange ganger, bla. som følge av div. 'tiltak' fra bvt.

Jeg registrerer/ser at noen her inne snakker om media. Også jeg har vurdert media flere ganger. Mon tro om det er mulig- ved siden av gruppesøksmålet- å gå sammen om tv-tid eller spalteplass. I tillegg til alt andre gjør.
Jeg har tro på at det finnes åpninger. Det finnes også dokumentasjon, lyd -og filmopptak i drøssevis. Så er det å stå på for å bli hørt.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 12:08 pm 
Site Admin

Elevmapper tror jeg bestemt du kan hindre at følger med. Så langt jeg har forstått det MÅ skolen ha din tillatelse for å sende slikt videre.

> Radikalt forum mot familiedestruksjon: http://forum.r-b-v.net/<

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 12:14 pm 

Arild Holta wrote:
Elevmapper tror jeg bestemt du kan hindre at følger med. Så langt jeg har forstått det MÅ skolen ha din tillatelse for å sende slikt videre.

Ok. Takk for opplysningen. Det hadde jo vært veldig fint om det var tilfelle. Det skal sjekkes opp.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 02, 2007 12:28 pm 
Rang: Storbruker

Arild har rett. Barnevernet sendte barna mine til en nabokommune, og skolen ba om min tillatelse til å sende papirene over til skolen.

Så du kan nekte å sende noe som helst, og du kan også kreve å få en gjennomgang av barnas mapper, for å si hva som kan sendes videre.

Det kan jo være at noe i mappene kan bidra til å bygge oppunder det du nå prøver å skape for barna dine. Selv om det høres heller tvilsomt ut.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 09, 2007 9:04 am 

Da har jeg meldt fra til kommunen at vi velger hjemmeundervisning for barna. Vi er i gang med å kartlegge behov i de fagene som anses som viktige, så dette skal vi klare.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Oct 09, 2007 12:42 pm 

Lykke til, Sint ! :D

Jeg har drevet hjemmeundervisning og vet at det både er gøy og tidkrevende. Har barna dine læreproblemer? Mitt barn har enorme læreproblemer, men er like fullt i stand til å lære når jeg underviser.
Han/hun sier: Mamma, jeg forstår så godt når DU forklarer.......

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 11, 2007 3:09 pm 

Da var det er faktum da... Fikk brev i dag. Nok en undersøkelsessak er iverksatt på bakgrunn av bekymringsmelding mottatt bvt 22.10.07.

Må si de er trege med å få ting ut. Kanskje like greit. Hadde jeg mottatt dette brevet tidligere, hadde jeg nok blitt eitrende SINT!
Brevet kom i dag, og bvt innkalte også til møte. Det skulle vært kl.10 00 i dag,men det gikk jo ikke uansett. Og pokker om jeg drar heller. Sorry for banningen...

Christian Beck, ved UiO var temmelig skråsikker på at hj.undervisning ikke var noen årsak til u.sak.
Samtidig er det oppgitt i brevet at det nettopp er skolesituasjonen som er årsaken til ny sak...
Og at de har fått...innad i kommunen....kameraderiet...vite at barna mine er i gjenge.
Jeg valgte å sende dem tilbake. Èn er begynt, og det andre barnet er søkt til en annen skole i samme kommune. Men kommunen har ikke fårr ut fingeren ennå.

Dette ble sånn i full fart. Velger å ligge lavt og låse min dør så lenge.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 11, 2007 5:14 pm 

At de slutter og begynner gang på gang -blir ikke det en påkjenning for dere og et aspekt BV. kommer til å bruke mot dere?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue Dec 11, 2007 7:29 pm 

Bestemamma wrote:
At de slutter og begynner gang på gang -blir ikke det en påkjenning for dere og et aspekt BV. kommer til å bruke mot dere?

Vel, det kan hende.Alt kan brukes. Det kommer an på øyet som ser...og hvordan personen(e) bak vurderingene er. Vi har da prøvd en annen skole, samme gamle skole(pga. frykt), hjemmeundervisning. Og så skole igjen. Det er TRE begynnelser på 6 mndr. So what?

Strengt tatt så bryr jeg meg ikke om hva de måtte mene. Verken bv eller andre. Jeg er fortsatt av den formening at jeg har gjort det jeg har vurdert som riktig. Og kommunen har brutt lover. Og anmeldelser hjelper ikke. Også jeg har brutt en lov i en periode(ved å holde barna hjemme i en slags protest i påvente av at vi skulle få det skolen skryter av å kunne tilby). Jeg kan straffes. Det kommer de gjennom med. Men at de selv burde se sitt...dèt flyter bare forbi.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 89 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next