En liten oppdatering fra meg.
Først: Jeg leser med gru om alt som foregår her til lands- bvt, ytringsfrihet etc,. Og har våknet sakte,men sikkert.
Vel har jeg ikke vært helt i koma,men kanskje ikke langt unna.

WEll, hovedpoenget er vel at man våkner og ser, og ønsker å kjempe.Foruten det som det opplyses om her inne, var sendingen på tv2 i går kveld rystende. Jeg ble så sint og fortvilet. Bv.ansatt satt der og løy.
Vår sak: I midten av august skrev jeg til bvt og ba dem henlegge undersøkelsessaken. Vi fikk advokat,men tror nok det kan gå uten. Inntil videre har jeg ham der. Han insinuerte å 'løfte saken opp på et høyere nivå', dvs. å la seg vurdere av en sakkyndig,
Det kommer ikke på tale.
Klagen ble sendt. Det ble også redegjort fra min side hvordan bvt TRUET med omsorgsovertagelse pga. manglende skolegang. Bvt LURTE også støttekontakt til å sende melding.
SAksbeh. sendte rektors bekymr.mld. i retur- UTEN å starte opp med saken iflg. loven. Hun ville ha mer dritt.....Det fikk hun.
Saksbehandlingsfeil!
Klagen sendte jeg også til Fylket, og til rådmannen i kommunen.Der sa jeg at det kunne bli aktuelt å anmelde kommunen/bvt for deres fremgang i saken.
Kommunen fikk frist til 18.9,07 med å sende forklaring på det jeg belyste i klagen. Det var trusler og tvang- og en slags handel...

saken skulle bli lettere for oss dersom jeg var samarbeidsvillig
Sist mandag fikk jeg brev fra BVT, Det ble ingen henleggelse. Undersøkelsessaken fortsetter,
Jeg skulle vært på møte med dem i dag, men nektet å gå. Advokat skrev brev og informerte. Dersom de vil ha møte,må de stille opp på advokatens kontor. Der møter jeg med båndopptaker..
Videre ønsker jeg å anmelde den gamle skolen for brudd på opplæringslovens § 9.
Ang. skole: Skolene har mapper på den enkelte elev. Der står alt mulig om barna fra de starter i skolen. For å få kopiert disse dokumentene, hvilke lover skal man banke i bordet med?
Er det best med skriftlig henvendelse fra advokat?
Jeg tror at mappenes innhold kan være vel verdt å ta en titt på...for alle..
Jeg ønsker å anmelde alle sammen- PPT,BUP og hele smørja fordi de har villet gi barna mine ulike diagnoser(påstander) samtidig som det ikke har vært vilje til å være behjelpelige med hjelp ift. gitte merkelapper.
Hvordan kan jeg gjøre dette? Det er vel bare å skrive brev og klage i vei.Finnes det andre lover jeg bør få med?
Leste et innlegg der forvaltn.loven § 18 og 19 var nevnt.
Så står vi midt oppe i en flytteprosess. Det er også slitsomt,men vi kommer iallfall ut av denne kommunen. Hvilket sannsynligvis vil gi oss litt mer tid..
Vi blir uten internett i morgen,men håper på å bli koblet til relativt snart.
Ellers går det fint med barna på skolen. De gleder seg til å gå,og har begynt å etablere nye venner. I helgen har jeg nesten ikke sett yngstemann fordi han har vært opptatt med venner.
Det er ,iflg. meg som mor, viktig at dette skjer i deres liv. Datteren min fikk 6 på en særoppgave hun skrev.Det betyr mye for henne. Veldig mye.
Så får vi se hvordan skolen nærmer seg barna- om de velger å dra inn hjelpeapparatet - og hvordan.
Så har jeg meldt meg på gruppesøksmålet. Det føles bra!
Stå på alle sammen!