It is currently Thu Jun 19, 2025 9:17 pm
View unanswered posts | View active topics
Board index » ''DEN FEMTE STATSMAKT'' - BLOGGSEKSJON » >> Alt mulig om barnevernsovergrep
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Author |
Message |
agrippa
|
Post subject: En far uten rettigheter Posted: Sat Jun 30, 2007 9:15 am |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 9:48 am Posts: 3979 Location: Sosialdiktaturet Norge
|
Så skjer det igjen. Det er min tur å være sammen med barnet mitt, men mor vil ikke.
Jeg ringer barnevernsvakten. Kvinnen jeg får snakke med, forteller at hun ikke kan hjelpe meg. De griper ikke inn i samværsspørsmål, sier hun, ikke så lenge barnet ellers har det bra.
Kvinnen på barnevernsvakten sier så at jeg kanskje kan ringe politiet.
Jeg forteller psykologen om hvordan jeg har det med barnet mitt.
Jeg har selv vært i kontakt med barnevernet, de henla bekymringsmeldingen etter å ha snakket med mor.
Foreldres rett til å oppdra barn etter egne verdier uten statlig innblanding er en sentral verdi i vår kultur. Men norsk praksis synes å innebære at når foreldrene ikke lever sammen, er det omsorgspersonen, som nesten alltid er mor, som får alle rettigheter og suvereniteten.
Kommentar: En av pådriverne for økt offentlig innblanding i barneoppdragelsen er denne faren, som kontakter både barnevernsvakt, politi, psykolog og familievernkontor samt sender bekymringsmeldinger for å presse moren til å la ham treffe barnet. Det konstante bombardementet av bekymringsmeldinger er kanskje ikke den beste metoden å oppnå god relasjon til barnets mor. 
_________________ “ Whoever may be guilty of abuse of power, be it Government, State, Employer, Trade Union or whoever, the law must provide a speedy remedy. Otherwise the victims will find their own remedy. There will be anarchy.” Lord Denning (1899-1999)
|
|
 |
|
MH Skånland
|
Post subject: Posted: Sat Jun 30, 2007 9:36 am |
|
 |
Superposter |
 |
Joined: Wed Feb 08, 2006 8:48 am Posts: 6857 Location: Oslo
|
Hans metode er også uhyre farlig. Barnevernet elsker barnefordelingssaker.
Det spiller ingen rolle for dem hvem av foreldrene som har barnet eller har samvær med barnet – de kan alltid utnytte konflikten til å "gripe inn" etter hvert, og en del slike barnefordelings-konflikter går da over til å bli barnevernssaker hvor barnet tas fra begge sine foreldre. Det er ikke rent få av slike saker.
Ikke minst har barnevernet et lett spill fordi foreldre i en slik konflikt gjerne er opprørte og kan komme med ukloke uttalelser eller handlinger. Noen av dem vil ikke gi seg selv når saken kjører mot katastrofe; de fortsetter å være mere opptatt av å få/holde barnet unna ex-en enn av at barnet skal ha ihvertfall én av foreldrene og et normalt liv. Det virker som om de bare tenker på hvordan Norge biurde vært, ikke på hvordan det realistisk er.
_________________ Hjemmeside http://www.mhskanland.net
|
|
 |
|
Nina
|
Post subject: Posted: Sat Jun 30, 2007 12:59 pm |
|
 |
Superposter |
 |
|
Det "far uten rettigheter" beklager seg over er bagateller i forhold til at det foreldre hvis barn er i barnevernets "omsorg" må svelge. Og han skriver:
"Jeg er midt i en virkelighet hvor dagens Norge ikke innfrir det enhver borger vil definere som en grunnleggende menneskerettighet: Det å være sammen med sitt eget barn."
Vet han i det hele tatt noe om hvordan Norge selv krenker denne rettigheten i forhold til familier? Han tror visst at mer makt til staten vil gjøre det lettere for ham selv. Han er ufattelig naiv!
|
|
 |
|
Pir
|
Post subject: Re: En far uten rettigheter Posted: Sat Jun 30, 2007 5:23 pm |
|
 |
Rang: Ivrig bruker |
|
agrippa wrote: Jeg ringer barnevernsvakten. Kvinnen jeg får snakke med, forteller at hun ikke kan hjelpe meg. De griper ikke inn i samværsspørsmål, sier hun, ikke så lenge barnet ellers har det bra.
Kvinnen på barnevernsvakten sier så at jeg kanskje kan ringe politiet.
Hva slags barnevern er det i dennen mannens kommune? Barnevernet er jo overalt ellers mer enn innstilt på å gripe inn i samværsordninger! Gjerne med tvang og påstander som fører til at begge foreldre mister omsorg... Mannen leker med ilden.
_________________ Forøvrig mener jeg at Barnevernet bør brennes...
|
|
 |
|
|
Page 1 of 1
|
[ 4 posts ] |
|
Board index » ''DEN FEMTE STATSMAKT'' - BLOGGSEKSJON » >> Alt mulig om barnevernsovergrep