It is currently Thu Jun 19, 2025 4:56 pm

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Om ansatte i barneverntjenesten...
PostPosted: Fri Jun 29, 2007 6:34 pm 

Jeg ser det spørres etter ulike barnvernsarbeidere.
Jeg har, som sikkert mange andre har, oppdaget at de driver et slags rulleringssystem. Rett før en rettsak, et nemdsmøte, rett etter en politianmeldelse, så forsvinner den b.v.ansatte konsulent/leder/bedrager. I vårt tilfelle, så har VBØ sagt de er: gravide, syke, flyttet, sluttet, for redde til å være med på møter... Alt finner hun på. Bare tull og løgn.
De flytter noen måneder over i en annen bydel, eller holder lav profil, eller får jobb som noe annet innen helse- og sosial/ barne- og familieetaten / trygdetjenestene.
Når det har gått en tid, kommer de tilbake til tidligere jobb. Da kan b.v.leder si at de har fulgt "saken" hele tiden... og delvis ha sine ord i behold.
En annen taktikk er å gjøre seg utilgjengelig. De er å treffe på telefon fra f.eks. kl.14:00 og utover.
Men når ingen tar telefonen etter kl. 14:45, blir det ikke lett å få de i tale.
Jeg begynte å ringe 02180, Oslo kommunes telefon.
Selv om de på b.v.kontoret sa at den eller den ikke var tilstede, så kunne telefonistene på 02180 fortelle meg at hun eller han var absolutt der eller der. Skjønner? Et eks.: Tale Haarberg. Var b.v.konsulent i Vestre Aker bydel. Rett før en rettsak, forsvant hun. B.v.leder sa hun var blitt syk. Bare vås. Hun sitter i styret i kreftrgisteret. Der måtte de virkelig rydde opp ifjor høst. (Altfor mye penger var gått til styrehonorar.)
Så begynte hun som konsulent? på Aline Spedbarnsenter.
Dette var det en i kommunens telefontjeneste som fortalte meg.
Hun var ikke sykere enn at hun kunne jobbe på et spedbarnssenter..
Det samme er tilfelle i de private institusjonene til Sandøy og Holter og Jensen. Hele tiden ufaglært arbeidskraft. Konstant underbemanning. " Sakkyndig personale" reklamerer de med. Men en sakkyndig skal ofte dekke 4 - 5 ulike institusjoner i løpet av en dag. Da blir kvaliteten deretter. Dette har jeg fra en som selv har jobbet på Behandlingssenteret Små Enheter AS. Hun farer ikke med løgn, så mye vet jeg.
En annen måte jeg synes ikke holder vann, er denne unnlatenheten med å svare på spørsmål, muntlige eller skriftlige.
De besvare sjelden brev. Later som de ikke har motatt noe som helst. Tier det ihjel, på en måte. Hvilken etat eller firma kan man gjøre slikt ellers?
Når jeg først er igang... Det er lenge siden det ble forbudt å bruke anonyme opprigninger som kilder i en rettsak. Det er det mange i denne etaten som ikke har fått med seg.
De kan jo dikte opp hva det skal være, og si det kommer fra en anonym oppringer.

Skrivepause...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 12:57 am 
Rang: Ivrig bruker

"Min" saksbehandler ble plutselig syk da det ble levert klage på akuttvedtaket. Deretter var hun syk helt til behandling i fylkesnemnda. Vi hadde ikke saksbehandler i nesten to måneder.

I fylkesnemnda fikk vi omsider vite hva hun var sykemeldt for. Hun hadde angivelig prolaps. Har noen sett prolapstilfeller? "Min" saksbehandler møtte i fylkesnemnda og satt hele dagen sammenkrøllet over bordet. Hun hadde "så vondt i ryggen at hun måtte få ta en pause" (for å gå å ta en røyk). På slutten av dagen, da det så ut til at hun skulle tape saken, satt hun på stolen og vugget fram og tilbake og stønnet langtrukne "åh, oaåh, oåh". Til slutt lå hun over sine egne knær, med ryggen mot nemndsleder.

Det morsomme var at hun påstod at jeg var psykisk ustabil. Vi tapte likevel.

Men nå har hun begynt å pipe igjen, for tingrettsdommeren har kommet med kritiske uttalelser. Jeg lurer på hva slags sykdom hun får denne gangen. Akutt demens?

Profile  

Post subject: Akutt demens?
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 5:01 pm 
Superposter

Akutt demens var det mange av de vitner som bvt i fana innkalte til fylkesnemdsaken min, spesielt min mor da. Min far "husket" hvordan han hadde løpt rundt etter meg i byen i 1991, noe som fikk fylkesnemd leder til å kaste han ut...

Allikavel tapte jeg, burde sagt at jeg også hadde akkutt demens og fått problemer med å skille falske minner påført av behandlere ved Solli sykehus fra de som er korrekte minner...

Også, var det kommuneadvokaten som var overbevist om at jeg var narkoman og hadde brukt amfetamin (noe jeg aldri har testet) fordi jeg som ung hadde hatt sex med en velkjent gjøgler som var kjent for Fana sosialkontor i 1991 (komuneadvokatn startet sitt arbeid her)...

Kanskje man burde innføre en psykisk og fysisk helssjekk av alle som arbeider i offentlig sektor. Med egen elektronisk kort som de som blir truet av disse syke personene kan sjekke opp i om barnevernskurator har diagnoser som paronoide trekk, psykoser, psykopat, akkutt demens og annet før de får innpass i private familieliv.

Skriver på en bokserie under tema "Når barnevernet dreper med loven i hånden"...
Internettside der saksdokumentasjon som benyttes oppdateres regelmessig:

http://www.freewebs.com/amasbvt/

Profile  

Post subject: Re: Akutt demens?
PostPosted: Sat Jun 30, 2007 5:10 pm 
Rang: Ivrig bruker

Ama wrote:
Kanskje man burde innføre en psykisk og fysisk helssjekk av alle som arbeider i offentlig sektor. Med egen elektronisk kort som de som blir truet av disse syke personene kan sjekke opp i om barnevernskurator har diagnoser som paronoide trekk, psykoser, psykopat, akkutt demens og annet før de får innpass i private familieliv.

Fantastisk forslag! En ny måte å stanse barnevernsgalskapen på: Foreta en vurdering av alle barnevernsansatte (bruk gjerne Killen) og lag en presentasjon av hvor mange syndromer barnevernskonsulentene har. På den måten ville man gi grunnlag for å tvangsmedisnere, tvangsflytte og sykemelde majoriteten av barnevernet. De resterende ansatte kunne få i oppgave å ivareta sine tidligere kolleger og deres barn. Til slutt ville dette forhåpentlig føre til at barnevernet stille døde ut...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 11, 2007 2:33 pm 

De ansatte i barnevernet kunne prøvd hvordan det er å miste sine barn. De kom for 5 år siden og tok mine 2 gutter fra meg, jeg fikk beskjed om å ta abort eller å miste dem da de ble født. Grunnen var at jeg var psykisk ustabil, men ingen psykologer kunne bekrefte denne diagnosen. Jeg håper at jeg får guttene mine tilbake, men er redd det må gå mange år til enda. Håper de får feire 5årsdagen sin hjemme hos meg.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed Jul 11, 2007 3:17 pm 
Rang: Storbruker

Christine wrote:
Grunnen var at jeg var psykisk ustabil, men ingen psykologer kunne bekrefte denne diagnosen. Jeg håper at jeg får guttene mine tilbake, men er redd det må gå mange år til enda. Håper de får feire 5årsdagen sin hjemme hos meg.

Det å ikke adlyde barnevernet, når de ber deg ta abort er god nok grunn for dem å erklære deg psykisk ustabil. Det å være "ulydig" (si dem imot) er å være ustabil. Jeg kan knapt forestille meg hvor tøff den påkjenningen måtte ha vært for deg å miste guttene dine rett etter fødselen.
Barnevernet lager seg sine egne oppdiktede historier om mødres "psykiske helse" det er de dyktige på og de har sine medspillere.
Det gjelder å aldri gi opp håpet om å få barna sine tilbake.

Profile  

Post subject: Barna tatt ved fødselen
PostPosted: Sat Jul 14, 2007 5:46 pm 
Superposter

Christine wrote:
De ansatte i barnevernet kunne prøvd hvordan det er å miste sine barn. De kom for 5 år siden og tok mine 2 gutter fra meg, jeg fikk beskjed om å ta abort eller å miste dem da de ble født. Grunnen var at jeg var psykisk ustabil, men ingen psykologer kunne bekrefte denne diagnosen. Jeg håper at jeg får guttene mine tilbake, men er redd det må gå mange år til enda. Håper de får feire 5årsdagen sin hjemme hos meg.

Var du selv under barnevernet da du ble gravid?

will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon Jul 16, 2007 9:38 am 

Både jeg og barnefaren var under barnevernet, vi bodde på 2 forskjellige ungdomshjem, men de på ungdomshjemmet mitt forklarte meg at det var ok hvis jeg ville beholde. Det var saksbehandleren min som sa at hvis jeg ikke tok abort, så kom de til å ta barnet/barna med fødselen. Jeg har alltid vært imot abort, så jeg bar frem barna. Det endte i at jeg mistet dem med fødselen.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ]