Jeg har stilt opp på foreldremøte. Og trodde jeg presenterte sannheten...Men, det var skolens og hj.apps sannhet. Det som skjedde, var at avstanden ble enda større. Utestengingen ble verre.
Jeg har også prøvd å prate med andre mødre i klassen til sønnen min,men deres holdninger er faste, og de ønsker ikke ansvar for andres barn. De har imidlertid et ansvar for sine holdninger.De ønsker ikke å se på dette..
Jeg er vel ikke typen som drar til skolen- Jeg har kjempet med toppen(rektor),men det nyttet ikke.
Ikke enda.
For å ta en oppsummering av siste ukes vei:
Ved telefon til Fylkesmann fikk jeg vite at barna godt kan gå på skole i nabofylket,men da må begge fylkene- eller kommunene samarbeide,Fylkesmannen kan ikke overstyre kommunene, ble det sagt.
Da er man på sett og vis like langt..
Uansett følger elevmappene med alle de 'utdannedes'(udannedes) dritt om barna med. Tiltak,observasjoner etc.
Dette orker ikke jeg.Det medfører ingen ny start for noen.
Alle snakker dessuten om de berømte nissene..
,men de er ikke til for å fryktes. Man velger jo selv sine nisser - også om man skal tro på dem...Det betyr at man kan velge dem bort.
Jeg er lut lei av andres definisjoner på LIVET- og dets konsekvenser.
Som datteren min sier: "Jeg er lei av alle som sier at jeg MÅ det og det..."
Barna har egentlig ikke behov for 'tiltak'. De er ikke umulige. Ingen barn er umulige. Det er feil fokus, og en av de største misforståelser som er akseptert. Neste trinn er psykiatrien. Og man vet jo hvor den veien går...
Ingenting er umulig. det kommer an på vilje og engasjement.
Jeg/vi henger fortsatt i løse luften. Ett barn vil ut og jobbe med dyr.Det andre ønsker sport på heltid.
Som mor kan jeg ikke se noe hinder i disse tingene.
Skolen på sin side vil selvfølgelig hevde at jeg fratar dem viktig lærdom---og alt mulig annet.Så jeg bør vel ikke lure for lenge på hva som skal gjøres.
Da jeg var yngre, var det ikke uvanlig at skolelei ungdom fikk jobb hos noen. Nå er det litt annerledes for oss.
Men se, tvang løser ingen ting.
Dette burde jo barnefjerneriet være obs på-
Er det poeng i å fjerne barn fra ders hjem- og så TVINGE dem på skoler et annet sted, samt tvinge dem i andres hjem der de liksom skal få det bra.
Foreldre er de riktige i slike prosesser. Det har jeg erfart mange ganger, bla. som følge av div. 'tiltak' fra bvt.
Jeg registrerer/ser at noen her inne snakker om media. Også jeg har vurdert media flere ganger. Mon tro om det er mulig- ved siden av gruppesøksmålet- å gå sammen om tv-tid eller spalteplass. I tillegg til alt andre gjør.
Jeg har tro på at det finnes åpninger. Det finnes også dokumentasjon, lyd -og filmopptak i drøssevis. Så er det å stå på for å bli hørt.