It is currently Thu Jun 19, 2025 1:21 pm

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ] 
Author Message
 Post subject: møte erland løken idag og han fortelte meg om denne plassen.
PostPosted: Sat Jul 28, 2007 10:52 pm 

kan forklare i grove trekk hvorfor jeg har kommet in her..

helt siden jeg var liten har jeg gjort mye galt hjemme, stjelt penger osv. så har fått mye juling opigjenom tia, så når jeg var 12 spurt mutra om jeg ville flytte hjemmefra, og jeg sa ja. så blei jeg plassert i forsterka fosterhjem i lier, og der fikk jeg ikke røyke noe jeg ikke var enig i. så røyka i smug og blei tatt gang på gang, så vi begynte og krangle så jeg stakk ganske ofte av der. så gikk det et år, så blei jeg sendt til en korttids avdeling i hokksund der jeg bodde 4mnder bodde på b avdelinga som var den låste. da er jeg blitt 13 da kom jeg til svalstuen i gol i hallingdal, der jeg blei kjent med hasj ganske fort, og etter et år blei jeg tatt i en razia og dem fant 2 jointer, så jeg blei tatt på tur i 3mnder. så kom jeg på nesbyen, fremdeles under svalstuen, men dem starta opp et nytt tiltak for meg der. noe som gikk bra i starten, nå har jeg blitt 14. Men etter en tid begynte jeg og røyke hasj igjen, så begynte jeg og selge ganske mye, og blei tatt på det, men var på en 412paragraf så dem hadde ikke lov til og gjøre noe, så jeg kjørte moped rundt i fylla og mens jeg hadde røyka hasj, og dem stoppa meg ikke, så jeg røyka 5-10gram hasj daglig, også blei jeg 15 og ting bare fortsatte jeg stjal allt jeg kom over og røyka og solgte masse hasj, og når jeg begynte og nerme meg 16 skule jeg på hytte tur med en jeg hadde god kontakt med, og i løpet av den turen fikk jeg beskjed om att jeg skule på klokkergården. så da fikk jeg en 4-24 paragraf på meg. så kom jeg på torpet på flisa, og der bodde jeg i 4mnder med fotfølging osv. ög dette var en korttids avdeling så måtte videre. så kom jeg på måløy fremdeles under klokkergården, og der fortsatte fotfølginga. men jeg var ikke enig i att det skule være så strengt så jeg gjorde allt for og strite i mot, og til slutt knuste jeg en av bilene dems for og få barnevernet til og høre på hva jeg hadde og si, og fikk oppmerksomheten dems, så jeg blei tatt på tur fram til møtet med dem, og da skule jeg være i kongsberg der jeg er vokst opp fram til sommerferien var slutt, og bor der nå. har skaffa meg egen leilighet i hagan til morra mi som jeg er venner med selvom allt det som har skjedd tidligere. og jeg har fått meg jobb i firmaet til ste bestefaren min, så jobber med anlegs arbeid fra 7 på moran til 7 på kvelden fra mandag til torsdag. men påtross av hvor bra allt går her nå vil barnevernet flytte meg videre til kråkerudgård eller noe sånt. men jeg vil jo ikke det, så kommer til og nekte. men sa for en stund siden att jeg ville det, for jeg selv hadde aldri trodd att jeg kom til og klare og stå i jobb og ha egen leilighet osv, men nå går jo det bra. så vil ikke flytte alikeveld, men dem står på sitt.. hva gjør jeg??

Profile  

Post subject: re: Robinnator
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 12:04 am 
Rang: Ivrig bruker

Ville bare ønske deg velkommen. Flott du har fått pratet med Erland. Håper du får bli her. Mvh orm gfsr Kongsberg

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 2:47 am 

Ja, hva gjør han?

En mulighet er jo klage til fylkesmannen, hvor det samtidig informeres om at saken blir publisert. Det er jo ikke holdbart at et fungerende opplegg relatert til familien, skal ødelegges.

FN har jo bedt Norge gjøre noe med den manglende prioriteringen mht at barn/ungdom skal relatere til sin familie. Dette kan man jo påminne fylkesmannen om.

Hvor var nå lenken til det FN-dokumentet da?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 8:20 am 
Superposter

hei robinnator!

Jeg ønsker deg hjertelig velkommen. Det er tross alt din og alle de andre ungenes framtid vi kjemper for. Deltar dere aktivt, kan dere forme den selv!

Og vi kan lære av hverandre! Hils familien din fra meg!

Anne Brit

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 12:02 pm 

Her har Kongsberg barnevern fått en unik mulighet til å avslutte på en ordentlig måte en sak de aldri helt fikk tak på. Men er de ”voksne” nok til å prøve dette?
Ut i fra Robinnator’s historie er det ikke mye positivt han har fått ut av alle disse årene i barnevernet.
Det at han nå har fått eget bosted, og arbeid, bør veie tungt i denne sammenheng. Han føler seg nå motivert til å stå på egne ben, og bør få muligheten til å prøve det.
Jeg har kjent til gutten i mange år, og han har bestandig fremstått som en høflig og omsorgfull person. Riktignok har han gjort mye dumt, som han også selv sier, men en dag må han stå på egne ben. Han mener at den dagen nå har kommet, og det skal han respekteres for. Det er lite som tyder på at barnevernet har noe positivt å gi han dette siste året han har igjen før han fyller 18.
Slik jeg ser det burde denne saken kunne løses ved forenklet behandling jfr. § 4 – 21.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 12:57 pm 

Vi får inderlig håpe at Kongsberg bv tar til fornuft og at Robin kan fortsette i det sporet han er nå.
De kan da ikke rive han opp atter en gang, når han er så flink som han viser at han er.

STÅ PÅ ROBIN, flink er du.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun Jul 29, 2007 6:58 pm 
Superposter

Slike "bagateller" som jobb og skolegang er underordenet i BVs begrepsverden. Selv om all seriøs sanfunnsforskning sier at det nettopp er denne tilknytningen som avgjør framtida di.
Til og med fengselsvoktere vet at det handler om å skaffe seg de "fire store" - hus, jobb, kjæreste og straighte venner.

Vi vet også at det er i slike overgangs/etableringsfaser risikoen er størst for å komme skjevt ut. Å forstyrre denne prosessen vil jeg karakterisere som risikoatferd fra BV side.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 02, 2007 8:51 pm 

Hei Robinator! :)

Flott at du kom med et innlegg her. Vi har jo hatt mye kontakt, spesielt siden dette var et godkjent sted å komme til mens du var på Svalestuen og at du og sønnen i huset her har vært kamerater i mange år. Du har jo også fått ha helgebesøk av han på Svalestuen. Noen ”sidesprang” har det jo vært, men ikke av de alvorlige, når dere har vært sammen. Vi som har kjent deg i mange år, merker en helt annen gutt nå en før. Full av pågangsmot og med fornuft. Ikke minst at jobben blir tatt alvorlig. Håper ikke BV ødelegger dette nå, men at du får sjansen til å vise hva du kan stå for.

Stå på og lykke til fra oss i Kongsberg!!!! :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 02, 2007 9:37 pm 
Superposter

Robinnator er heldig som har både venner og familie som våger å tro på han. Dette kommer til å gå bra, selv om BV roter det til som de har for vane.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 9 posts ]